Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jousiammunta ja jousimetsästys

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#91

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:Koirille meinasin keitellä ja kylän mummoille kiikuttaa saaliskalat, itse en suuhun pistä haukea, ellei satu vähän isompi kala tai joku muu erikoisempi, miksi just haukea pitää syödä. Tässä on useampikin vanha mummo ja pappa, jotka ostaa jopa kaupasta kalansa, semmoinen peli ei oikein tunnu järjelliseltä ;)

Itse haen ehkä eniten lahnaa ja siikaa saaliiksi. Etenkin lahna kiinnostaa, parhaita kaloja.
Itse syön aina hauet(kin), fish & chipsinä tai kalapullina
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#92

Viesti MtJ »

Mjölnir kirjoitti:
MtJ kirjoitti:Mä mietin että koitan ennen hemikuun loppua piharusakkoa vielä, siinä kun on lintulaudan alla oikein leegio niitä. Ja tietenkin kun oon vetelä pska, niin ihan talon ikkunasta livautan. Täytyy kattoa miten käy, ne kyllä joka yö käy siinä.
sim-kortillinen riistakamera siihen, niin puhelin kilahtaa, kun pupu on syömässä ;)
Mulla on niin oivasti järjestelty elämä, että siitä olohuoneen ikkunasta voin katsella samalla ku katselen telkkaria :ninja:

Mjölnir kirjoitti:Itse syön aina hauet(kin), fish & chipsinä tai kalapullina
Mä en vaan pysty enää, isänisä kalasti muikkua ammatikseen ja joka ikinen aamu kun verkoilta tultiin, oli haukea aamupalapöydässä. Tätä sitten koko nuoruus ja vanhempanakin vielä ainoa ruoka. Nyt ei vaan kestä edes hauen hajua, saati että suolistamaan sitä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#93

Viesti Mjölnir »

Pitäis askarrella kiipeävä puupassi-istuin, ennen kuin kaurispukin kevätmetsästys alkaa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#94

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:
MtJ kirjoitti:Mä mietin että koitan ennen hemikuun loppua piharusakkoa vielä, siinä kun on lintulaudan alla oikein leegio niitä. Ja tietenkin kun oon vetelä pska, niin ihan talon ikkunasta livautan. Täytyy kattoa miten käy, ne kyllä joka yö käy siinä.
sim-kortillinen riistakamera siihen, niin puhelin kilahtaa, kun pupu on syömässä ;)
Mulla on niin oivasti järjestelty elämä, että siitä olohuoneen ikkunasta voin katsella samalla ku katselen telkkaria :ninja:
Minä lähinnä ajattelin sitä, että jos ei jaksa valvoa, niin menee nukkumaan ja herää vaan ampumaan :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#95

Viesti MtJ »

Joo no se olis, mutta annetaan jäniksille vähän etumatkaa, jos satun nukahtamaan :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#96

Viesti Kari Aittomäki »

Phoh.
Koko jutun viehätyshän on, oli siinä pilkulle hakeutumisessa ja odottamisessa. Etenkin koirakaverin kanssa, joka osas kyllä väijyä.

Hauki on minusta varsin maukas paistokala, ei tartte ku puolikiloa voita ja vähän suolaa.
Äijää tosin pisti oksettaan joskus. Ehkä joillain vaan on haukikemiassa haittoja.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Jousiammunta/jousimetsästys

#97

Viesti Kari Aittomäki »

Mjölnir, sinä olet käsittääkseni päheä ja kouluttautunut kokki.
Oiskos vinkkejä jänekselle?
Itse roikutan, keittelen painekattilassa ja lopulta paahdan palasina (soppaviritelmät on erikseen).
Onhan se hyvää mutta tuntuu että soundit ei saavuta täyttä volyymia.

Ja en tykkää maustaa riistaa muuta kuin suolalla ja valkosipulilla.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Jousiammunta/jousimetsästys

#98

Viesti MikkeM »

Mites jänis pataan, lihalientä/fondia , suolat,pippurit,voita,laakerinlehdet,sipulia,porkkanaa ja halutessaan viiniä.

Ruskistaa padassa kasvikset ja lihan palat (voissa) ,lisää nestettä(viini/vesi) ja fondit,pippurit,laakerinlehdet ja uuniin hautumaan,voi toki tehdä kattilassa, itse tekisin miedossa lämmössä (100-120c) pitkä haudutus.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#99

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti:Mjölnir, sinä olet käsittääkseni päheä ja kouluttautunut kokki.
Oiskos vinkkejä jänekselle?
Itse roikutan, keittelen painekattilassa ja lopulta paahdan palasina (soppaviritelmät on erikseen).
Onhan se hyvää mutta tuntuu että soundit ei saavuta täyttä volyymia.

Ja en tykkää maustaa riistaa muuta kuin suolalla ja valkosipulilla.
Yleensä paistan patavalmiit palat ja hauduta pitkään juureksien kanssa. Jos tuntuu kuivalta, niin käärii palat pekoniin tai laittaa muuten vaan siankylkeä pataan mukaan

MikkeM tuossa kuvasi reseptin, jonka mukaan yleensä laitan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#100

Viesti Mjölnir »

350F3A66-7356-41FE-887D-537026B0D975.jpeg
Paloittelen yleensä noin, eli etukoivet kokonaisena pataan, kylkilihat, takajaloista paistit ja potkat erikseen, alaselkä kiekoiksi, joissa on pala ulko- ja sisäfilettä jokaisessa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#101

Viesti MtJ »

Sellainen vinkki vielä metsäjänikselle, että omenaviinietikkaa sopivasti niin miedontaa sitä makua. Näin ajokoiran omistajana oon aika paljon jänistä vetänyt ja siitä siihen, että mielellään hakee jo vähän toisenlaista soppaa pupusta. Mutta tosiaan, tästähän on se reseptikin nk. Marskin jänis, josta tuon omenaviinietikan kekkasin ja voin suositella. Mutta älkää laittako sitä ohjeen mukaan, ehkä joku 100ml maksimissaan riittävä, itse tujautin ekaan jotain yli 150ml ja oli ihan liikaa etikkaa siinä. Siis etikka tulee marinadiin, ei varsinaiseen pataan mukaan.

Sanoisin melkein että 100ml omenaviinietikkaa + öljyä loput, tulee parempi... Sitten oman maun mukaan loput mausteet.

Tästä jousimetsästykseen edit: kalastukseen, ei metsästykseen. Mietin tässä, että mitenkäs jos menen muualle jousen kanssa kalaan kuin kotivesille, niin joudunko poliisin kiinni ottamaksi jos kannan jousen kaislikkorantaan? Siis mitä lupia se vaatii, jos haluaisin vaikka käydä Päijänteellä jousikalastamassa?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#102

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti: Siis mitä lupia se vaatii, jos haluaisin vaikka käydä Päijänteellä jousikalastamassa?
Lakiteknisesti se on sama asia kuin tuulastus tai harppuunakalastus, eli kalastuksenhoitomaksu ja kalastusoikeuden haltijan lupa
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 173
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jousiammunta/jousimetsästys

#103

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti:Sellainen vinkki vielä metsäjänikselle, että omenaviinietikkaa sopivasti niin miedontaa sitä makua. Näin ajokoiran omistajana oon aika paljon jänistä vetänyt ja siitä siihen, että mielellään hakee jo vähän toisenlaista soppaa pupusta. Mutta tosiaan, tästähän on se reseptikin nk. Marskin jänis, josta tuon omenaviinietikan kekkasin ja voin suositella. Mutta älkää laittako sitä ohjeen mukaan, ehkä joku 100ml maksimissaan riittävä, itse tujautin ekaan jotain yli 150ml ja oli ihan liikaa etikkaa siinä. Siis etikka tulee marinadiin, ei varsinaiseen pataan mukaan.

Sanoisin melkein että 100ml omenaviinietikkaa + öljyä loput, tulee parempi... Sitten oman maun mukaan loput mausteet.
Kiitos, menee testiin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Jousiammunta/jousimetsästys

#104

Viesti MtJ »

Tähän samaan syssyyn ihmettelin vielä, että kun majavalle pistetään siimaa nuoleen, niin siinähän on kalastusnuolessa sellainen erilainen pää kuin normaalissa... Mistähän mahtaisi saada siihen kalastusnuoleen leikkurikärkiä? Vähän niinkus koitin etsiä (ebayn kautta), mutta ne löytänyt mitään adapteria, enkä sen paremmin suoraan kalastusnuoleen käyvää kärkeäkään, jossa olisi leikkurireunat.

Voi kai sen tavallisenkin nuolen modata tähän tarkoitukseen, mutta mielelläni käyttäisin kalastusnuolessa leikkurikärkeä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Jousiammunta/jousimetsästys

#105

Viesti Pyrkele »

MtJ kirjoitti:Tähän samaan syssyyn ihmettelin vielä, että kun majavalle pistetään siimaa nuoleen, niin siinähän on kalastusnuolessa sellainen erilainen pää kuin normaalissa... Mistähän mahtaisi saada siihen kalastusnuoleen leikkurikärkiä? Vähän niinkus koitin etsiä (ebayn kautta), mutta ne löytänyt mitään adapteria, enkä sen paremmin suoraan kalastusnuoleen käyvää kärkeäkään, jossa olisi leikkurireunat.

Voi kai sen tavallisenkin nuolen modata tähän tarkoitukseen, mutta mielelläni käyttäisin kalastusnuolessa leikkurikärkeä.
Onko erikseen kalastusnuoliaki?
Oho. Näyttipä olevan.
Jos sinulla fb-profiili, suosittelen siellä toimivaa "jousimetsästys"-ryhmää. Sieltä varmasti saa aapuva.

Kuulutkos muuten sjml:n? ihan mielenkiinnosta vain kyselen. Heidän avoimella foorumillaan on kyllä ihan oma sivunsa kalastukselle, mutta sielä ei näyttänyt aihetta olevan tuosta.
Tulipas mieleen
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa