Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Roskaaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1333
Lauteille: Lokakuu 2007

Väkivalta

#31

Viesti Fubarbarian »

Miklu kirjoitti:
Sitav Abdullah kirjoitti: Ja sitäpaitsi se roskaaminen edelleenkin toiselta kannalta ajateltuna on pieni juttu.
No ei. Varsinkin jos se tapahtuu siinä ympäristössä missä itse asustelee.
Aika huolestuttava asenne. Noista sun kirjoituksista saa sen kuvan että sama vaikak roskaakin, kyllä sen joku noukkii jos häiritsee. Tai että näin sen pitäisi mennä.

Mutta varmaan sitten iän myötä.
Miklun kanssa TÄYSIN samaa mieltä.
A suspicious mind is a healthy mind
stinkyfeet
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 113
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Rovaniemi

Väkivalta

#32

Viesti stinkyfeet »

Iän myötä nimenomaan,
Mutta tässä tapauksessa olisin nähnyt positiivisena jos asiasta huomauttanut aikuisen ikään ehtinyt herra olisi käyttäytynyt iälleen sopivalla tavalla.

Aivan varmasti olisin itsekin huomauttanut, jos ko. tapaus olisi sattunut kotitaloni edustalla, mutta uskon, että ikä ja elämänkokemus on tuonut sen verran malttia että olisi voinut puistella päätään, toimia vaikka kuten Aittomäki tuossa viestissään ylhäällä ja kävellä pois.

Jos ottaa asiakseen nuorisoa ojentaa, niin siinä se on työmaa joka ei ihan heti lopu.

Mielestäni törkeä ylireagointi, rapsut ja korvaukset hajonneista vaatteista aivan paikallaan. Ja varmasti harmittaa enemmän kuin tilanne, jossa olisi joutunut suutuspäissään jatkamaan matkaa.

Btw, olen täysin samaa mieltä, että nykyteinit ovat usein todellakin out of line, mutta silti.
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Väkivalta

#33

Viesti tmm »

Mua sieppaa myös melkoisesti juuri kaikenlainen perseily ja apinointi. Miki joidenkin on vaan niin helvetin vaikea käyttäytyä silleen nätisti. Onhan se hankala kauhalla jakaa, jos on lusikalla annettu, mutta silti...

Luojan kiitos siitä, että töissä pääsee välillä näpsäkästi puuttumaan tällaiseen käytökseen ihan hyvällä omallatunnolla.

Viime viikonloppuna ovella notkuessani huomasin, kun eräs mielestään astetta coolimpi nuori herra löntysti baarista ulos ovea kohti tehostaen rempseää menoaan sylkäisemällä lattialle.

- Voi stanan urvelo! Nyt loppu!
- Mitämitä?
- Eikö äitis oo sua tavoille opettanu, vai syljitkö kotonakin lattialle?
- Ai sori, se oli vahinko.
- Ikävä kyllä toi lattia ei puhu suomea, mutta eiköhän se helly kun oot hinkannu limas tuosta lattialta pois.
- ???
- Että nyt vähän v*tun ripeää haet paperia ja pyyhit räkäs pois, tai nappaan sua niskasta pyyhin ne ite sulla. Kumminko olis?

*Nopsakat askeleet vessaan, siivoustoimenpide, tarkistus.*

- Ja sitten voisit hipsiä tiehes, ja vaikka syödä pääs. Moro.

Oi hitto kun tuo pieni episodi teki hyvää.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Väkivalta

#34

Viesti Kristian Hyvärinen »

tmm kirjoitti: Mua sieppaa myös melkoisesti juuri kaikenlainen hanuri ja apinointi. Miki joidenkin on vaan niin helvetin vaikea käyttäytyä silleen nätisti. Onhan se hankala kauhalla jakaa, jos on lusikalla annettu, mutta silti...
Aiheen vierestä: Hankala kauhalla ottaa, kun on lusikalla annettu.
:D
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Väkivalta

#35

Viesti terssi »

Kuva
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Väkivalta

#36

Viesti Sitav Abdullah »

Miklu kirjoitti:
Sitav Abdullah kirjoitti: Ja sitäpaitsi se roskaaminen edelleenkin toiselta kannalta ajateltuna on pieni juttu.
No ei. Varsinkin jos se tapahtuu siinä ympäristössä missä itse asustelee.
Aika huolestuttava asenne. Noista sun kirjoituksista saa sen kuvan että sama vaikak roskaakin, kyllä sen joku noukkii jos häiritsee. Tai että näin sen pitäisi mennä.

Mutta varmaan sitten iän myötä.
Juu saattaa saada, mutta mäpä tuon keskusteluun vähän muutakin katsonta kantaa kuin tuo hyväksyvä, mutta ehkä vähäsen toruva. itse en roskaa, mutten myöskään valittaisi toisille että roskaavat. Mulla on muitakin asioita joita hoitaa, ja jos jotain sanoisin yrittäisin sanoa mukavasti ja kehittävästi enkä uhkailisi tai huutaisi. Jätkät ihmettelee miksi nuoret vidduilevat takaisin, kun itse alkuun tullaan kettuilemaan. Ei siinä nyt tarvitse kenkiäkään ruveta nuolemaan, mutta jonkinlainen asiallisuus olisi toivottavaa. Itse katson näin asiaa.
Se, että esim. hyväksyn muut uskonnot ei tarkoita, että olisin itse uskovainen.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Roskaaminen

#37

Viesti Kristian Hyvärinen »

Sun nyt kannattaa Sitav vähän miettiä noita vertauksiasi. Kai säkin nyt sen hahmotat, ettei uskonnot ole verrattavissa roskaamiseen. Uskonasiat on uskonasioita ja sen vuoksi okei, mutta roskaaminen taas on rikollista elinympäristön pilaamista. Sillä ihan totta on iso merkitys mihin vertaa, se nimittäin heijastaa asennetta.

En aina tue laittomia keinoja rikollisuuden kitkemiseksi, tämä on yksi sellainen tapaus. Se keskustelua herättänyt äijä teki rumasti kun teki mitä teki, mutta ei se nuorikaan esimerkillisesti toiminut. Kaksi hölmöä siinä kilpailemassa.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93957
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#38

Viesti Mika »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Sun nyt kannattaa Sitav vähän miettiä noita vertauksiasi.
Eikä vain nyt, vaan muutenkin. Sinä usein sanot noista yliampuvista vertauksistasi sen, että liioittelet tahallasi, jotta ajatuksesi tulisi paremmin ilmi. Tälläisessä menettelyssä on vain muutama ongelma. Ensinnäkin nämä vertaukset saavat vertaajan näyttämään siltä, ettei hän oikein ymmärrä asioiden yhteyksiä. No, tämä on lähinnä teoreettista, sillä tuskin sinun tapauksessasi kukaan näin ajattelee. Toiseksi voi vaikuttaa siltä, että vertaaja aliarvioi ja jopa ehkä yrittää manipuloida lukijoita rinnastamalla toisiinsa asioita, joita ei minkään normaalin logiikan mukaan voi rinnastaa toisiinsa. Kolmanneksi - ja tämä pitänee sinun kohdalla paikkansa - tällaiset liioittelevat vertaukset siirtävät huomion itse asiasta enemmänkin siihen vertaajaan. Tämä viesti on tästä hyvä esimerkki. Voisihan sitä tietysti olla mainitsematta asiasta, mutta millaista keskustelua se sitten taas olisi?

Kuten ketjun aloitusviestissä ennakoidaan, asia jakaa mielipiteitä. Myös toinen peruskysymys eli se, mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, jakaa näkemyksiä. Näin on hyvä, monipuolisuus on rikkautta. Joka tapauksessa laki on laki ja siitä lähdetään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#39

Viesti Mjölnir »

Muuten, kun rikoslakia uudistettiin n. vuonna 2004, hätävarjelupykälästä poistettiin luettelo niistä suojeltavista oikeushyvistä, joita hätävarjelulla voidaan puolustaa. Näin ollen teoriassa, SIIS TEORIASSA, esimerkiksi ympäristörikos voi oikeuttaa hätävarjeluun.

Olisi mielenkiintoista tietää, mihin tulokseen oikeusjärjestelmä tulee. Kyseistä miestähän vasta EPÄILLÄÄN pahoinpitelystä, ja syyttäjä ensin päättää, syyttääkö hän ja sen jälkeen käräjäoikeus arpoo jonkun tuomion, taikka toteaa syyttömäksi.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Roskaaminen

#40

Viesti Kristian Hyvärinen »

Mika kirjoitti: Joka tapauksessa laki on laki ja siitä lähdetään.
Nostan nyt vielä erikseen esille sen, että tämä koskee myös niitä, jotka lähtevät omankäden oikeuden nimissä kurmoottamaan roskaajia. Uskon, ettei sitä voi sanoa liian monta kertaa.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
Markuss
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 545
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Pori

Roskaaminen

#41

Viesti Markuss »

Itse vien kädessä polttelevat roskani aina roskikseen, koska ei se ole edes mikään vaiva.
Luonnosta löytyvät roskat ovat aina harmillisia. (autonromut, renkaat jne...)

Muuten ympäristöekologisesta elämästä en kehtaa puhua.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Roskaaminen

#42

Viesti bodyguard »

Mjölnir kirjoitti: Muuten, kun rikoslakia uudistettiin n. vuonna 2004, hätävarjelupykälästä poistettiin luettelo niistä suojeltavista oikeushyvistä, joita hätävarjelulla voidaan puolustaa. Näin ollen teoriassa, SIIS TEORIASSA, esimerkiksi ympäristörikos voi oikeuttaa hätävarjeluun.
Mutta ei kai se hyökkäys enää ole käynnissä jos ne roskat on jo maassa?

Lähinnä tuosta tulisi mieleen esimerkki että joku olisi kaatamassa vaikka öljyä tynnyristä maahan niin tuon toiminnan voisi mennä keskeyttämään.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Roskaaminen

#43

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti: Lähinnä tuosta tulisi mieleen esimerkki että joku olisi kaatamassa vaikka öljyä tynnyristä maahan niin tuon toiminnan voisi mennä keskeyttämään.
Juu, esimerkkini ei sovellu ihan tähän tapaukseen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Roskaaminen

#44

Viesti Lohikäärmepallo »

Vanhemman kaverin olisi pitänyt niellä kiukkunsa ja antaa olla. Näin siis periaatteessa, mutta ymmärrän kyllä ihan hyvin miksi ei voinut hillitä itseään, teinit osaavat olla todella raivostuttavia.

On helppo uhmata sotkemalla ja rikkomalla paikkoja. Yhteisen tilan ja omaisuuden kunnioituksen puute ottaa ainakin itseäni aivoon sen verran, että aina välillä siitä tulee sanottua. Mielestäni häiriökäyttäytymiseen pitää puuttua, sillä jos eivät aikuiset ohjaa lapsia, niin ominpäinkö he keksivät kuinka yhteiskunnassa ollaan ja eletään? Suurin osa teineistä on pohjimmiltaan ihan fiksua sakkia, joka osaa kuunnella myös puhetta.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Roskaaminen

#45

Viesti Sitav Abdullah »

Kristian Hyvärinen kirjoitti: Sun nyt kannattaa Sitav vähän miettiä noita vertauksiasi. Kai säkin nyt sen hahmotat, ettei uskonnot ole verrattavissa roskaamiseen. Uskonasiat on uskonasioita ja sen vuoksi okei, mutta roskaaminen taas on rikollista elinympäristön pilaamista. Sillä ihan totta on iso merkitys mihin vertaa, se nimittäin heijastaa asennetta.

En aina tue laittomia keinoja rikollisuuden kitkemiseksi, tämä on yksi sellainen tapaus. Se keskustelua herättänyt äijä teki rumasti kun teki mitä teki, mutta ei se nuorikaan esimerkillisesti toiminut. Kaksi hölmöä siinä kilpailemassa.
Juu ja uskonnollahan ei voi pilata yleistä elinympäristöämme...
Nuoren teko ei ole missään nimessä edes verratavissa tuon vanhuksen tekoon. Mikä antaa kenellekkään oikeutta rikkoa toisen koskematommuutta, VAIN sen takia, että joku toinen kanssa eläjä heittää roskia maahan. Juu olishan se kiva kun vois vähän kouluttaa näitä roskaajia, mutta eipä niin saa tehdä. Aivan kuin minä en saa vetästä jotain saarnaajaa kadulla turpaan, koska se ärsyttää mua.
Mika kirjoitti:
Kristian Hyvärinen kirjoitti: Sun nyt kannattaa Sitav vähän miettiä noita vertauksiasi.
Eikä vain nyt, vaan muutenkin. Sinä usein sanot noista yliampuvista vertauksistasi sen, että liioittelet tahallasi, jotta ajatuksesi tulisi paremmin ilmi. Tälläisessä menettelyssä on vain muutama ongelma. Ensinnäkin nämä vertaukset saavat vertaajan näyttämään siltä, ettei hän oikein ymmärrä asioiden yhteyksiä. No, tämä on lähinnä teoreettista, sillä tuskin sinun tapauksessasi kukaan näin ajattelee. Toiseksi voi vaikuttaa siltä, että vertaaja aliarvioi ja jopa ehkä yrittää manipuloida lukijoita rinnastamalla toisiinsa asioita, joita ei minkään normaalin logiikan mukaan voi rinnastaa toisiinsa. Kolmanneksi - ja tämä pitänee sinun kohdalla paikkansa - tällaiset liioittelevat vertaukset siirtävät huomion itse asiasta enemmänkin siihen vertaajaan. Tämä viesti on tästä hyvä esimerkki. Voisihan sitä tietysti olla mainitsematta asiasta, mutta millaista keskustelua se sitten taas olisi?

Kuten ketjun aloitusviestissä ennakoidaan, asia jakaa mielipiteitä. Myös toinen peruskysymys eli se, mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tehdä, jakaa näkemyksiä. Näin on hyvä, monipuolisuus on rikkautta. Joka tapauksessa laki on laki ja siitä lähdetään.
No ei siitä hyvä mies olisi edes tarvinnut ruveta puhumaan. Minähän olen monet kerrat sanonut, että saatan antaa huonoja vertauksia mutta saanpahan kantani tuotua paremmin esille. Jos en vaikkapa satu jaksamaan oikeasti pitkiä viestejä kirjoittamaan(tässä tulee esiin se, että puhuminen asiasta olisi helpompaa :) ). Mutta asiaan.
Juu monipuolisuus on hienoa, mutta on se hauskaa nähdä että ihmiset eivät hyväksy mutteivat kauheasti toru tuota vanhusta. Se on vaan lainvastaista, ja väärin. Oli sitten se pahoinpideltävä roskaaja, tai tyttö/poikaystäväsi persheeseen koskenut jätkä/tyttö.
Tässä tuli taas äärimmäisen huono vertaus/esimerkki.
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 116 kurkkijaa