Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Hyvän mielen ketju vol. 2

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 138
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4621

Viesti AlexMachine »

:peukku: Onneksi olkoon Tabitha.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4622

Viesti Totte »

tabitha kirjoitti:Gradu valmis ja esitetään hyväksyttäväksi seuraavassa laitosneuvoston kokouksessa arvosanalla eximia. Kuulemma laudaturit on harvinaisia, ainakin matematiikan laitoksella. Koska muut opintopisteet on kasassa, oon käytännössä maisteri. Vähän haikeaa, perustutkinto-opiskelu oli hyvää aikaa.
Onnea! Mikä oli lopullinen graduaihe? E on tosiaan käytännön L:ä. Laudatureita ei tavallisille kuolevailille jaeta. Eli kova suoritus.

Onko jo jotain jatkosunnitelmia? Olen samaa mieltä tuosta hyvästä ajasta. Varsinkin gradun kirjoitukseen kulunut kevät oli ihan parhautta.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 30
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4623

Viesti Mänzy »

Hieno juttu Tabitha!
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 318
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4624

Viesti Mika »

Tabitha, onnittelut puurtamisesta. :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4625

Viesti Kyynikko »

Onnea! E on tosiaan reaalimaailman L. Kova saavutus.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4626

Viesti tabitha »

Totte kirjoitti:
tabitha kirjoitti:Gradu valmis ja esitetään hyväksyttäväksi seuraavassa laitosneuvoston kokouksessa arvosanalla eximia. Kuulemma laudaturit on harvinaisia, ainakin matematiikan laitoksella. Koska muut opintopisteet on kasassa, oon käytännössä maisteri. Vähän haikeaa, perustutkinto-opiskelu oli hyvää aikaa.
Onnea! Mikä oli lopullinen graduaihe? E on tosiaan käytännön L:ä. Laudatureita ei tavallisille kuolevailille jaeta. Eli kova suoritus.

Onko jo jotain jatkosunnitelmia? Olen samaa mieltä tuosta hyvästä ajasta. Varsinkin gradun kirjoitukseen kulunut kevät oli ihan parhautta.
Pysyin aika hyvin mulle alun perin annetussa aiheessa eli luokitteluavaruudet ja pääkimput (principal bundle). Melko aikaisessa vaiheessa tuli selväksi, että mun kirjoitustyylillä ei tulla ehtimään rakentamaan konkreettisia malleja luokitteluavaruuksista, joten ehdin vain esittämään yleisen määritelmän ja konstruktion helpossa erikoistapauksessa. Nyt kun sitä ajattelee niin se mitä gradussa tehdään, tuntuu todella vaatimattomalta, 58 sivua ja melkein vuosi hikeä ja verta yhden määritelmän esittämiseksi.

Gradu löytyy yliopiston sähköisestä tietokannasta: http://hdl.handle.net/10138/176378

Lisensiaatintyö Helsingin yliopistolla olisi mahdollinen, jos saisin vuoden apurahan jostakin. Useimmat apurahat on suunnattu tohtorikoulutettaville, mutta mun suuntautumisella ei ole mahdollista alkaa tehdä suoraan väitöskirjaa, koska HY:llä ei varsinaisesti ole nyt aktiivista algebran ja topologian tutkimusta. Mua on vahvasti rohkaistu hakemaan jatko-opiskelijaksi ulkomaille. Oon ollut yllättävän haluton tekemään yhtään mitään ratkaisuja mihinkään suuntaan. Yritän nyt ensin toipua kofeiininkäytön lopettamisen aiheuttamista vieroitusoireista, keskittymiskyky on kärsinyt sen verran että pysyn hädin tuskin perässä parilla suht helpolla syventävällä kurssilla.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4627

Viesti Totte »

Gradun kirjoittaminen on oppimistapahtuma. Olettaen, että ei kuulu siihen muutamaan prosenttiin joka oikeasti näyttää jotain uutta, niin sisällöllä ei sinäänsä ole väliä. En siis vatvoisi sitä, että sait graduusi vain "muutaman määritelmän". Sait mahdollisuuden syventyä yhteen aiheeseen, harjoitella itsenäistä oppimista ja kokonaisuuksien hallintaa/esittämistä. Gradun tärkein tehtävä on olla valmis. Ja sitä paitsi, vuosi on vielä lyhyt aika gradun tekemiseen :)

Aihe on kyllä ihan kiinnostava. Katselin noita säiekimppuja itsekin, mutta päädyin sitten peiteavaruuksiin. Jos tällä hetkellä on ns. "graduväsymys", niin anna aivojen levätä hetken. Jos jatko-opinnot tuntuvat kiinnostavilta niin hae ihmeessä ulkomaille. Jatko-opinnot ovat työtä, eikä niiden tekemiseen tarvitse olla mikään supernero. Ilmaiseksi ne eivät tule, mutta jos löytyy kiinnostusta aihetta kohtaan niin siihen uhraa työtunteja. Yllättäen, mitä enemmän uhraa aikaa aiheen ajattelemiseen, niin sitä "fiksummaksi" tulee. Jos laitoksen puolelta kannustetaan hakeutumaan jatko-opiskelemaan, kertoo se jo melko paljon.

Ota siis hetki rennosti, mutta älä myy itsesi liian halvalla.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4628

Viesti JariMarjamaa »

Poppivehkeiden päivitys, 5.0 -> 7.1:ksi.
Yamaha RX-V620RS + BBX 485S BR + OR 50 + Jamo 100i Center + Jamo efekti kajarit OUT
Onkyo TX-SR875 + Elac Cinema Pipes XL Center/2 Sat/Sub 111.2 ESP + Elac Startlet IN

Viimeksi päivitin 20-25v sitten ja nyt taas. Jää tavaksi :)
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4629

Viesti JariMarjamaa »

Ennen ja jälkeen kuvat. Eli vanhat ja uudet poppivehkeet.
Mutta missä mun kajarit? Onko mua huijattu :)
Ja testausta Nightwishillä. Soi kirkkaamin ja terävämmin, kuin vanhat.
Mieli vain hakee isoja kaappeja. Vähänn ristiriitainen olo :)
Hassua miten tuo pieni laatikko tärisee niin ,hyvin. Ja vielä paremmin kun siirsin nurkkaan.

Kuva

Kuva
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 318
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4630

Viesti Mika »

Jari, voisit ehtiessäsi vähän kertoa noista tässä ketjussa. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4631

Viesti JariMarjamaa »

Loma loma loma loma :)
Eka loma neljään vuoteen.
kivi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 125
Viestit: 1053
Lauteille: Huhtikuu 2011
Paikkakunta: nurmijärvi

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4632

Viesti kivi »

Pitkästä aikaa jos jotain vaahtoaisi, muutenkin kuin känniketjuun.

Nyt alkaa olemaan elämä siinä mallissa että en keksi kuin yhden asian joka ei olisi joko oikein, tai ainakin menossa oikeaan suuntaan. Tai itseasiassa en keksi edes sitä yhtä enää. Nyt kun kurssi vaan pysyy, niin joskus voi sanoa olevansa rehellisesti onnellinen. Kuun lopussa tulee kouraan insinöörin paperit, ja vieläpä sen moiset että niillä mentiin suoraan Aaltoon jatkamaan DI:iksi pari vuotta lisää. Ei kai sitä nyt vielä kannata alkaa vakavoitumaan. Valmistumisen kylkeen oikein muhkea palkankorotuskin vielä ja johan alkaa naurattaa.

Nivelhaaverin takia joutunut kutakuinkin luopumaan toistaiseksi pieksentähommista, mutta muu treeni onneksi on kulkenut senkin edestä.

Kiva kun on joskus oikeasti sellainen olo että asiat toimii just niinkuin niitten kuuluukin toimia.

Kivi out
Kaikki kirjoitukseni ovat omia mielipiteitä, eikä niille löydy välttämättä mitään tieteellistä näyttöä ellei toisin mainita. Ne eivät siis edusta kenenkään tai minkään muun osapuolen kantaa, eivätkä tiettyinä kellonaikoina välttämättä edusta allekirjoittaneenkaan kantaa.
-Minä ihan ite
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 299

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4633

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Luupää ajoi aikaisemmin tänään autolla aurinkoisessa kevätkelissä ja teki oman osansa karun ilmaston lämmittämiseksi. Luupäällä oli kevättä rinnassa ja hän ajatteli iloisia ajatuksia, kuten taivaankappaleen osumista hakaniemeen.

Yhtäkkiä teh karatevaistoni havainnoi etuoikealla jotain epäilyttävää. Vaaransin välittömästi liikenneturvallisuutta taajama-alueella pysähtymällä keskelle ajoväylää, laitoin hätävilkun päälle ja vilkutin vastaantulevalle valoilla. Sitten sorsaemo ja viisi tuoretta untuvikkoa ylittivät tien.

Pienet pörröiset otukset ovat söpöjä. Onneksi niitä ei ammuta ennen kuin ne ovat isompia. Hermothan siinä menisi jos noita alkaisi suolistamaan...
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 71
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4634

Viesti MikkeM »

Ensimmäisen kerran ravintola-alalla kun ylityöt maksetaan rahana ja oikeasti ylitöinä, eli 50%/100% , tilinauhaa lukiessa alkoi hymyilyttää, normaalisti ei ole paljon hymyilyttänyt.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 318
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Hyvän mielen ketju vol. 2

#4635

Viesti Mika »

kivi, 8-)

luupää, :smt050

MikkeM, :peukku:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 78 kurkkijaa