Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pankit

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Minkä pankin tai pankkien asiakas olet?

Aktia Säästöpankki
4
3%
Citibank
0
Ei ääniä
Danske Bank
1
1%
DnB NOR Bank
0
Ei ääniä
Handelsbanken
3
3%
Mandatum Pankki
0
Ei ääniä
Nordea
30
26%
Osuuspankki
25
22%
Paikallisosuuspankki (yksi tai useampi)
4
3%
Sampo
12
10%
S-pankki
20
17%
Skandinaviska Enskilda Banken
0
Ei ääniä
Säästöpankki (yksi tai useampi)
5
4%
Tapiola
4
3%
Ålandsbanken
2
2%
Muu, mikä?
6
5%
Minulla ei ole omaa tiliä
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 116

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#61

Viesti Mika »

Point kirjoitti: Jos oikeasti haluaisi pankkikulut nollille ja jonkin verran jopa korkotuloja, niin käyttäisi s-pankkia palkkatilinä, josta siirtäisi palkan Norskin säästötilille ja maksaisi kaikki ostokset Norskin kortilla. Vähän ennen laskujen maksupäivää siirtäisi takaisin s-pankkiin riittävän määrän rahaa laskujen maksua varten.
Taidatkin olla ajatustenlukija. :D Kun juuri näin ajattelin toimia. Tosin ne siirrettävät summat jäävät minimaalisiksi, koska olen vähävarainen ja vähätuloinen, mutta aina se kaikki on kotiin päin.

Odottelen tässä nyt Bank Norwegianin luottokorttia saapuvaksi. Haluan kuitenkin testailla sitä ensin ennen kuin käyn näyttämässä keskaria Nordeassa, ja sen suhteen tuollaiset ongelmat Virossa kuulostavat huolestuttavilta...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Pankit

#62

Viesti Point »

Mika kirjoitti:
Point kirjoitti: Jos oikeasti haluaisi pankkikulut nollille ja jonkin verran jopa korkotuloja, niin käyttäisi s-pankkia palkkatilinä, josta siirtäisi palkan Norskin säästötilille ja maksaisi kaikki ostokset Norskin kortilla. Vähän ennen laskujen maksupäivää siirtäisi takaisin s-pankkiin riittävän määrän rahaa laskujen maksua varten.
Taidatkin olla ajatustenlukija. :D Kun juuri näin ajattelin toimia. Tosin ne siirrettävät summat jäävät minimaalisiksi, koska olen vähävarainen ja vähätuloinen, mutta aina se kaikki on kotiin päin.

Odottelen tässä nyt Bank Norwegianin luottokorttia saapuvaksi. Haluan kuitenkin testailla sitä ensin ennen kuin käyn näyttämässä keskaria Nordeassa, ja sen suhteen tuollaiset ongelmat Virossa kuulostavat huolestuttavilta...

Toisaalta s-pankista saa ilmaisen Visan samalla kuin pankkitunnukset, niin siinä toinen varakortti kaiken varalta.

S-ryhmän Visa ei ole siinä mielessä ilmainen, että he ottavat tilinhoitomaksun 2 € aina kun lasku syntyy.. Siitä huolimatta, että laskun maksaisi eräpäivänä. Eli jos s-kortin visaa haluaa pitää ilmaisena maksuaikakorttina, niin kertyneet maksut pitää maksaa ennenkuin lasku syntyy. Kerran muistan, että maksoin vahingossa pikkuostoksen Visan puolelta ja lasku ehti syntyä ennenkuin ehdin maksaa laskun. Käytännössä joudun maksamaan 10 € lainasta parin päivän takia "kuluja 2 €". Periaatteen miestä ketutti.

Mutta näin sitä itsekin toimisi, jos ei olisi ns. lainoja tahi muita asiointeja. Tuolla pienellä vaivannäöllä voi tosiaan säästää vuodessa lähes satasen...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#63

Viesti Mika »

Tuo maksuttomuus on Norwegianille selvä kilpailuetu. Sama koskee S-pankkia. Maksan tällä hetkellä 11,75 euroa kuukaudessa asiakkuuden ihanuudesta (6,25 euroa Gold-kortista, Electron 2,50 euroa ja pankkitunnukset 3 euroa). Jos se Norwegianin kortti oikeasti pelittää, tilanne on hyvä. Toki se 45 päivää on lyhyt aika, ja sen jälkeinen korko on aika hulppea.
Esim. maksulykkäyksen yhteydessä vuotoinen korko 21,92%, 1500 eur/12kk yhteensä 1668 eur.
S-pankin, kuten muidenkin pankkien Norwegiania lukuun ottamatta, luottokortin saavat vain ne, joilla katsotaan olevan riittävästi maksukykyä. Kaikki eivät sitä siis ilmaiseksi tai muutenkaan pankkitunnusten yhteydessä saa. Siksi tämä Norwegian on iso muutos markkinoilla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#64

Viesti Mika »

Kysyin tuosta Pointin mainitsemasta ongelmasta Virossa. Tässä on sitä koskeva osa saamastani vastauksesta:
Olemme tietoisia vain ongelmista Virossa käyttää korttia. Muualla ulkomailla korttimme on kyllä toiminut. Viron kohdalla asiaa selvitetään enkä osaa tarkemmin kertoa, mistä vika johtuu.

Phoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#65

Viesti Mika »

Björn Wahlroosin lempilapsi on pulassa (eikä taatusti vähiten siksi, miten Wahlroos on esiintynyt julkisesti). Panama-paperit oli kova kolaus, samoin käteisnostojen rajoittaminen neljään kuukaudessa ilman veloitusta. Olen onnellisesti entinen asiakas.
Nordea on pudonnut yhdessä ainoassa vuodessa finanssiyhtiöiden pohjimmaiseksi, selviää T-Median toteuttamasta mainetutkimuksesta. Vielä vuosi sitten kesällä Nordea oli keskikastissa Varman ja Ilmarisen seurassa, joiden maine on tyydyttävällä tasolla.

Maineeltaan kaikkein parhaimpaan sarjaan kuuluvat OP ja S-Pankki. Kolmannella sijalla on pieni vahinkovakuutusyhtiö Turva.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pankit

#66

Viesti Totte »

Käteisen käytön tulee olla maksullista siinä missä verkkopankin tai debit-kortin. Setelien ja kolikoiden valmistaminen, käsittely ja liikuttaminen sekä pankkiautomaatit maksavat. Ei ole olemassa mitään ”minun rahojani”, joita pankki säilyttää ja joita sillä olisi velvollisuus antaa ilmaiseksi käteen. Raha on velkaa, joka enimmäkseen liikkuu bitteinä.
Tää on just niin tätä. Joo, raha on velkaa, mutta miksi henkilöasiakkaat maksaa pankille jonkun käsittelymaksun velkansa lyhentämisestä pankille, ja maksavat myös käsittelykulun pankin velan lyhentämisestä itselleen?

Samalla tavalla joku jeesusteli miinuskorkojen kanssa, että "kyllähän se nyt on niin, että ei velan antaja voi joutua maksamaan velalliselle", kun samanaikaisesti pankit itse kyllä iloisesti lainaavat negatiivisella korolla keskuspankilta.

Sori vanha aihe, lainaus täältä.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#67

Viesti Mika »

Käytän nykyään mobiilipankkia varmaan jopa enemmän kuin verkkopankkia. Vaikka olen vain yhden suomalaisen pankin, S-pankin, asiakas, pidän tällaista kehitystä hyvänä. :jepa:

https://yle.fi/uutiset/3-10205639?origin=rss

Norwegianin luottokorttiin, toimintaan ja asiakaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Edelleen se 45 päivän maksuaika - joka käytännössä voi olla vain 15 päivää, jos on ostanut jotakin kuun lopussa - on tiukka ja sen jälkeinen korko kireä, mutta esimerkiksi ilmainen matkavakuutus maailman yhdessä isoimmassa yhtiössä eli AIG:ssä on hieno lisä palveluun. Matkavakuutuksen saa automaattisesti, jos on maksanut matkastaan vähintään 50 % Norskin kortilla.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Pankit

#68

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: touko 16, 2018, 09.17
Norwegianin luottokorttiin, toimintaan ja asiakaspalveluun olen ollut tyytyväinen. Edelleen se 45 päivän maksuaika - joka käytännössä voi olla vain 15 päivää, jos on ostanut jotakin kuun lopussa - on tiukka ja sen jälkeinen korko kireä, mutta esimerkiksi ilmainen matkavakuutus maailman yhdessä isoimmassa yhtiössä eli AIG:ssä on hieno lisä palveluun. Matkavakuutuksen saa automaattisesti, jos on maksanut matkastaan vähintään 50 % Norskin kortilla.
Kyseessä lienee maksuaikakortti, ei luottokortti?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pankit

#69

Viesti Mika »

Tuo onkin hyvä kysymys. Maksuaikakortti oli vielä muutama minuutti sitten ihan tuntematon sana minulle. Vaikuttaisi siltä, että sen ja luottokortin väliset erot ovat melko pieniä.

https://www.vertaaensin.fi/luottokortti ... nne-termit

Joka tapauksessa Bank Norwegian puhuu itse luottokortista. Veikkaisin että markkinointi voi olla yksi syy, sillä luullakseni tuo maksuaikakortti on melko tuntematon käsite monille muillekin kuin vain minulle. En silti osaa vastata siihen, onko Bank Norwegianin Visa maksuaika- vai luottokortti.

https://www.banknorwegian.fi/Luottokortti
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Pankit

#70

Viesti AlexMachine »

Kyllähän tuo Norskin kortti on luottokortti. Siinä maksuaikakortin ominaisuuksia (kuluton 45pv) mutta sen jälkeen kuin luottokortti.
AmEx taitaa olla se tunnetuin maksuaikakortti, eli kaikki ostot pitänee maksaa seuraavassa kuussa.
Vuosikorko tuossa Norskin kortissa on kyllä suolainen, eli jos maksuaika korttina käyttää niin hyvä.

Itselläni Nordean Mastercard gold jossa myös matkavakuutus sekä tuoteturva vähintään 100€ hintaiselle tuotteelle, rikkontumisen tai vahingoittumisen varalle 180 pv ajan.

Ai niin. Nordea ja Apple pay :ihq: Voi maksaa kännykällä lähimaksun tapaan, joko credit tai debit puolelta, ilman lähimaksun summarajoitetta. Eli ihan sama minkä kokoinen summa on, toimii jos tilillä virtaa. Tunnistus joko koodilla tai sormenjäljellä - jota itse käytän.
Ihan saakelin hyvä.
The beatings will continue until morale improves.
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Pankit

#71

Viesti katar »

Nordeasta Mastercard, Aktiasta muut. Nordean tosi käpymäisen vanhanoloinen, kuitenkin nuori naisvirkalija sössi eikä saanut meistä laina-asiakkaita, puhui ensinnäkin vain minulle lainanhakutilanteessa, selitti miten mieheni on "määräaikaisessa työssä", kun mies oli kahden extrafirman palveluksessa vakituisessa työsuhteessa eikä puoltanut lainaa, vaikka miltei samaan hengenvetoon selitti, että heillä on lainaa saanut osa-aikaiset ihmiset. :o Aktiassa olisin saanut yksin koko lainan nimiini. Ei ollut siis mikään hillitön laina kyseessä, mutta silti. Nordea rypeksi ja urakalla. Jos ei olis tota masteria, niin nordea sais mun puolesta suksia kuuseen ja pysyä siellä. :eviL
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pankit

#72

Viesti Totte »

Siis mikä siinä Nordean Mastercardissa on niin erityistä et pysyt pelkästään sen takia pankin asiakkaana?
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2037
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Thainyrkkeily
Sivulajit: Potkunyrkkeily; nyrkkeily

Pankit

#73

Viesti katar »

Jaa, ei kai mikään, tosin Aktiakin vaihtaa mastercardiin kortit kohta puoliin, syy jäi vähän epäselväksi. Osasyy tohon, etten ole vaihtanut pois masteria on kai vaan saamattomuus. Ylläripylläri. :P
Frankly my dear, I don`t give a damn.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Pankit

#74

Viesti Totte »

Nii sitä ajattelin et jos sitä käytetään johonkin mihin jostain syystä ei käy Visa, mut ei ainakaan itselleni tullut mitään mieleen.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Pankit

#75

Viesti AlexMachine »

katar kirjoitti: touko 16, 2018, 15.47 Jaa, ei kai mikään, tosin Aktiakin vaihtaa mastercardiin kortit kohta puoliin, syy jäi vähän epäselväksi. Osasyy tohon, etten ole vaihtanut pois masteria on kai vaan saamattomuus. Ylläripylläri. :P
Luottokunta, joka ennen hallinnoi Visa-kortteja, alkoi jäämään tarpeettomaksi kun yhä useampi pankki alkoi hallinnoimaan omia korttejaan.
Tässä vähän lisää luottokunnasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Luotto-osuuskunta
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 68 kurkkijaa