Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten sängyt

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Noogie
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4
Lauteille: Joulukuu 2009

Potkulaisten sängyt

#46

Viesti Noogie »

Sängyssä varsinkin joustin mallissa kannattaa panostaa laatuun. Pussijousitettu on ainakin 'äänetön' verrattuna pussittomaan serkkuunsa. Meillä on kotona Askosta ostettu 'Helmi' jenkkisänky mitoiltaan 200x180. Siihen sai ostaessaan valita 'kovan' tai 'medium' patjan. Molemmille otettiin kova, enkä ole kyllä hetkeäkään katunut. Selkäkivut katosi heti. Vanha sänky tosin oli paljon kapeampikin, joten sekin saattoi tehdä osansa. Mutta se vanha oli sitten semmoinen ~400€ 120cm runkopatja, jossa ei ollut 'pussitettu' jousisto. Ei ollu hyvä

Ja mä olin kanssa suht epätasapainoinen nukkuja... pyörin minkä ehdin, tämäkin on vähentynyt paljon uuden sängyn myötä. Kun missä tahansa asennossa on hyvä olla, niin ei tarvitse koko yötä pyöriä.

Mitä tulee muihin juttuihin mitä sängyssä voi tehdä.... Jousilla siihenkin saa 'Baunssia'. Eli koen jousitetun alustan varsin toimivaksi. ;)
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten sängyt

#47

Viesti PDC »

Nyt on 2 vaihtoehtoa. Molemmissa pussijousitus 254 tiheydellä ym. ja kehon lämpöön mukautuva sijauspatja. Toinen on Familon Jousto 4 merkkiä Maskusta, toinen Harmonia Comfort Suomi soffasta. Oikeastaan sama hinta, mutta kumpi on parempi? Kenelläkään kokemusta?
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten sängyt

#48

Viesti PDC »

Kävin kaverilla kokeilemassa http://www.futonforum.fi" onclick="window.open(this.href);return false; hankittua Wata Koko futonia ja tuntui hyvälle. Ehkä sellaisenaan liian kovahko, mutta pystyn kuvitella kun siihen päälle laittaisi esim. untuva sijauspatjan niin olisi pehmeä fiilis mutta varmasti tukeva. Ja hintaa oikesiin patjoihin verrattuna on itse asiassa vähemmän. Mutta noissakin liikkeissä on eri hintoja. Jotekin sen tajusin, että tuolta http://www.futonforum.fi" onclick="window.open(this.href);return false; tulevat ihan oikeasti kiinasta tai japanista, jommasta kummasta, kun muut tulevat euroopasta, eli jostain Puolasta tms. ja laatu ei ole niin hyvä?
Vili Tarkiainen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1475
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Riihimäki

Potkulaisten sängyt

#49

Viesti Vili Tarkiainen »

Koittakaapas selkäongelmaiset, nukkua lattialla. Mulla on ainakin auttanut jos vaikka treeneissä on selkä kipeytynyt. Muutenkin ihan mukavata, vaihtelua tuolle jenkkisängylle.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten sängyt

#50

Viesti PDC »

Päädyin ostamaan tuollaisen vaahtomuovipatjan Jyskistä, kun Jussikin niitä suositteli asiantuntevasti. Hintaa 200€, oikea hinta 400€. Tällainen

http://www.jysk.fi/4/5/16/538/3212023/a/catalog" onclick="window.open(this.href);return false;
GOLD F100 Dreamzone
Korkeus: 21 cm
Ydin: Memory-vaahtomuovi + polyeteeri vaahtomuovi +HR Korkeakimmoinen vaahtomuovi
Ytimen laatu: 48 kg/m³ + 30 kg/m³ + 50 kg/m³
Ytimen paksuus: 5/3+9+5/3+2 cm
Profiloitu: Kyllä
Tikkaus: 250 g/m² polyesteriä
Päällisen materiaali: 65% polyesteri/35% puuvilla
Vyöhykkeiden määrä: 7
Jäykkyys: Keskikova/kova + kova
No, ei se ole tällaiselle hipolle tarpeeksi kova sekään kun sitä testasin ilman petaria. Tuntuu aamulla, että keskiselkä, vatsalihakset ja kyljet olisi yöllä laitettu 3tunniksi tekemään treeniä ja sitten ei ole venytelty, juuri siittä kohtaa missä painuu patjaan sisään. Vatsa on tosi jännittyny ja selkä kipee. Hyvin ankeaa. Mikä siihen päälle kannattaa ottaa petariksi? Onko futon hyvä juttu vai miten Jyskin tällaiset GOLD T50 Dreamzone Sensus Memory-vaahtomuovi patjat? Pakko jotain siihen saada koska en halua enään nukkua ja se uni olisi ihan mukavaa...
Kuvake
KungFuPissis
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 660
Lauteille: Syyskuu 2009

Potkulaisten sängyt

#51

Viesti KungFuPissis »

Kingsize ikean sänky sultan patjoilla on aikaas mukava vain itselleni. Vaikka se onkin täynnä roinaa (kirjoja, kaks tietokonetta, vaatteita, lamppu.. Niin silti sinne mahtuu vielä itsekkin. Ikävä puoli on se että se on niin iso että joskus tuon ruokanikin sille koksa koko muukin elämäni on sillä. Murenien keskellä nukkuminen on aika ällöä. :( Niin, eli muun kaman sekaan mahtuu ruokailuvälineitäkin.

Futonista olen haaveillen. Pikkuveljellä on, ja se on kyllä testattu mukavaksi.
if money is lost, nothing is lost
if health is lost, something is lost
if character is lost, everything is lost
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Potkulaisten sängyt

#52

Viesti Elina »

Mulla on tällä hetkellä semmoinen varasaänky-airbed, koska ei ollut varaa ostaa kunnollista parisänkyä, jossa mahtuis oikeasti olemaan. Vanha pikkusänky onkin nyt varasänkynä, enkä usko tuon 40 euron airbed-investoinninkaan hukkaan menevän, kun sen voi sitten joskus siirtää varasänkykäyttöön. Ihan mukava siinä on nukkua, välillä vaan pitää laittaa piuha seinään ja lisätä ilmaa, jos tuntuu, että patja antaa liikaa myöten. Ja ihan normisängyn korkuinen se on.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Potkulaisten sängyt

#53

Viesti PDC »

Elina kirjoitti: Mulla on tällä hetkellä semmoinen varasaänky-airbed, koska ei ollut varaa ostaa kunnollista parisänkyä, jossa mahtuis oikeasti olemaan. Vanha pikkusänky onkin nyt varasänkynä, enkä usko tuon 40 euron airbed-investoinninkaan hukkaan menevän, kun sen voi sitten joskus siirtää varasänkykäyttöön. Ihan mukava siinä on nukkua, välillä vaan pitää laittaa piuha seinään ja lisätä ilmaa, jos tuntuu, että patja antaa liikaa myöten. Ja ihan normisängyn korkuinen se on.
Kokeilin kans tollasta. Ihan OK, paitsi jos ei oo tarpeeks ilmaa se on liian löysähkö, sit kun on enemmän ilmaa niin tulee selkä kipeeks koska siinä ei oo tasainen se alusta, vaan on ne sellaiset juovat tms :cry: Ei auttanu vaikka oli petari

Just cant win...
Tapusa
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Potkulaisten sängyt

#54

Viesti Tapusa »

Just kävin tänään ostamassa uuden sängyn kun vanha runkopatja yrittää aina murhata mut nukkuessa, tai ainakin siltä tuntuu kun aamuisin herää. Väliaikainen ratkaisu on ollut muutama kirjahyllyn levy petaustpatjan alla antamassa tukevuutta, mutta vaikka ranka pysyy suorassa niin jalkojen verenkierto tuntuu pysähtyvän, joten ei pitkäaikaiseen käyttöön taida soveltua. Jämäkämpää nukkuma-alustaa lähdin siis etsimään ja futonit kävi mielessä, mutta päädyin tekemään impulsiivisen ostoksen kun aamusti lähdin huonekalukauppoja tutkimaan. Keskiviikkona pitäisi saapua Sotkasta sitten Piscina Linnea Extra Hard joustinsänky luonnonvaahtokumipetarilla. Testatessa ainakin tuntui ihan hyvältä - toivottavasti olen samaa mieltä vielä muutaman viikon jälkeen. Voin sitten raportoida miten kävi.

Joku muuten haukkui intin sänkyjä - itse nukuin niillä vallan mainiosti. Ainoa joka harmitti oli se meteli joka aiheutui kyljen kääntämisestä (vaneri natisi ihan järkyttävästi ja jos oiken rivakasti kylkeään heitti niin se vaneri paukahti mukavasti niihin rautajuttuihin jotka sitä kannateli ja herätti puolet tuvasta).
"Here's to a long life and a merry one
A quick death and an easy one
A pretty girl and an honest one
A cold beer and another one!"
Toivo
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 13
Lauteille: Joulukuu 2009

Potkulaisten sängyt

#55

Viesti Toivo »

bodyguard kirjoitti: Olen kyllä itekkin aikalailla sitä mieltä että seuraava sänky jonka ostan on futon. Joskus testasin lyhyesti Nakedin futonia ja tykästyin heti...
Tuota... näin uutena en tietenkään tiedä potkulaisten keskinäisiä suhteita tai sukupuoliakaan, mutta kerro ihmeessä tuosta lisää ;)

Muutama muistikuva patjaa valitseville:
- Jokunen vuosi sitten halpa Ikean Sultan-patja menestyi Kuluttaja-lehden yleiseuroopalaisessa testissä erittäin hyvin. Voitti moninkertaisesti kalliimpia joustinsänkyjä ja mm. Tempurinkin.
- Tempurin voi käsittääkseni ottaa viikoksikin koekäyttöön muutaman kympin korvausta vastaan. Hyvittävät sitten hinnassa jos kauppoihin päädytään.

Itse päädyin Koti-idean erikoistarjoksessa vastaavaan viskoelastiseen patjaan. Ei ihan niin jämäkkä kuin Tempur, mutta huomattaavasti tukevampi kuin Jyskin versiot. Luulin tosin ostaneeni 160 cm leveän patjan, mutta huomasin vasta parin kuukauden kuluttua, että patjakuoren sisällä olikin kaksi erillistä 80 cm patjaa. Kauppias suostui sentään myymään leveän petarin puoleen hintaan. Muuten oltaisiin menty raastupaan...
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Potkulaisten sängyt

#56

Viesti Tyttö »

Toivo kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Olen kyllä itekkin aikalailla sitä mieltä että seuraava sänky jonka ostan on futon. Joskus testasin lyhyesti Nakedin futonia ja tykästyin heti...
Tuota... näin uutena en tietenkään tiedä potkulaisten keskinäisiä suhteita tai sukupuoliakaan, mutta kerro ihmeessä tuosta lisää ;)
bg Nakedin futonilla...pliiiiiiis, älä kerro !!! :peljastys:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potkulaisten sängyt

#57

Viesti bodyguard »

Tyttö kirjoitti:
Toivo kirjoitti:
bodyguard kirjoitti: Olen kyllä itekkin aikalailla sitä mieltä että seuraava sänky jonka ostan on futon. Joskus testasin lyhyesti Nakedin futonia ja tykästyin heti...
Tuota... näin uutena en tietenkään tiedä potkulaisten keskinäisiä suhteita tai sukupuoliakaan, mutta kerro ihmeessä tuosta lisää ;)
bg Nakedin futonilla...pliiiiiiis, älä kerro !!! :peljastys:
Ikävä olla tylsä ja tuottaa pettymys mutta tapaukseen ei liittynyt mitään seksuaalista. Oltiin Nakedilla jatkoilla baari-illan jälkeen ja Naked kehui futoniansa joten testasin siinä makoilemista. Olin siinä yksin ja vaatteetkin oli päällä. :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Potkulaisten sängyt

#58

Viesti Elina »

...mutta henkisesti täysin alastomana!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Potkulaisten sängyt

#59

Viesti bodyguard »

Elina kirjoitti: ...mutta henkisesti täysin alastomana!
Joo, ja kuten yleensäkki olin vaatteitteni alla ihan täysin alasti.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
jsv
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 369
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Iso Omena
Etulaji: BJJ
Takalajit: KU, Potkunyrkkeily, Karate

Potkulaisten sängyt

#60

Viesti jsv »

Itse päädyin siis ostamaan futonshopista sellaisen kookoskerroksen sisältävän futonin sellaisella perusteräsrungolla. Eli se toiseksi kovin malli, mitä ei kuitenkaan tarvitse pöyhiä yhtä usein kuin täysfutonia. Ja muuta pientä sisustustkrääsää kanssa. Sänky ja runko oli noin tonnin yhteensä.

Sitten odotetaan kuukausi ja toivotaan että sänky tulee perille ehjänä. Kerron kokemuksia sitten myöhemmin lisää.
Jussi Vesala
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 79 kurkkijaa