Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Käyttöjärjestelmäsi?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Käyttöjärjestelmäsi

Windows
74
53%
Mac
27
19%
Linux
34
24%
Muu, mikä?
5
4%
 
Ääniä yhteensä: 140

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Käyttöjärjestelmäsi?

#1

Viesti Mika »

Jos vaikka kaikki nämä listattaisiin erikseen, tulisi aika raskas lista. Jokainen voi kuitenkin tarkentaa viestissään, mitä käyttistä tai käyttiksiä koneessaan tai koneillaan ajelee.

Kertokaa toki sekä hyvistä että huonoista puolista myös!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

Käyttöjärjestelmäsi?

#2

Viesti ville »

Just eilen vaihdoin läppärin ikkunat Vistasta seiskaan.
Toistaiseksi olen tyytyväinen.

Töissä luonnollisesti melkein kaikki mahdolliset käyttikset käytössä.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
ruuvari
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 164
Lauteille: Syyskuu 2008

Käyttöjärjestelmäsi?

#3

Viesti ruuvari »

Lucid Lynxin masentelin Vistan tilalle. Siis Ubuntu 10.04 LTS. Onhan näissä Linux-käyttiksissä omat ominaisuutensa ja omituisuutensa, mielenkiinnosta tulee näitä koeajettua.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Käyttöjärjestelmäsi?

#4

Viesti Polvi »

Win7. Hyvä käyttööni.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Käyttöjärjestelmäsi?

#5

Viesti Janne Oksanen »

Linuxia olen käyttänyt pelkästään vuodesta 2003. Tällä hetkellä työpöydällä on Ubuntu 10.04. Ensimmäisen Windows-koneeni joudun varmaan hommaamaan syksyllä kouluhommia varten. Mikro-ohjaimia joutuu ohjelmoimaan, niin kääntäjiä ei oikein tahdo löytyä Linuxille.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Käyttöjärjestelmäsi?

#6

Viesti AriJ »

Winkka XP ja Ubuntu 10.04.
______________________
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Käyttöjärjestelmäsi?

#7

Viesti Beorn »

OsX 10.6. En ole koskaan omistanut henkilökohtaisesti windows-käyttöjärjestelmän sisältävää kompuutteria. Minulla oli kerran lainassa velipojan tietokone (windows 95) ja päätin kokemuksen jälkeen pyhästi olla enempää kajoamatta moiseen kuraan. Hämmästyttävää, että monet maksoivat oikein rahaa saadakseen itselleen ongelmia. Olisivat ostaneet kilipukin, sen olisi voinut syödä tarvittaessa. Töissä ja muissa toimissa wintoosaa toki joutuu joskus käyttämään ja ovathan wintoosan käyttikset toki parantuneet ajan myötä, mutta macin sulavuuteen on vielä matkaa. Pitkästi matkaa, tietoturvasta ym. puhumattakaan. Applen käyttiksessä en ole huonoja puolia havainnut, enkä myöntäisi niitä olevan, vaikka pystyisin niitä havaitsemaan. :D
Janne Oksanen kirjoitti: Ensimmäisen Windows-koneeni joudun varmaan hommaamaan syksyllä kouluhommia varten. Mikro-ohjaimia joutuu ohjelmoimaan, niin kääntäjiä ei oikein tahdo löytyä Linuxille.
Otan osaa.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Käyttöjärjestelmäsi?

#8

Viesti MtJ »

Win 7 on ykkönen. Yksinkertaisesti paras mahdollinen mihin tahansa tarkoitukseen. Parasta win7 on täysin dynaaminen muistinalue; se on jotain ihan muuta kuin aiemmissa windows-järjestelmissä. Vista oli kuraa, win7 timanttia. Jo yksin sen vuoksi, että olen saanut aika syvällistä tietoa tästä suoraan käyttiksen valmistajalta. Kaikkea en tietty tähän pura auki.

Unix (freebsd) on hyvä, ubuntu meni aluksi, debianpohjaiset linuxit yleensä ovat okei työkäyttöön (poislukien active directory ja sen tarpeet). Jotenkin tykkäsin FreeBSD unixista. Hyvä käyttis.

Mac-koneita vierastan, en ole onneksi joutunut niihin koskemaan. En tarvitse macia mihinkään, sen paremmin työssä kuin vapaa-ajallakaan.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Käyttöjärjestelmäsi?

#9

Viesti Beorn »

Win7:aa olen kuullut monen kehuvan. Kuulemma hyvin vakaa etc.
MtJ kirjoitti: Mac-koneita vierastan, en ole onneksi joutunut niihin koskemaan. En tarvitse macia mihinkään, sen paremmin työssä kuin vapaa-ajallakaan.
Omista tarpeista kaikki lähtee. Minä olen käyttänyt sekä winukkaa että applea ja niissä puuhissa mitä minä teen, apple hakkaa wintoosan mennen ja tullen. En ymmärrä tietokoneiden päälle juurikaan ja minulle on tärkeää se, että ohjelmat sekä toimivat vakaasti että ovat käyttäjäystävällisiä. Ymmärrän hyvin, että jollekin saattaa olla wintoosa parempi valinta.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
Kuvake
Andymoloko
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 437
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Tampere

Käyttöjärjestelmäsi?

#10

Viesti Andymoloko »

Linux, Ubuntu 10.04. Tykkään. Avoin ohjelmisto ja melko riskitön käyttää. Tietty vaatii hieman totuttelua Wintoosan jälkeen mutta kyllä kärryile pääsee suht sutjakkaasti. Huonoa jos pitää jotakin löytää niin jotkut ammattiin iittyvät Cad-ohjelmat eivät oikein suostu pelittämään. Ja tietty jotkut Microsoftin softat evät suostu rullaamaan haluamalla tavalla. ym Windows ohjelmat. Mutta kyllä melko paljon saa ajettua esim Winen kautta.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Käyttöjärjestelmäsi?

#11

Viesti MtJ »

Beorn kirjoitti: Win7:aa olen kuullut monen kehuvan. Kuulemma hyvin vakaa etc.
MtJ kirjoitti: Mac-koneita vierastan, en ole onneksi joutunut niihin koskemaan. En tarvitse macia mihinkään, sen paremmin työssä kuin vapaa-ajallakaan.
Omista tarpeista kaikki lähtee. Minä olen käyttänyt sekä winukkaa että applea ja niissä puuhissa mitä minä teen, apple hakkaa wintoosan mennen ja tullen. En ymmärrä tietokoneiden päälle juurikaan ja minulle on tärkeää se, että ohjelmat sekä toimivat vakaasti että ovat käyttäjäystävällisiä. Ymmärrän hyvin, että jollekin saattaa olla wintoosa parempi valinta.
Kyllähän se näin on, että omat tarpeet määrittelevät käytön. Windows 7 käyttiksessä on omaan koneen käyttöön kuitenkin sellaisia tarpeita, jotka määrittelevät pitkälti myös sen olevan ainut vakavasti otettava käyttöjärjestelmä työkäyttöön, sekä peleille. Olen siis ajoittain intohimoinen pelaaja, joskin nyt on ollut katkolla, koska olen joutunut tekemään remppaa ja omistamani pc on auttamatta liian vanha ja kankea kunnon peleille :cry:

Koetan paikata tilannetta sillä, että koodailen keppanapöhnässä C#:lla gps-softaa ja samalla rustaan joutavia foorumeilla, sekä facebookissa.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Käyttöjärjestelmäsi?

#12

Viesti Jukka Suominen »

Läppärissä Mac OS 10.5 , and pöytäkoneessa Mac OS 10.6, tosin olen kokeeksi asentanut myös Win 7 siihen kun olin utelias näkemään millainen se on. Varsin mukavalta vaikuttaa kun vertaa edellisiin, en tosin mitään käyttöä sille keksinyt omia tarpeita ajatellen kun pelit pelaan pleikkarilla. Töissä käytössä XP, että joutuu kyllä win maailmassa häärämään ihan liikaakin, ei kotona enää huvita kärsiä enempää :smt003
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Käyttöjärjestelmäsi?

#13

Viesti Mika »

Windows 7 mulla on tässä nyt ollut jo hyvän tovin, mutta tänään latasin Jarpan suosituksesta sen saman, joka monella muullakin näyttää pyörivän: Ubuntu 10.04. Kivalta vaikuttaa! Mutta katsotaan kuinka usein tulee asiaa Bittihelvetti-ketjuun :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Käyttöjärjestelmäsi?

#14

Viesti Jussi Häkkinen »

Windows XP
Windows 7
OS-X

Linux shall never enter my building. (Ainakaan ennen kuin alani softat pyörivät liimakkeessa.)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Käyttöjärjestelmäsi?

#15

Viesti Jarppa »

Kotikoneen multimediakeskus on Ubuntu 10.04, mutta työkoneena on Windows XP. Asensin Ubuntun alunperin yhteen työkoneeseen ja töissä käytin sitä kuukauden päivät, kunnes totesin että se on riittävän hyvä kotikäyttöönkin. Molemmissa on puolensa, mutta windowsin kaupalliset koodaustyökalut voittaa kyllä selvästi linuxin vastaavat, ei oo millään mittapuulla samalla viivalla.

Ubuntun paras ominaisuus onkin se, että se on täysin ilmainen, sopii täydellisesti koneeseen millä katsoo DVD-leffat ja käyttää nettiä.

Windows 7 tulee käyttöön jahka saan sen johonkin työkoneeseen. Ossia en ees harkitse hinnan ja sopivien ohjelmien puutteen takia. Ellei tietysti joku firma maksa siitä että käytän sitä. :smt003

Puhelimen käyttiksenä on Symbian v9.3.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 93 kurkkijaa