Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sijoittaminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Sijoittaminen

#331

Viesti AlexMachine »

Tällä hetkellä salkussa:
Nokia, 20% salkusta
Outotec 15% salkusta
TeliaSonera 15%
Okmetic 25%
Fiskars 15%
HkScan 10%

Salkku 39,5% plussalla tällä hetkellä.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

Sijoittaminen

#332

Viesti nassesetä »

Kuinka Alex säilytät noita kelloja?
Kerroppa muuten osoitteesi, niin tuun kaffille täs joku päivä. :p
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Sijoittaminen

#333

Viesti AlexMachine »

nassesetä kirjoitti: Kuinka Alex säilytät noita kelloja?
Kerroppa muuten osoitteesi, niin tuun kaffille täs joku päivä. :p
Toki kerron :D kerro päivä myös niin tarjoan kahvia enkä 00 hauleja :D
Kellot on vaimokkeen korujen kanssa pankin tallelokerossa. Näppärästi aivan työpaikan vieressä joten suht helppoa. Käyttökello tietysti ranteessa.
Kunnon kassakaappi on mietinnässä, siis sellainen pieni joka painaa sen vajaa sata kiloa ja saa pultata lattiaan ja seinään.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Sijoittaminen

#334

Viesti Jorge »

nassesetä kirjoitti: Kuinka Alex säilytät noita kelloja?
Kerroppa muuten osoitteesi, niin tuun kaffille täs joku päivä. :p
:ot:

@nassesetä vierailulla @AlexMachinen luona

[video][/video]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 50
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#335

Viesti Mika »

:nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#336

Viesti JariMarjamaa »

Tehty "sijoitus" eli tulontasaus pyyntö irtisanomispaketille.

Käynti verotoimistossa:
Minä: Haluaisin kysyä irtisanomispaketin verotuksesta. Senhän voisi jakaa edellisille vuosille?
Että olisiko siitä minulle etua ja kannattaisiko se tehdä?

Verosetä: Niin. Kyllähän se aina kannattaa.

Minä: Mutta kun minulla ei viime vuodelta ole periaatteessa mitään muuta verotettavaa. Yksi vajaan kk päiväraha joulukuulta.

Verosetä: No kannataahan se tehdä.

Minä: No voisin sen sitten tehdä.

Verosetä: Jos paperilla haluat tehdä, niin kirjoitat sinne veroehdotuksen loppuun, että pyydät tulontasausta.

Minä: Eikö sitä voi suoraan sinne sähköiseen systeemiin.

Verosetä: Jos paperilla haluat tehdä, niin kirjoitat sinne veroehdotuksen loppuun, että pyydät tulontasausta.

Minä: Mutta kun olen nyt tässä, niin eikö sitä voi suoraan sinne tehdä.

Verosetä: Onko sulla sitä veroehdotusta mukana?

Minä: On. Tässä

Verosetä: Onko sulla sitä irtisanomispaketti sopimusta mukana?

Minä: On. Tässä.

Verosetä: Hmmm. Josa haluat tehdä sen paperisena, niin liität kopion tästä sopimuksista ja kirjoitat sinne loppuun, Pyydän ... Käyn tekemässä sulle kopion tästä sopimuksesta.

Minä: Ok. tuo se kopio. Meen kotiin kirjoittaan sen pyynön...
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Sijoittaminen

#337

Viesti Pyrkele »

Tulipas mainittua tuonne olut-ketjuunkin, mutta mainitsenpas tännekki.
BrewDog-panimo on aloittanut neljännen osakeantinsa, jolla on tarkotus kerätä 25 miljoonaa puntaa. Haluavat laajentaa toimintaa ihan kohtuu reilusti.
En tiedä kuinka talaouddellisesti kannattavaa tuollaisten osakkeiden ostaminen on, mutta kannatuksen vuoksi ostin itse kokonaiset kaksi osaketta. Firma kuitenkin on lähellä sydäntäni. Ja heidän tuotteet maksaani.
Omistan tällä hetkellä siis palan suomalaista panimoa ja toisen skottilaista.

Jos jollakulla kiinnostaa kyseinen firma, niin lisätietoa löytyy osoitteesta https://www.brewdog.com/equityforpunks" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja jos satutte firmaan sijoittamaan niin laittakaa referral codeksi R389219
niin tietävät minulle antaa mannaa ja mansikoita :D
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#338

Viesti JariMarjamaa »

Kun sai ekan tilin, niin sijoitin 2x5ke kahteen op:n rahastoon. Maltillinen ja Rohkea.
Poissa makaamasta "0"-tililtä.
Jos näyttää, että palkka alkaa oikeasti juokseen, eikä tarvi säästöjä käyttää
kelan perusrahan lisänä okt:n kulujen maksuun, niin pitää sijoittaa vielä
toinen 10ke.
Aattelin aasian rahastoon.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sijoittaminen

#339

Viesti Point »

Kannattaa katsoa ehkä niitä kuluja, kun sijoituspäätksiä tekee. Yhdistelmärajahastot eivät välttämättä sellaisia edullisia ole.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
grappling
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 66
Lauteille: Elokuu 2012

Sijoittaminen

#340

Viesti grappling »

AlexMachine kirjoitti: Futuureihin sijoittaminen on liian riskipeliä, kuten päiväkaupat osakkeilla ym. Tarkoitus on hajauttaa omistusta eri tasoille, kuten osakkeisiin, materiaan eri muodoissaan joilla on vaihtoarvoa vaikka olisikin finanssikriisi päällä.
Osakkeet, kulta, asunto, arvokellot(okei enemmän ns käyttötavaraa joka on helppo realisoida nopeasti), taide, antiikki, käteinen raha.
En hae nopeaa arvonnousua vaan pitkän tähtäimen tasaista kasvua.
Nostetaan esille vanhaa aihetta. Milla tavalla futuureihin sijoittaminen on riskipelia?

Itse olen sita mielta, etta ei futuureihin sijoittaminen ole sen hankalampaa, kuin osakkeisiin. Futuurin pituudenhan voi valita ostovaiheessa ja sen voi valita vaikka kahden vuoden paahan maksimissaan. Futuuri-markkinat kuitenkin toimivat rationaalisesti kysynnan ja tarjonnan perusteella. Nain ei aina ole osakkeiden kanssa. Kulta ei tosin kuulu mukaan rationaalisiin markkinoihin, koska sen hinnan maarittelee hyvin pitkalle ns. ihmisen silmissa oleva "kullankimallus". Sen arvo on usein suurempi, mita se todellisuudessa on.

Itse sijoitan ainoastaan commodity futuureihin ja naita on suhteellisen helppo spekuloida etukateen. Itse kaytan ainoastaan fundamentaalianalyysia oman paatoksenteon valineena. Talla hetkella esim. Wheat ja Corn on pohjalukemissa, joten niihin aion tutustua paremmin lahipaivina. Kun bull-marketti ottaa vallan, niin naiden kanssa voi tehda hyvin hilloa. Kannattaa muistaa, etta futuurit ja osakkeet nousevat usein vastakkaisiin suuntiin. Kun osakkeet ovat ylhaalla, niin futuurit alhaalla ja toisinpain. Itse ennustan kohta uutta bull-markettia muutamille commodity-futuureille.

Tuntuu silta, etta tavalliset sijoittajat pelkaavat futuureita, koska naista ei uutisoida samalla tavalla kuin osakkeista. Toki nama vaativat huomattavasti enemman paneutumista, jos niilla haluaa tehda rahaa. Helpompi vaihtoehto on usein sijoittaa rahastoihin, joista joutuu maksamaan suuret kulut pankkiirille.

Jos commodity-fuuturit kiinnostaa, niin suosittelen tutkimaan CRB:n vuosikirjaa:

http://www.crbyearbook.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Sijoittaminen

#341

Viesti Point »

grappling kirjoitti: Nostetaan esille vanhaa aihetta. Milla tavalla futuureihin sijoittaminen on riskipelia?

Tuntuu silta, etta tavalliset sijoittajat pelkaavat futuureita, koska naista ei uutisoida samalla tavalla kuin osakkeista. Toki nama vaativat huomattavasti enemman paneutumista, jos niilla haluaa tehda rahaa. Helpompi vaihtoehto on usein sijoittaa rahastoihin, joista joutuu maksamaan suuret kulut pankkiirille.

Jos commodity-fuuturit kiinnostaa, niin suosittelen tutkimaan CRB:n vuosikirjaa:

http://www.crbyearbook.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Luulen, että suurin syy on juuri se, että näihin joutuu hieman paneutumaan ja näiden kohdalla ei välttämättä toimi samalla tavalla "osta ja unohda"-periaate, joka voi olla ihan toimiva joissakin indekseissä tai "hyvissä yhtiöissä".

Onneksi tosiaan on tullut säästäjän kannalta edullisia tuotteina kuten indekseihin sijoittavat ETF:ta tai ihan pankkien omat indeksi rahastot. Mielestäni 0,2 % korvaus on ihan ok korvaus, jos rahoille saa keskimäärin markkinoiden mukaisen tuoton. Tietenkään näillä harvoin tehdään enempää rahaa, mutta hirveän suuret tappiot eivät ole niin todennäköisiä...
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Sijoittaminen

#342

Viesti JariMarjamaa »

Point kirjoitti: Kannattaa katsoa ehkä niitä kuluja, kun sijoituspäätksiä tekee. Yhdistelmärajahastot eivät välttämättä sellaisia edullisia ole.
Mitä kuluja tarkoitat? Osto ja nosto on 0%. Hallinointi jotain 1% riippuen rahastosta.
juuri sijoitin op-maailmaan vielä 5000e.

Edelliset olivat jo tuottaneet 15 ja 25e :)
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Sijoittaminen

#343

Viesti Point »

JariMarjamaa kirjoitti:
Point kirjoitti: Kannattaa katsoa ehkä niitä kuluja, kun sijoituspäätksiä tekee. Yhdistelmärajahastot eivät välttämättä sellaisia edullisia ole.
Mitä kuluja tarkoitat? Osto ja nosto on 0%. Hallinointi jotain 1% riippuen rahastosta.
juuri sijoitin op-maailmaan vielä 5000e.

Edelliset olivat jo tuottaneet 15 ja 25e :)
Nykyään 1 % hallinnointia pidetään kalliina, koska se on tuotosta pois. Merkitys korostuu ajan mittaan.

Halvimmillaan voit saada jonkun etf:n 0,07 % hallinnointi kuluilla...

Tietenkin kannattaa miettiä mihin sijoittaa eikä pelkkää kuluja. Kannattaa kelata tätä ketjua ja sieltä Totten viestit vaikka sen jälkeen palveluntarjoajia on tullut lisää.

Jos asia kiinnostaa, niin todella hyvää rautalankaa löytyy Kauppalehden keskusteluista ja sieltä aloittelijan palsta.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 78
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sijoittaminen

#344

Viesti Totte »

1% on suht kallis, mutta ei vielä mahdoton. Tuo 0,07% on tosiaan ETF:llä mahdollinen ja on jo todella halpa. Mutta. Sanoit hallinnointikulujen olevan 1% luokkaa. Katsotaan:

OP-Rohkea: Juoksevat kulut 1,63% (Rahastoesite)

Suurin omistus tuossa rahastossa on kuitenkin OP:n oma rahasto, nimittäin OP-Amerikka Indeksi (kätevää!). Tämän juoksevat kulut ovat 0,75% (Rahastoesite). Toiseksi suurin omistus on taas OP:n oma rahasto, nimittäin OP-Amerikka Arvo, jonka juoksevat kulut ovat 1,80 % (Rahastoesite), jne.

Maksat siis huomattavasti enemmän kuin tuon 1,63%, eli juoksevat kulut ovat ehkä melkein 3%. Tämä voi taas näyttää vähältä. Kuka välittää onko ne tuotot nyt oikeesti 3% vai 0,5%. 2,5% sinne tänne, right? Mutta katsopas tuon OP Rohkean vuosituottoa. Viiden vuoden p.a. tuotto on ollut 6,40%. 3% juoksevat kulut ovat siis syöneet noin 3/8,40=36% tuotostasi. Yli kolmanneksen. (tarkka arvo riippuu varmaan miten vuosittainen kehitys on mennyt, mutta suuruusluokka tuo).

S-Pankkihan teki myös tuota. "Sijoita bonuksesi ilmaiseksi meidän rahastoo! Merkintäpalkko 0%! Hallinnointipalkkio 0%!". Sitten bonukset menee FIM-rahastoon joka sijoittaa FIM-rahastoihin joissa on sitten korkea hallinnointipalkkio. Tosi hyvä diili.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 61
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Sijoittaminen

#345

Viesti Point »

Tällä hetkellä ehkä edullisimmat rahastotuotteet ovat Nordnetin superrahaston, jotka sijoittavat kulutta (ainakin tällä hetkellä) pohjoismaisiin indekseihin. Lisäksi heillä on ETF kuukausisäästö sopimus, jolloin voi sijoittaa ETF rahastoihin ilman merkintäkuluja. Tällä hetkellä niissä ei ole myöskään säilytyskuluja. Toki kuluja tulee sitten kun/jos aioit realisoida niitä ja pienissä Summissa se voi olla prosentuaalisesti isokin.

Mutta edullisia indeksirahastoja alkaa olla aika monella palveluntarjoajalla, joten kannattaa katsoa mikä on itselle paras.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa