Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Inttijutut

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Nico Koskeva
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1439
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Nuorison nykytila... Osalla..

#16

Viesti Nico Koskeva »

Tuskin ne naikkoset siellä paljoa muuttaa ;p

Itellä kävi sisko juuri vuoden intin, oli kouluttamassa alokkaita ja huomasi samalla sen että muut alikessut ei ollu todellakaan yhtään niin motivoituneita kun hän itse, koska tuli vapaaehtoisena. Juuri siks että ne tulee vapaaehtoisena, niillä on paljon enemmän tarmoo painaa eteenpäin kun tällä "pakotetulla" sukupuolella, yrittäen samalla vähän motivoida meitä miehiäkin liikkumaan kun naiset vetää intissä pidemmän korren. En todellakaan sano että kaikki miehet tuntisi samoin inttiä kohtaan.

Tosin itsellänihän kävi niin hauskasti että palvelukseen astuminen peruutettiin, johtuen polvivammoista, joten tää teksti sitte on myös sen mukaista.
Kwan Nyom Hapkido, 7. Kup
Treenipäiväkirja
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nuorison nykytila... Osalla..

#17

Viesti Mika »

Harri Ylilammi kirjoitti:
Huppu kirjoitti: Eräskin alikersantti laitto lomillaan päivityksen ``24h kotona, 23h wowia``. Sama alikersantti osoittautui homoksi tai vähintää bi-seksuaaliksi. Hänestä tuli kersantti ja oli jäämässä töihin inttiin, suomen tulevaisuus on turvattu.
Kerro toki miten tämä suuri paljastus tapahtui? :D
Taitaa kuulua tuonne Paljastuksia-ketjuun (tms.)... brushteeth
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Nuorison nykytila... Osalla..

#18

Viesti Lasileuka »

Se on varmaan pelottavaa jos armeijassa on homoja, saati sitten vielä spolleina kuten pari tuttuani ovat olleet. Toinen vielä oli valittu vuoden sotilaspoliisiksi, gasp! Don't ask don't tell.
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Nuorison nykytila... Osalla..

#19

Viesti tmm »

Itse kävin intin asenteella "asialliset hommat hoidetaan, mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat". Ravasin reilut 3300m Cooperissa, lihaskuntotestin yleissarvosana kiitettävä, keräilin ampuma- ja sun muut merkit ja jeesasin muita kun apua tarvivat, esimerkiksi marssilla kannoin oman rynkyn lisäksi parin muunkin kaverin pyssyt kun niskat alkoi kramppaileen. En minä AUKkiin jäänyt vaikka sitä yrittivät. Työt odotti kotona, eikä se homma vaan ollut niin ns. oikeaa tekemistä, että olisi motivaatio riittänyt.

Jottei äskeistä lasketa armottomaksi kehumiseksi, niin kyse on nimenomaan vaan taustoista ja kasvatuksesta. Siitä asti kun opin kävelemään, niin olen urheillut, enkä pelkästään niitä paria lajia, vaan kaikkea mahdollista. Kävin ala-aste ikäisestä asti yksikseni hiihtelemässä talvisin, kesällä tuli pyöräiltyä päivässä kymmeniä kilometrejä ja pelailtua kaikenlaista. Eikä sitä silloin laskettu urheilemiseksi. Se oli sitä normaalia vapaa-aikaa. Tämän vastapainona olen kakarasta asti katsonut kaikenmaailman dokkareita ja lukenut paljon.

Näillä mentiin lukioon asti, jolloin piti alkaa keskittymään enemmän yhteeen lajiin, josta yhdessä vaiheessa sitten jopa vähän maksettiinkin.

Kasvatuksesta ja kotioloista juontaa sellainen tietynlainen asenne kaikkea turhaa pokkurointia vastaan sekä tietynlainen työmoraali ja alttius auttaa muita, koska muiden auttaminen ei ole koskaan itseltä pois mistään, mutta se pienikin apu voi olla merkittävä muille.

Tämän kaiken vastapainoksi olen myös juuttaan hauska. Niin kerta. Röyh.

Nuorille ei tee pahaa viettää aikaa itsekseen ilman varsinaisia virikkeitä (nettiä, telkkaria jne.), sillä silloin nämä kansakunnantoivot joutuvat ja ehtivät keksimään itselleen tekemistä. Siinä kun sopivasti ohjaa ja motivoi, niin se tekeminen voi olla hyvinkin järkevää, tuottoisaa sekä palkitsevaa, jolloin sitä halutaan tehdä toistekin.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Nuorison nykytila... Osalla..

#20

Viesti tmm »

bodyguard kirjoitti:
tmm kirjoitti: En minä AUKkiin jäänyt vaikka sitä yrittivät.
En nyt tätä tietenkään väitä pskapuheeksi mutta about joka toinen miehistökoulutuksen käynyt kertoo aina samaa tarinaa. Kyllä se niin silti taitaa olla että jos joku oikeasti halutaan johtajakoulutukseen niin ei se henkilön oma halu sitä estä.
Kohteliasta, ettet suoraan hauku valehtelijaksi. Itse en ole kuullut kuin ehkä parista vastaavasta tapauksesta.

Tästä pelastuin sillä, että osasin esittää asiani hyvin ja koska halukkaista ei ollut pulaa. Useamman neuvottelun se vaati, mutta kapteenia lainatakseni "Onhan tässä nyt yritetty, mutta turha kai sinua on sinne tunkea perseilemään, kun on näköjään intressit vähän muualla. Sun onnekses vapaaehtoisista ei ole pulaa."

Sinne meni sitten monta pätevää kaveria ja... noh.. pari ei niin pätevää.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11241
Lauteille: Kesäkuu 2008

Nuorison nykytila... Osalla..

#21

Viesti Jorge »

bodyguard kirjoitti:
tmm kirjoitti: En minä AUKkiin jäänyt vaikka sitä yrittivät.
En nyt tätä tietenkään väitä pskapuheeksi mutta about joka toinen miehistökoulutuksen käynyt kertoo aina samaa tarinaa. Kyllä se niin silti taitaa olla että jos joku oikeasti halutaan johtajakoulutukseen niin ei se henkilön oma halu sitä estä.
No onhan se kuitenkin helpompi uskoa (syystä, että vaikuttaa palvelusaikaan huomattavasti), kuin se, että joku haluaa AUK:un, mutta ei missään tapauksessa RUK:un. Itse ainakin ilmaisin aikanani haluni RUK:un, AUK:n tulohaastattelussa kysyttiin, mutta muut sinne menivät - ja taisivat tunnistaa ihan oikein, että en ole varsinaisesti upseerityyppiä :smt003

Tietysti jotkut erikoisalojen AU- kurssilaiset eivät välttämättä haluakaan RUK:un - ainakaan kuljettajapuolelta ennen vanhaan ei sinne haluttu, kun kokelaat eivät saaneet siviilirekkakorttiin vaadittavia ajotunteja täyteen.
Kuvake
Make
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 164
Lauteille: Helmikuu 2011
Paikkakunta: Ulkomailla

Nuorison nykytila... Osalla..

#22

Viesti Make »

Vahvistan, että tunnen itsekin monia, ketkä jättivät omasta halustaan AUK:in väliin, vaikka sinne yritettiinkin heitä laittaa (2/09 saapumiserä). Itse mukaan lukien. Ei se mitään tårta på tårta ole, pisteiden perusteella sinne valittiin ainakin meillä, ja jos pisteitä olisi ollut tarpeeksi mutta hakijoita enemmän kuin tarpeeksi, niin sai itse valita haluaako vai ei.

Nuorison ongelmiin tämä ei toki liity millään tavalla. Toki jos intistä puhutaan yleisesti, niin kyllä se ns. "Ongelmanuortakin" jonkin verran kasvattaa, jos nuori itse päättää inttiin jäädä eikä lähde pois ekan viikon aikana. Vaikeinta ehkä on totella omanikäistä auktoriteettia (Alijohtajat), nuo vanhemmat kouluttajat tuntuivat "luonnostaan" arvostettavilta johtajilta. Omia mielipiteitä siis oman kokemuksen perusteella.
“If you can't explain it simply, you don't understand it well enough”
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nuorison nykytila... Osalla..

#23

Viesti Mika »

Jorge kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
tmm kirjoitti: En minä AUKkiin jäänyt vaikka sitä yrittivät.
En nyt tätä tietenkään väitä pskapuheeksi mutta about joka toinen miehistökoulutuksen käynyt kertoo aina samaa tarinaa. Kyllä se niin silti taitaa olla että jos joku oikeasti halutaan johtajakoulutukseen niin ei se henkilön oma halu sitä estä.
No onhan se kuitenkin helpompi uskoa (syystä, että vaikuttaa palvelusaikaan huomattavasti), kuin se, että joku haluaa AUK:un, mutta ei missään tapauksessa RUK:un.
Täällä on yksi. Omassa saapumiserässäni ei ollut tarpeeksi halukkaita AUK:iin, joten aika lailla lukion käyneitä ne sinne haalivat niiden halukkaiden jatkoksi. Ensiksi kylläkin kieltäydyin, ja koska en tosiaan ollut mikään mallialokas, sitä ei vastustettu, mutta parin päivän miettimisen jälkeen marssin kapteenin toimistoon ja kerroin suostuvani. Sinnehän sitten menin - ihan uteliaisuuttani. Minähän olen koko firman historiassa varmaan ainoita, joka ei koskaan laskenut aamuja, kun ei vaan jaksanut kiinnostaa, elin jo silloin hetki kerrallaan. Tämä takia minua ei haitannut se, että kampa kasvoi kertaheitolla.

AUK:ssa tavoitteeni oli päästä läpi koulutuksesta mahdollisimman alhaisilla pisteillä. Itse asiassa löin siitä vetoakin yhden kurssikaverin kanssa. Hän kylläkin rupesi vähän jopa särmäilemään, mutta itse sain koko joukkion kolmanneksi huonoimmat pisteet. Vähän petyin, mutta voitinpa kaverini.

AUK:ssa yöpässinä huomasin, kuinka ne RUK:iin matkaavat opiskelivat johonkin aamuneljään asti. Pidin ja pidän edelleen moista hätävarjelun liioitteluna. Kukin tosin taaplaa tavallaan. Sen olen silti kuullut, että ne jotka RUK:n ovat suorittaneet, pitävät sitä aikaa elämänsä yhtenä parhaista.

Haamu kirjoitti kyllä varsin mainion viestin. Tarjoaa pohdittavaa.

tmm:ltä lohkesi hyvä henkilökohtainen historiikki.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nuorison nykytila... Osalla..

#24

Viesti DeusVult »

Mika kirjoitti: AUK:ssa yöpässinä huomasin, kuinka ne RUK:iin matkaavat opiskelivat johonkin aamuneljään asti. Pidin ja pidän edelleen moista hätävarjelun liioitteluna. Kukin tosin taaplaa tavallaan. Sen olen silti kuullut, että ne jotka RUK:n ovat suorittaneet, pitävät sitä aikaa elämänsä yhtenä parhaista.
Kyse ei varmaan niinkään ollut siitä, että sällit olisivat halunneet rukkiin niin paljon että opiskelivat sen vuoksi ammuneljään asti, vaan siitä että rukkiin päätyy lähinnä ne kaverit jotka muutenkin aina opiskelevat aamuneljään asti. :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Nuorison nykytila... Osalla..

#25

Viesti Lowclass »

Kuten yli 20v saanut kuunnella vanhempien miesten juttuja miten joka toista siihen aikaan "pyydettiin alalle" ja olisivat jo eläkkeellä jos....

Toki aina halukkaat eivät pääse auk:iin yms, ja jotkut joutuvat taasen vaikkeivät haluakaan riippuen saapumiserän kirjosta. Kaikki eivät voi olla 6kk kirjureita. Ennen sen ratkaisi henkilökunta ja saavutetut pisteet kokeista ja testeistä, nykyään vielä otetaan huomioon alijohtajien ja vertaisten eli toisten tupalaisten arvostelut (nuolemalla pääsee siis huonommin). Soveliaimmat laitetaan haluavat tai eivät, kaikenlaisiin tehtäviin pitää miehet valita. Kenenkään en ole kuullut kotiutuessa valittavan jos joutuikin vuoden olemaan.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Nuorison nykytila... Osalla..

#26

Viesti bodyguard »

Jorge kirjoitti: No onhan se kuitenkin helpompi uskoa (syystä, että vaikuttaa palvelusaikaan huomattavasti), kuin se, että joku haluaa AUK:un, mutta ei missään tapauksessa RUK:un. Itse ainakin ilmaisin aikanani haluni RUK:un, AUK:n tulohaastattelussa kysyttiin, mutta muut sinne menivät - ja taisivat tunnistaa ihan oikein, että en ole varsinaisesti upseerityyppiä :smt003
Nojoo, onhan noitakin. Meilläkin oli AUK:ssa ainakin yksi tapaus. Syynä oli se että ei halunnut Turusta lähteä reissaan eestaas Haminaan. Ei silti itku auttanut, ja RUK:iin kävi tie.

Itsekkin olisin kovasti RUK:iin halunnut muttei kyllä laitettu, tosin ei kyllä varmaan olisi pitänyt laittaa edes AUK:iin sillä en nyt varsinaisesti ole mitään johtajatyyppiä.
Lowclass kirjoitti: Kuten yli 20v saanut kuunnella vanhempien miesten juttuja miten joka toista siihen aikaan "pyydettiin alalle" ja olisivat jo eläkkeellä jos....
Heh, tämäkin on ihan totta :D Ainakin ennenaikaan lienee ollut pula miehistä kun suunnilleen jokaista on pyydetty töihin.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Spysnake
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 100
Lauteille: Tammikuu 2007

Nuorison nykytila... Osalla..

#27

Viesti Spysnake »

Ei armeijan kunto- ja motivaatiotasoa voi verrata samaiseen ikäluokkaan armeijan ulkopuolella. Intissä lähinnä rikotaan paikat ja opetetaan lusmuilun perusteet. Suoritin palvelukseni tuossa n. vuosi sitten ja huomasin kaksi erittäin mielenkiintoista asiaa. B-miehien joukossa oli jostain syystä muunmuassa mustan vyön taekwondoi, punttisaliharrastajia sun muita. A-miehien joukossa taas oli sitten kunnoltaan sekä hyviä että huonoja. Ainoa ongelma oli, että eritoten P-kaudella vedettiin siihen tahtiin mihin parhain aines jaksoi. Muilla - etenkään sairailla - ei kauheasti ollut väliä, että linkkasivatko ne siellä jonon perällä, kunhan pysyivät mukana. Portaista juostiin alas niin nopeasti kuin oli 150 hengen joukolla mahdollista. Sen ansiosta muutamakin alokas pääsi suoraan 2 vuoden kotikäynnille murtuneiden luiden takia. Allekirjoittaneelle kävi niin että akillesjänne tulehtui kroonisesti näiden järkevyyksien takia, eikä parantamisaikaa juuri annettu. Tämä taas johti siihen ettei pärjännyt enää missään -> skapparit pitivät erityisen huonokuntoisena ja toivottamana tapauksena. Helppoahan se on tollasella juosta, joo.

Motivointina käytettiin hienosti "Mitä nopeammin, sitä nopeammin!". Jos ei tehnyt vaadittuja asioita, sai kepistä. Jos teki, ei porkkanaa kyllä missään vaiheessa näkynyt. En sinänsä yhtään ihmettele ettei ketään oikein kiinnostanut. Hyviä tyyppejä suurin osa komppaniasta, se palvelus ei vaan motivoinut yhtään, joten pahimmat ja laiskimmat puolet tuli kyllä esiin kaikista.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Nuorison nykytila... Osalla..

#28

Viesti Mjölnir »

Spysnake kirjoitti: Intissä lähinnä rikotaan paikat ja opetetaan lusmuilun perusteet.
Omaat varmaan niin laajan kokemuksen useista eri joukko-osastoista, taikka perusyksiköistä oman joukko-osaston sisällä, että voit yleistää tällä tavalla?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Spysnake
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 100
Lauteille: Tammikuu 2007

Nuorison nykytila... Osalla..

#29

Viesti Spysnake »

Mjölnir kirjoitti:
Spysnake kirjoitti: Intissä lähinnä rikotaan paikat ja opetetaan lusmuilun perusteet.
Omaat varmaan niin laajan kokemuksen useista eri joukko-osastoista, taikka perusyksiköistä oman joukko-osaston sisällä, että voit yleistää tällä tavalla?
En omaa kokemusta kouluttajatasolta enkä monesta eri yksiköstä, joten pahoittelen yleistystä. Valitettavasti nykyisessä järjestelmässä on vain niin paljon parantamisen varaa, että harmittaa. Tiedän taustasi ja ymmärrän tuon kannanoton täysin, mutta samaa viestiä olen eräälle toisellekin ystävälleni kertonut, joka tällä hetkellä toimii kouluttajana.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Nuorison nykytila... Osalla..

#30

Viesti Mjölnir »

Spysnake kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
Spysnake kirjoitti: Intissä lähinnä rikotaan paikat ja opetetaan lusmuilun perusteet.
Omaat varmaan niin laajan kokemuksen useista eri joukko-osastoista, taikka perusyksiköistä oman joukko-osaston sisällä, että voit yleistää tällä tavalla?
En omaa kokemusta kouluttajatasolta enkä monesta eri yksiköstä, joten pahoittelen yleistystä. Valitettavasti nykyisessä järjestelmässä on vain niin paljon parantamisen varaa, että harmittaa. Tiedän taustasi ja ymmärrän tuon kannanoton täysin, mutta samaa viestiä olen eräälle toisellekin ystävälleni kertonut, joka tällä hetkellä toimii kouluttajana.
Meinasin sitä, että negatiivisista kokemusistasi olisit voinut kertoa liikaa yleistämättä, sillä tiedän että firmassa on todella hyviä ja motivoivia kouluttajiakin.

esim: "omana inttiaikanani opin lusmuilun perusteet"
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa