Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampumataito

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ampumataito

#466

Viesti MtJ »

Itse tiedän ainoastaan Heinolan, jossa on pitkän matkan rata käytössä, kun puhutaan radoista, joissa saa myös siviilit ampua yli 300m matkalle. Lahdessa on ilmeisesti jotenkinpäin mahdollista harjoitella ampumaseuran jäsenenä myös 300m kivääriä. Vieralijoilta homma ei taida onnistua, ei ainakaan ilman jäsenten valvontaa.

Olen käynyt ampumassa Heinolassa, Hälvälässä, Hämeen Rykmentin radalla, sekä Mikkelissä, jne. Mikkelin Kyrönpelto on puolustusvoimien rata, vaatii Mikkelin Ampujien jäsenyyden, jotta sinne pääsee harjoittelemaan. Toki Heinolan ratakin vaatii jäsenyyden.

http://www.lahdenampumaseura.fi/haulikk ... ja-maksut/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mikkelinampujat.com/ampumara ... tiaserata/" onclick="window.open(this.href);return false;

Muista en tiedä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampumataito

#467

Viesti Mjölnir »

Tikkakoskella on myös mahdollista päästä ampumaan (max 300m), jos on reserviläisyhdistyksen jäsen
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 18
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ampumataito

#468

Viesti MtJ »

Tosi on, siellä on ymmärtääkseni 300m rata? Puolustusvoimilla taitaa olla "yleensä" tuo 300m vaihtoehto radoillaan?
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampumataito

#469

Viesti Mjölnir »

MtJ kirjoitti: Tosi on, siellä on ymmärtääkseni 300m rata? Puolustusvoimilla taitaa olla "yleensä" tuo 300m vaihtoehto radoillaan?
Kyllä muistan siellä 300m radalla joskus ampuneeni
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ampumataito

#470

Viesti Ralle Ryökäle »

On se jotenkin erinomaisen uskomatonta että, näin saakelin isossa ja harvaan asutussa maassa, jossa ei ole lähestulkoon mitään muuta kuin metsää. Ei ole löytyvinään tilaa ampumaradoille.
Vikistään ympäristöluvista, valvontavuoroista, todistuksen kirjoittajista, lupalapuista, johtosäännöistä, käyttökoulutuksista yms.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 13

Ampumataito

#471

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Kyllähän sä nyt Ralle varmaan ymmärrät että lakisääteisillä syöpäläisille pitää keksiä jotain tekemistä. Ellei muuta niin aina voi valvoa ja hankaloittaa lisää hallintoalamaisten elämää.

Onneksi ympäristöluvat eivät ole asennevammaisten byrokraattien päätettävissä...

pipari!

:evil:

Aihki kirjoitti: Lyhyt rata kiväärille pitäisi olla jotenkin "funktionaalinen" pahvinpuhkonta tuolta matkalta on vähän tylsää.
Enpä ole muuta väittänytkään. Joku lyhyempi ja monipuolisempi riistarata olisi vaan kiva lisä. Mulle henkilökohtaisesti se 300m on ihan riittävä pitkäksi radaksi vaikka se nyt ei olekaan pitkä sanan varsinaisessa merkityksessä.

;)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ampumataito

#472

Viesti AlexMachine »

TA killan jäsenet pääsevät satunnaisesti ampumaan pitkälle. Saavat ajoittain vuoroja esim Syndalenin sinkoradalle (750m).
Lisää infoa T-A killan sivuilla.


Samoilta sivuilta pongasin:
Vaihtolupa käytännön lisääminen ampuma-aselakiin.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/870" onclick="window.open(this.href);return false;
The beatings will continue until morale improves.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 13

Ampumataito

#473

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

AlexMachine kirjoitti: Vaihtolupa käytännön lisääminen ampuma-aselakiin.
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/870" onclick="window.open(this.href);return false;
:thumbsup:
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Ampumataito

#474

Viesti MikaM »

Eli, pitkän radan ammuntaa Suomenmaassa käytännössä mahdoton järkevästi harrastaa? Onpa hienoa. Itseä kun olisi kiinnostanut jossakin vaiheessa esim. tuo Creedmoor/-more ammunta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ampumataito

#475

Viesti Ralle Ryökäle »

Ruotsissa porukka harjoittelee aikapaljon ihan vaan maastossa ja ns metsäradoilla.
Eipä sitä tule itsekkään paljon radoilla nykyisin käytyä. Maastoon vaan rohkeasti, kunhan on luvat kunnossa.
Ois hyvä jos jengi rupeais tämän suhteen enemmän aktiivisiksi.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Ampumataito

#476

Viesti MikaM »

No tuota mäkin ihmettelin, kun mun mielestä noita metsäratoja kyllä on. Mutta tuskin kilometrin (tai ++) mittasta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ampumataito

#477

Viesti Ralle Ryökäle »

No joo kilsa on aika pitkä matka. Peltojen yli ampuminen on yksi vaihtoehto, kunhan maajussilta lupa/seuran maita.
Itellä pisimät hollit tällä hetkellä noin 700m. Mutta ois mahdollisuus kyllä pidempäänkin.
Äänenvaimennin vie sen verran pois metelistä jokatapauksessa, ettei se sen suurempaa hämminkiä yleensä aiheuta.
Ei vaan jaksa istuu autossa puolta päivää ja mennä killan vuoroille, paitsi joskus ihmisiä tapaamaan.
Itekseen on paljon kivempi puuhastella näitä.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Ampumataito

#478

Viesti MikaM »

Tuo olis yks tapa, jepp. Vaan kun noissa mustaruuti vehkeissä on vähemmän äänenvaimentimia... Mahdetaankohan tuota harrastaa Suomessa lain?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ampumataito

#479

Viesti Ralle Ryökäle »

Tokihan harrastetaan ja väkimäärään nähden paljon. Mustaruutiammuntaan kyllä piisaa aika lyhkäiset hollit.
Lisähuomiona- mustaruutiaseista lähtevä meteli on pääsääntöisesti todella maltillista, eli ei pauku kyllä kovin lujaa.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Ampumataito

#480

Viesti MikaM »

Eiku siis tuota Creedmoor ammuntaa. Mustaruutiin olen jo ollut yhteyksissä, mutten tuota ole muistanut kysellä, kun ajattelin aloitella pistoolilla (raha!).
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa