Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Veitsi vs. ihminen

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#121

Viesti Kari Aittomäki »

Minä olen kyllä lukenu Higginsejä paljoki, muistan kerran kun Jimbo Shorttin kanssa oltiin verrattainkin jykevissä viskikänneissä ja siteerattiin toisillemme Shane MacGowania ja Prayer of the dying'ia.
Jälkimmäinen Higginsin paras, tycker jag. Vain jurrisen liikuttunut iiirismanni osaa sanoa Martin Fallon sitenkuten pitää.
Mutta en muista kuinkapäin Higgins neuvoo.

Riippuu terästä. Mulla oli teetetty kotelo Enolalle, nilkkakantoa varten nimenomaan. Aukes sivusta eli kahvaa saattoo kantaa alaspäin, veto oli nopea ja terä kädessä vaikka väistön yhteydessä.
Muutoin kannoin kahva ylähäsojottaen.
Joka tapa onkyllä pikkusen tahkeampi.
Mutta treeni autto siihenkin.

Muutmalla kaverilla on bootsissa kantoholkit jousiteräspuukolle.
Hyvin seksikäs yhdistelmä.
Kas, olen kuin olenkin asehivelijä! Jihuu!
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#122

Viesti planter »

Mielestäni paraspaikka veitselle on oikeakätiselle vasemman käden käsivarren sisäpuollella siten että hiha antaa pikkuisen periksi ja oikealla kädellä voi nopeasti liuttaa hihan edestä pois. Naps, ja oma S&W on tassussasi.
Mitä kylvät, sitä niität.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#123

Viesti Esa Tyynismaa »

Takana keskellä pystyasennossa.Pystyy ottamaan esiin kummallakin kädellä...
Kuvake
Jukka Suominen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1019
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#124

Viesti Jukka Suominen »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Takana keskellä pystyasennossa.Pystyy ottamaan esiin kummallakin kädellä...
Olen antanut itseni ymmärtää että silloin ollaan jo hävitty jos veitsi on keskellä selkää pystyssä :lol:
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#125

Viesti Esa Tyynismaa »

Mikäli veitsen kantaja on pystyssä,ja veitsi on pystyssä,ei veitsi mielestäni voi olla kantajan selässä.Tai sitten se on kirurgisesti operoitu sinne...
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#126

Viesti planter »

Esa Tyynismaa kirjoitti: Mikäli veitsen kantaja on pystyssä,ja veitsi on pystyssä,ei veitsi mielestäni voi olla kantajan selässä.Tai sitten se on kirurgisesti operoitu sinne...
Aivan äijä pystyssä 180 astetta, veitsi pystyssä 180 astetta eli veitsi ei ole selässä 90 asteen kulmassa. Kamppailun tohinassa (sylipaini) voi vastustaja ottaa veitsen sieltä helpommin kuin käsivarresta.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#127

Viesti L.K. »

planter kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti:Mikäli veitsen kantaja on pystyssä,ja veitsi on pystyssä,ei veitsi mielestäni voi olla kantajan selässä.Tai sitten se on kirurgisesti operoitu sinne...
Aivan äijä pystyssä 180 astetta, veitsi pystyssä 180 astetta eli veitsi ei ole selässä 90 asteen kulmassa. Kamppailun tohinassa (sylipaini) voi vastustaja ottaa veitsen sieltä helpommin kuin käsivarresta.
Tästä olisin itse eri mieltä,vaikken mikään veitsispesialisti olekkaan.
Peruskäsinujussa aika helposti vastustaja pyrkii tarttumaan käsiin/hihoihin,jolloin sieltä toisella kädellä veitsen esiin saaminen voipi olla aika hankala.
Selän taakse käden saa taas vaikka toinen pitäsi vähän kädestä kiinnikin,erityisesti kun yleensä vastustaja pyrkii pitämään kädet luontaisesti mahdollisimman kaukana itsestään eli työntämään poispäin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#128

Viesti Esa Tyynismaa »

Tilanteen mukaan.Työnnä etäisyyttä vasemmalla kädellä,astu taaksepäin oikealla jalalla ja ota terä oikealla kädelläsi.Tai liike peilikuvana.
Hyvä tuppi antaa mahdollisuuden pitää puukkoa terä ylöspäin,mikä tekee vetoliikkeestä ainakin minulle helpomman.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#129

Viesti Kari Aittomäki »

Niskatuppi on sikälikin hyvä, että kädenliikettä ei heti mielletä hyökkäyksenaluksi.
Ja ripsraps. Game over.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#130

Viesti tonik »

niskatuppi?kuulostaa mielnkiintoselta
kerrohan lisää
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#131

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, niskakanto on oikeen hyvä, kato vaikka Hannibal rising.

Eräs sukulaismies näin kantoi, sellanen ohut partaveitsenterävä kaksiteräinen tikari, ompelee jokaiseen takkiinsa kotelotaskun niskaan.
Kantaa joskus myös hihassa ja se tulee esille miltei silmää nopeammin.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#132

Viesti tonik »

:D on sulla sukulaiset
joo mut askarrutti lähinnä mites se kiinnitys siinähän se tuli
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#133

Viesti planter »

K.Maga kirjoitti:
planter kirjoitti:
Esa Tyynismaa kirjoitti:Mikäli veitsen kantaja on pystyssä,ja veitsi on pystyssä,ei veitsi mielestäni voi olla kantajan selässä.Tai sitten se on kirurgisesti operoitu sinne...
Aivan äijä pystyssä 180 astetta, veitsi pystyssä 180 astetta eli veitsi ei ole selässä 90 asteen kulmassa. Kamppailun tohinassa (sylipaini) voi vastustaja ottaa veitsen sieltä helpommin kuin käsivarresta.
Tästä olisin itse eri mieltä,vaikken mikään veitsispesialisti olekkaan.
Peruskäsinujussa aika helposti vastustaja pyrkii tarttumaan käsiin/hihoihin,jolloin sieltä toisella kädellä veitsen esiin saaminen voipi olla aika hankala.
Selän taakse käden saa taas vaikka toinen pitäsi vähän kädestä kiinnikin,erityisesti kun yleensä vastustaja pyrkii pitämään kädet luontaisesti mahdollisimman kaukana itsestään eli työntämään poispäin.
Pitää paikkansa, kädet ovat 1. vastustajan tiellä. Mutta mutta jos vastustaja pääseekin syliin? No jaa eihän sitä saa päästää. Olen miettinyt tuon käden viemistä selän taakse, minulle se on impulssi antaa munille monoa. Jos kädet ovat edessä (defence asennossa, niin kuin eräs opetti minulle, ei matsi asennossa) pystyt esittämään paremmin rauhan tahtoista ja hivuttamaan kätesi yhteen pienemmällä liikkeellä kuin viemällä sen selän taakse ja sitä paitsi kädet ovat melkein koko ajan edessä tapahtuman ajan.

Se on semmonen simsalabim,kun veitsi on kädessä
Mitä kylvät, sitä niität.
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

#134

Viesti Esa Tyynismaa »

Tuossa neuvomassani tekniikassa on juurikin se alkel taakse.Olis kai pitänyt tarkentaa:kiertävä askel,jolloin rintamasuuntasi kääntyy lähes 90 astetta.Näin askeltamalla ei jää ne sukukalleudet potkaistaviksi.
Muutenkin nuo rbsf-lajit painottaa ihan liikaa kasseille potkimista.Mies suojelee kassejaan vaistomaisesti,joten niihin osuminen ei ole mielestäni ollenkaan niin helppoa kuin treeneissä opetetaan.Kyseessä on kuitenkin kohtuullisen pieni maalialue,josta huti aiheuttaa välittömän suuttumisreaktion.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#135

Viesti planter »

Tein erilaisia variaatioita Mjölnirin kanssa ja huomasin ettei mikään paikka oikein ole hyvä. Veitsi kuitenkin sivulla olisi ehkä paraspaikka. Jos olet sylipainissa veitsen otto on vaikeata olise sitten missä paikassa tahansa. Veitsen paikka täytyy opetella. Ei onnistu kylmiltään.
Mitä kylvät, sitä niität.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa