Tappaisin tuon Nordean tilini (olen muuten ollut asiakas jostain vuodesta 1980 alkaen; ensin tietysti SYP ja sitten Merita) muuten heti, mutta tässä on nyt pari proggista vähän vaiheessa, joten pitänee odotella jonnekin joulukuulle.
Mitä tapahtui? Minut oli
minulta kysymättä tai edes ilmoittamatta pudotettu avainasiakkaasta rahvaaksi. Ongelma on siinä, että avainasiakas ei maksa mistään korteista mitään mutta rahvas maksaa. Ymmärrän toki pankin logiikan (mutten henkilökohtaisesti arvosta sitä). Tällaista en missään nimessä voi hyväksyä.
Tämän lisäksi Nordean verkkopankin viestipalvelu oli kolmatta päivää polvillaan, joten jouduin tarttumaan luuriin. Odottelin ensin yli 10 minuuttia, minkä jälkeen asiakaspalvelusälli oli kaikkea muuta kuin asiakasystävällinen. Vastasin tietenkin samalla mitalla. Puhelun jälkeisessä automaattisessa palautepuhelussa annoin rehellisen palautteen (30 sekunnin vapaaosiossa aika loppui kesken
).
Nordean sälli rupesi vielä epäilemään Ääspankin tulevaisuuden hintoja. Ikään kuin hän olisi sillä verukkeella enää puhelun siinä vaiheessa saanut minut pyörtämään päätökseni. Ei. Kyllä hän tiesi itsekin, että se peli oli pelattu. Sälli halusi vain louskuttaa leukojaan. Vastasin sitten jotakin sukellusveneistä ja Ruotsista. Nuori mies hiljeni ja alkoi sitten pahoitella asiakkuuden menettämistä ja muuta automaattista skeidaa.
Nordea saa minun puolestani vetää witun päähänsä ja sukeltaa.