Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sijoittaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#46

Viesti Mika »

Kuten sanottu, kyseinen potkulainen on tosiaan kikkaillut osakkeilla jo vuosia. Viimeksi muutama viikkoa sitten juttelin hänen kanssaan asiasta, ja silloin hän oli sijoittanut vasta pienen osan tästä summasta, koska sekä odotti toisen kvartaalin julkistuksia että näki muutenkin hintojen vieläkin putoavan. Näin se kai oli.

Ne ei pelaa jotka pelkää, kuten vanha sanonta kuuluu.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sijoittaminen

#47

Viesti bodyguard »

Hemskatti kun olisi oikeasti jotain rahaa mitä sijoitella. Tällähetkellä näyttäisi osakesalkku olevan 10,21% plussalla ja vielä sellainen tilanne ettei yksikään osake ole miinuksella (no, viittä siellä taitaakin vaan olla). Tuuria se silti kai enemmänkin on, mutta silti olisi ihan hauska sijoittaa joskus oikeilla summilla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#48

Viesti Mika »

Niin joo, tämä puhuttu potkulainen on sitten sijoittanut koko sen 100000 erkkiä tässä vaiheessa. Ne ei pelaa jokka pelkää 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sijoittaminen

#49

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Ne ei pelaa jokka pelkää 8-)
Joo, on se kyllä niin että jos tässä maailmassa haluaa rikastua niin se tuskin tapahtuu säästämällä pikkuhiljaa sukanvarteen. Riskejä on pakko ottaa. Onni suosii rohkeaa vai miten se meni.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Aaron Paulakorpi
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Tampere/Ylöjärvi

Sijoittaminen

#50

Viesti Aaron Paulakorpi »

bodyguard kirjoitti: Hemskatti kun olisi oikeasti jotain rahaa mitä sijoitella. Tällähetkellä näyttäisi osakesalkku olevan 10,21% plussalla ja vielä sellainen tilanne ettei yksikään osake ole miinuksella (no, viittä siellä taitaakin vaan olla). Tuuria se silti kai enemmänkin on, mutta silti olisi ihan hauska sijoittaa joskus oikeilla summilla.

Myy salkku tyhjäks ja tankkaa uudelleen halvemmalla muutaman kuukauden sisään ;)
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Sijoittaminen

#51

Viesti flammee »

Mika kirjoitti: Niin joo, tämä puhuttu potkulainen on sitten sijoittanut koko sen 100000 erkkiä tässä vaiheessa. Ne ei pelaa jokka pelkää 8-)
No ei kannata pelata jos pelkää. Osakesijottelun oon aina ajatellu olevan vähän sellasta hemmetin traviania. Näennäisesti ei tarvi kuin tehdä vähän ostoja ja myyntejä. Todellisuudessa pitää sitten jännittää joka päivä jotain helvetin kursseja yms. Mieluummin käytän ne rahat vaikka lottoon.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sijoittaminen

#52

Viesti bodyguard »

Aaron Paulakorpi kirjoitti: Myy salkku tyhjäks ja tankkaa uudelleen halvemmalla muutaman kuukauden sisään ;)
Summat on niin pieniä että käytännön suurta merkitystä tuolla ei kyllä olisi. Muuta kuin että joutuisi verottajalle selvittelemään jotain pikkuvoittoja.

Harrastus kai tuo on pikemminkin. Hauskempi seurailla noita kun on edes pikkusen pelissä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Sijoittaminen

#53

Viesti jussip »

Itsekin lisäsin osakesalkun painotusta tuossa joku aika sitten. Tässä nousuhuumassa meno on taas aika hurjan oloista, oikeastaan ainoa paperi joka painaa salkkua tällä hetkellä on tuo Nokia jonka rytinä on vetäny koko salkun arvoa pahasti alaspäin, vaikka kyseistä lafkaa hommasinkin vasta pahimman romahduksen jälkeen (jota siis seurasi vielä toinen kunnon romahdus). Tässä muutaman viikon sisään salkkuun on sattunut muutama onnenkantamoinenkin, esimerkiksi Biohit joka saavutti Wyethin kanssa sovitun milestonen ja jonka kurssi napsahti samantien viimeviikolla reilu parikymmentä pinnaa ylöspäin.

Mutta joo, hauskaahan tuota sijoitteluhommaa on harrastella, etenkin kun ei tarvitse niin valtavasti stressata siitä kun pelailee omilla rahoilla joita ilmankin pärjää.

Noh, odotellaan mielenkiinnolla miten maailmantalous kehittyy. Onhan tässä taas povattu kurssien uutta romahdusta kun loppuvuoden tuloksissa alkaa näkyä taantuman pohja..
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Sijoittaminen

#54

Viesti bodyguard »

Mulla kävi hyvä tsägä ton Nokian kanssa. Ostin sitä sillon ku se oli ihan pohjamudissa ja myin pois just ennen sitä seuraavaa romahdusta. Sitte ostin uudelleen. Nyt seki on joku muutaman prostentin plussalla :)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Sijoittaminen

#55

Viesti jussip »

Piti tuossa aikaisemmassa viestissä kirjoittaa Biotie eikä Biohit. Mutta joo, tässä näitä huonoa ennakoivia uutisia, tosin näinhän se aina on että kellään ei tunnu olevan konsensusta aiheesta, Nordea julkaisi juuri todella positiivisen katsauksen loppuvuoden kehityksestä.
Taloussanomat kirjoitti: Syyskuu on perinteisesti pörssivuoden surkein kuukausi, ja romahdusvaara on taas kasvanut merkittävästi. Tätä mieltä ovat ainakin Wall Streetin sisäpiiriläiset, jotka tyhjentävät nyt salkkujaan minkä ehtivät. Sisäpiiri ei usko nykyiseen kurssitasoon, vaan vetää mieluummin rahansa pois pörssistä.
Turtti
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 109
Lauteille: Heinäkuu 2006

Sijoittaminen

#56

Viesti Turtti »

Passiivista sijoittamista Seligssonille olen harrastanut nyt vajaan vuoden. Suosittelen tutustumaan Marko Erolan "Paras sijoitus, itsepuolustusopas sijoittajille"-kirjaan.
Doh
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

Sijoittaminen

#57

Viesti Simpanssi »

Omassa salkussa on muutaman rahaston lisäksi nyt Nokiaa ja UPM:ää. UPM on ollut todella hyvä sijoitus, sillä ostin sen aikalailla pohjilta n.6e kursseilla. Nythän se on kohta 9:ssä eurossa. Nokiata on kanssa ja sekin on nyt hyvissä kantimissa, vaikka olen ostellut sitä myös kovemmilla hinnoilla noiden dippien lisäksi. Molemmilla on ollut viime viikkoina niin nopeaa tuo nousu, että taitaa olla kohta taas korjausliikkeen aika. Omat osakeomistukset ovat niin pieniä, että ei niissä oikein pääse rikastumaan, mutta muutaman vuoden kuluttua voisi jo olla jonkinmoinen salkuntapainen kasassa. Nyt ei oikein viitsi myydä pois missään tilanteessa, sillä tähtäin on siellä kauempana.
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

Sijoittaminen

#58

Viesti Simpanssi »

Aaron Paulakorpi kirjoitti: Sijoittaminen on kyllä äärimmäisen fiksua, kunhan vaan muistaa seittemän sääntöä;

1. Älä innostu liikaa/sokeennu huumasta.
2. Älä tee päätöksiä vajailla tiedoilla.
3. Älä ota turhia riskejä jos vatta ei oo terästä.
4. Älä arvosta osaamistasi yli todellisen tason.
5. Pistä raha töihin, varsinkin jos itse olet tehnyt sen eteen töitä.
6. Vältä pilvilinnojen maalaajia ja pidä realistin lasit päässä.
7. Mikäli saat suosituksen jostain niin selvitä suosittelijan/myyjän/välittäjän oma intressi asiaan.

:)
Nämä ovat kyllä hyviä pointteja.

7. Kohta tulee aina mieleen, kun kuuntelee Kauppalehden ja vastaavien tahojen asuntokauppaa käsitteleviä "uutisia". Esimerkki.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 6444
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Sijoittaminen

#59

Viesti AlexMachine »

Itse olen ainoan kerran elämässäni ajatellus sijoittamista kun Soneran osakkeet olivat tulossa myyntiin. Juttelin eräässä kokouksessa sitten Soneran ison dirikan kanssa ja sain vertailulukuja mm France telecom? firman osakkeiden kehityksestä vastaavassa tilanteessa. Olin sellaisessa työssä että olisin saanut jokaista 10 osaketta kohti 1 ylimääräisen. Olin jo neuvotellut pankin kanssa 100.000 markan lainan, takaisin maksu 16kk kuluttua. No sitten iski pupu pöksyyn ja jäi nimi vetämättä paperiin. 16 kk kuluttua kun tarkistin kurssin sille päivälle kun osakkeet olisi pitänyt laittaa lihoiksi ja maksaa laina pois. Itkuhan siinä meinasi tulla.... olisin muistaakseni 3-4 kertaistanut sijoittamani rahat. No näitä sattuu.

tällä hetkellä harkitsen asuntoihin sijoittamista. Eli 4 vuotta sitten ostettu täysin rempattu kaksio (putkiremppa tuli juuri silloin kun olin ostamassa, kaiken muun tein itse) josta maksoin 78 tuhatta, on nyt 105 tuhannen arvoinen ja ajattelin ostaa omakotitalon, rempata sen, asua siellä ja laittaa tuon kaksion vuokralle ja vuokaralaisen siis lyhentämään lainaa. Ostaa omakotitalon yhteydessa huonossa kunnossa olevan pienen kaksion keskustasta, rempata sen (saan erittäin edullisesti materiaalit), pitää pari vuotta vuokralla ja jos asuntomarkkiat ovat suotuisia, myydä sen.. ehkä samalla myös omakotitalon, ja taas hankkia remonttikohteen asuttavaksi muutamiksi vuosiksi.
The beatings will continue until morale improves.
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

Sijoittaminen

#60

Viesti jussip »

AlexMachine kirjoitti: Itse olen ainoan kerran elämässäni ajatellus sijoittamista kun Soneran osakkeet olivat tulossa myyntiin. Juttelin eräässä kokouksessa sitten Soneran ison dirikan kanssa ja sain vertailulukuja mm France telecom? firman osakkeiden kehityksestä vastaavassa tilanteessa. Olin sellaisessa työssä että olisin saanut jokaista 10 osaketta kohti 1 ylimääräisen. Olin jo neuvotellut pankin kanssa 100.000 markan lainan, takaisin maksu 16kk kuluttua. No sitten iski pupu pöksyyn ja jäi nimi vetämättä paperiin. 16 kk kuluttua kun tarkistin kurssin sille päivälle kun osakkeet olisi pitänyt laittaa lihoiksi ja maksaa laina pois. Itkuhan siinä meinasi tulla.... olisin muistaakseni 3-4 kertaistanut sijoittamani rahat. No näitä sattuu.
Näitähän sattuu.. Sonerakin tuli sitten aikamoisella rytinällä alas..

Yksi jenkkityökaverini kertoi työurastaan it-firmassa 90-luvun loppupuoliskolla.. Mukavan palkan lisäksi tuli myös kasa osakeoptioita jotka hän lunasti.. Arvoltaan jotain $20k.. Oli töissä pari vuotta, mietiskeli että optioiden arvo on nyt $500k, että hän odottaa että miljoona menee rikki ja jää sitten eläkkeelle. Vuosituhannen vaihe tuli, ja hän myi osakkeensa, sai niistä n. $40k, muutama viikko tästä arvo olisi ollut n. 100 dollaria..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 122 kurkkijaa