Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pistoolin käsittelystä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#121

Viesti Kari Aittomäki »

Eikös tuo ole vähän niinku itsestäänselvyys? Siis kuivien vetely.
Aseenkäsittely kämpillä, aseen kädenjatkoksi tekeminen. Kosee myös kylmiä aseita, vai tunnustaako joku ei-pyörittelevänsä kaikkia puukkoja ja puntareita mitä huushollista löytyy.
Muijilla on muuten aika paljon sanomista tästä piirteestä noin ylöjään.

Olen pannut merkille että se tarve höpelöidä aseitaan on jotenkin aika atavistinen, ihan kuin jokin lisko-osa aivoista kurottelis tutustumaan peliin.
Jotta sitten siellä kaaoksen keskellä se toiminta ois mahdollisimman funktionaalista.
Tai niin minä tämän treenimuodon funktionaalisen puolen koen.
Se emootiopuoli on sitte eri asia..
Mä olen aika tarkkakätinen tapaus eli osun kyllä enimmin sinneminne sähtään.
Eräässä vaiheessa mietin tätä sniperpuolta ja tutustuin asiaan, johonasiaan vaikutti ensikosketukseni Dragunoviin joka oli sitte maan perusteellisen seksikäs tapaus.
Setyttö istu käteeni kuin oma kyr.. hmm.. tosi hyvin. Hyvin tutuntuntunen.
Venäjänmaa tarjos monia houkutuxia, todentotta.

Joten lainasin kaverilta jykevän kiikarointikevirin ja aloin hahmotella mielessäni tarkka-ampujan maailmankuvaa.
Eli tein kämpillä stalkkausmielikuvatreeniä (taustamusiikkina Doorsin The End) ja sitte asetuin huoneen perälle sähtäilemään, laskeskelin ennakkoja ja hahmottelin putoamiskaaria.
Tähtäilin siis kadulla kulkevia ihmisiä. Hey hou, lets go.

Jep. Ei kovin tervettä.
Huomasin itekki ja vein kevirin vek.

Tämän avautumisen tarkoitus on kertoa tausta asehively-termille.
Koska jep, minäki tykkään aseista. Muttaku aseet vie mua tykkäämään siitä mitä aseilla voi tehdä. Siitä asiasta en tykkää, itsessäni.
Ja kun kohtaan hekumointia...

Mutta asiasta itsestään, aseitten höpelöinti omissa oloissaan on mielestäni verrattoman luonnollinen ajanviete.
Sanokoot akat mitä tahansa.
beari
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 25
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#122

Viesti beari »

Meillä kotona muija ei kyllä ihan ensin ymmärtänyt että miksi se tykki pitää kaivaa esille ja keekoilla sen kanssa olohuoneessa...Toki sitten selityksen jälkeen ymmärsi.

Taisi jossain kohtaa tottuakkin siihen, itse kun aina putsaan aseen ampumisen jälkeen kotona ja nyt ei hetkeen ole siitä kommenttia tullut.

Tuo otteen hakeminen kahvasta on kyllä hyvin tärkeää. Itse onneksi älysin ennen aseenostoa kokeilla montaa erilaista (ZC, Glock, Colt). Ensin olin aivan varma että Glock sen olla pitää, kunnes testailin sitten muitakin. Glockin kanssa mulla on semmonen juttu, että painaessani liipaisinta mulla sormi jotenkin hinkkaa aseen runkoa niin, että se ampuminen ei vain ole sitä parhainta mahdollista. Ensin luulin että nyin vain liipaisimesta, kunnes asioista jotain ymmärtävä huomasi tuon ongelman. CZ SP-01:n kanssa ei moista ongelmaa ole ja kahvakin on kuin tähän kouraan luotu.

edit: kirjoitusvirheitä iso kasa korjattu :P
psykoosi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 111
Lauteille: Helmikuu 2007

#123

Viesti psykoosi »

Tunnustan avoimesti pyöritteleväni käsissäni kaikkea mahdollista irtainta pikku-omaisuutta. Veitsiä ja muita kylmiä kyytiäisiä kylläkin eniten. Ja vaimoväki ihmettelee, miksi keittiöveitsi halkoo ruokaa laittaessa enemmän ilmatilaa kuin ruokatarpeita... Saan esineistä informaatiota nimenomaan käpälöinnin kautta. Ja työnänikin on kaikkinaisten
istrumenttien ja vehkeiden käpälöinti ja hivelöinti.

Hanska-hommat kunniaan...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#124

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Joten lainasin kaverilta jykevän kiikarointikevirin ja aloin hahmotella mielessäni tarkka-ampujan maailmankuvaa.
Eli tein kämpillä stalkkausmielikuvatreeniä (taustamusiikkina Doorsin The End) ja sitte asetuin huoneen perälle sähtäilemään, laskeskelin ennakkoja ja hahmottelin putoamiskaaria.
Tähtäilin siis kadulla kulkevia ihmisiä. Hey hou, lets go.
Mä tein töissä vastaavaa harjoitetta, eli Dragunovin kiikarilla (PSO-1) seurasin pihalla kulkevaa porukkaa, arvioin etäisyyttä ja otin ennakoita. Pelkällä kiikarilla siis.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#125

Viesti planter »

Saalis ja saalistaja, omat ja viholliset. Jännä tunne vai mitä.
Mitä kylvät, sitä niität.
tekuruma
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 757
Lauteille: Huhtikuu 2007

#126

Viesti tekuruma »

Tuata noin ,pystyyköhän CZ liipasinta säätämään taakse päin?Tai saako
liipasimia erillaisella kulmalla? :?:
"Kukkokin on kananpoika"
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

#127

Viesti Fubarbarian »

Mielenkiintoinen pikaveto piilosta -tekniikka. Piskuinen hitman näyttää kaivelevan muniaan rennosti käsi taskussa, mutta työntääkin sormillaan pistoolin piipusta aseen ulos housuistaan, käsitykin vilahtaessa ampuma-asentoon alta aikayksikön:

" onclick="window.open(this.href);return false;
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#128

Viesti planter »

Kuulin tänään erään tarinan eräältä ex IPCS tai sinne päin ampujalta, hän veti aseensa holsterilta 0,34s ja ampui osuman 7m tauluun osumakuvio rinnan seudulla. Löytyykö tiedostoista, ammuttu 90 alussa.

Toinen tarina joku Bobby Mann ennätys 0,2s. Tarua vai totta.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#129

Viesti Kari Aittomäki »

Tuo sparrowdude on kyllä tappajan oloinen veikko.
Mutta.
- Pirun iso tykki? CG? No, kenties se kahva jonka on saanut käsiinsä..
- Housunsisäiset rakennelmat pullottaa niin peijakkaasti.

Tossa on niinhemmetisti juttuja jotka voi mennä pieleen että tekniikka menee kategoriaan melkohyvä.
Murhaajakamaa, toimii valmistautumattomia vastaan.

Mutta hyytävänolonen tapaus. Aivan epäilemättä realdeal.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#130

Viesti bodyguard »

Fubarbarian kirjoitti: Mielenkiintoinen pikaveto piilosta -tekniikka. Piskuinen hitman näyttää kaivelevan muniaan rennosti käsi taskussa, mutta työntääkin sormillaan pistoolin piipusta aseen ulos housuistaan, käsitykin vilahtaessa ampuma-asentoon alta aikayksikön:

" onclick="window.open(this.href);return false;
minun mielestäni tuo kaveri nyki alussa senverran että siitä huomasi sokeakin kepillään että jotain se aikoo kohta tehdä :?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

#131

Viesti Fubarbarian »

No meikä nyt ei tiedä aseista mitään, joten omaan silmään näytti aika päheältä. Ja oli se Colt Government mielestäni noin pikkuiselle kaverille aika ison näköinen. Asiantuntijat tietenkin huomaavat juttuja vähän eri tavalla ja hyvä niin.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#132

Viesti L.K. »

bodyguard kirjoitti:
Fubarbarian kirjoitti:Mielenkiintoinen pikaveto piilosta -tekniikka. Piskuinen hitman näyttää kaivelevan muniaan rennosti käsi taskussa, mutta työntääkin sormillaan pistoolin piipusta aseen ulos housuistaan, käsitykin vilahtaessa ampuma-asentoon alta aikayksikön:

" onclick="window.open(this.href);return false;
minun mielestäni tuo kaveri nyki alussa senverran että siitä huomasi sokeakin kepillään että jotain se aikoo kohta tehdä :?
No jaa.Jos mukana olis ollu normaalia kanssakäymistä,tuskin kiinnittäisi huomiota.Nyt sitä vaan kyttää,että koska vetää esiin aseen jne.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pistoolin käsittelystä

#133

Viesti Mjölnir »

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?f=25&t=21090" onclick="window.open(this.href);return false;
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pistoolin käsittelystä

#134

Viesti Mjölnir »

Tässä vähän erilaista aseen käsittelyä
Mjölnir kirjoitti: [video][/video]
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Pistoolin käsittelystä

#135

Viesti Mjölnir »

Jos puhutaan puhtaasti aseen käsittelyyn liittyvistä seikoista, niin practical-ammunnan mestarit ovat maailman parhaita:

[video][/video]

Aseen esilleotto, 18 laukausta kolmeen eri tauluun, kahdella lippaanvaihdolla, alle 5 sekuntia
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa