Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ottaa pattiin!

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Ottaa pattiin!

#4981

Viesti Lasse Candé »

Holy shit!
Pääsi rekan renkaan puhkominen juuri not to do listille. Paita riekaleiksi ja tuossa jälkimmäisessä vissiin vähän enemmänkin. Ekassa alkaa näköjään tulemaan aika reippaasti vertakin. Mitenköhän pahasti tuossa jälkimmäisessä käy...

Kultasikohan aika muistot (noin sekunnissa) vai kun multa kerran kakarana pamahti maastopyörän huoltoaseman pumpulla täytetty takakumi, niin olisi pyörä ponnahtanut melkolailla? Sitten siitä vielä kuului "tsi-tsi-tsi-PUM!" :D Tämän äänen vahvisti kaveritkin, mutta toisaalta ihan kakara-kakarana yksi kaveri vahvisti muistoni siitä kuinka lensin pyörällä menestyneesti koko voltin, kun veli heitti kepin etupinnojen väliin. Jotenkin en ainakaan sitä muistoa usko, vaikka muistan tämän voltin vieläkin. :lol:
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 290
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ottaa pattiin!

#4982

Viesti MtJ »

Jep, nyt vielä erikseen se varoituksen sana, eli mitään muita (esim. mä koitin omaa käytettyä kesärengasta) renkaita, kuin max henkilöauton renkaita, ei missään tapauksessa pidä mennä kokeilemaan puukon kanssa. Rekan/kuorma-auton renkaan kanssa henki ja ruumis erkanee toisistaan hyvin nopeasti. Suomeksi sanottuna kuolee tai esimerkiksi käsi/jalka/jotain muuta irtoaa räjähdyksessä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4983

Viesti katar »

Ilmoitin sitten partylite ryhmänjohtajalleni ja sille, joka mut siihen alunperin innosti, että jätän nyt ainakin toistaiseksi väliin tän jutun. Kun ei oikeen energia meinaa normitöihinkään riittää ja koen, etten ole saanut tarpeeksi tukea/neuvoja sen asian suhteen. Ni se, joka mut siihen innosti, ei vastannut siihen yhtään mitään. Kuten ei vastannut aiemminkaan, kun kysyin jotain asiaan liittyen. Vois nyt edes taatana jotain sanoa. :evil: Käy vähän ärsyttämään. Vaikka ees että harmi, kun lopetat ja what ever, mut täydellinen hiljaisuus on mun mielestä jo vähän huonoa käytöstä. Mut se on todettu ennenkin, ettei kaikki osaa vastata, kun laittaa fb-viestiä. Grr...
Ja vois lakata muuten satamasta. Meinattiin mennä kalaan huomenna, voihan sitä toki sateessakin kalastaa, mut ois kivempi, jos arska tulis esiin. Mä en tykkään kastua. En mä sokerista ole, enkä kissakaan mut silti.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4984

Viesti katar »

Niin jäi muuten mainitsematta, että kysymysketjussa ihmettelin parin kaverin fitline-innostusta, nyt on fb sivulle tullut toiselta mainontaa kyseisiin tuotteisiin, liekö myy niitä itse. Ihmettelen nyt vaan, miten niin fiksun oloiset ihmiset höyrähtää johonkin moiseen. Voihan se olla, että niillä laihtuu, tms, mutta epäilen. Sama kuin aikoinaan ihmetytti kaupassa asiakas, jolla oli rintanappi, jossa teksti "jos halual laihtua, kysy minulta. Herbalife" ja rouvalla itsellään olisi laihdutus ollut ihan hyvä idea... Vähän syö sitä uskottavuutta moinen.
Saahan sitä toki siis mainostaa fitskujaan, jos sille tuntuu, mut jotenkin... Mä en nyt oikeen oo vakuuttunut niistä tuotteista ja ihmettelen sitä intoa, millä nää puhuu niistä. Ensimmäinen raaka-aine, mikä niistä mainitaan, on fruktoosi. Tästä oli juttua jossain, ettei se olisi niin kauhean hyväksi ihmiselle. Yritin ettiä, mutt en nyt löytänyt; muistaako joku??
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 290
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ottaa pattiin!

#4985

Viesti MtJ »

Veren rasva-arvot ja maksahan niissä kait oli keskustelun aiheena. Löysin yhden artikkelin fruktoosista, mutta ei se nyt tietysti tieteellisiä kriteereitä täytä:
http://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/ruo ... fruktoosia" onclick="window.open(this.href);return false;
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Ottaa pattiin!

#4986

Viesti T-T »

Hauiksen kiinnityskohta revähtänyt tai tulehtunut. Nyt se kipuilee joka ikisen pskanaaman takia jolla on ongelmia käyttäytyä kuten ihminen.
Alan kohta tekeen rikosilmoituksia ja vaatiin korvauksia kivusta ja särystä!
Abdi Kaisaniemestä tai Tontsa Kontulasta vaviskaa. T-T tulee viemään pari tonnia teidän kuukausipalkasta!!
Burana maksaa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4987

Viesti tabitha »

Kaksikin juttua ottaa pattiin tällä hetkellä...

Ekana se, että mulla oli kutsunnat (juu ekaa kertaa 27-vuotiaana koska sukupuolenkorjaus) ja sain lääkäriltä vastoin omaa tahtoani C-paperit, koska mielenterveyshistoria on liian rankka. Lautakunnassa sanottiin että mulla on mahdollisuus päästä inttiin jos hankin jostain psykiatrin lausunnon, että oon toipunu täysin. Mutta en kyllä oikein usko omiin mahdollisuuksiini tässä, sen lääkärinlausunnon mä pystyisin vielä hankkimaan, mutta luultavasti sen lisäksi mun potilastiedot käytäisiin läpi ja siellä on mm. itsemurhayritys joka käsittääkseni on ehdoton este. Ymmärrän täysin sen ettei potentiaalisesti itsetuhoisia henkilöitä ole vastuullista päästää läpi, ei siinä mitään. Itteä vaan ketuttaa, että oon ollut nuorempana niin tyhmä, se olisi helpompaa hyväksyä jos olisi vaikka epilepsia tai halvaantunut eikä sen takia pääsisi, mutta mielenterveysongelmat tuntuu siltä että ne olisi voinut estää vaan olemalla vahvempi ja olemalla kertomatta kellekään.

Tokana se, että mun 90% valmis gradu on p*skaa ja sitä kirjoittaessani oon aika pitkälle hylännyt akateemiset haaveeni. Aihe on kiinnostava ja matematiikka noin yleisesti ottaen on kiinnostavaa, mutta kun mä eka kirjoitan kuukauden jotain yhtä lemmaa ja sen jälkeen vietän kaksi viikkoa tarkistaen sitä (toki ohjaajan avustuksella) ja tiedän että se on ihan lastenleikkiä verrattuna siihen mitä oikea matematiikan tutkimus on, musta alkaa enemmän ja enemmän tuntua että mun lahjat ei riitä jatko-opintoihin. Kiukuttaa se Latex-koodin naputtelu niin, että tekisi mieli vaan lyödä hanskat tiskiin. Isoin ongelma tossa on se, että mun kirjoituksesta tulee hirveää kaavaviidakkoa, koska oon liian tarkka, enkä hahmota että mitä saa jättää pois. Ja miten yhdistää suomen tai englannin kieli matemaattisiin kaavoihin. Sen mä kestän että mua vedetään turpaan sellasella matikalla josta en ymmärrä mitään, ja et yritän viikon todistaa jotain lausetta ja sit luovutan. Mä jopa nautin siitä. Mut motivaatio typesettaamiseen ja kieliasun hiomiseen on nolla - ja se olis aika tärkeetä jos kirjottais jotain tieteellistä artikkelia.

Ja mun pitäis lähtee jatko-opintoihin ulkomaille jos haluun jatkaa tota erikoisalaa mistä oon kiinnostunu. Ei HY:llä oo edes syventäviä algebran tai topologian kursseja enää, kun koulutusleikkausten takia dosenttiluennot loppui. Tai sit pitäis vaihtaa vähän fokusta ja alkaa lukea esim. fysiikkaa. En osaa.

Ehkä nää kaks vitutuksen aihetta voi yhdistää siihen et musta ei ole mitään hyötyä tälle yhteiskunnalle.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Ottaa pattiin!

#4988

Viesti Kyynikko »

tabitha kirjoitti:

mielenterveysongelmat tuntuu siltä että ne olisi voinut estää vaan "olemalla vahvempi" ja olemalla kertomatta kellekään.

musta alkaa enemmän ja enemmän tuntua että mun lahjat ei riitä jatko-opintoihin.
a) tolla tavalla se itsemurhayritys olisi muuttunut itsemurhaksi (lainausmerkit omat).

b) entä sitten? Mitä jos riittäis että on matemaatikko?
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 230

Ottaa pattiin!

#4989

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

tabitha kirjoitti: Ehkä nää kaks vitutuksen aihetta voi yhdistää siihen et musta ei ole mitään hyötyä tälle yhteiskunnalle.

Höpsis!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 261
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ottaa pattiin!

#4990

Viesti Mika »

Kyynikko puhuu ihan asiaa. Ja jos tuo tutkijan ura vaikuttaisi nyt ainoalta mahdolliselta työuralta, aina on muitakin mahdollisuuksia. Niiden kartoittamisessa voinee auttaa joku proffa sieltä matematiikan laitokselta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 59
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Ottaa pattiin!

#4991

Viesti Totte »

Jos gradun kirjoittaminen tökkii yleisesti ja LaTeXin vääntäminen erityisesti, ei varmaan oo järkeä pakottaa itsensä jatko-opiskelijaksi. Itse rakastin algebrallista topologiaa, mutta en kyllä olisi halunnu tehdä sitä työkseni (mitä jatko-opiskelu tarkoittaa). Tässä ei ole mitään väärää tai kummallista.

Itse päädyin tutkijaksi toiselle alalle vähän puolivahingossa (koska matikan tutkinto takataskussa on ihan hyvä perseenlämmitin jos tekee mitään mikä on kytköksis luonnontieteisiin). Jos et ole jatkamassa graduaihettasi on myös turha murehtia liikaa onko se jotenkin "uskottavan hyvä". Pieni spoileri: kukaan ei lue graduja.

Eli matikka pääaineena sulla on ovet auki jos haluat jatko-opiskelemaan muualle. Jos kuitenkin tuntuu, että artikkeleiden kirjoittaminen ei välttämättä nappaa, niin ole vapaa tekemään jotain muuta. Kyllä matemaatikoita tarvitaan (eikä kukaan katso niin tarkkaan mitä matikkaa on lukenu).

Eli sulla on ehkä vähän liian kova "matemaatikko=tutkija" fokus. Tämä ei vaan pidä paikkaansa eikä kerro mitään matemaatikonarvosta eikä varsinkaan ihmisarvosta. Ja koitas tosiaan olla stressaamatta sitä gradua liikaa. Opinnäytetöiden tarkoitus on tulla valmiiksi. Thats it.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 113
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ottaa pattiin!

#4992

Viesti AlexMachine »

Oma huolimattomuus, tai ajattelemattomuus.
Olin tänään Seinäjoella asiakaskäynneillä ja samalla kävin AMKssa esittämässä alkuperäiset koulu- ja työtodistukset opintojen aloitusta varten. Kävin opinto-ohjaajan juttusilla sekä opintotoimistossa hakemassa opiskelijakortin.
Kotiin tullessa totean että sekä alkup. Että kopiot todistukista sisältävä kansio ei ole mukana...
2 tuntia autoilua Seinäjoelle, ei löydy. Opinto-ohj. Että toimisto pitää vielä soittaa aamulla.
Ketuttaa melkoisesti. Jossain opon ja 200m päässä sijaitsevan parkkihallin välillä (kävelin sinnekin etsimään) on kaikki todistukset ja yllätys, ei ole digitaalisesti tallessa koska oli aikomus tehdä se huomenna töissä.

Sain tärkeän työpuhelun kun olin lähdössä opon luota ja puhuin puoleen väliin parkkihallille.
Yleensä pystyn palauttamaan mieleen lähes joka askeleenkin, mutta nut tuon puhelun ajalta on musta aukko.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Ottaa pattiin!

#4993

Viesti Pyrkele »

Riekkoluvat on loppunu koko lapista koko loppu talveksi.
Nyt ku saatin hiottua kaverin kanssa aikataulut kohilleen ja lomat meni läpi, niin kävi näin. Ne menivät alkuviikosta kerralla, enkä ehtiny ostaa.
Toivottavasti niitä jostain vapautuis nuille päiville.
Mutta jos ei, niin ostan pienpetoluvan ja pillitämmä kettua, pilkimmä ja hiihämmä.
Saatamma me pari oluttaki ottaa
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4994

Viesti katar »

:evil: Nuha kiusaa, kurkku on kipeä, päätä särkee, mutta kunnolla tää ei niinkun iske kimppuun ei sitten millään. Jotenkin tosi vetämätön olo, mut sairiksen haku tuntuis jotenkin liioittelulta. Sit ois perjantaina työpaikan kinkerit, mennään Kahteen Kanaan katsomaan jotain mitä lie showta, joku Kaupungin paras kabaree; ja firma maksais sen shown ja ruoan ja mua ei jotenkin huvittais, on niin vetelä olo, ettei jaksais... Puuuh... Sit oon luvannut jo aikaa sitten mennä systerille lapsenvahdiksi lauantaina, heikottaa koko ajatuskin... Yritä siinä olla pirteä täti kuusi vuotiaalle, kun tekis mieli vaan mennä nukkumaan ja piilon peiton alle... Pöh.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 112
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Ottaa pattiin!

#4995

Viesti katar »

Blaah; meillä on taloyhtiön kokous tänään ja mua ei niinkun pätkääkään nappais... Oikeesti, viimeks kun kävin, niin yks pappa jankas aidanpätkästä yli 10 minuuttia; kun kokous alkaa kuudelta, niin mua ei nappaa käkkiä koko iltaa siellä. Tiedän, että pitäis asunnonomistajana olla kiinnostunut asioista, mutta oikeesti... :evil: No ainakin sanon saunan lämpötilasta ja kysyn, miksi hallitukselle maksetaan kokoontumisesta. Ihan liikaa, vielä kaiken hyvän päälle mun mielestä. Meillä ei oo mitään putkiremppaa tms. meneillään ja ne kokoustaa ties kuinka monta kertaa vuodessa. Pöh.
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 84 kurkkijaa