Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko luotiaseharrastus kamppailulaji?

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#121

Viesti Kuusikko »

uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#122

Viesti uku »

Kuusikko kirjoitti:
uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Höpö höpö, maailmassa ei ole mitään vikaa eikä muissa. Vain meissä itsessämme ja tavassamme nähdä todellisuutta.

Mitä tapahtui vuonna 2000? Ei mitään. Ammuin viimeisen kerran enkä ole sen jälkeen luotia aseesta laukaissut.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#123

Viesti Kyynikko »

uku kirjoitti:
Kuusikko kirjoitti:
uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Höpö höpö, maailmassa ei ole mitään vikaa eikä muissa. Vain meissä itsessämme ja tavassamme nähdä todellisuutta.
Niinpä.......... :roll:
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#124

Viesti uku »

Kyynikko kirjoitti:
uku kirjoitti:
Kuusikko kirjoitti:
uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Höpö höpö, maailmassa ei ole mitään vikaa eikä muissa. Vain meissä itsessämme ja tavassamme nähdä todellisuutta.
Niinpä.......... :roll:
Kyllä. Miksi juuri sinun tapasi nähdä todellisuus olisi parempi tai oikeampi kuin vaikkapa minun? Meitä mahtuu joka junaan, ja juuri näin sen täytyykin olla.
carpenter
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 43
Lauteille: Lokakuu 2007

#125

Viesti carpenter »

uku kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:
uku kirjoitti:
Kuusikko kirjoitti:
uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Höpö höpö, maailmassa ei ole mitään vikaa eikä muissa. Vain meissä itsessämme ja tavassamme nähdä todellisuutta.
Niinpä.......... :roll:
Kyllä. Miksi juuri sinun tapasi nähdä todellisuus olisi parempi tai oikeampi kuin vaikkapa minun? Meitä mahtuu joka junaan, ja juuri näin sen täytyykin olla.



Ensinnäkin tuosta retostelusta. En tunne ainuttakaan harrastajaa joka retostelee aseillaan. Retostelun näkisin enemmänkin niiden laittomien aseiden "omistajissa" jotka puhuu myöskin samaan sävyyn monesti ihmisen turpaanlyömisestä ja kuinka se putos ja verta tuli silmistä,korvista,nenästä ja pää lopulta mysöttiin hyppimällä sen päällä. Niille se on olevinaan jotain hauskaa.
Taparikolliset siis erikseen. Ei niillä ole ennenkään ollut sääntöjä. Muutoin kuin jos ja kun on jotkut diilit päällä. Sekin on välillistä monesti koska oman edun ja "selviytymisen" rajat vesittyy jopa ystävyys suhteissa.
Ja kun se luottamus tai selkäänpuukotus tapahtuu, niin siihen vastataan ensin sillä retostelulla. Tämän jälkeen peli on auki ja siinä ei päde enää meidän kotisuomen lainsäädäntö.

Jos nyt harrastaja gollegoiden kanssa puhumme aseista, sisä,ulko,teminaali ballistiikasta,mekaniikasta,patruunoista,keräilystä,käteensopivuudesta,väjyyksistä yms.(patruunoiden itselataamisesta) Tekee meille mielihyvää ja mulle se on ainakin kovin terapeuttista ja opettavaista toimintaa. Se että mitä siinä kokonaisuudessa tapahtuu.

Komponentit:

(1.) Ampuja (tärkein) ja turvallisuus.

(2.) Hyväkäyntinen ase (Lajista riippumatta)

(3.) Patruunat.

(4.) Tilannetaju. (Metsästys,sra tai practical.) Huom! Käsikamppailu.


Minulle ammunta on opettanut paljon tietoa asehistoriasta joka on vienyt syövereihinsä jo aikaa sitten. Ja ymmärtääkseen aseita on tehtävä historian läksynsä jotta tietää mitä ja millä harrastaa. Sama pätee myös kaikkeen budoiluun ja kamppailuun.
Esim, se mitä vaikka herra Takayuki Kubota kehitti ja metodinsa, niin on
paree opetella se metodi kunnolla.
Mä arvostan suuresti kys herraa, mutta arvostan myöskin herra John Moses browningiakin. Tai Herra Aimo Lahtea joka meidän itsenäisyydestämme on osaltaan osansa tehnyt aikoinaan.

Metsästys sallitaan suuren yleisön keskuudessa pääasiassa perinteenä,mutta se on myös riistanhoitoa ja muutakin metsässä tapahtuvaa erätoimintaa. Jos mulla olis tääl keskustassa aseet seinällä valmiina ja tulee vieraita, niin pidettäis latvakakkosena. Sitten kun mennään kylään vaikka takahikiälle niin kukaan ei ihmettele miksi seinällä on pari haulikkoa ja kivääriä ja vaikka lopetusrevolveri.

Tactical,practical,sra-ammunta. Toiminnalliset lajit ovat erityisen vaativia
lajeja kaikille ampujille, varsinkin pistooli/revolveri puolella. Vaatii keskittymistä ja tuhansia toistoja ja patruunaa pitää taito yllä. Se kun onnistuu, niin se menee jo vaistoammunnaksi ja luotto itseensä stagen ampumiseksi hyvin tuloksin kasvaa dramaattisesti.
Siellä ei ole vyöarvoja onneksi. :D
Ampumaharrastuksen stressimomentti mielestäni onkin se sama asia kuin käsikamppailussakin. Stamina,kokemus,hermot,hyvä tekniikka ja tulos. Sen jälkeen voi puuskuttaa ja toivottavasti hyvin tuloksin.

(Mitä enemmän tiedät, sen vähemmän luulet tietäväsi.)


Aseharrastajien "retostelun" (käytän sitä termiä nyt sitten) onkin sitten enemmän hyvien tai muutoin hyväksi havaitun aseen käynti radalla, ja vaikka sekuntikellottaminen kahta eri asevalmistajaa toisiaan vastaan ja kuka tai mikä ase voitti. On myös mielekästä nähdä erilaisia aseita radoilla ja kokeilla niitä kunhan kohteliaasti kysyy ja saa luvan.

En todellakaan hyökännyt kimppuusi tässä asiassa,sen voit unohtaa.
Toiset pelaa sählyä,ja jalkapalloa tai jääkiekkoa.
Ei kuulu vain mun mieltymyksiin lajeina, mutta en myöskään dissaa niitä sen takia etten pelaa niitä. Sen verran olen panostanut niihin aikanani aikaa, että ymmärsin sen logiikan. Mutta ei ollut mua varten.

Sitten kysymys. Jos kerran et ammu enää, niin mikset itse myy aseitasi pois? Tuntuu siltä että ne on vain verkonpainoina sulla ja jotenkin hyödyttömiä kaapissa. Tai sitten ne on vain olemassa mentaliteetillä "cause´ its nice to have" 8)

Moro ja palataan.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#126

Viesti Kyynikko »

uku kirjoitti:
Kyynikko kirjoitti:
uku kirjoitti:
Kuusikko kirjoitti:
uku kirjoitti: Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.
Niin, mitä silloin vuonna 2000 sulle oikein tapahtui, kun noin hiillyit?

OT: Tunnut olevan hyvin tunteellinen ihminen. Kestämistä tässä epätäydellisessä maailmassa!
Höpö höpö, maailmassa ei ole mitään vikaa eikä muissa. Vain meissä itsessämme ja tavassamme nähdä todellisuutta.
Niinpä.......... :roll:
Kyllä. Miksi juuri sinun tapasi nähdä todellisuus olisi parempi tai oikeampi kuin vaikkapa minun?
En katso todellisuutta yksisilmäisesti, vaan pyrin käyttämään stereonäköä. Näin vältän perusteettomat / ennakkoluuloiset yleistykset.
Kuvake
M. Vilenius
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2443
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tokio

#127

Viesti M. Vilenius »

uku kirjoitti: P.S. Mika tai muut, älkää nyt tätä (kin) moderoiko ja poistako.
Jos yhtaan on tallainen epailys viestia kirjoittaessa, suosittelen olemaan kirjoittamatta.

Ihmisten leimaaminen "junteiksi", "hillbillyiksi" ja "saalittaviksi" aseharrastusten perusteella ei ole suotavaa Potkussa. Koska viestiin on jo vastattu, en aio poistaa sita. Toivon kuitenkin etta viestin lukijat eivat taman jalkeen enaa tartu siihen. Jatketaan asiallisella linjalla.
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#128

Viesti Kuusikko »

Tavoitteena on itsellä ollut päästä sulkemaan aukkoa aseharrastuksen ja kamppailuharrastuksen välillä. Pystypaini saa uusia ulottuvuuksia, kun ukella on muoviase tai -veitsi jossakin realistisessa paikassa: kainalokotelossa, housunkauluksessa tai sukassa. Kun homma alkaa sujumaan, vaihdetaan oikeaan veitseen ja jatketaan hitaalla tempolla tekniikkaan panostaen. Lopuksi sitten vaihdetaan veitsi tussiin ja otetaan nopealla tempolla.

Vielä kun saisi tuohon Glockiin ostettua sen FX-yläkerran, pääsisi taas askeleen eteenpäin. No, ensi kesänä on suunnitelmissa rekyyli-challenge ja sra:n säännöllinen harjoittelu. Ehkä FX sitten 2009?
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#129

Viesti mronkain »

uku kirjoitti: Jaa-a, tätäkö tää nykyään (kin) on. Aseet rules, yeah!

Vaikka omistan luvat muutamaan tussariin, ei voisi vähempää kiinnostaa. Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.

Jos työksenne tai metsästyksen vuoksi ette joudu kantamaan asetta, lopettakaa luotiaseiden kanssa pelleily.
Kiitos kun kerroit meille, mutta kuten ehkä ole huomannut, omat kriteerit eivät täällä(kään) ole mikään yleispätevä mittari muiden harrastusten arviontiin, eivätkä varsinkaan niistä kirjoittamiseen tuohon sävyyn. Consider yourself warned.
uku kirjoitti: P.S. Mika tai muut, älkää nyt tätä (kin) moderoiko ja poistako.
Olkoon nyt tuossa ns. varoittavan esimerkkinä. Vaikka ei toisten harrastukset miellyttäisikään, niistä voi joko puhua asiallisesti tai sitten pitää mielipiteensä omana tietonaan. Kiitos.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#130

Viesti Mjölnir »

Kuusikko kirjoitti: Tavoitteena on itsellä ollut päästä sulkemaan aukkoa aseharrastuksen ja kamppailuharrastuksen välillä. Pystypaini saa uusia ulottuvuuksia, kun ukella on muoviase tai -veitsi jossakin realistisessa paikassa: kainalokotelossa, housunkauluksessa tai sukassa. Kun homma alkaa sujumaan, vaihdetaan oikeaan veitseen ja jatketaan hitaalla tempolla tekniikkaan panostaen. Lopuksi sitten vaihdetaan veitsi tussiin ja otetaan nopealla tempolla.

Vielä kun saisi tuohon Glockiin ostettua sen FX-yläkerran, pääsisi taas askeleen eteenpäin. No, ensi kesänä on suunnitelmissa rekyyli-challenge ja sra:n säännöllinen harjoittelu. Ehkä FX sitten 2009?
Ainakaan Suomessa ei FX:iä myydä kuin viranomaisorganisaatioille tietääkseni.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

#131

Viesti Kuusikko »

Mjölnir kirjoitti: Ainakaan Suomessa ei FX:iä myydä kuin viranomaisorganisaatioille tietääkseni.
Täytynee soittaa tuonne Punanotkonkadulle ja haastatella isäntiä, jos/kun tulee ajankohtaiseksi. Vaikken enää niillä kulmilla asukaan, niin sieltä se varma tieto asiasta löytyy.
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
uku
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 806
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Espoo

#132

Viesti uku »

mronkain kirjoitti:
uku kirjoitti:Jaa-a, tätäkö tää nykyään (kin) on. Aseet rules, yeah!

Vaikka omistan luvat muutamaan tussariin, ei voisi vähempää kiinnostaa. Seitsemän vuotta sitten olen viimeksi ampunut, enkä halua uudestaan vetää varovasti liipaisimesta, koska siinä ei ole mitään järkeä. Joka aseilla ylpeilee, saa mun puolesta painua takaisin sinne junttikellariin. Ammattien puolesta niitä ikävä kyllä tarvitaan, mutta nämä paikalliset hillbillyt, jotka niillä retostelevat ovat aika säälittäviä.

Jos työksenne tai metsästyksen vuoksi ette joudu kantamaan asetta, lopettakaa luotiaseiden kanssa pelleily.
Kiitos kun kerroit meille, mutta kuten ehkä ole huomannut, omat kriteerit eivät täällä(kään) ole mikään yleispätevä mittari muiden harrastusten arviontiin, eivätkä varsinkaan niistä kirjoittamiseen tuohon sävyyn. Consider yourself warned.
uku kirjoitti: P.S. Mika tai muut, älkää nyt tätä (kin) moderoiko ja poistako.
Olkoon nyt tuossa ns. varoittavan esimerkkinä. Vaikka ei toisten harrastukset miellyttäisikään, niistä voi joko puhua asiallisesti tai sitten pitää mielipiteensä omana tietonaan. Kiitos.
Gassho. :bow:
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#133

Viesti Jussi Häkkinen »

uku kirjoitti: Gassho.
Terveydeksi.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

#134

Viesti Kyynikko »

:lol: :lol: :lol:
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

#135

Viesti YJT »

Mjölnir kirjoitti: Ainakaan Suomessa ei FX:iä myydä kuin viranomaisorganisaatioille tietääkseni.
Käsittääkseni on niin, että Simunition ei myy FX-teknologiaa muille kuin viranomaisille. Ei edes vakiintuneille ja tunnetuille koulutusfirmoille, yksityisistä puhumattakaan.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa