Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ampumataito

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Ampumataito

#511

Viesti YJT »

Joo, mutta en ole teknisesti orientoitunut, enkä lähde modaamaan työkalua, varsinkin kun sellainen on yksiselitteisesti kiellettyä. Ja edelleen olisi se kotelo-ongelma. Siihen hintaan kun hankin laserin ja kotelon johon ase mahtuu lasertähtäimen kanssa (kotelon täytyisi luonnolliseti olla toiminnaltaan samanlainen työkotelon kanssa), hankin sen harjoitussisäpiipun, joka ei vaadi mitään muutoksia aseeseen tai koteloon, ja toimiikin varmemmin kuin itse rakentamani viritys.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Ampumataito

#512

Viesti IIsakki »

http://www.nextleveltraining.com/produc ... ing-pistol" onclick="window.open(this.href);return false;
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Ampumataito

#513

Viesti YJT »

Jep. tämä SIRT oli se ensimmäisessä viestissäni mainitsemani feikkiase. Minulla oli mielikuva, että se olisi ollut kalliimpi.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Rawson
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 680
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Ampumataito

#514

Viesti Rawson »

Laitan tähän tuon SIRT:n sivuilta löytämäni opetuspätkän. Ainakin näin aloittelijalle tuossa tuntui olevan paljon hyvää asiaa. Itse SIRT:issä mietityttää rekyylin puuttuminen, mutta esim. tuossa reload-harjoittelussa ase näytti varsin hyvältä. Tuota en itse edes pääse radalla harjoittelemaan proceduurin takia (lipastetaan -> suojataan näkö/kuulo -> lipas kiinnitä -> ampujat valmiina -> saa ampua...). Miten lainsäädäntö suhtautuu tuohon SIRT:iin? Ettei tule karhuryhmä paikalle jos omassa pihassa harjoittelee taajama-alueella.

[video][/video]
Purple belt papa power
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Ampumataito

#515

Viesti YJT »

Pitääkö sillä harjoitella pihalla? Tuohan ei ole ampuma-ase, mutta kyllähän siinä jotain sekaannuksia voi tulla jos ihmiset näkevät.

Kyseessähän on kuivaharjoittelun apuväline, ja kuivaharjoitteluahan voi nimenomaan toteuttaa esimerkiksi omassa kodissaan - kunhan turvallisuudesta huolehditaan, ja SIRTin etuna on mm. se, että koska se ei ole ampuma-ase, sillä ei voi vahingossa ampua kovilla. Rekyyli tosiaan puuttuu, mutta kyseessä on kuivaharjoittelu, missä ei muutenkaan sitä rekyyliä esiiinny.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ampumataito

#516

Viesti AlexMachine »

Olen nyt puoli vuotta ollut "koeajalla tai kokelaana" Spol kiltaan ja ohjattu harjoituksia ja testejä on ollut kokeilaille useita. Pari vielä ja voi anoa jäsenyyttä. No joka tapauksessa pistoolilla on ammuttu paljon eri drillejä, paikalla, liikkeestä, käännöksillä, suojaa käyttäen jne. Olemme myös käyttäneet apuna ilmeisesti tuollaista SIRT tai vastaavaa (oranssi, aidon Glockin painoinen) ja olen huomannut pari selkeää hyvää puolta. Ensin veto- ja pito harjoitteessa huomasin että tähtäyspisteeni vaeltaa siinä keskustassa. Tätä sitten analysoitiin ja vasemman käden pieni kallistus eteenpäin muutti otetta hieman ja tadaa! tähtäyspiste lakkasi vaeltamasta ja kasat oikealla pistoolilla pysyivät sen jälkeen hyvin nipussa nopeissakin laukauksissa.

Toinen, liikkeestä ampuminen. Esim kun kävellään kohdetta kohti ja samalla ammutaan. Huomasi hyvin missä kohtaa askelta oli paras ampua jotta osui hyvin ja liipasinta pohjassa pitämällä - eli täplä näkyi taulussa hyvin, oppi miten on parempi liikkua jotta tähtäyspiste pysyy paremmin kohteessa. Tämä sitten taas mallinnettiin oikealla aseella ja kyllä, tulokset paranivat.

Olin aikaisemmin vähän skepinen noihin, mutta jos kaksi "virhettä" on saatu paikattua tekniikassa ja tulokset ovat pysynyneet, olen enemmän kuin tyyytyväinen.
The beatings will continue until morale improves.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 13

Ampumataito

#517

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Maailmassa ei voi koskaan olla liikaa friikkejä ja sekopäitä.






https://en.wikipedia.org/wiki/Jerry_Miculek


:)
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Ampumataito

#518

Viesti Kyynikko »

No on toi rekyylinhallinta ainakin kohdillaan... :O
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 21
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Ampumataito

#519

Viesti AlexMachine »

Olen aina pitänyt Instructor Zeron omintakeisesta tyylistä ja huumorista.


Tämän videon tyyppisiä drillejä olen harjoitellut pistoolilla ja kiväärillä. Melkoisia mind fuckereita kun tulee muuttujia lisää, mutta tarkkuus, maalin valinnan nopeus ym kasvaa kyllä. Lisätään sitten vielä juoksusprintti alle jotta saadaan pulssi ylös ja uudelleen.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Ampumataito

#520

Viesti MikaM »

Jerry mm. mainitsee usein tuon AM:n kokeman vasemman käden "lukituksen", josta itse olen sitä yrittänyt poimia. Mutta tuo 1000 yardin laukasu on kyllä käsittämätön, ei ihme, että on itsekin melko innoissaan. Jollei olisi tämä mies kyseessä, epäilisin huijausta.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 13

Ampumataito

#521

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Jerryllä on myös 65v käppänäksi aika miehekkäät forkut. Saattaa liittyä jotenkin rekyylinhallintakykyyn....

:P
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Ampumataito

#522

Viesti Kari Aittomäki »

Pössöttelijöissä on kyllä parhaimmillaan sellasta mukava puolihulluutta, kiva katella.
Aikamoisia ovat nämä.

Heh, piti oikeen asiasta käydä kokeilemassa ja yhä pystyn koputteleen naulan lankkuun rautakangella, yhdellä kädellä.
Pikkiriikkisen lähempänä keskikohtaa ote on kuin primetimessä mutta vain senttejä.

Kekäs tää Commander Zero on oikeesti, en jaksa alkaa kaivaa?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampumataito

#523

Viesti Mjölnir »

Instructor Zero
www.Instructorzero.com
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Ampumataito

#524

Viesti Kyynikko »

Hohhoijaaa. SIellä on yhden apukouluttajankin nimenä pelkkä Rhino. Siinä vaiheessa kun ollaan niin high speed - low drag ettei voi laitttaa omaa nimeä firman saitille........niin alkaa jokin haista.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 48
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Ampumataito

#525

Viesti Mjölnir »

Zero on taitava ja kuulema livenä mukava ja nöyrä. En sitten muista äijistä tiedä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 19 kurkkijaa