Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Vossikat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Oletko ajanut taksia työksesi?

Kyllä, renkinä päätyökseni
3
8%
Kyllä, omistajana päätyökseni
0
Ei ääniä
Kyllä, ajoittain renkinä
1
3%
Olen harkinnut tai harkitsen asiaa
4
11%
En ole
30
79%
 
Ääniä yhteensä: 38

Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Vossikat

#16

Viesti Jorge »

Itse kokemukset ovat aivan toisenlaisia - Suomessa taksi on toki aivan hävyttömän kallis, mutta ei niiden kanssa edes meinaa tappeluun joutua ja löytävät perillekin.

Jo Saksassa on meinannut tulla rytinää vittuilevan ja kusettavan kuskin kanssa ja taisi siinä tulla lommo oveenkin läksiäisiksi. Muiden maiden tyystin käsittämättömästä tuohusta puhumattakaan...
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#17

Viesti bodyguard »

Tarkoitin että huonoimmat kokemukset Suomessa.

Suomessa on kyllä se että kusetetuksi ei kyllä pääsääntöisesti joudu, johtunee tosin osaltaan siitä että ulkomailla kusetetut hinnatkaan eivät vielä pääse lähellekkään Suomen normihintoja. Esim. täällä Puolassa taksit löytävät perille kyllä ihan yleisestiottaen aina, kusetetuksi ei pääsääntöisesti joudu ja hinnat on n. neljäsosa Suomen hinnoista. Bensakin on hyvin lähellä Suomen hintoja (jotain 1,3-1,4€/litra).

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Vossikat

#18

Viesti Jorge »

Kyllä toki koko taksisysteemi kaipaa uudelleenajattelua Suomessa - miksi niiden edes pitää olla aina niin h-tin kalliita autoja; voisi vaikka pistää pystyyn jonkin viikonlopputaksisysteemin, jossa voitaisiin kuskata känniääliöitä lähiöön vaikka vanhalla Ladalla; ylimääräisen matkustajan paikka peräkontissa.

Ovatko muuten Puolan kuskit nykyään syntyperäisiä/kauan asuneita, vai vasta saapuneita maahanmuuttajia? ;)
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Vossikat

#19

Viesti L.K. »

Ainakin tuolla Kreikan saarilla taksien hinnat pomppii hurjasti sen mukaan kuka kysyy. Suomessa hinnat on kyllä tosi suolaiset vaikka toki nuo jutut mistä ollut puhetta tietty antavat vähän anteeksi. Mieluummin sitä silti kumijalan alleen ottaa baari-illan päätteeksi kun lähtee viimeisiin bussivuoroihin istumaan ja itseään kiduttamaan teinien sekaan...
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#20

Viesti Dojon Jäykin »

Te ette saa mitään henkilökohtaista palvelua sunnuntaiaamuna 4:00 niin halvalla kuin taksikyydin saatte. Kokeilkaapa tilata ikkunanasentaja tai TV:n korjaaja, putkimiehestä puhumattakaan... Sen lisäksi missään yötyössä suorittajalle ei jää niin vähän palkkaa siitä summasta kuin sille vossikkakuskille.

Lisäksi suomalainen taksikyyti on Pohjoismaiden halvinta. Se on eri juttu paljonko suomalaisella palkannauttijalla on varaa laittaa erillaisiin palveluihin palkastaan. Johan se vuosia sitten kerrottiin, että ostovoima meillä on Portugalin ja Kreikan luokkaa. Siis maiden joissa veroja maksetaan miten sattuu. Meillä sen sijaan varmemmin valtiovalta saa omansa. Sitten pitäisi vielä jäädä luxukseen jotain...

Tästä syystä suomalainen ei myöskään pesetä vaatteitaan pesulassa jne. Työvoima on kallista. Olkoon työsuoritus kuinka helppo tahansa.

Sen höpinän vanhoista Corolloista tolpalla voi unohtaa alkuunsa. Edes ilmaisella (taksiyrittäjälle siis) autolla ei kustannuksista saada pois kuin muutama prosentti. Se auto ei oikeasti maksa siitä kyydistä isoissa kaupungeissa kuin alle 10%. Siksi on melko sama onko auto maksanut 30 000 vai 40 000 tai vaikka 50 000€.

Muistakaa myös, että vanhempi ja enemmän ajettu auto vaatii useammin ja kalliimpia huoltoja. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että ansionmenetys tekee huoltolaskusta helposti kaksin-kolminkertaisen pelkkään huoltolaskuun verrattaessa. Joskus paljon enemmän.


Itse linkitetystä uutisesta:

Taksiala nimenomaan katsotaan helpoksi väyläksi työelämään. ¨Navigaattorihan vie perille¨. Paitsi jos ei osaa kirjoittaa sitä osoitetta edes siihen laitteeseen. Ja sen ehdottama reitti voi olla jotain aivan muuta kuin se asiakkaalle edullisin. Ja jos joku konfliktitilanne syntyy niin silloin yleensä katoaa se vähäinenkin kielitaito. Helsingistä on jo esimerkkitapauksia tilanteista joissa kieliummikko maahanmuuttaja on päässyt taksikokeesta läpi vaikkei kommunikointi onnistu muuten. Syvä arvoitus on miten se on mahdollista. Kukaan ei haluaisi uskoa, että jossain pakolaiskeskuksen takahuoneessa niitä lappuja täytellään hyysäreiden avustuksella. Mutta kysymys jää ilmaan.

Sen lisäksi on merkkejä tapauksista joissa yksi kokeenläpäissyt, ihan asiallisesti siis, luovuttaa kuljettakorttinsa ja auton jollekin perheenjäsenelleen tai kaverilleen joka puolestaan sitten käy vähän ansaitsemassa... Kuuluu osana ¨etniseen värinään¨...

Jenkit on muuten ihan otettuja kun Helsingissä saa palvelua omalla kielellään.
New Yorkissa ei aina saa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Vossikat

#21

Viesti L.K. »

Dojon Jäykin kirjoitti: Te ette saa mitään henkilökohtaista palvelua sunnuntaiaamuna 4:00 niin halvalla kuin taksikyydin saatte. Kokeilkaapa tilata ikkunanasentaja tai TV:n korjaaja, putkimiehestä puhumattakaan... Sen lisäksi missään yötyössä suorittajalle ei jää niin vähän palkkaa siitä summasta kuin sille vossikkakuskille.
Niin, henkilökohtainen palvelu on aika laaja käsite ja taksareissakin se kyllä on erittäin laaja käsite. En mie nyt kuitenkaan pidä minään hirveänä henk.koht palveluan sitä että hyppään tolpalta auton kyytiin ja auto vie mut maksua vastaan sinne minne haluan. Tasan yhtä henk.kohtaista kun bussin kyydissä matkustaminen. Toki mukavampaa.

Silti, kallista se on. Se on sit eri asia onko taksat kohallaan suorittavan portaan kannalta, Mut vähän sama kun se tippikeskustelu pokejen osalta. Jos rengeille ei makseta tarpeeksi, ei se ole mun mielestä asiakkaan vika.






i
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#22

Viesti Dojon Jäykin »

L.K. kirjoitti:
Dojon Jäykin kirjoitti: Te ette saa mitään henkilökohtaista palvelua sunnuntaiaamuna 4:00 niin halvalla kuin taksikyydin saatte. Kokeilkaapa tilata ikkunanasentaja tai TV:n korjaaja, putkimiehestä puhumattakaan... Sen lisäksi missään yötyössä suorittajalle ei jää niin vähän palkkaa siitä summasta kuin sille vossikkakuskille.
Niin, henkilökohtainen palvelu on aika laaja käsite ja taksareissakin se kyllä on erittäin laaja käsite. En mie nyt kuitenkaan pidä minään hirveänä henk.koht palveluan sitä että hyppään tolpalta auton kyytiin ja auto vie mut maksua vastaan sinne minne haluan. Tasan yhtä henk.kohtaista kun bussin kyydissä matkustaminen. Toki mukavampaa.

Silti, kallista se on. Se on sit eri asia onko taksat kohallaan suorittavan portaan kannalta, Mut vähän sama kun se tippikeskustelu pokejen osalta. Jos rengeille ei makseta tarpeeksi, ei se ole mun mielestä asiakkaan vika.






i
Yksi henkilö siis antaa työpanoksensa palvellakseen 1-4 henkilöä ovelta ovelle etkä näe eroa bussiin?
Ympäri vuorokauden, ympäri vuoden. Silloinkin kun niitä asiakkaita ei ole.
Tämä ero tulisi ymmärtää. Tässä ei puhuta ¨palvelusta¨ vaan palvelusta työpanoksena. Se on vähän kuin joku käsityöläisammatti. Suutari tekee yhtä paria kenkiä kerrallaan. Vaikka niitä tilauksia olisi kuinka paljon vaan tulossa, eivät ne realisoidu rahaksi ennen tavaran luovutusta. Bussiliikennettä myös tuetaan verovaroin. HSL voi tehdä 100 miljoona tappiota vuodessa eikä se ole ongelma, raha löytyy aina.


Tuo hintojen vertailu on monesti vähän huteralla pohjalla. Ei jotain Kiinaa, Eestiä tai Espanjaa kannata missään hinnoissa vertailla suoraan Suomen hintoihin. Virolaiselle se taksi maksaa kuitenkin 2-4 kertaisesti palkkatasoon nähden vaikka suomalainen saattaa pitää edullisena. Kevyempi tai kierrettävissä oleva verotus voi tasata sitten jonkun verran. En tiedä tuleeko tämä uutisena, mutta Suomessa verottajalle päätyy kuitenkin yli 50% siitä mittarille päätyvästä summasta. Tietysti myöskään korttimaksut eivät monissa maissa oikein onnistu, tarvitseeko syytä kertoa?


Joku kaipasi niitä lisäautoja sinne vilkaimmille tunneille. Puhutaan siis n. viidestä vkl yön tunnista. Tätä on Helsingissä aikoinaan kokeiltu. Lopputulos tappiollinen. Tahtoo sanoa, että kermat nuolemalla ei lakisääteisiä ja muita kiinteitä kuluja saada katettua. Hyväntekeväisyyttä ei kenelläkään ole pitkää aikaa varaa harrastaa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Vossikat

#23

Viesti Jussi Häkkinen »

Dojon Jäykin kirjoitti: Te ette saa mitään henkilökohtaista palvelua sunnuntaiaamuna 4:00 niin halvalla kuin taksikyydin saatte. Kokeilkaapa tilata ikkunanasentaja tai TV:n korjaaja, putkimiehestä puhumattakaan... Sen lisäksi missään yötyössä suorittajalle ei jää niin vähän palkkaa siitä summasta kuin sille vossikkakuskille.

Lisäksi suomalainen taksikyyti on Pohjoismaiden halvinta. Se on eri juttu paljonko suomalaisella palkannauttijalla on varaa laittaa erillaisiin palveluihin palkastaan. Johan se vuosia sitten kerrottiin, että ostovoima meillä on Portugalin ja Kreikan luokkaa. Siis maiden joissa veroja maksetaan miten sattuu. Meillä sen sijaan varmemmin valtiovalta saa omansa. Sitten pitäisi vielä jäädä luxukseen jotain...
Niin no.

Minä käytän taksia säännöllisesti. Miksikö? Koska se on halpaa ja hyvä osa julkista liikennettä.

Vaihtoehtona olisi ostaa oma auto (suuri kertakustannus), maksaa sen jälkeen bensoja (suuri jatkuva kustannus), auton ylläpitoa ja muuta skeidaa, mitä kaupunkilaiselle totaalisen turhan härrävärkin omistamisesta tulee.

30 000 - 50 000 eurolla (uuden auton 1. vuoden kustannukset) ajaa ihan helvetisti taksilla.

Lisäksi, eroa bussiin on. Olen jokusen kerran lähtenyt reissuun mielettömän - yleensä raskaan - tavaramäärän kera. Jokaisella kerralla kuski on auttanut tavaroiden kantamisessa sekä minut noutaessaan että minut jättäessään. Näillä kerroilla olen aina tipannut reilusti - yleensä lyhyillä matkoilla kyydin verran, pidemmillä 20€.

Verratkaa siis taksia yksityisautoiluun. Taksi on yllättävän halpa juttu. Sitten kun yhdistää vuokra-autot, muun julkisen liikenteen ja taksit, saa pähkätä aika urakalla sitä, onko se oma auto lopulta niin näppärä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Vossikat

#24

Viesti L.K. »

Dojon Jäykin, olet varmasti oikeassa, tartuin kuitenkin vähän tuohon palveluaspektiin. Arvostan toki taksareita, kuten ketä tahansa joka tekee työtä. LÄhtökohtaisesti jokaisen duuni on tärkeää omalla sarallaan. En nyt kuitenkaan lähtisi itse sinällään nostamaan taksareita nyt mihinkään erikoiskastiin. Olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka moni heistä itsestään ajattelee asiaa noin..

Jussin pointti on ehdottomasti totta, itsekin olen tuota miettinyt ja jos työpaikkani olisi lähempänä, voisin hyvinkin käyttää jopa taksia ainkain huonojen kelien aikana ja muut ajat kulkea fillarilla. Nyt se ei ole mahdollisuus. Onhan auton ylläpitokulut kaikkinensa nykyään tosi kovat, saati kun niitä on kaksi..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#25

Viesti bodyguard »

L.K. kirjoitti: Olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka moni heistä itsestään ajattelee asiaa noin..
Varmaan moni. Kerrankin kuuntelin lentokentälle mennessäni esitelmää siitä miten väärin on kun poliisi antaa taksikuskeille sakkoja ylinopeudesta. Myös liikennemerkit ei samallalailla koske kuulemma taksikuskeja.

edit: LK puhui Kreikasta. Siellä on tullut vastaan kyllä kieltämättä mielenkiintoisimmat taksikuskit. Monta kertaa tuli pysäytettyä taksi ja taksi otti kyytiin ja kun ilmoitti määränpään niin kuski ilmoitti että ei halua ajaa sinne, etsikää joku toinen taksi o_O Tietysti siellä menee senverran hyvin rahallisesti että hommat voi valkata :D

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#26

Viesti DeusVult »

Jussi Häkkinen kirjoitti: 30 000 - 50 000 eurolla (uuden auton 1. vuoden kustannukset) ajaa ihan helvetisti taksilla. -- Sitten kun yhdistää vuokra-autot, muun julkisen liikenteen ja taksit, saa pähkätä aika urakalla sitä, onko se oma auto lopulta niin näppärä.
Lol :lol: Osta 10 000 euron auto, sillä rahalla saa jo ihan käyttiksen alle 10v vanhan auton. Normaalissa kaupunkiajossa tankkaa ehkä max 18 kertaa vuodessa, 85-90 euroa kerta. Kaskovakuutus 1000 e vuodessa, autovero parisataa, huollot ja katsastukset joitain satoja vuodessa, total: about 13 500 euroa ensimmäisenä vuonna, 3500 tulevina vuosina.

Taksireissu maksaa käytännössä aina vähintään 17 euroa - siis yhteen suuntaan ja Ilman tippiä (jota en todellakaan koskaan anna). Jos oletetaan että ajaisi taksilla vaikka viitenä päivänä viikossa sen edestakaisen reissun, ja vaikka 50 viikkona vuodessa tekisi se vaivaiset 8500 euroa vuodessa. Toki käytännössä käyttämällä joukkoliikennettä silloin kuin mahdollista hintaa saisi alaspäin, mutta jokatapauksessa johtopäätös kyllä on että on se oma auto vaan lopultakin niin näppärä, vaikkei toki halpaa lystiä ole sekään. Mielelläni maksan vaikka vähän ekstraa siitä ettei tarvi viettää työ-tai muitakaan matkoja jossain kosteessa ruuhkabussissa jonkun seinähullun mummun tai spurgun vieressä kärvistellen. Ja tämä siis siitä huolimatta että julkisen liikenteen käyttäminen on mullekin kaupunkilaisena ihan todellinen vaihtoehto; jos asuisin jossa Nurmijärvellä tai muualla maakunnissa, ei asiaa tarvitsisi miettiä sekuntiakaan.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Vossikat

#27

Viesti Jussi Häkkinen »

DeusVult kirjoitti:
Jussi Häkkinen kirjoitti: 30 000 - 50 000 eurolla (uuden auton 1. vuoden kustannukset) ajaa ihan helvetisti taksilla. -- Sitten kun yhdistää vuokra-autot, muun julkisen liikenteen ja taksit, saa pähkätä aika urakalla sitä, onko se oma auto lopulta niin näppärä.
Lol :lol: Osta 10 000 euron auto
Ei tule tapahtumaan.

Ja kyllä, skenaariosi on myös validi. Minä en vain jaksa auton omistamisen tuomaa turhaa vaivaa.

Tosin, minä asun keskustassa. Ja 10 minuutin päässä ydinkeskustasta (kävellen, 4 minuuttia bussilla). Sama aika menee joskus parkkipaikan löytämiseen.

Auton vuokraaminen on myös ihan hyvä ratkaisu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Vossikat

#28

Viesti Jorge »

Dojon Jäykin kirjoitti: Bussiliikennettä myös tuetaan verovaroin. HSL voi tehdä 100 miljoona tappiota vuodessa eikä se ole ongelma, raha löytyy aina.
Ei ole muuten täysin tuntematon juttu maailmalla, että taksiliikenteelläkin on veroetu yksityisautoiluun verrattuna. Tällöin puhutaan erilaisesta kalustosta ja eri polttoaineesta, esim. nestekaasusta. En tosin tiedä, onko pääkaupunkiseutukaan tarpeeksi suuri metropoli tällaisen toteuttamiseen.

Joku kaipasi niitä lisäautoja sinne vilkaimmille tunneille. Puhutaan siis n. viidestä vkl yön tunnista. Tätä on Helsingissä aikoinaan kokeiltu. Lopputulos tappiollinen. Tahtoo sanoa, että kermat nuolemalla ei lakisääteisiä ja muita kiinteitä kuluja saada katettua. Hyväntekeväisyyttä ei kenelläkään ole pitkää aikaa varaa harrastaa.
Se oli sellainen puolileikkisä ajatus sikatakseista - känniapinakuljetuksille voisi olla vaikka oma tolppansa, jossa sitten apinat voisivat lyödä toisiaan päähän Ladan kyytiin pääsemisen hierarkiasta. Hinta olisi halvempi, mikä ohjaisi apinat omalle tolpalleen.

Ei missään nimessä toteuttamiseen valmis idea, mutta voisihan sitä toisaalta kehittää vaikka siten, että kuljetusfirmat saisivat viikonloppuisin seisovat jakeluautonsa hyötykäyttöön, kun pakuihin ruuvattaisiin viikonlopuksi kovat penkit taakse - siten kännitaksista olisi helppo myös siivota laatat yms. pois painepesurilla ja kuljettajan ja sikaosaston välissä olisi seinä.
Jussi Häkkinen kirjoitti: Verratkaa siis taksia yksityisautoiluun. Taksi on yllättävän halpa juttu. Sitten kun yhdistää vuokra-autot, muun julkisen liikenteen ja taksit, saa pähkätä aika urakalla sitä, onko se oma auto lopulta niin näppärä.
Totta tuo; itse olen nelikymppinen mies, joka ei ole koskaan varsinaisesti omistanut autoa, vaikka olen toki vaihtelevasti tarvinnut autoa ja sellaisen silloin käyttööni hommannut, tai työnantaja on huolehtinut siitä.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

Vossikat

#29

Viesti Jussi Häkkinen »

Lisänä DeusVultille: Kaupungilla ollessani tarvitsen autoa lähinnä A: viedäkseni raskaat ostokset kotiin tai B: viedäkseni raskaassa kännissä olevan meikäläisen kotiin. Jos menen paikkaan X jossa taksi on mahdoton, toimii Hertz tai muut vastaavat aivan erinomaisesti.

Ymmärrän hyvin ihmisten autotarpeet. Ymmärrän myös omistamisen ilon. Silti, mahdollisuus hypätä vaivatta taatusti siistiin kulkupeliin, pähkäilemättä ongelmia (yksi vuokrakärry on lauennut tien päälle. Odotus 40 minuuttia, korvauksena vuoden ilmaiset vuokrat & sen keissin rahat takaisin) on minulle iso juttu.

Porukkani asuvat Kainuussa. Siellä auto on välttämätön.

Suositan tarveharkintaa ja joskus, toki syystä, (hei, sen kaverin ei tarvitse kuin ajaa sinut kotiovellesi. Loput on ekstraa) vossikan tippauksia. Voi - tuo jälkimmäinen - olla joskus kiireessä enemmän kuin rahanarvoinen juttu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Vossikat

#30

Viesti bodyguard »

Tuosta jonottamisesta muuten vielä. En muista missään maassa koskaan jonottaneeni takseihin edes lähestulkoon niin kauaa kuin Suomessa. Suomen ulkopuolelta pisin jonotus taisi olla Las Vegasissa yökerhojen sulkemisen aikaan mutta tämäkin oli vain jotain max 10min luokkaa.

Miksei tuota hommaa voisi vain yksinkertaisesti vapauttaa? Homma avoimeksi kaikille yrittäjille jotka käyvät vaikka jonkun tietyn kurssin hyväksytysti? Ja antaa sitten markkinoiden löytää itsestään tasapaino. Miksi taksiala saa noin hyvin sanella omat hommansa? Miksei vaikka kioskiyrittäjät saisi sanoa että nyt tarvitaan vähemmän kioskilupia että kaikille riittää hommaa?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 140 kurkkijaa