Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Partavedet ja parfyymit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Partavedet ja parfyymit

#1

Viesti Mika »

Joo, tämä voi olla aika turha aihe, mutta katsotaan.

Olenkin miettinyt, minkä takia erilaisia parta- ja muita tuoksuvesiä miehille ja naisille onkin niin paljon. Ehkä hajuaisti on aikoinaan ollut niin suuressa roolissa ihmiseläimellä, että tämä on jokin jäänne siitä.
Nämä tuoksuttimet huhun mukaan keksittiin Ranskan hovissa, ja niiden tarkoitus oli peittää hien ja muiden eritteiden lemua. Suihkuttelu ei ollut jokapäiväinen tapahtuma.
Mutta siltikin se kertoo siitä, että tuoksuilla ja hajuilla on ollut merkitystä.

Okei, mulla on sellainen pakkomielle, että aina kun olen laivalla tai lentokentällä, haistan läpi kaikki miesten ja naisten tuoksut, jotta löydän sen parhaimman. Tähänhän menee helposti tunti, mutta laivalla se on vain hyvä asia, ovat suurimmat jonot kaupasta jo hävinneet ja siirtyneet hytteihin juomaan lämmintä Elefanttia.
Tästä pakkomielteestä olen kyllä viime aikoina joustanut aika paljon, myönnän sen.

Mutta silti olen huomannut, että monet miesten partavedet ovat nykyään kovin naismaisia ja kevyitä. En edes välitä mistä tämä johtuu, mutta osaako joku suositella jotakin "perinteisempää" tai muuten hyvää partavettä? Enkä nyt tarkoita mitään Old Spicea, vaan jotakin kestävämpää ja oikeasti hyvää partavettä.

Kouros on aina hyvää. Sitä tyyliä?


Ylipotkija: Otsikkoon lisätty parfyymit 13.4.2009.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Cuculcan
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1100
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#2

Viesti Cuculcan »

Hm... noh itselläni kun luontainen tuoksu on jotain jakkihärän turkin ja ranskalaisen luostarijuuston väliltä, niin Davidoffin Cool water on osoittautunut hyväksi valinnaksi.

Tuoksu on peittävä, mutta ei päällekäyvä tai ummehtunut. Tuoksu myös säilyy kutakuinkin samana ja pitää muut tuoksut allaan koko päivän.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#3

Viesti Ronin »

Mika, Tabac vois olla juuri mitä etsit. Sopivan tukeva tuoksu ilman, että on ukkomainen ja on myös sopivan laadukas. Oma tämän hetken suosikki tosin kuuluu ehkä tähän kevyempään kastiin: Christian Dior - Higher. Tästä ainaki on tullu säännöllisesti hyvää palautetta naarailta. :lol: Higher on miehillä kai vähä ku naisilla Chanelin Chance: melkeen kaikki tykkää. 8)

Miten mä tiedän näin paljo kissanpissasta? :?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#4

Viesti Mika »

Ronin kirjoitti: Mika, Tabac vois olla juuri mitä etsit. Sopivan tukeva tuoksu ilman, että on ukkomainen ja on myös sopivan laadukas.
:thinking:

Juu, Tabac ja Old Spice, nehän on niitä etsimiäni. Ai niin, ja Axe. Ja sitten kaikki kopiopartavedet, joiden tuoksu häviää ennen kuin niitä ehtii edes nuuskia. :D

Dior. Okei, muistan tuon.

Cool Water on hyvää, sain sitä joululahjaksi waimolta 1998.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#5

Viesti Ronin »

Eiks Tabac sitte ollukaan sopiva? :?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19107
Lauteille: Helmikuu 2005

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

Yksi sporttinen ja hieman kevyempi, joskin silti hyvin "mieslinjalla" pysyvä on Bossin veivaama "Hugo", sellainen rento kenttäpullohenkinen puteli (ihan vain spottausohjeena).

Itse käytän Armanin Aqua di Gioa, joka sekin on keveähkö ja sporttinen, mutta ei kuitenkaan mene miksikään kukkaistuoksuksi.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#7

Viesti JanneM »

Mulla on kovassa käytössä Puman tuoksut.
Ne on huikean hyvän hajusia (tytöt tykkää) ja sporttisia ja vähän erinlaisia jne jne jne...
Näiden lisäksi oon käyttänyt Lacosten (80's is back) eu de toilettea sekä CK one (sekä miehille, että naisille) eu de toilette tuoksuja.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#8

Viesti Elina »

En edes muistanut, että tuli tuolle miehekkeelle ostettua joskus lahjaksi sitä Cool Wateria... :lol: Tosin minäpä muistin meidän hääpäivänkin väärin, että näin meillä... :oops:

Miehillä minusta hyviä tuoksuja ovat juuri tuo aiemmin mainittu Kouros sekä Cool Water, tietty, mutta muita hyviä ovat Polo Sport (jos oikein muistan tuon nimen) ja McGregor (jonka valmistus tosin on lopetettu). Viimeiseksi mainittu ei ole mitenkään sporttinen, vaan tuoksuu ihanasti puhtaalta saippualta - semmoiselta, jota joskus oli aina hotelleissa...English leather, oli kai se saippua.

Omia suosikkeja ovat Issey Miyake (mies osti lentokoneesta :D), naisten Aqua Di Gio ja, tietysti, naisten Cool Water. Tykkään myös Escadan kesätuoksuista - Escadan "perustuoksu" ei taas ole hyvä, vaan tosi tunkkainen. Ja onpa nuo Pumankin naistentuoksut tultu haisteltua - se keltaisessa pullossa oleva oli hyvää. Sitten mulla taitaa muuten olla pari Adidaksen tuoksua, joista sitrus-versio on parempi. Eli enimmäkseen menee täälläkin noiden sporttisten tuoksujen puolelle (myös vesituoksut ovat hyviä ja raikkaita), mutta joskus tulee käytettyä myös Victoria's Secret -firman Love Spell -hajustetta, joka on hyvin makea, mutta jotenkin silti onnistunut.

Ja aika paljon minäkin näitä hajusteita omistan, kun ottaa huomioon, että suurin osa ajasta menee kuitenkin hienhajun ympäröimänä... :roll:
jkk
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1067
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti jkk »

Omia suosikkeja ovat Issey Miyake
Tää on munkin suosikkeja. Tosin yhdistän sen (hajumuisti on ihmisen parhaimpia) todella rankkaan juhlimiseen, enkä näin ollen pysty sitä vakavalla naamalla arjessa käyttämään.

Ps. Onko milestänne korrektia käyttää partavettä vaikka parta ei kasvakaan?

pps. Omat lapsen lapseni oppinevat vanhan suomalaisen viisauden kalevalan ajoilta: "Ei papalle parta kasva."
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19107
Lauteille: Helmikuu 2005

#10

Viesti Jussi Häkkinen »

Elina kirjoitti: puhtaalta saippualta - semmoiselta, jota joskus oli aina hotelleissa...English leather, oli kai se saippua.
Cusson's Imperial leather. Saa monista päivittäistavarakaupoista.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Masasan
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 201
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki - Rock city

Re: Partavedet

#11

Viesti Masasan »

Mika kirjoitti: Okei, mulla on sellainen pakkomielle, että aina kun olen laivalla tai lentokentällä, haistan läpi kaikki miesten ja naisten tuoksut, jotta löydän sen parhaimman. Tähänhän menee helposti tunti,...
Niin, ja kukaan ei ole sinulle kertonut, että jo viiden kunnon haistelun jälkeen alkaan nenä turtumaan hajuihin. Sen jälkeen hajut eivät enää korreloi todellisen hajun kanssa. Kannattaa oikeasti haistella kunnolla vain ne joista oikeasti luulisi pitävän. Muita sitten vain ohimennen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Partavedet

#12

Viesti Mika »

Masasan kirjoitti:
Mika kirjoitti:Okei, mulla on sellainen pakkomielle, että aina kun olen laivalla tai lentokentällä, haistan läpi kaikki miesten ja naisten tuoksut, jotta löydän sen parhaimman. Tähänhän menee helposti tunti,...
Niin, ja kukaan ei ole sinulle kertonut, että jo viiden kunnon haistelun jälkeen alkaan nenä turtumaan hajuihin. Sen jälkeen hajut eivät enää korreloi todellisen hajun kanssa. Kannattaa oikeasti haistella kunnolla vain ne joista oikeasti luulisi pitävän. Muita sitten vain ohimennen.
Siksi siellä meneekin se tunti ja siksi niissä puodeissa onkin niitä kahvipapuja. Erotan tuoksut toisistaan ja huomaan myös, milloin nenäni ei enää reagoi tuoksuärsykkeeseen riittävän voimakkaasti. Ja kun sanoin kaikki, tarkoitin kyllä oikeastaan niitä, joiden tuoksua en muista ja sitten niitä, joita en ole nähnyt aiemmin. Joskus tietysti otan jonkin tutun ja hyväksi koetun referenssiksi. Homma hanskassa! :thumbsup:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#13

Viesti Keiju »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Yksi sporttinen ja hieman kevyempi, joskin silti hyvin "mieslinjalla" pysyvä on Bossin veivaama "Hugo", sellainen rento kenttäpullohenkinen puteli (ihan vain spottausohjeena).
Sun kannattas ryhtyä myös käyttämään tota, koska sillä saa hurmattua minut mies kuin mies!!! Tai ehkä juuri siksi, sun ei kannata sitä käyttää. :lol: Onneksi emme täällä virtuaalimaailmassa tuoksu millekään.

Oma suosikkini itselleni on Yvresse. Mutta h*lvetti soikoon myynti on nyt lopetettu ja tilalle otettu uusia tuoksuja. En tiedä sit onko koko valmistus lopetettu. Ihmettelen kyllä, koska oli suosittu merkki kuitenkin. Seppälästä löytyy halpaversio samasta, mutta nimeä en muista.
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 19107
Lauteille: Helmikuu 2005

#14

Viesti Jussi Häkkinen »

Keiju kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti:Yksi sporttinen ja hieman kevyempi, joskin silti hyvin "mieslinjalla" pysyvä on Bossin veivaama "Hugo", sellainen rento kenttäpullohenkinen puteli (ihan vain spottausohjeena).
Sun kannattas ryhtyä myös käyttämään tota, koska sillä saa hurmattua minut mies kuin mies!!! Tai ehkä juuri siksi, sun ei kannata sitä käyttää. :lol: Onneksi emme täällä virtuaalimaailmassa tuoksu millekään.
Niin no, minä käytän sitä aika säännöllisesti, vaikka Aqua di Gio normaali tuoksuni onkin. En sitten tiedä, onko tuo kommenttisi uhkaus vai jotain muuta. :D


Naisilla Gucci Rush 2 on sangen mainio.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Keiju
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2054
Lauteille: Tammikuu 2005

#15

Viesti Keiju »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Niin no, minä käytän sitä aika säännöllisesti, vaikka Aqua di Gio normaali tuoksuni onkin. En sitten tiedä, onko tuo kommenttisi uhkaus vai jotain muuta. :D


Naisilla Gucci Rush 2 on sangen mainio.
Ja oliko tuo viimeinen lause sitten vihjaus vai jotain muuta? :D
...mutta jospa olenkin vain oman mielikuvitukseni luomus.

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 111 kurkkijaa