Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Linko

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#31

Viesti Verr »

riku kirjoitti: Enpäs tiennytkään että kanamunalla voi vahingoittaa toista ihmistä :? .

Kiekonkaltaisia vahingoittamisvälineitä, tässä fiktion puolelta:
http://www.warriorprincess.com/seasonfi" onclick="window.open(this.href);return false; ... hakram.jpg

Riku Ylönen
Kananmunan massa, muoto ja aerodynaamiset ominaisuudet vastaavat mielestäni suurelta osin kiveä.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#32

Viesti Jussi Häkkinen »

Verr kirjoitti: En tiedä sellaisia kiekkomaisia esineitä joilla ihminen voi käsin heittäessään vahingoittaa toista ihmistä. Frisbee ei sellainen ole. Teräfrisbee?
Litteä kivi.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

#33

Viesti Laredo »

Teinpä tässä pari erilaista linkoa (toisen palasta farkkua, kengännauhoista ja teipistä ja toisen pelkästä hamppunarusta). Aivan järjettömän siistejä vehkeitä ovat, 100 metriä lentää kivi kohtuullisen vaivatta (joskin epätarkasti). Täytyypä vielä kokeilla eri pituuksia ja malleja.
Kaptah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1198
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Pori

#34

Viesti Kaptah »

Joskus teininä tehtiin kaverin kanssa lingot. En muista enää mistä...
Kai narusta ja jostain nahan palasta.

Mentiin sitten alueelle, jossa liikkui paljon fasaaneja :badgrin:
Kieltämättä meistä tuli aika hyviä; fasaanit eivät vaan päästäneet meitä tarpeeksi lähelle, joten pataan ei yksikään päässyt...
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#35

Viesti Verr »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Verr kirjoitti:En tiedä sellaisia kiekkomaisia esineitä joilla ihminen voi käsin heittäessään vahingoittaa toista ihmistä. Frisbee ei sellainen ole. Teräfrisbee?
Litteä kivi.
Josta päästään kuitenkin siihen mitä olen yrittänyt alunperin toitottaa: lingolla lentää pidemmälle.

Väitteeni oli kuitenkin typerä.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#36

Viesti Timpa »

Terve kaikille!
Piti oikein kirjautua tänne kun täällä oli eräs harvoista suomalaisten foorumien linkokeskusteluista; tosin yli puoli vuosikymmentä vanha, mutta kuitenkin. Tein näet linkoharrastusta käsittelevän infosivuston:
http://linko-sling.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Joten jos jotakuta kiinnostaa niin vilkaiskaa. Sieltä löytyy nopeus- ja tehotestejä, erikoislinkoja ym.
Samoja videoita löytyy myös You Tube-kanavaltanikin:
http://www.youtube.com/user/TimpaLinkosling" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkoilu on Suomessa harvinainen harrastus, mutta ilahduttavaa nähdä, että täällä on siitä keskusteltu; kamppailulajeihin kuuluu eksoottisia aseita, joten miksikös linko ei siinä joukon jatkona mene.
Itse en ole kamppailuharrastaja, kuulun niihin jotka huutavat lyönnin jälkeen :smt003
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Linko

#37

Viesti Aihki »

Timpa kirjoitti: Itse en ole kamppailuharrastaja, kuulun niihin jotka huutavat lyönnin jälkeen :smt003
Otetun vai annetun? :lol:

Kyllä mä olen erilaisia linkoja kokeillut ainakin 15 vuotta, osa toimii ja osa ei, osuminen ei kyllä ole helppoa tai siis jos heitän rannalta niin järveen yleensä osun.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Linko

#38

Viesti Jussi Ekholm »

Tuli katsottua sivustosi, ja oli ihan kiinnostavaa juttua siellä.

Itse joskus pikkupoikana tuli pieni linko väsättyä. Sellainen mihin meni vain pikkukiviä, eli taisi olla tuollainen sormilinko? n.40-50cm pituutta sillä kai oli. Tarkkuuteni sillä oli jotain aivan kaameaa, ja pituutta parhaimmillaan kai joku 50m tuli, ei minulla ollut oikein käsitystäkään miten sillä olisi kuulunut oikein heittää. Sitä kun sai käsivoimin isompia kiviä pitemmälle ja suhteellisen tarkasti heitettyä jäi tuo linkoilu.

Olisi kyllä aika messevää päästä koittamaan tuollaisia kunnon linkoja ja päälle 100m kaaria. Nyt aikuisena olisi paremmin käsitystä sen toiminnasta.
Jussi Ekholm
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#39

Viesti Timpa »

Aihki kirjoitti:
Timpa kirjoitti: Itse en ole kamppailuharrastaja, kuulun niihin jotka huutavat lyönnin jälkeen :smt003
Otetun vai annetun? :lol:
.
Taidan suvereenisti huutaa kaikenlaisten iskujen jälkeen :)
Jussi Ekholm kirjoitti: . Sitä kun sai käsivoimin isompia kiviä pitemmälle ja suhteellisen tarkasti heitettyä jäi tuo linkoilu.

Olisi kyllä aika messevää päästä koittamaan tuollaisia kunnon linkoja ja päälle 100m kaaria. Nyt aikuisena olisi paremmin käsitystä sen toiminnasta.
Jos käsin saa linkoa pidemmälle, silloin teknikassa on jokin fiba, mutta jonka saa kyllä pienellä kokeilulla korjattua. Kun homma toimii, teho kyllä yllättää heittäjän.
Omat linkoni eivät välttämättä ihan "kunnon linkoja" ole, ne ovat aikalailla luolamiesmallistoa, verrattuna siihen miten taidokkaita maailmalla tehdään. Mahtaisinko raaskia edes heittää sellaisella jota on sydänverellä kudottu ja tuunattu tunti- tai päivätolkulla.
Haaveena olisi joskus saada Suomen linkoharrastajia koolle; ja sinnehän toki olisi tervetulleita kaikki joita vähänkin homma kiinnostaa. katsotaan saanko joskus itsestäni irti.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
ktalo
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 148
Lauteille: Syyskuu 2009

Linko

#40

Viesti ktalo »

Mukulana tommosia tuli kyllä väsättyä. Pituutta kiven linkoamiselle tuli muistaakseni aika paljon (aika kultaa muistot). Tarkkuus oli semmonen, että osuin kyllä aika usein puuhun. Metsään kun linkosin. Siis johonkin puuhun - siinä voi sitten itselleen uskotella, että juuri tuohon puuhun tähtäsinkin..

Nahkaa ja narua olivat nuo viritykset.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#41

Viesti Timpa »

No en voi itsekään mainostaa olevani maailman tarkin linkoheittäjä. Pääasiassa lingoissa kiinnostaa juuri se, minkä Verr tuo ketjun ekassa viestissä esille:
Verr kirjoitti: Onkos kukaan potkulaisista tutustunut tähän mahtavaan esineeseen ja sen tuomaan voimantunteeseen? .
Pikkupoikana olin ensimmäisen linkoheiton jälkeen ällikällä lyöty, kun sain naruista ja nahasta "supervoimat". Se oli kerrasta koukkuun -hetki.
Ja esim. tuohon 61m/s kuulan nopeuteen en ole yltänyt edes (ostetulla)ritsallani.(kylläkin vaan perusritsa)
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#42

Viesti Timpa »

Mikä onkaan juhannuksena hauskempaa kuin heitellä lingolla puukkoa ja heittotähteä :smt003
" onclick="window.open(this.href);return false;
(talvitakkiosuus on filmattu jo aikaisin keväällä)
Laitan pätkän osoituksena lingon monipuolisista käyttömahdollisuuksista.
Ja muovipussillekin löytyy filmistä uusia aseellisia käyttötarkoituksia :)
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#43

Viesti Kari Aittomäki »

Vaikuttava demo!
Mutta mitäs sä siistiä petsattua lautapintaa pommitat, raaka/jätelaudasta nakuttaa nopeasti hyvän maalin.
Mulla on ulkona lujatekonen ovi taustana ja täälä sisällä pahvilla kiedotut puulevyt, vanhoista tuoleista napatut.
Vlado Schmidtin salilla on kuulemma puunrungon käikäleitä maaleina.

Venajalla ne käytti narupuukkoa aika samankaltasesti ja pelottavalla teholla.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#44

Viesti Timpa »

Seinälaudoitus on peräisin jo 50-luvulta, joten ihan brand new se ei ole :)
Tosin normaalisti tuon sauna/verstaani takana minulla on vaneria johon heitellä, mutta vilmille valitsin vähän paremman ympäristön.
Narupuukko? Tarkoitatko siis narun päähän kiinnitettyä puukkoa? Voisin kuvitella, että narut ovat kiinni kahvan molemmissa päissä, ja kädessä ehkä vielä jokin kapulanpätkä.
Eipä käynyt mielessäkään, että vastaavantyyppistä konstruktiota on oikeasti jossain käytetty.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#45

Viesti Kari Aittomäki »

Toki on.
Narupuukko on blokinalueella.. ei nyt yleinen mutta tiedetty vehjes, etenkin mellakoissa niitä näky.
Naruterä ois kai osuvampi nimi, vaikka näky niitä nopeesti kasattujakin.
Sellasella on hyvä roimia vaikka kilpimuurin yli/ali, tosin sieläpäin se tiesi melko välitöntä luotipalautetta.
Joillain briteillä oli vastaavia tylppäaseita ja irkkujen kivisukka on wanhaakäytäntööö...
Tyypillisesti naisase, varo irkkumimmiä jolla on siideritölkki sukassa "viilenemässä".
Itseasiassa pirullisin kohtaamani mukaelma tuli vastaan Kannelmäessä, sällillä oli joku umpitylsä naisten sidostesukka jonka sisällä lepäs bilispallo.
Ja nottaristus se oli näppärä! Mä olin jo että tässähän jää hopeelle, onneks sain ahdistettua nurkkaan.
Pääsin pikkumurtumilla.

Ihan varsinaisesti linkokäyttönä en ole nähny puukkoja paiskotun.
Tuo shuriken/vaijerijuttu oli källi.

Ja perkeles, ne laudat on siis ehtaa lujaa joessauinutta luomupuuta.
Älä sellasta pirsto!
Tää puunamyytävä nykyajan pikakasvatettu selluloosahöttö ajaa asian raakasti paremmin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa