Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pistoolin käsittelystä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#106

Viesti Kari Aittomäki »

Jussi jo tuohon Onnellisen kysymykseen vastasikin, eipä siihen muuta lisättävää kuin että kys ase oli tämmönen.
Kuva
Hiton kivan tuntunen käteeni oli, mutta tosiaan se namiskuukkelien löytäminen otti sen aikansa.
Ja olin siis asiakkaana, tapahtumapaikka rokkibaari jossa omistaja on aseharrastaja, omistaa myös pitkän tukan ja Dodge Challengerin. Erittäin pelimies. Uuden aseen hankkineita ilmaantuu tämän tuosta ja sitte otetaan kylmiä tyyppejä.
Voi pojat miten paljon sain asehivelyesimerkkejä siinäpaarissa, oli suurta huvia katsella aseen vaikutusta nonverbaliikkaan.
Mutta hauskaahan sielä oli.
En kyllä tajua miten tuosta lippaanvaihtojutusta saa jotain provovärinöitä?

Aseen vaarattomaksi tekeminen tuon clipin esittämällä tavalla eli refleksitoimintona kertoo tosiaan ammattimaisesta aseenkäsittelytaidosta.
Mutta mitäs jos refleksi iskee päälle ennen tilanteen lopullista purkautumista?
Eli jos sattuu jokin odottamaton, vaikka se kakkostykki.
Jos se kohde ei yhdestä tällistä putoakaan.
Olen ollut töissä henkilön kanssa jolla oli päällä kaksi luotiasetta ja 5-8 terää. Tunnettu budomies. Krimipuolellakin tiedän tapauksia joilla on kaksi kahvaa kannossa.
Kun katson tuota pätkää ja muita vastaavia, näen vankasti ehdollistuneen Järjestyksen Valvomisen. Asiat tehdään laillisuuden rajoissa ja toiminnan sävy saneloituu... sanotaanko varsin ihanteellisella tavalla.
Joka on ehdoitta hyvä aisa, mutta kuten Mika Manninen eli Suomen eka arvokisafinalisti kysyttäessä kertoi, hyvällä karatekalla on suden luonto ja kulkukissan moraali. Koskee mun mielestä mättömetodeja ihan universiaalisesti.

Kysymys aseenriiston jatkotoimenpiteistä.
Mites laki suhtautuu, jos riisun jätkän aseestaan ja tungen koko pelin rectumiinsa?
Oikeen sananmukaisesti. Potkimalla niin syvälle ku menee.

Eräs tuntemani pahapoika on muuten mukava mies mutta kännissä ei ole.
Ja se on aika usein kännissä. On usein vetänyt aseen esiin pelvoitellakseen ja on muutenkin semmonen ikävä tapaus.
Eräässä vaiheessa päätin että jos se mulle alkaa sen hööhäämisen niin teen tuon ylläkuvatun toimenpiteen.
Tuollaisessa tapauksessa olisin sitä mieltä että aseesta on syytä tehdä vaaraton ennen varsinaista kotelointisessiota.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#107

Viesti Jussi Häkkinen »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kysymys aseenriiston jatkotoimenpiteistä.
Mites laki suhtautuu, jos riisun jätkän aseestaan ja tungen koko pelin rectumiinsa?
Oikeen sananmukaisesti. Potkimalla niin syvälle ku menee.
Tämä taitaa riippua enimmäkseen siitä, nauttiiko kohde vai ei. Jos nauttii niin kaksi tiedostavaa aikuistahan saa peuhata aika monillakin tavoilla (toki siveettömyys julkisella paikalla saattaa rapsua eteen). Jos kaveri taas kokee tilanteen ns. epämiellyttävänä (eli jos vaikkapa sattuu mukana olemaan hitusen niukanlaisesti lubrikanttia tahi terävä kulma särpäisee sulkijaa), mennään nähtävästi pahoinpitelyn ja erilaisten raiskausvarianttien puolelle.

Saattaisi kyllä olla poliisiasemalla nauru herkässä kun joku Pertti Prätkäjengiläinen tulisi tekemään raiskausilmoitusta - välineenä hänen oma Waltherinsa, sijainti tällä hetkellä omassa peräkontissa. :lol:

Ja tosiaan, panokset lienee syytä poistaa, ettei tule ns. ennenaikaisia laukeamisia.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#108

Viesti Kari Aittomäki »

Eräs tuima pistooliharrastaja kerran harmitteli mulle näitä tarkkuuspistoolien tähtäinsäädöksiä, tootevana olisi tahtonut ampua vaistolla tai jotain. Mutta se harmittelulause:
- Säädettävät tähtäimet on niinku niin pain in the ass.

Antamassani skenaariossa lause saa ikäänkuin lisää syvämerkitystä.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 1

#109

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Aseen kahva varmistaisi sen, ettei ensiavussa tarvitsisi turvautua levittimen käyttöön. Lieventävä asianhaara? Ex-muija oli ensiapu puolella hoitsuna, kaikkea ne kanssakansalaiset keksii tunkea...
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#110

Viesti Jussi Häkkinen »

luupää kirjoitti: Aseen kahva varmistaisi sen, ettei ensiavussa tarvitsisi turvautua levittimen käyttöön. Lieventävä asianhaara? Ex-muija oli ensiapu puolella hoitsuna, kaikkea ne kanssakansalaiset keksii tunkea...
Eikös tässä ole lähinnä kyse siitäkin, miten ytimeen vermeen asemoi...
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#111

Viesti Mjölnir »

Palataan taas pistoolin käsittelyyn.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#112

Viesti planter »

Kenellä muulla kuin minulla tuntuu ongelmalliselta ampua pistoolilla hanskat kädessä? M92s se onnistuu, liipaisinkaari on sen verran iso. CZ on pienehkö, H&K USP in isompi. Miten on Clock`ssa.
Mitä kylvät, sitä niität.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#113

Viesti YJT »

Glockilla olen ampunut ohuilla hanskoilla; ei kovin paksuilla pystyisikään. Itse koin ongelmallisimpana aseen yleisen käsittelyn (lippaanvaihdot ym), en niinkään ampumista.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#114

Viesti Mjölnir »

Oikeustajusta ja -käytännöstä keskustelu jatkuu täällä:

http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=543" onclick="window.open(this.href);return false;
beari
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 25
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#115

Viesti beari »

Kuinka moni tekee kuivaharjoittelua kotonaan pistoolilla (tai miksei muillakin)?

Esimerkiksi vetäisyä, lippaanvaihtoa, liipaisua, tähtäinkuvion hakemista?

Ehkäistäkseni asehivelykommentteja mainittakoon, että varsinkin practical puolella missä aika on olennainen tekijä kuivaharjoittelulla saa oikeasti autettua todella hyvin aseen käsittelyä, mikä varsinkin aloittelijalle on todella hankalaa.

Stressitilanteessa kotona tehty kuivaharjoittelu on todella avuksi, kun se lipas sujahtaakin nopeasti ja tähtäinkuvionkin vielä ehtii muodostaa. Luulisin että myös kilparatojen ulkopuolellakin tällä olisi merkitystä?
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

#116

Viesti Ralle Ryökäle »

Jonkun verran pistoolilla tulee vetoja ja tähtäyspisteiden vaihtoja harjoiteltua. Ennen tuli lippaan vaihtoja treenattua enemmän, mutta kun rupesi sujumaan, niin jäi vähemmälle.

Kiväärillä harjoittelen enemmän kuivana, nimenomaan isolla suurennoksella maalin hakua ja tähtäyspisteen pitämistä tietyn alueen sisäpuolella.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#117

Viesti YJT »

Olen rakentanut kotikäyttöön harjoitusvarustevyöksi vastaavanlaisen kuin mitä kannan töissä. Kamat eivät ole (asekoteloa lukuunottamatta) täysin samanlaisia kuin työkäytössä olevassa vyössä, koska olen rakentanut harjotusvyön ylimääräisiksi jääneistä koteloista tm. kamasta; aseena muovikuula-ase. Jonkin verran olen harjoitellut, mutta en niin paljoa kuin mitä suunnittelin silloin kun homman pistin kasaan...

Töissäkin tulee jonkin verran harjoiteltua hiljaisissa yövuoroissa (tyhjällä asella tietenkin).
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
beari
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 25
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Turku

#118

Viesti beari »

Harjoitusvarusteesta tuli mieleen että itse vuosi sitten kun tuota aloittelin niin harjoittelin liikkumista aina ihan vain muovikuulapyssyllä.

Varsinkin polvelle, maahan meno ja samaan aikaan sormen pitäminen liipaisinkaaren ulkopuolella tuntui todella vaikealta.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 24814
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#119

Viesti Mjölnir »

beari kirjoitti: Kuinka moni tekee kuivaharjoittelua kotonaan pistoolilla (tai miksei muillakin)?
Mä teen paljon enemmän kuivaharjoittelua ja mentaaliharjoittelua kuin kovapanosammuntoja. Itse asiassa en jaksa enää edes kirjoittaa niitä ylös päiväkirjaani, vaikka alkuun sitä yritin. Varmaan joka toinen - kolmas päivä teen käsittelyharjoittelua. Lähes joka päivä jonkin verran mentaaliharjoittelua tai siten, että tyhjät kädet tekevät jotain liikeratoja, kuten esille ottoa ja pois laittoa ja häiriön poistoa

Ja mulla on, kuten YJT:lläkin varustevyö, jossa on samat kamat kuin töissä, samanlaisella kotelolla ja muovikuula-ase.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
psykoosi
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 111
Lauteille: Helmikuu 2007

#120

Viesti psykoosi »

Komppaan Mjölniriä. Kuivaharjoittelu on itsellänikin pääasiallinen ase-harjoitttelun muoto. Intohimoisimpina aikoina treenasin pistoolin kuivakäpistelyä tunnin joka päivä. Käsittäen mitä omituisimpia harjoitteita aseen esillevedon, häiriönpoiston ja liipaisujen suhteen. Ja kuivaharjoittelu kun ei maksa kuin ajan...

Maratonharjoituksista luovuin jo aikaa sitten, koska liikeratojen treenaus tulee suorittaa täydellä keskittymisellä, ja kukaan ei kykene treenaamaan samaa liikerataa tehokkaasti pitkää aikaa. Olen nuorenpana suorittanut tuhatkin vetoa kotelosta yhden iltapäivän aikana. Tämä ei kuitenkaan ole mielekästä, vaan pääasiaksi tulee toistojen määrä, ei laatu. Ja laatu on se, mitä näillä harjoitteilla etsitään. Nykyään pidän taitojani yllä viidentoista minuutin kuivaharjoituksilla. Pistoolia ja kivääriä vuoropäivinä.


Tehokkaita kuivaharjoitteita kaikille!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 20 kurkkijaa