Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nykypissikset fiksuja

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nykypissikset fiksuja

#1

Viesti Mika »

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1979582694

Vahvistaa omia havaintojani.

Trendi taitaa olla se, että vilppiä tapahtuu selvästi vähemmän, mutta ääritapaukset ovat saattaneet lisääntyä (mutua).

Ennen wanhaan pikkurikollisuutta, järjestyshäiriöitä ja kapinahenkeä oli selvästi enemmän kuin nyt. Nykynuoret ovat fiksumpia kuin oma sukupolveni - minä mukaanlukien. Alkoholin käyttö ja tupakointi ovat laskeneet. Yhä nuoremmat tietävät yhä useammista asioista. Internet varmasti omalta osaltaan vaikuttaa asiaan; se samanikäinen nuori siellä Indonesiassa onkin ihan fiksu kaveri. Jne.

Tiedän että ainakin Keiju ja mronkainen näkevät jotakin negatiivista tässä kehityksessä (eräs säie aiemmin). Sokrun uskon myös sanovan muutaman poikkisanan...;)

Ja muuten, koska alkoholi on se, joka saa meidät tappamaan läheisiämme, on vain hyvä että sen käyttö on nuorten keskuudessa laskusuunnassa.

Tällaisia mietteitä. Olen siis ylpeä pissiksistä. Ihq! :smt050
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Nykypissikset fiksuja

#2

Viesti mronkain »

Mika kirjoitti: http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/ ... 1979582694" onclick="window.open(this.href);return false;

Vahvistaa omia havaintojani.

Trendi taitaa olla se, että vilppiä tapahtuu selvästi vähemmän, mutta ääritapaukset ovat saattaneet lisääntyä (mutua).

Ennen wanhaan pikkurikollisuutta, järjestyshäiriöitä ja kapinahenkeä oli selvästi enemmän kuin nyt. Nykynuoret ovat fiksumpia kuin oma sukupolveni - minä mukaanlukien. Alkoholin käyttö ja tupakointi ovat laskeneet. Yhä nuoremmat tietävät yhä useammista asioista. Internet varmasti omalta osaltaan vaikuttaa asiaan; se samanikäinen nuori siellä Indonesiassa onkin ihan fiksu kaveri. Jne.

Tiedän että ainakin Keiju ja mronkainen näkevät jotakin negatiivista tässä kehityksessä (eräs säie aiemmin).
Tarkoitatko Internettiä yleensä?

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

Ei kun sitä, kun Keijun kanssa keskustelitte nuorten seksuaalisuudesta ja siitä miten se on hieman päässyt käsistä...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#4

Viesti mronkain »

Jajuu. No, väittäisin että siihen(kin) on netillä osuutta. Tosin en ihan oivalla miten se tähän liittyy (tai tuohon juttuun) muuten kuin kautta rantain.

Enkä minä sitä oikeastaan siinä ketjussa kritisoinut että tieto olisi paha juttu, vaan pikemminkin juuri se, ettei sitä ole, mutta käyttäydytään niin kuin olisi. Ja yhteiskunta medioineen, asenteineen ja muineen pakottaa olemaan vanhempi kuin mitä oikeasti on tai mihin olisi henkisesti valmis. Tai jos ei nyt suoranaisesti pakota niin ainakin painostaa.

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#5

Viesti Mika »

mronkain kirjoitti: Jajuu. No, väittäisin että siihen(kin) on netillä osuutta. Tosin en ihan oivalla miten se tähän liittyy (tai tuohon juttuun) muuten kuin kautta rantain.



- Marko
Joo, mä tarkoitinkin sitä, että tässä asiassa ei ainakaan kaikkien mielestä ole pelkkää hyvää; ei niin hyvää, ettei jotain pahaakin. Yritin siis tuoda esille sen, että vaikka itse pelkästään kehuinkin, asia ei välttämättä ole niin yksioikoinen - varsinkaan subjektiivisesti määriteltynä. Pyrin muutenkin näissä asioissa jo etukäteen vähintään vihjaamaan siihen toiseenkin kantaan, jotta keskustelu menee heti oikeille raitelle ja varsinkin oikealla sävyllä (ei siis tyyliin "Tämä on MINUN mielipiteeni enkä kuuntele vastaväitteitä!").

Ja on tuossa varmasti perääkin. Tässä ketjussa sitä voisi ruotia...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19113
Lauteille: Helmikuu 2005

Re: Nykypissikset fiksuja

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

Mika kirjoitti: Tällaisia mietteitä. Olen siis ylpeä pissiksistä. Ihq! :smt050
Samoin. Nyt ne ovat rehtejä eivätkä haise viinalta kun niitä heruttaa. :D
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti sokrates »

Ihan hyvää kehitystä, jota omatkin havainnot tukevat. Aina olen jankannut, ettei rikollisuus ja väkivalta lisääntyneet ole vaan toleranssi niitä kohtaan on laskenut - ehkä jopa liikaakin.

Kääntöpuolena on sitten myöskin positiivisesti erikoisten ihmisten häviäminen tai ainakin heidän lokeroimisensa yhteiskunnan ulkopuolelle. Taivaanrannanmaalarit ja korpifilosofit ovat jo kadonneet työelämästä ja katoavat vähitellen muualtakin.

Kaipa kaikki lähtee yhä varhaisemmasta sosiaalistamisesta. Ruotsissa todettiin aivan pieninä tarhaan vietyjen pärjänneen elämässä muita paremmin. Tällainen pistää tietysti miettimään, mitä tuo pärjääminen on ja onko se kaikilta osin tavoiteltavaa.

Ja kyllähän tekniikka muuttaa ihmisiä ja ihmissuhteita jatkossa yhä enemmän.
Biitistä sekaisin
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#8

Viesti Mika »

Sokrates, en ole samaa mieltä. Olen sitä mieltä, että on mahdollista tulla sokeaksi tuolle ilmiölle. On myös mahdollista, että tietyssä iässä näitä erikoisia ihmisiä ei vain tapaa yhtä usein kuin joskus aiemmin. Ja kaikkihan riippuu, missä piireissä liikkuu - tosin jos omat piirit eivät kovinkaan muutu, on referenssi validi.

Kyllä minä ainakin tunnen erikoisia junioreita. EskoR on hyvä - ja korostan sanaa hyvä - esimerkki omaa polkuaan sekä kulkevasta että sitä jonkin verran vielä etsivästä persoonasta.

Tiettyä tasapäistämistä varmasti esiintyy ihmisten sosiaalisten verkkojen kasvaessa, mutta toisaalta samassa toleranssi kasvaa ja se taas sitten tarkoittaa sitä, että tällaisia Camel-miehiä suvaitaan paremmin. Lopputulos +/- 0 ?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#9

Viesti keskilinja »

Entäs jos... He eivät olekaan fiksumpia vaan me olemme tyhmentyneet... Ei sitä koskaan tiedä ku nuita iskuja aina silloin tällöin pääkoppaan tullee...
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#10

Viesti mronkain »

keskilinja kirjoitti: Entäs jos... He eivät olekaan fiksumpia vaan me olemme tyhmentyneet... Ei sitä koskaan tiedä ku nuita iskuja aina silloin tällöin pääkoppaan tullee...
Tä? Mä en ny tajunnu... :?

- Marko
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#11

Viesti Mika »

Keskilinja kai yrittää kertoa, että pissikset vaikuttavat fiksuilta, koska me olemme itse entistä tyhmempiä...ihan hyvä vitsi...:D

Paitsi että keskilinja on itsekin pissis vielä...:lol:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#12

Viesti keskilinja »

Damn... U got me Mika... 8)
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 93960
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#13

Viesti Mika »

Aiheesta vielä.

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 1979612405

Olisko noin vai olisiko niin, että diagnoosit vain ovat yleistyneet? Ja liittyvätkö nämä asiat edes toisiinsa?

Oli miten oli, tällaiset asiat pohdituttavat... :funtsii:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
sokrates
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 654
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti sokrates »

Keskilinjan diagnoosi lienee oikea... :lol:

Niin, meinasinkin tuohon edellisen viestiini lisätä, että erikoiset tyypit korvautuvat toisenlaisilla erikoisilla tyypeillä kuten Mika arveli. Mutta vaikka rajan veto onkin vaikeaa, niin minusta valtaväestön normeja tietoisesti uhmaava henkilö on hiukan eri asia kuin vaikkapa hiukan omissa oloissaan varttunut ja siksi persoonallinen tyyppi. :glasses9:

Sinänsä toleranssi erilaisuuteen on tavallaan kasvanut, mutta myös muuttunut. Ennen kummajaisille naureskeltiin ja pahimmassa heitä kiusattiin, mutta toisaalta heiltä myös odotettiin vaikkapa itsensä elättämistä eli he olivat automaattisesti yhetydessä valtaväestöön. Nykyisin heitä saatetaan vältellä tai ainakin jättää huomiotta jolloin he vähitellen kuihtuvat pois.

Mutta ei tämä tosiaan minun huomioni pelkästään ole vaan on lehdissä ja keskusteluissa ollut esillä. Puhutaan varmaan vähän eri tavalla erikoisista ihmisistäkin. Ei ole minulle iso asia, koska itsekin olen tylsä kuin harmaa muuri. :cough:
Biitistä sekaisin
Kuvake
Ch_an
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 580
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#15

Viesti Ch_an »

Tästä kehityksestä on saanut lukea lehdistä viime vuosina aikasta paljon. Nuorten keskuudessa rikollisuus on vähentynyt, mutta samalla rikokset itsessään ovat raaistuneet.
-Petri Huiskonen-
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 82 kurkkijaa