Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Työttömyyskassat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Mihin työttömyyskassaan kuulut?

AYT
0
Ei ääniä
AKT
0
Ei ääniä
Erto
0
Ei ääniä
Erko
1
2%
IAET-kassa
9
22%
IRKA
0
Ei ääniä
Journalistien ja esittävien taiteilijoiden tk
0
Ei ääniä
Jyty
0
Ei ääniä
JATTK
1
2%
JHL
2
5%
Suomen Lakimiesliiton tk
0
Ei ääniä
Lääkärien työttömyyskassa
0
Ei ääniä
mmtk
0
Ei ääniä
Metallityöväen tk
3
7%
SMKJ
0
Ei ääniä
Opettajien tk
0
Ei ääniä
PAM
1
2%
Paperiliiton tk
0
Ei ääniä
PAU
0
Ei ääniä
Puu- ja erityisalojen tk
0
Ei ääniä
Suora
1
2%
Rakennusliiton tk
1
2%
SEL
1
2%
SMU
0
Ei ääniä
SYT
0
Ei ääniä
Super
0
Ei ääniä
Sähköliitto
1
2%
TEAM
0
Ei ääniä
Tehy
1
2%
Toimihenkilöiden tk
1
2%
A-kassa
1
2%
VvL
0
Ei ääniä
Valtion Virkamiesten tk
0
Ei ääniä
YTK
11
27%
muu, mikä?
3
7%
En kuulu, vaikka olen työmarkkinoilla
2
5%
Olen koulussa vielä
0
Ei ääniä
En kuulu
1
2%
 
Ääniä yhteensä: 41

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Työttömyyskassat

#1

Viesti Mika »

Tämä onkin oikeastaan jopa vähän hauska uutinen.
Niin sanottu Loimaan kassa eli Yleinen työttömyyskassa (YTK) on tähän saakka houkutellut jäseniä edullisella jäsenmaksulla.

Siihen kuuluminen ei enää tule välttämättä halvemmaksi kuin ammattiliiton kassaan kuuluminen, kertoo Uutispäivä Demari.



Kassojen lähde on tämä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Työttömyyskassat

#2

Viesti Mika »

Oletteko muuten olleet tyytyväisiä kassanne palveluksiin ja vuosimaksuihin?

Onko kenellekään kokemuksia AYT:stä tai SYT:stä?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Työttömyyskassat

#3

Viesti AMH »

Kuulun varsinaisesti toimihenkilöunioniin, eli TU:hun. Sitä kautta sitten toimihenkilöiden tk:aan. Tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen, mutta ERTO:n jäsenyys näyttäisi olevan melko huomattavasti edullisempi. Täytynee tutkailla asiaa (jäsenetuja yms.). TU:lla. Tällä hetkellä TU:n jäsenmaksu on 1,2% ennakonpidätyksen alaisesta palkasta, kuitenkin vähintään 9€/kk ja korkeintaan 55€/kk. Tuo ERTO:n 96 euron vuosimaksu kuulostaakin aika houkuttelevalta.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Työttömyyskassat

#4

Viesti Esa Tyynismaa »

Ytk:n jäsen nykyään.Liittoja ja niiden tasapäistämismentaliteettia siis vastustan henkeen ja vereen,vaan alani on suhdanneherkkä...
Pelkästään talvisin on paljon porukkaa lomautettuna,kun säät asettavat tietyt rajoitukset talvirakentamisen kannattavuudelle.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Työttömyyskassat

#5

Viesti Paappa »

Ytk. Tuli sieltä rahaakin nostettua 90-luvun alussa.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6443
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Työttömyyskassat

#6

Viesti AlexMachine »

YTK. Jäsenmaksu muistaakseni karvan alle 100€. Oman alani liitossa (toimihenkilöunioni) jäsenmaksut olisivat 500€ luokkaa.
The beatings will continue until morale improves.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Työttömyyskassat

#7

Viesti tohtorismies »

Pam.

Aikaisempi oli puuliitto, olin erittäin tyytyväinen saamaani palveluun kaikinpuolin. Paitsi tes oli aivan sieltä jostakin ja syvältä. Työntekijän edut olivat karsittu minimiin. Mutta noin muuten kaikki pelasi aika helkkarin hyvin.

Jumalauta Tyynismaa, tasapäistämis mentaliteetti... Rupeat oman alueesi ay aktiiviksi ja se sana on yhteistyö...

Eli paikallinen sopiminen on erittäin hyvin mahdollista nykyisen työsopimus lain sekä oman tessin puitteissa. Ja yleensä neuvottelemalla saa ihmeitä aikaan, vaatii vaan v1tusti viitseliäisyyttä itseltä sekä vuosien ja vuosien työtä että saa jääräpäisten duuni kavereiden mielipiteet muutettua.

Ei se liitto todellakaan ole mikään kirosana työnantajallekkaan jos on vain viitseliäs asian suhteen.

Ilman sitä liittoa vetäisitte niitä taloja kasaan 20unssisella 40c- pakkasellakin ilman taukoja 6euron tuntipalkalla ja jos joku pitäisi nortin mittaisen tauon ilman lupaa niin fuduthan siitä saisi.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Työttömyyskassat

#8

Viesti Esa Tyynismaa »

Tasapäistämisellä tarkoitan esimerkiksi tuota palkkaluokkajärjestelmää,joka on suomalaiseen tapaan tasapäistävä.
Palkkaluokkien keskinäiset erot olisi oltava ehdottomasti isompia,että duunarit kiinnostuisivat oikeasti kehittämään omaa ammattitaitoaan,eikä vain pyrittäisi tekemään rimaa hipovalla laadulla kaikkia hommia urakkapalkalla.
Ja ammattikoulusta tuleva kloppi ei vielä todellakaan kovinkaan usein ole oikeasti "aloitteleva ammattilainen",kuten palkkataulukko väittää.
Minun mielestäni mitään työkokemuksia ei tulisi edes laskea,mikäli työkokemusta on alle viisi vuotta.
Ja työmaita muutaman kiertäneenä tiedän sanoa,että suurin osa ammattikoulusta tulleita on taidoiltaan ja aikaansaannoksiltaan jäljessä jo vuodenkin oikeasti alalla töissä olleita kavereita.Joka varmaankin kertoo jotain meidän ammattikoulujen opetuksen tasosta,joka on suomalaiseen tyyliin liikaa teoriaa,ja olematon määrä oikeaa käytännön harjoittelua yhdistettynä valitettavan usein opettajalla,joka ei itse ole koskaan ollutkaan kyseisen alan ammattilainen,vaan koulut käynyt opettaja.Ihan siis jopa ammattikouluissakin,joissa itse näkisin järkevämpänä pitää opettajina esimerkiksi työkyvyn alenemisesta kärsiviä ammattimiehiä.
Toki siinä tapauksessa ammattikoulusta saattaisi aika moni häipyä,kun tulisi jo koulussa selväksi,mihin sitten isona on ryhtymässä...
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Työttömyyskassat

#9

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Tämä onkin oikeastaan jopa vähän hauska uutinen.
Niin sanottu Loimaan kassa eli Yleinen työttömyyskassa (YTK) on tähän saakka houkutellut jäseniä edullisella jäsenmaksulla.

Siihen kuuluminen ei enää tule välttämättä halvemmaksi kuin ammattiliiton kassaan kuuluminen, kertoo Uutispäivä Demari.



Kassojen lähde on tämä.
Vielä hauskemmaksi se muuttuu, kun lukee ensimmäisen lukijan kommentin Kauppalehden sivuilta
soromnoo 20.10.2010 10:07

Hieman tarkkuutta siellä KL:n toimituksessa kun julkaisette tätä SAK/ Demari agitaatiota!

Jutussa unohtui mainita että käytännössä ammattiliitot pakottavat aina liittymään myös liittoon eli pelkkään kassaan ei haluta ketään. Tästä johtuen kuukausimaksu onkin jo merkittävästi korkeampi kuin Loimaan kassassa.

Saahan sillä liiton jäsenmaksulla sitten "ilmaista" edunvalvontaa ja puoluetukea demareille ja vasemmistoliitolle... heh heh
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Työttömyyskassat

#10

Viesti tohtorismies »

Nyt selvensi Esa huomattavasti.

Tuo homma mitä sinä olet kokenut siellä päin maailmaa on muuten aika erilaista kuin täällä työmoraalin suhteen.

Minäkin olen nähnyt monia (en toki yhtäpaljon amishyyppiä kuin sinä mutta kummiskin) niin eihän ne toki ole ammatilliselta osaamiseltaan läheskään ammattilaisia mutta moraali ja oppimisenhalu on yleensä kova jos sille opiskelemalleen alalle pääsevät töihin.

Mutta en todellakaan ihmettele moista touhua kun olen kuunnellut millaisia työmiehen aihioita monet ovat esimerkiksi helsingin seudulla... Ja eräs sukulainen pyörittää putkifirmaa etelänpuolipäässä suomea ja maksaa ihan hyvin mutta kunnollisia tekijöitä ei meinaa vain löytyä.

Joku kuvaamasi palkkaluokkien suurempi erotus voisi olla erittäin toimiva systeemi, olisi kenties sitä porkkanaa pojille vähän erilailla.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Työttömyyskassat

#11

Viesti mronkain »

YTY, jäsenmaksu on kiinteä 20€/kk. Nyt vaan ketku työnantaja ilmoitti yksipuolisesti että lakkaa perimästä jäsenmaksuja suoraan, joten lasku tulee sitten kotiin ja pitää maksaa itse. Ei lisää vaivaa hirveästi. Kassaan kuulumisen lisäksi olen pari kertaa käyttänyt lakimiestä (kysellyt asioista). Lisäksi liitolta on tullut hyvin infoa mahdollisista eropaketeista, vinkkejä mitä kannattaa varoa ja mitä tarkistaa. Liiton lehteäkin on tullut luettua.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Työttömyyskassat

#12

Viesti Mika »

Nyt on aika jättää YTK (Saarikko ja Mjölnir tietävät tämän witun kalabaliikin kiemuroista). Mitä vastaavanlaista kassaa suosittelisitte?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Työttömyyskassat

#13

Viesti Totte »

Mika kirjoitti: Nyt on aika jättää YTK (Saarikko ja Mjölnir tietävät tämän witun kalabaliikin kiemuroista). Mitä vastaavanlaista kassaa suosittelisitte?
Luulen että ainoa vaihtoehto on Nomit (http://www.tknomit.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;). Toiminnasta en osaa sanoa oikeastaan mitään. Jos "vastaavanlaisella" tarkoitat "ei liittoon sidottua", niin taitaa olla vaihtoehdot aika vähissä. Lista kaikista työttömyyskassoista löytyy yhteisjärjestön sivuilta http://www.tyj.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Työttömyyskassat

#14

Viesti Mika »

Kiitos! :)

Joo, tuolta samalta sivulta noita selailinkin tunti pari sitten (sama linkki on siis avausviestissä). Onneksi ne on kerätty yhteen paikkaan.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Työttömyyskassat

#15

Viesti Mika »

Minulle olikin uutta, että noinkin edullisesti voi pysyä kassan jäsenenä. Mitkä kassat pyytävät vain 20 euroa vuodessa jäsenyydestään?
Työttömyyskassamaksujen suuruus vaihtelee erittäin paljon kassasta riippuen. Korkeimmillaan maksu voi olla jopa kolmesataa euroa vuodessa. Halvimmillaan selviää alle 20 eurolla koko vuodesta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 127 kurkkijaa