Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko luotiaseharrastus kamppailulaji?

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#136

Viesti Kuusikko »

YJT kirjoitti: Käsittääkseni on niin, että Simunition ei myy FX-teknologiaa muille kuin viranomaisille. Ei edes vakiintuneille ja tunnetuille koulutusfirmoille, yksityisistä puhumattakaan.
Ilonpilaajat. ;) Täytynee ostaa sitten vesipyssy?
Feo, Fuerte y Formal
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#137

Viesti YJT »

Niin, tai jos turvaudut samaan teknolgiaan kuin nämä yksityiset koulutusfirmat? Jos muovikuula-aseet kelpaavat Gabe Suarezille ja Jim Wagnerille, kai ne kelpaavat sinullekin?
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#138

Viesti Kuusikko »

YJT kirjoitti: Niin, tai jos turvaudut samaan teknolgiaan kuin nämä yksityiset koulutusfirmat? Jos muovikuula-aseet kelpaavat Gabe Suarezille ja Jim Wagnerille, kai ne kelpaavat sinullekin?
Katson sitten kun se on ajankohtaista. Kaikki kunnia amerikan miehille, ehkä joku läheisempikin kouluttaja löytyy.
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#139

Viesti Kari Aittomäki »

Kysynkö tyhmiä kun kysyn jotta onko vahaluodeissa jotain vikaa?
Itte treenasin heillä ja mukavaa oli vaikka kipeetähän se otti.

Täytyy myöntää että käsikähmä oli minun dominanssia eli ei varsinaisesti laatutreeniä. Kaskun olin treenikaveria aikamoisen paljon vahvempi ja teknisempikin. Treenikaveri sitävastoin oli parempi perusampuja, kilpatason kaveri monellakin tussarilla.

Ihan hyviä treenejä saatiin aikaseksi.
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

#140

Viesti Ralle Ryökäle »

Kaippa nekin on joku hössöttäjä tulkinnut liian vaarallisiksi.
Kätevästi tehtiin vahapaukkuja aikoinaan...
Kattilan pohjalle parafiinia ja pieni osa steariinia. Sen jälkeen sulatettiin hellalla. Pohjalla oli noin 8mm tavaraa. Siihen vaan valmiiksi nallitetut 38spl hylsyt pystyyn ja jäähtymään.
Aikas lujaa lähtee pelkällä nallilla, toimii ihan ok harjoituspaukkuna, kunhan muistaa pitää laseja päässä.
Filipino
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 361
Lauteille: Helmikuu 2005

#141

Viesti Filipino »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Kätevästi tehtiin vahapaukkuja aikoinaan...
Kattilan pohjalle parafiinia ja pieni osa steariinia. Sen jälkeen sulatettiin hellalla. Pohjalla oli noin 8mm tavaraa. Siihen vaan valmiiksi nallitetut 38spl hylsyt pystyyn ja jäähtymään. Aikas lujaa lähtee pelkällä nallilla, toimii ihan ok harjoituspaukkuna, kunhan muistaa pitää laseja päässä.
Itse käytän ajoittain huopatulppia .38spl hylsyssä nallin voimalla. Eihän tuo suurta lähtöä tarjoa eikä kipukynnystä mutta mallinnuksessa on toiminut. Lasit tuolloinkin päässä eikä oikeita patruunoita lähelläkään sinä päivänä. Ja itse rummut ladaten ja tarkastaen, tarkastaen, tarkastaen...

Ja splätvehkeitä myös. Sattuu sopivasti ... ei kovin montaa kertaa viitsi reiteen peräkkäin ottaa. Saadaan myös stressikerrointa. Syntyy kyllä halu liikkua, estää jne. Tosin vempeleen käyttö on monella tapaa epärealistista, verrattuna siis siihen mitä sillä haetaan. Mutta yllättäviä havaintoja tästäkin toiminnasta syntyy, varsinkin teamtyöskentelyä mallinnattaessa.

Simuloi kuitenkin vähän niinkuin huulipuna gummiveitsessä. Paremman puutteessa.
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#142

Viesti Kuusikko »

Sain tuon FX-ajatuksen kahdesta syysytä. Sitä suositeltiin luotettavan kaverin taholta ja lisäksi sillä olisi sitten rakenteellisesti mahdotonta ampua kovaa patruunaa. Ei mulla mitään muovikuulaaseita vastaan ole. Tuo FX vain tuntui kivalta ajatukselta ja itselleen tahtoo suoda sitä parasta.
Feo, Fuerte y Formal
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#143

Viesti planter »

8) Uku ?

:? Hyvä kun kerroit 7 vuotta sitten tapahtuneesta tragediastasi. Minulle tapahtuu samoin aina kun tulen ampumasta? Tämä minun lopettamispäätöseni johtuu lähinnä siitä että ammun niin paljon! :oops:

Mutta, aina sinne ampumaradalle vaan menen. :p
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#144

Viesti uku »

planter kirjoitti: 8) Uku ?

:? Hyvä kun kerroit 7 vuotta sitten tapahtuneesta tragediastasi. Minulle tapahtuu samoin aina kun tulen ampumasta? Tämä minun lopettamispäätöseni johtuu lähinnä siitä että ammun niin paljon! :oops:

Mutta, aina sinne ampumaradalle vaan menen. :p
Planter. :)

Ei siinä ollut kyse mistään tragediasta. Joskus vain huomaa jonkun asian olevan sellainen, että se ei enää kiinnosta. Mieluummin näytän "peace"-merkkiä kuin lipastan asetta.
planter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 1676
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Tampere

#145

Viesti planter »

uku kirjoitti:
planter kirjoitti:8) Uku ?

:? Hyvä kun kerroit 7 vuotta sitten tapahtuneesta tragediastasi. Minulle tapahtuu samoin aina kun tulen ampumasta? Tämä minun lopettamispäätöseni johtuu lähinnä siitä että ammun niin paljon! :oops:

Mutta, aina sinne ampumaradalle vaan menen. :p
Planter. :)

Ei siinä ollut kyse mistään tragediasta. Joskus vain huomaa jonkun asian olevan sellainen, että se ei enää kiinnosta. Mieluummin näytän "peace"-merkkiä kuin lipastan asetta.
8) No joo yritin piristää, en minäkään ampumista halua lopettaa.
Mitä kylvät, sitä niität.
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#146

Viesti uku »

planter kirjoitti:
uku kirjoitti:
planter kirjoitti:8) Uku ?

:? Hyvä kun kerroit 7 vuotta sitten tapahtuneesta tragediastasi. Minulle tapahtuu samoin aina kun tulen ampumasta? Tämä minun lopettamispäätöseni johtuu lähinnä siitä että ammun niin paljon! :oops:

Mutta, aina sinne ampumaradalle vaan menen. :p
Planter. :)

Ei siinä ollut kyse mistään tragediasta. Joskus vain huomaa jonkun asian olevan sellainen, että se ei enää kiinnosta. Mieluummin näytän "peace"-merkkiä kuin lipastan asetta.
8) No joo yritin piristää, en minäkään ampumista halua lopettaa.
Kiitos piristyksestä, mutta itse lopetin seitsemän vuotta sitten. Se ei vain ollut enää mun juttu. :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#147

Viesti Kari Aittomäki »

Täytyy tunnustaa mutta tein sillon aikanaan kauhian etikettimokan ja treenasin pistoolitappelusta vahaluodein raybaneissa pelkästään!
IIK!
En ole ikinä tottunu suojalaseihin, yhä edelleen sirklaan jätepuuta ilman hanskoja tai laseja. Roiskikoot.

Enkä todellakaan saanut tappelumoodia päälle jossain sattans laskettelulaseissa, inhottavia vekottimeja.
Joten pidin työlaseja eli lentäjämallin reiskoja, samoja joita pidin keikoillaki.
Tyhmää mutta emmä oo ikinä väittäny olevani viisas.

Vahaluoti pelotti kyllä mielestäni riittämiin, repihän se nahkaa ja sattu ku fan.
Huopa lie vähä kivampi kai?
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#148

Viesti Akuma »

Kuva
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

#149

Viesti Miklu »

:lol:
Bruce Lee elää!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Onko luotiaseharrastus kamppailulaji?

#150

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki jossain mainitsi munille ampumisesta kauan sitten. On hyvä erityisesti läheltä, ei ammu itseään käsikähmässä käteen ja toimii, vaikka vihulaisella olis liivi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa