Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Seksuaalinen suuntautuminen

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Seksuaalinen suuntautuminen

#1

Viesti Mika »

Ylipotkija: Uusi ketju on tässä. Tehkää hyvin.


MUOKKAUS: Aiempi, yli 500 viestiä sisältävä ketju aiheesta on täällä. Siellä on useita viitteitä ja linkkejä tutkimuksiin ja tieteellisiin lähteisiin. Jokainen tätä ketjua lukeva ja varsinkin jokainen tähän ketjuun kirjoittava voisi joskus selailla tuota ketjua.
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

#2

Viesti nassesetä »

jussip kirjoitti:
Ahaa, jos kerran viittasit tuohon kohtaan niin oliko alkuperäinen väittämäsi virheellinen, vai onko mielestäsi Suomi ainoa länsimaa?
Ei, mutta kerro ihmeessä jos tiedät muista länsimaista, joissa vakavasti otettavat tiedemiehet pitävät homoutta yhä sairautena. Tässä vaiheessa sinulle lienee jo selvää mikä ero on tieteen ja "tieteen" tekijöiden välillä.
Mutta toki yritän miettiä asioita yleensäkin laajemmassa mittakaavassa ja käytännön kautta, kuin vain tankata tietoa "hauki on kala"-mentaliteetilla. Mielestäni usein on ihan mielenkiintoista ja hyödyllistä miettiä asioiden syitä ja perusteluita.
Hyvin sanottu. Itsekin koitan tuota periaatetta noudattaa. Kerroppa nyt vielä millaisiin johtopäätöksiin olet tullut homoudesta tällä laajemman mittakaavan ajattelulla.
Entä nämä Suomessakin sairaudeksi luokitellut tilat joita ihminen ei välttämättä edes huomaa, jotka eivät vaikuta olotilaan? Entä sellaiset olotilat kuin vaikka väsynyt tai surullinen? Nämä lienevät määritelmäsi mukaan sairauksia?
Menee jo olkiukkoilun puolelle tuo, joten jätän sen omaan arvoonsa.
Biologisessa ja lääketieteellisessä mielessähän homoseksuaalisuudesta on se suurin mahdollinen haitta, eli haittaa suvun jatkamista.
Aivan, mutta se vähentää myös riskiä tulla tapetuksi taistelussa naaraista (myönnän etten tiedä mitään homojen keskinäisistä parinmuodostuskuvioista). Omien geenien jatkuvuutta voi edistää myös auttamalla siskoaan tai veljeään lastenhoidossa.

Yksi tieteen ominaisuuksistahan on se että mitään varsinaista konsensusta ei ole, vaan aina pyritään kyseenalaistamaan nykyinen tieto, sekä tietenkin tarkentamaan sitä ja luomaan uutta tietoa. Tässäkään asiassa ei siis ole mitään virallista tiedeyhteisön kantaa.
Jaa, no siinä tapauksessa sinulla on varmaan esittää jonkinlaista tietoa aiheesta? Olen itse yhä siinä käsityksessä, että tiedeyhteisö ei pidä homoutta enää sairautena.
Jos mielipiteesi ei ole sidoksissa mainitsemiisi lähteisiin joihin olet nojannut useasti, niin minkä takia tuot niitä esille?
Mikä tämänkin kysymyksen tarkoitus on? Nojaan tottakai niihin uskottaviin lähteisiin, joita on saatavilla, mutta en tietenkään ole sitoutunut mihinkään, vaan avoin uusille ajatuksille, kunhan ne vakuuttavat.
Heh, vaikka tämä nyt meneekin jo ihan muun keskustelun puolelle, niin tämän kommentin perusteella vaikuttaa siltä ettet ymmärrä Wikipedian toimintaa ja luonnetta.
Wikipediaa valvoo koko nettiyhteisö. Brittiläisessä tutkimuksessa se todistettiin luotettavaksi lähteeksi.

Noh, tämä nyt oli taas aika nolla-kommentti, lienee itsestään selvää että mielipiteen vaihtamiseen tarvittavien todisteiden tulee olla "vakuuttavia", tarkoitti sillä nyt mitä tahansa. Voisitko vasta tähän vähän laajemmin ja täsmällisemmin. Voit vaikka antaa käytännön esimerkin jos se helpottaa.
Vakuuttavia tieteellisiä todisteita. Esimerkiksi Oxfordin yliopiston teettämä tutkimus on vakuuttava, Discovery instituutin vuorostaan ei.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#3

Viesti planter »

Huomasin että Mika oli lukottanut kiihkeänä käyvän homo keskustelun tuolla jossain ja kehoitti avaamaan uuden keskustelun.

Ovatko homot yhteiskunnan riesa vai pelastus on uusi avaus ketjulle.

Tässä ketjussa saa karkealla suomenkielellä arvostella homoja tai perustella kauniisti että yhteiskunta tarvitsee homoja. Keskustelussa on muistettava PotkuNetin säännöt.
Mielipiteisiin riittää lyhyt ja ytimekäs perustelu, ei tarvitse kaivaa encyklopediaa

Minun mielestäni homot eivät ole riesa niin kauan kun he eivät ala vaatimaan erityisasemaa itselleen. Homojenkin on alistuttava yhteiskunnan pelisäännöille. Näitä pelisääntöjä on lait ja asetukset sekä tietyn tyyppiset kirjoittamattomat moraalisäännökset.

Moraalisäännöksiä ovat mm. Raamatun ohjeistukset ja hyväksi havaitut vakiintuneet toimintatavat.

Hyväksi havaittuja toimintatapoja ollaan muuttamassa minun mielestäni negatiivisempaan suunntaan liian nopeasti. Homot vaativat kirkon avioliittoa ja adoptio-oikeutta itselleen.

Olen homojen avioliitosta sitä mieltä että menkööt naimisiin, mutta adoptio-oikeudesta haluan ilmoittaa eriävän mielipiteeni. Minun mielestäni lapsi joka ei vielä tiedä mitään homoista ja heteroista annettaisiin kasvaa yhteiskunnan runsasta tiedonantoa ja huolenpitoa nauttien siihen ikään asti jolloin hän voi alkaa käsitellä näitä asioita. Lapsen kasvaessa ja varttuessa lapsesta – nuoreksi ja siitä varhaisaikuiseksi – aikuiseksi itse kyllä pystyy määrittämään oman identiteettinsa eli olenko hetero vai olenko homo – lesbo tai jotain muuta.

Tässä tapauksessa hyväksi havaittut toimintatavat ovat seuraavanlaiset, lasta saa adoptoida vain heteroparit.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#4

Viesti Paappa »

Yhteiskunta tarvitsee ihmisiä, sekä homoja että heteroita. Homot ovat lähtökohtaisesti Homo Sapiens-lajiin kuuluvia, heillä ei TIETEELLISTEN kriteerien mukaan ole mitään sellaista ominaisuutta joka estäisi heitä toimimasta rakentavasti yhteiskunnassa.

Homoilla voi olla aivan kuten heteroillakin tarve perustaa perhe. Tämä on biologinen perustarve, oli suuntautuminen mikä hyvänsä. Koska homous ei ole sairaus, vika tai oma valinta, ei minun mielestäni länsimaisessa oikeusvaltiossa ole mitään syytä kieltää heiltä adoptio-oikeutta.

Jaa että raamattu. Kyseisen kirjan kirjoittivat ihmiset jotka noudattivat oman aikansa tietämystä ja vain yhdellä pienellä alueella vallinnutta moraalikäsitystä. Jos kreikkalaiset tai roomalaiset olisivat saaneet sanella asiantilan olisi homous todennäköisesti tänä päivänä hyväksytty olemisen muoto heterouden rinnalla. Historian oikkuja tämä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#5

Viesti sivarinlötkö »

planter kirjoitti: Tässä tapauksessa hyväksi havaittut toimintatavat ovat seuraavanlaiset, lasta saa adoptoida vain heteroparit.
Onko joku jotenkin osoittanut, että sateenkaariperhe olisi huonompi vaihtoehto kuin tavalliset vanhemmat?

Eikö ole vähän hassua että voi olla perheitä joissa on pieniä lapsia ja kaksi samaa sukupuolta olevaa vanhempaa, mutta ei adoptio-oikeutta?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#6

Viesti Mjölnir »

Onko sateenkaariperhe lapselle huonompi vaihtoehto kuin orpokoti?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#7

Viesti Esa Tyynismaa »

Samoilla linjoilla kanssasi,Planter.
Tehkööt aikuiset makuuhuoneissaan keskenään mitä tykkäävät,mutta haluaisin jo uuden muodin.Sellaisen missä kaikki homot menisivät takaisin kaappiin,ja lukittaisiin pysyvästi sinne.
En siis oikeasti haluaisi rajoittaa hidän elämäänsä,en vain haluaisi nähdä itse homopareja joka jumalan teeveekisailussa ja visailussa,ikäänkuin ilmoittelemassa ihmisille,että hekin ovat olemassa.
Tosi-teevee,joka on muutenkin jonkinasteinen kirous,joka jotenkin kuitenkin on onnistunut lyömään itsensä läpi,on pahinta mitä tiedän.Elikkäs kun kelaatte tuntemianne pariskuntia mielessänne läpi,montako prosenttia niistä on homo/lesbopareja?Oletan ainakin omakohtaisen kokemuksen perusteella,että homopareja on todellisuudessa paljon vähemmän kuin "tosi"-teevee antaa olettaa.Siis niinkuin olisi muotia olla poikapari ja mukana sisustussuunnittelu-/muoti-/pukeutumis-showssa.
Muoti ja kauneus ja terveys ja kaikkea ihanaa kun muutenkin tunkee ihan liikaa just parhaaseen katseluaikaan.

Ja syy vuodatukseen:Olisi tullut telkkarista mielenkiintoinen dokumentti rotista(olen koukussa luontodokumentteihin),mutta meidän teeveestä tulee maanantaisin huippumalli tai joku muu tyhjänpäiväinen haussa/hukassa....

Oliskohan pitänyt kirjoittaa vaikka kyrsii-ketjuun...?
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#8

Viesti kenttiensankari »

Mjölnir kirjoitti: Onko sateenkaariperhe lapselle huonompi vaihtoehto kuin orpokoti?
Niin, tai huonompi vaihtoehto kuin alkoholistiperhe, tai väkivaltainen perhe.

Ennen olin homoadoptiota vastaan, mutta nykyisin järkisyyt ovat muuttaneet mielipiteeni. Karu totuus on että kaikille lapsille ei ole rakastavaa perhettä, mutta on tärkeää että mahdollisimman monelle tälläinen voidaan tarjota.

Minusta on varsin ikävää että kiihkokristityt käyttävät raamattua vain vihan edistämiseen, eikä siihen että ihmisillä olisi parempi olla. Mikähän into sitä on muilla estää toisten onnellisuutta.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

#9

Viesti Kuhmu »

Niin, tai huonompi vaihtoehto kuin alkoholistiperhe, tai väkivaltainen perhe.
Entäpä homo alkoholistiperhe tai väkivaltainen homoperhe. Homoseksuaalisuus ei taida ollla mikään tae siitä, etteikö heidän parissaan olisi tällaisia mahdollisuuksia esim. alkoholismiin tai väkivaltaan. Jostain syystä se unohdetaan helposti keskusteluissa, jotka käsittelevät homoseksuaalien oikeutta adoptioon.
”You must enjoy this”.
Kuvake
pickaboo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 84
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Kuopio

#10

Viesti pickaboo »

Kuhmu kirjoitti:
Niin, tai huonompi vaihtoehto kuin alkoholistiperhe, tai väkivaltainen perhe.
Entäpä homo alkoholistiperhe tai väkivaltainen homoperhe. Homoseksuaalisuus ei taida ollla mikään tae siitä, etteikö heidän parissaan olisi tällaisia mahdollisuuksia esim. alkoholismiin tai väkivaltaan. Jostain syystä se unohdetaan helposti keskusteluissa, jotka käsittelevät homoseksuaalien oikeutta adoptioon.

Eikös tuolla perusteella ole vielä vähemmän perusteita syrjiä suuntaumuksen perusteella?

edit: Ja mua kyllä häiritsee aika tavalla tuo CAPSEILLA kirjoitettu otsikko sekä ensimmäisen viestin diskurssi.

Ylipotkija: Ketjut on yhdistetty. Kyseistä otsikkoa ei näy, koska se kuului jälkikäteen perustetulle ketjulle. Olkaa tarkkoina näissä. Älkää myöskään kirjoittako ketjujen otsikoita ISOLLA.
WTF Tae Kwon Do 8. kup
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

#11

Viesti AlexMachine »

Iän myötä sitä on tullut avarakatseisemmaksi ja näkee niitä harmaan sävyjäkin.
Vuosia sitten olisin ollut aika vahvasti esim homoparien adoptio-oikeutta vastaan, mutta nyt vastaisin melko vahvan kyllä sen puolesta.
Tuttavapiiriin on liittynyt, tyyliin kaverin kaveri, muutamia homoja ja lesboja, joten sitäkin kautta avautunut silmät vähän kun on heidän kanssaan enemmän jutellut.
Toisena silmien avaajana on ystävä joka työskentelee Helsingissä huostaanotettujen lasten parissa. Ei voi sanoa kuin että joillekin aikuisille 9mm nappi olisi liian vähän. Niin törkeitä juttuja kuullut ja ne ovat varmasti vasta pinnan raapaisua.
The beatings will continue until morale improves.
Kristian Hyvärinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6487
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#12

Viesti Kristian Hyvärinen »

Entäpä homo alkoholistiperhe tai väkivaltainen homoperhe.
Tämä ei muuta mitenkään sitä, että homoilla tulee olla yhtäläinen adoptio-oikeus. Koska niin on sillä heteroparillakin, jotka saattavat olla väkivaltaisia alkoholisteja.
... well, that aged like milk.

If you're not perfect, there's something wrong with you.

- George Carlin
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

#13

Viesti nassesetä »

kenttiensankari kirjoitti: Ennen olin homoadoptiota vastaan, mutta nykyisin järkisyyt ovat muuttaneet mielipiteeni.
Itsekin suhtauduin tähän huomattavasti kielteisemmin kuin aiemmin. Nykyään kantani adoptioon on ehkä enemmän myönteinen, koska jos joku pari on valmis adoptoimaan jonkun onnettoman ihmisenalun jostain rähjäisestä kolmannen maailman orpokodista, niin ei sen lapsen tulevaisuus ainakaan huonommaksi voi muuttua, vaikka kyseessä ei olisikaan tavallinen pariskunta.

Ainoa syy minkä keksin hedelmöityshoitoja vastaan on perinteiset sukupuolimallit. Joku vähätteli niitä, mutta olen itse lukenut, että varsinkin pojille miehen malli voi olla erityisen tärkeä ja siksi suhtaudun varauksella siihen onko oikein, että luodaan sellaisia tilanteita, joissa joiltakin lapsilta lähtökohtaisesti riistetään oikeus isään.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re:

#14

Viesti Mika »

nassesetä kirjoitti: Ainoa syy minkä keksin hedelmöityshoitoja vastaan on perinteiset sukupuolimallit. Joku vähätteli niitä, mutta olen itse lukenut, että varsinkin pojille miehen malli voi olla erityisen tärkeä ja siksi suhtaudun varauksella siihen onko oikein, että luodaan sellaisia tilanteita, joissa joiltakin lapsilta lähtökohtaisesti riistetään oikeus isään.
Luit jostakin? :smt003

Minä sitten taas luin päivän Satakunnan Kansasta erään Vihreään puolueeseen kuuluvan henkilön kirjoituksen, jossa hän väitti ihan päinvastaista tutkimuksiin perustuen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
nassesetä
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4597
Lauteille: Heinäkuu 2007

#15

Viesti nassesetä »

Joo, en muista mistä. Taisi olla joku kolumni, joka yllättäen ei ehkä ollut aivan neutraali. Mutta johonkin pätevään tutkimukseen siinäkin viitattiin.

Vakuuttavaa argumentointia kieltämättä minulta :D . Paras, että olen hetken hiljaa ja perehdyn aiheeseen tarkemmin.
My life is all that I've known
And it's all that keeps me here
My time is all that I own
So I won't let it slip away
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 92 kurkkijaa