Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Optimismi ja pessimismi

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Oletko mielestäsi useimmiten optimisti vai pessimisti?

Optimisti
31
70%
Pessimisti
13
30%
 
Ääniä yhteensä: 44

Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#46

Viesti Point »

Kaipa olen ollut aikuis enemmän negatiivinen kuin positiivinen... Tai kyyninen... Sehän kuulostaa paljon hienommalta. Nyt jälkikäteen ajateltuna osa negatiivisiudesta viittaa ehkä lievään masennukseen, mutta pääasiallisesti se on ollut asenteesta kiinni.

Nykyään pyrin löytämään kaikesta positiivista, koska jatkuva negatiivisuus vie kyllä pian mukanaan alas. Lisäksi jatkuva negatiivisuus kuulostaa melkein typerämmältä kuin ällöpositiivisuus. Esim. Työkaveri toteaa työpäivän aikana usein, "onpa påska päivä" eikä se tunnu "vitsiltä" Harmi, kun pomo on niin lussu, ettei se sano sille mitään. Toisaalta, Suomessa työntekijän asema on niin hyvä, ettei huonosta asenteesta helposti voi varoituksia antaa, jos työt hoituvat.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Positiivisuus ja negatiivisuus

#47

Viesti Lasse Candé »

Suomessa on myös jokin hemmetin outo "työnsankari"-ilmiö jossa tuota statusta tavoitellaan sen jatkuvalla alleviivaamisella että työ ei ole kivaa, että mielellään olisi jossain ihan muualla jne jne. Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.

Muista maista en tiedä, eli "Suomessa" ei implikoi että muualla olisi toisin. Sisumentaliteetista päätellen tuossa voisi silti olla jotain ns suomalaista. (?)
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Positiivisuus ja negatiivisuus

#48

Viesti Rahanpesijä »

Lasse Candé kirjoitti: Suomessa on myös jokin hemmetin outo "työnsankari"-ilmiö jossa tuota statusta tavoitellaan sen jatkuvalla alleviivaamisella että työ ei ole kivaa, että mielellään olisi jossain ihan muualla jne jne. Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
No kyllä mäkin mielellään jossain muualla olisin kuin töissä. Ja mä sentään pidän työstäni. Niin paljon ku työstä nyt voi pitää.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#49

Viesti Fubarbarian »

Point kirjoitti: Lisäksi jatkuva negatiivisuus kuulostaa melkein typerämmältä kuin ällöpositiivisuus. Esim. Työkaveri toteaa työpäivän aikana usein, "onpa påska päivä" eikä se tunnu "vitsiltä" Harmi, kun pomo on niin lussu, ettei se sano sille mitään. Toisaalta, Suomessa työntekijän asema on niin hyvä, ettei huonosta asenteesta helposti voi varoituksia antaa, jos työt hoituvat.
Miksi asenteella pitäisi olla merkitystä pomolle, jos se ei vaikuta työntekoon?
A suspicious mind is a healthy mind
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Positiivisuus ja negatiivisuus

#50

Viesti Fubarbarian »

Rahanpesijä kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Suomessa on myös jokin hemmetin outo "työnsankari"-ilmiö jossa tuota statusta tavoitellaan sen jatkuvalla alleviivaamisella että työ ei ole kivaa, että mielellään olisi jossain ihan muualla jne jne. Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
No kyllä mäkin mielellään jossain muualla olisin kuin töissä. Ja mä sentään pidän työstäni. Niin paljon ku työstä nyt voi pitää.
Juuri näin. Itse asiassa en ole eläissäni tavannut ketään, joka olisi mieluummin töissä kuin vapaa tekemään mitä huvittaa, jos korvaus olisi sama.
A suspicious mind is a healthy mind
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#51

Viesti Polvi »

Fubarbarian kirjoitti:
Point kirjoitti: Lisäksi jatkuva negatiivisuus kuulostaa melkein typerämmältä kuin ällöpositiivisuus. Esim. Työkaveri toteaa työpäivän aikana usein, "onpa påska päivä" eikä se tunnu "vitsiltä" Harmi, kun pomo on niin lussu, ettei se sano sille mitään. Toisaalta, Suomessa työntekijän asema on niin hyvä, ettei huonosta asenteesta helposti voi varoituksia antaa, jos työt hoituvat.
Miksi asenteella pitäisi olla merkitystä pomolle, jos se ei vaikuta työntekoon?
Tiimityöskentelyssä tollanen synkistely saattaa vaikuttaa muiden työskentelyyn negatiivisesti. :)
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#52

Viesti Point »

Fubarbarian kirjoitti:
Point kirjoitti: Lisäksi jatkuva negatiivisuus kuulostaa melkein typerämmältä kuin ällöpositiivisuus. Esim. Työkaveri toteaa työpäivän aikana usein, "onpa påska päivä" eikä se tunnu "vitsiltä" Harmi, kun pomo on niin lussu, ettei se sano sille mitään. Toisaalta, Suomessa työntekijän asema on niin hyvä, ettei huonosta asenteesta helposti voi varoituksia antaa, jos työt hoituvat.
Miksi asenteella pitäisi olla merkitystä pomolle, jos se ei vaikuta työntekoon?

Se tarttuu muihinkin ja tuollainen negatiivinen asenne ei ole välttämättä paras mahdollinen asia myynti- ja asiakaspalvelutyössä. Asia on kuitenkin vähän hankalasti todettavissa, koska ainakaan meidän firmassa ei ole laadittu käypiä mittareita, mittaamaan ko. työn laatua. Ehkä jossakin tuotantotyössä sillä asenteella ei ole niin suurta ei olen niin suurta merkitystä.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#53

Viesti Fubarbarian »

Point kirjoitti:
Fubarbarian kirjoitti: Miksi asenteella pitäisi olla merkitystä pomolle, jos se ei vaikuta työntekoon?
Se tarttuu muihinkin ja tuollainen negatiivinen asenne ei ole välttämättä paras mahdollinen asia myynti- ja asiakaspalvelutyössä. Asia on kuitenkin vähän hankalasti todettavissa, koska ainakaan meidän firmassa ei ole laadittu käypiä mittareita, mittaamaan ko. työn laatua. Ehkä jossakin tuotantotyössä sillä asenteella ei ole niin suurta ei olen niin suurta merkitystä.
Jos negatiivinen asenne vaikuttaa asiakkaalle näkyvään työsuoritukseen, niin sehän on aivan eri asia. Se häiritsi, että työntekijää pitäisi varoittaa hänen luonteenpiirteestään, vaikka työt hoituvat, eihän se nyt voi olla oikein.
A suspicious mind is a healthy mind
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Positiivisuus ja negatiivisuus

#54

Viesti Mika »

Lasse, tuohan ketju se oli! :D

Laumaeläimenä ihminen on altis muiden ihmisten vaikutteille. Asenneilmapiiri on mielestäni yksi tärkeimmistä ympäristöön vaikuttavista ilmiöistä. Jos henkilö kokee ympäröivän asenneilmapiirin negatiiviseksi, on hänen hyvin haasteellista yrittää pysyä itse positiivisena. Samaa toimii toiseenkin suuntaan: negatiivinen ihminen voi muuttua positiivisemmaksi myönteisessä asenneilmapiirissä.

Lasse kirjoitti hyvin, samoin Point.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Positiivisuus ja negatiivisuus

#55

Viesti Lasse Candé »

Fubarbarian kirjoitti:
Rahanpesijä kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Suomessa on myös jokin hemmetin outo "työnsankari"-ilmiö jossa tuota statusta tavoitellaan sen jatkuvalla alleviivaamisella että työ ei ole kivaa, että mielellään olisi jossain ihan muualla jne jne. Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
No kyllä mäkin mielellään jossain muualla olisin kuin töissä. Ja mä sentään pidän työstäni. Niin paljon ku työstä nyt voi pitää.
Juuri näin. Itse asiassa en ole eläissäni tavannut ketään, joka olisi mieluummin töissä kuin vapaa tekemään mitä huvittaa, jos korvaus olisi sama.
No sillä nyt ei ole paljon mitään tekemistä sen kanssa että ilmiö missä työn vastenmielisyyttä alleviivataan koko ajan on... jotain. Aiheeseenhan tämä liittyi siis siten että tuo ilmentää jotakin negatiivisuutta eikä siten että onko se työ kivaa vai ei.

Noin muuten tuo työstätykkäämiskysymys ei ole helppo. Esim itse tykkään siitä että on velvotteita, sillä olen hemmetin huono johtamaan omaa elämääni. Työ tuo päivittäisen rutiinin ja parantaa elämänlaatua. Oli oikeasti kiva kun kesäloma loppui. Kymmenen viikkoa on niin pitkä aika että tarvitsee jotain projektiluontoista puuhaa, mitä itselläni ei ollut.

Mutta vääntö siitä onko työ kivaa vai ei tai mistä näkökulmasta se näitä on ei ehkä ole kovin oleellinen aiheelle. Se negatiivinen asenne sen sijaan on. Vähänhän se on toki sellainen porukan yhteinen läppäkin. Ehkäpä kyse on siitä että päästää ulos sitä mikä työssä on rankkaa. Positiivisuus ja negatiivisuus ovat tavallaan jo itsessään saman kolikon eri puolia. On hemmetin vaikea ottaa selkoa siitä mitä niistä pitäisi ajatella. Jotenkin tuntuu sellaiselta elämän mittaiselta oppimisen tieltä.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Positiivisuus ja negatiivisuus

#56

Viesti Totte »

Lasse Candé kirjoitti: Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
Musta tuntuu että mun työpaikalla uskottavuus työntekijänä menisi jos sanoisin että en tykkää työstäni.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#57

Viesti Point »

Totte kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
Musta tuntuu että mun työpaikalla uskottavuus työntekijänä menisi jos sanoisin että en tykkää työstäni.
Se riippuu vähän duunista. Tuntuu siltä, että "duunari"-tasolla tietty kitinän taso on vaan vakio..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#58

Viesti Fubarbarian »

Point kirjoitti:
Totte kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Usein jos joku sanoisi omassa työporukassa että tykkää työstä, kärjistetysti sanottuna uskottavuus työntekijänä menisi.
Musta tuntuu että mun työpaikalla uskottavuus työntekijänä menisi jos sanoisin että en tykkää työstäni.
Se riippuu vähän duunista. Tuntuu siltä, että "duunari"-tasolla tietty kitinän taso on vaan vakio..
Tuntemattoman sotilaan Rokkakin purnasi alvariinsa, mutta hoiti työnsä hyvin.
A suspicious mind is a healthy mind
TuomoP
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 593
Lauteille: Kesäkuu 2010

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#59

Viesti TuomoP »

Fubarbarian kirjoitti: Tuntemattoman sotilaan Rokkakin purnasi alvariinsa, mutta hoiti työnsä hyvin.
En tiedä kuinka tosissaan ja missä hengessä heitit tuon, mutta minua ainakin naurattaa (tai joskus itkettää) nämä "fiktiivinen kirja todistaa väitteeni". :D

Esim. Barack Obama on ilmeisesti sanonut Piin elämä -leffasta, että se on ""an elegant proof of God". :ainiin:
You should finish the day a little smarter than you started it
Rahanpesijä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2402
Lauteille: Toukokuu 2010

Re: Positiivisuus ja negatiivisuus

#60

Viesti Rahanpesijä »

Tekisi mieleni kyllä todeta ja toteankin, että osa duunaripuolen hommista nyt vaan on niin hanurista, että vitutus lienee jatkuvaa. Koen mielenvikaisena suhtautua moisiin työtehtäviin muuten kuin mitä suurimmalla negatiivisuudella.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 69 kurkkijaa