Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Bittihelvetti

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Bittihelvetti

#2551

Viesti AlexMachine »

Piti siirrellä kamerasta kuvia tietokoneelle viikonloppuna, not.
Win 10 asennuksen jälkeen sekä SD-kortinlukija että kaikki USB portit ovat näköjään toimimattomia. Eli eivät reagoi kun sisään tunkee jotain. Pitänee ottaa aikaa ja alkaa etsimään ongelmia ja ajureita ASUS läppäriin.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Bittihelvetti

#2552

Viesti Totte »

Olen nyt käymässä täällä rapakon takana, ja vuokraan talosta yhden huoneen. Täällä on WiFin avulla toimiva netti, mutt jostain syystä se on pätkinyt välillä todella paljon. Ongelma ei näytä olevan niinkään itse nettiyhteydesäs, vaan laitteet kadottavat WiFin aina välillä (voi kytkeä ja kadota minuuttien aikana useamman kerran). Kyse ei ole mistään yksittäisestä laitteesta eikä yksittäisestä paikasta.

Olen itse kytkettynä jonkinlaiseen "extension"-verkkoon, jonka tukiasemana toimii kai tämän näkönen mötikkä:
https://www.dropbox.com/s/rxfzrq4kb6eg8 ... 3.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun oli ongelmia sen normaalisti vihreänä palavat lamput sammuivat ja syttyivät punaisina jne. Ihan äskettäin yhteys taas katkes, mutta tällä kertaa kaikki lamput paloivat mötikässä vihreenä.

En nyt kysy mitä on vikana, mutta onko jollain mitään hyvää ideaa miten tätä kantsis lähteä troubleshoottaamaan. En pääse itse "pääverkkoon", mutta jos vuokranantaja on kotona niin voisin silloin tarkistaa tippuuko laitteet myös siitä verkosta vai pelkästä extension-verkosta.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 76
Viestit: 6238
Lauteille: Joulukuu 2010

Bittihelvetti

#2553

Viesti Aihki »

Syitä voi olla moniakin, mutta esim 2 DHCPtä peräkkäin päällä aiheuttaa joskus todella omituisia tilanteita, jotka eivät yleensä ole edes toistettavissa. Lyhyet osoitteen leas-ajat saavat myös joskus kummallisia putoamisia.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 254
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bittihelvetti

#2554

Viesti Mika »

Oletteko ratkaisseet tällaista? Televisio on kiinni tässä pöytäkoneessa HDMI-kaapelilla. Nyt jostain syystä telkku näyttää Windowsin työpyödän muttei tätä selainikkunaa. Ääni siirtyy, kun rokki raikaa Accuradion kautta telkusta. Miten tällainen on edes mahdollista? :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Bittihelvetti

#2555

Viesti fudo »

Olisikohan näyttö extended-tilassa, siis asetettu kattamaan kaksi näyttölaitetta...?
空手に先手なし
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 254
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Bittihelvetti

#2556

Viesti Mika »

Kyllä vain! :lol:

:oops:

En silti tiedä, miten se itsekseen oli vaihtunut... Ei tätä kukaan muu säädä kuin minä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
fudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 916
Lauteille: Elokuu 2010
Etulaji: Kase Ha Shotokan Ryu

Bittihelvetti

#2557

Viesti fudo »

Tuntemattomia ovat Windowsin tiet...
空手に先手なし
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#2558

Viesti MtJ »

Piuha irti ja uudelleen kiinni saattaa riittää tuohon, sekä koneen uudelleenkäynnistyskin :P
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Bittihelvetti

#2559

Viesti Dojon Jäykin »

Nyt kun tuo Canonin moni-suihku-toimi-muste-skanneri näyttää alkavan oikuttelun, väittää oman kirjoituspäänsä olevan väärää mallia, niin saatanpa harkita kokonaan W7:sta luopumista. Tuo Canon oli oikeastaan ainoa syy myöskin miksi pidin yhtenä varakäyttöjärjestelmänä XP:tä pitkään. Canon kun on 10 vuotta vanha Pixma MP500 niin ei löydy enää ajureita 10:lle eikä 8:lle. Ainakaan semmoisia että kaikki toiminnot olisivat käytettävissä.

Parasta oli kun Gigabyten emolevyllä onnistui tripla (XP/7/8 &8.1) käyttöjärjestelmän pitäminen ja OS valinta onnistui valikosta ilman bios käyntiä. Nykyisellä Asus X-99 & i7 5820 laitteistolla en ole onnistunut tekemään edes vakaata 7+10 kokoonpanoa ja en ole saanut helppoa valintaa käyttöjärjestelmän nopeaan valitsemiseen. Taitaa olla liikaa käynnistysristiriitoja. Silloisen GB kokoonpanon ongelma vaan oli helkutinmoinen lämpeneminen AMD 8350BE:llä. Nyt sama kokoonpano on omassa kotelossaan 7:lla & 8.1:llä joista 7:aan on kunnon ajurit vielä saatavissa. Seiska on ujutettu uuteen SSD-kovalevyyn jne. hajonneesta läppäristä... Toisaalta miksi luopua jos toimii muuten ja siitä on maksettu vaikkakin jo eri kokoonpanossa mutta ei kerrota Gatesille.

Canon maksoi jo -06 muistaakseni 300€, saattoi olla 200 ja risatkin. On tuo kai hintansa kukkunut jos ei lasketa 200-300€ joka vuosi musteisiin. Elämä on. Mulle on ollut tärkeää Canonin CD/DVD-levyjen printtaus mahdollisuus. Mitähän tilalle?
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 118
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Bittihelvetti

#2560

Viesti Dojon Jäykin »

Pasi Lunden kirjoitti: Tuo 144Mbit/s taitaa muuten olla aika lähellä 2 antennia yksikanavatilassa käyttävän 802.11n-laitteen maksiminopeutta. Jos se tuollainen laite on, riittävän häiriöttömässä paikassa saattaa tuolla laitteella onnistua kaksikanavatilankin käyttö. Tällöin päästään jopa 300Mbit/s-tahtiin.

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11n-2009" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämmöiseen vanhaan palaisin...

Laitoin siskon koneeseen, tai siis kokosin vanhoista palikoistani sille, syksyllä oman käytössä olleen wlan kortin ja sillä tulee sisään 300Mbit/s kun mulla ei ikinä noussut yli 144:n ja mulla sentään on tuossa nurkassa kaapelimodeemi/reititin 100 megan nopeudella. Sillä taas joku metsänlaidan Sonera periferiaan. Kyseessä semmoinen Asuksen kaksiantenninen. Asetukset täysin samat, kai, kun en mitään muuttanut. Mä oli että mitä ###tua, täähän kulkee... Onko kuitenkin kyse tästä kaksikanavaisuudesta? Nyt mulla on vielä muutaman euron parempi tuossa kakkoskoneessa johon en viitsi pitkää johtoa vedellä, niin en mä saa sitäkään nopeammaksi kuin 130-144 Mbit/s. Aina ollut vähän vaikeita nää wlanit mulle. Olin vielä verkkoasetuksista katsovinani pariinkin kertaan modeemista ettei voi enää mitään tehdä... Tai siis en niin kuin löytänyt kaksikanava vaihtoehtoa tai sitten se oli jo käytössä. Todennäköisesti ensimmäinen.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#2561

Viesti MtJ »

Yhdestä kanavasta ei irtoa enempää kuin se ~144Mbit ja tuokin lienee enempi teoriaa kuin jatkuvaa käytäntöä. Ja tästä siihen että vielä jokainen laite tahtoo sen oman siivunsa nopeudesta, joten todellinen nopeus per laite voi olla jotain vaikka 20Mbit, sen sijaan että se olisi "teoreettinen tulinopeus 144Mbit".

edit; lisälueskeltavaa asian tiimoilta:
http://superuser.com/questions/619455/a ... cumulative" onclick="window.open(this.href);return false;
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Bittihelvetti

#2562

Viesti AlexMachine »

Osaako joku valaista Flash playerin sielunelämää?
Käytössä Asuksen kannettava i7-2630QM ja 6Gt RAM, näytönohjain GeForce GT 540M. Win 10 64 bittinen.
Ongelma on että HBO nordicia katsellessa ruutuu hyyty aika usein noin puoleksi sekunniksi.
Sitten jatkuu taas. Ongelma parani jonkin verran kun otin Flashin asetuksista pois "käytä laitteistokiihdytystä"
Kun kiihdytys oli päällä, oli nykiminen paljon pidempää ja tiheämpää. Käytössä oleva selain on Firefox (jossa ilmeisesti myös mahdollisuus käyttää laitteistokiihdytystä - päälle vai pois).
Onko RAMin lisääminen ainoa vaihtoehto parantaa suorituskykyä?
Vai onko tähän jotain muita kikkoja jolla toiston saisi sulavammaksi?
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3862
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Re: Bittihelvetti

#2563

Viesti Puni »

^lämmönpoisto koneesta.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 243
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Bittihelvetti

#2564

Viesti MtJ »

AlexMachine kirjoitti: Osaako joku valaista Flash playerin sielunelämää?
Käytössä Asuksen kannettava i7-2630QM ja 6Gt RAM, näytönohjain GeForce GT 540M. Win 10 64 bittinen.
Ongelma on että HBO nordicia katsellessa ruutuu hyyty aika usein noin puoleksi sekunniksi.
Sitten jatkuu taas. Ongelma parani jonkin verran kun otin Flashin asetuksista pois "käytä laitteistokiihdytystä"
Kun kiihdytys oli päällä, oli nykiminen paljon pidempää ja tiheämpää. Käytössä oleva selain on Firefox (jossa ilmeisesti myös mahdollisuus käyttää laitteistokiihdytystä - päälle vai pois).
Onko RAMin lisääminen ainoa vaihtoehto parantaa suorituskykyä?
Vai onko tähän jotain muita kikkoja jolla toiston saisi sulavammaksi?
Kannattaa tarkistaa se firefoxin laitteistokiihdytys myös;
https://support.mozilla.org/en-US/questions/1003863" onclick="window.open(this.href);return false;
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Bittihelvetti

#2565

Viesti AlexMachine »

Joo olin kokeillut FFn kiihdytyksen päälle ja pois. Ei isompia vaikutuksia. 6Gt ram -> 12Gt ja vanhan kiintolevyn rinnalle tulee uusi SDD levy jolle teen kloonin ja käytän käyttöjärjestelmää siltä. Lisään Flashille lisää tilaa kirjoittaa puskuria uudelle levylle. Romppeet tulevat noin viikon päästä ja raporttia vaikutuksista sen jälkeen. Pitäisi myös auttaa Photoshopin kanssa kun nyt ollut vähän hidas aukaisemaan kuvia.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 135 kurkkijaa