Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Linko

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#151

Viesti Kari Aittomäki »

Aattelinkin että se perusvyö on siihenmittaan lerppu että painolla (solkeen pujotetulla munalukolla, tai sitte sillä cowboysoljella) se tällinjakelu pelittää, mutta teränkääntö aina kohteeseen.. mission impossible.
Ja onhan senyt aika keskittymistä vaativaa pitää elävää terää vyönsolkeen viilattuna, kun pitäis liikkuakkin.

Olen juu treenannut vyönkäyttöä ja Kiinanmaalla olen jopa nähnyt ja muistiini painanut vyöllä tehdyn katan.
Olivat vielä mantsu-sotilaita, pahamaineisia.

Vyöllä ruoskiminen, "vyöhihina" on ollu vanhastansa sellanen alistava kurinpalautus, tyypillisesti isältä-pojalle annosteltu.
Eli kentällä sellanen halveksiva toimenpide, "et ole mitään"-alleviivaus.
Niinku näin:



Leffat on kivoja.
Tuo kuristus.. tollasen olen tehnyt, siis vyöllä mutta ristiotteella. Se oli nopea nukahtaminen kyllä.
En ole vyöllä ketään ruoskinu sentään, enkä ole joutunut vyötä kohtaamaan.

Victor Counter on aika rokrokrok kyllä.
Hävettää aivan että en muistanut ite tota Asterix-juttua (mökö). On ne kuitenkin melkomontasaataakertaa läpiluettu.

lisäys: Steve Reevis, tuo inkkari on jo ehtinyt kuolla pois.
Oli Mustajalka.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#152

Viesti Timpa »

Kylläpä piiska viuhui. Olen kerran pentuna saanut vyöpiiskaa. Syytä en enää muista. Vaimokin on kerran ollut niin tuhma, että on saanut solkipäätä. (siis ei minulta vaan isävainaaltaan). On häntä koulussakin isketty näpeille karttakepillä; vaikka on saanut myös hymytyttöpatsaan.

Minun ei pitänyt tätä videota edes jakaa täällä, mutta laitetaan nyt, jotta linkoaihe säilyy. Eli kokeilu hyvin kärkipainoisella linkoprojektiililla.
:) Luonnollisesti home made:

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#153

Viesti Timpa »

Laitetaanpas tällainen hauska sattumus. Vähän tähtäysvirhettä, ja petanquepallo mäjähti itseeni :smt003

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#154

Viesti Timpa »

Linko vastaa peruslauta, 22X100.
Aika sitkeää muuten oli.

https://www.youtube.com/watch?v=wwItfgbALi4
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#155

Viesti Kari Aittomäki »

Kuusilauta on kai aikas sitkasta kyllä. Mäntylauta on on aivan höttöä, etenkin nää tehokasvatetut. Niistähän lyö melkein sormen läpi.
Mulla on lattiat sentään seitkytluvun lautaa, kovaa ja elävää. Äijän kanssa ruuvattiin aikanaan.

On se kauhea voima tossa lingossa, voi jeetina. Et sorsia ole yrittäny ottaa? Tai jäniksiä?

Tosta kimmokkeesta, mä olen heittäny itteeni moralla kurkkuun.
Yritin katkasta puolien väliin sitomani narun, otti kimmokkeen ja suoraan uu-kutina leuan alle.
Onneks jenka ei ollu ihan kohdallaan.
Säkä riitti.
Oar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 555
Lauteille: Huhtikuu 2011

Linko

#156

Viesti Oar »

Kari Aittomäki kirjoitti: kesä 16, 2019, 04.13 Tosta kimmokkeesta, mä olen heittäny itteeni moralla kurkkuun.
Yritin katkasta puolien väliin sitomani narun, otti kimmokkeen ja suoraan uu-kutina leuan alle.
Onneks jenka ei ollu ihan kohdallaan.
Säkä riitti.
Olisi ollut kyllä aika komia tapa lähteä. Ja löytäjille ihmeteltävää.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#157

Viesti Kari Aittomäki »

Hee, se oli duunipaikalla luppoajalla, mukana suursäkittämöporukassa oli eräs Vesa joka myöh aloitti Han moodon ja otti +nelikymppisenä vapaaottelun, oikeen komiasti ottikin. Muttaku Rupponen oli vastassa niin.
Oli myös taitava puukonlennättäjä. Kasari-aika jytisi hyvin.
- Mullon niin mieletön hauis etten edes nukkua jaksa, däädäddää.
Siekkarit.

Olen myös ampunu itseäni ilmapistoolilla silmän alle sentin osia alle silmämunasen.
Kimmoke sekin.
Säkä riitti silloinkin, kuten monestikin.
Olen oikeen ihmetelly että milloinhan.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#158

Viesti Timpa »

Kölvina tehtiin kuusesta jouskareita. Oli jämerää tavaraa. Kuusilaudalla on sama ominaisuus, kuin sillä pingotetulla narulla; eli jos ei mene läpi, niin heittää railakkaasti takaisin. Pingotetusta narusta+puukosta saisi hyvän videon, mutta siihen liittyy riski, kuten Kari havaitsi.
Ilmakolla laudoitukseen, antoi kans kölvina palautuksen kaverin mahaan. Ja oikein surisi kun lensi takaisin.

Tähän metsästyspuoleen en ole lähtenyt. Saattaa olla laitonta, ja olen niin eläinten ystävä, etten pystyisi ottamaan henkeä heitiltä. Kerran olen lopettanut kärsivän linnun, ja kerran kissan pyydystämän päästäisen; tuotti tuskaa.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#159

Viesti Kari Aittomäki »

No anteeksi metsästyskyssäri. Tajuan kyllä, mulle vaan itselle on pennusta asti ollu luontevaa pyytää pataan.
Yks kesä meni kerran miltei kokonaan mettässä hyttysiä syöttämässä.
Nykyään mitä tähän tontille tulee niin poikkeuksetta vaan koitan lahjoa eineksillä ja juttelen mukavia.
Näin sitä vanhenemme.

Kuusen joustavuus on juu melkoista, yks vanhempi tapaus teki keittiönlaattian jostainsaamistaan kuusilaudoista ja panin merkille että ruuvauspisteet oli paljosti harvemmassa kuin männyllä.
Yritin kysellä mutta se vaan mutisi jotain.

Tuleeko kuusesta kunnon jousi?
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#160

Viesti Timpa »

Ei mitään anteeksipyytelyjä! Minulta saa kysyä mitä vaan. Kerran nyljettiin kaverin kanssa kuolleena löydetty orava, kun kaveri halusi harjoitella nylkemistä. Eli en minä herkillä kierroksilla käy, mutta elävän otuksen otan hengiltä vain jos on pakko. Ja minulla on pari metsästäjä-kaveria, ja puhumme muitta mutkitta harrastuksesta, mutta liipaisimen painaminen ei kiinnosta.

Teini-ikäisen mittapuulla kuusesta tuli loistava jousi. Pitäisiköhän taas rakennella? Minulla olisi saunan vintillä pari kolme vahvaa katajan runkoakin (mökkitien alta raivattuja). Muutoinhan ne ovat rauhoitettuja.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#161

Viesti Kari Aittomäki »

Sen verran pehmeä minäkin eläinten suhteen olen että kerrottuna inkkarikesänä lopetin loukku- ja ansapyynnin melko nopeaan.
Se oli helppoa ja tuloksellista mutta..
Verkoilla käyntikin on hankala paikka. Kamala kuolema.

En tarkasti tiedä minkälainen puu on brittien marjakuusi, olen päässy häbläämään sikäläistä marjakuusijousta ja vahvan oloinen oli peli.
Isäntä oli jousiharrastaja ja kehui joustaan kovasti.
Nuoletkin oli jotain erikoispuuta, en muista mitä.

Tästä on vartin kävely sellaseen katajalehtoon jossa on katajaa havissu niinkauan kuin minä muistan.
On aikamoinen, olen joskus harkinnut katajantaimen istuttamista tähän tontille mutta on kuulemma huono juurtuun.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#162

Viesti Timpa »

Mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän pehmenee. Esim. suomalaisten lasten ja nuorten ongelmat (kaverittomuus, harrastamattomuus, köyhyys, vanhempiensa ongelmat, jne.) ovat alkaneet ärsyttää ihan hemmetisti. Olen harkinnut jopa jonkinlaista tukemista, mutta eihän minun aikani riitä.
Mutta tästä syystä sodat ovat nuorukaisten hommaa. Silloin ei paina mikään eikä mieti mitään pehmeitä.

Marjakuusi on varmastikin eri tuote, kuin suomalainen kuusi. Joskin väheksymättä suomalaistakaan kuusta.
Hyvän nuolipuun aine kiinnostaisi kyllä tietää.

Katajasta muistan kerrotun, ettei sitä ole helppo istuttaa.

Jäi mieleen pyörimään narun heittopuukolla katkaisu. Ja kun se jää pyörimään, se tarkoittaa, että se haastaa koko ajan yrittämään sitä. Vaarana on tietysti puukko kurkussa, mutta juuri sehän siinä haastaakin. :rok:
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#163

Viesti Kari Aittomäki »

Juupaniin, mullakin on oikeestaan tajuttoman paljon kokemaa näistä mieskontaktia hakevista nöösiäistä.
Sekä lajien puitteissa että ihan näin koti-oloissa, tossa on norkoillu monenlaista jesseä väijymässä treeniä ja värkkäilyjä ja ne puheelletulot on olleet kyllä koskettavia.
Etenkin se puukonnakkelu tuntuis kutittavan sällinalkuja.
Ja keppijutut.

Mitäköhän niitten faijat oikeen veivaa, ei tässä tietääkseni yksinhuoltajamutseja montakaan käryä.

Muakin on kutkuttanut tuo ihan silkka nuorisotyö mutta erisuuntaan on joki vienyt.
Sääli, mulla on ihan tuloksiakin kertoa, senverta monasti on saanut varafaijan saappaisiin astua.

Marjakuusi lie lähempänä katajaa kuin meikäkuusta, pensas hän taitaa olla.
En yhtään muista mitäpuuta ne nuolet oli, sen muistan että helpoksi käsitellä mainittiin. Eli en muista mitään hyödyllistä.

Kataja on kaunis mutta siihen kai kuuluis se villeys, istutettu on kesyversio.

Puukkokimmokkeessa vois olla fiksua heittää peli vinosta kulmasta, niin että kimmoke lähtee tonnejonnekkin.
Narun kyseenollen luultavasti suoraan takas.

Jokusuoja ois kai helpohko väsätä.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 99
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Linko

#164

Viesti Timpa »

Nuorisotyö olisi palkitsevaa, mutta ottaisi myös voimia kun näkisi ongelmien määrän.

Puukonheitossa muistan nöösinä olleen jotain maagista - ja ehkä vähän isompanakin poikana :smt003

Vinokulma olisi heitossa OK, mutta vaarantunne katoaisi.

Ja että pysytään aiheessakin, niin tässä taas vähän linkousta. Pyörän runkokin menee mutkalle, joten kyllä siinä lingossa jotain voimaa on:

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Linko

#165

Viesti Kari Aittomäki »

Parpaari, hajotit hienon vanhan fillarin! [-X

Mullakin oli miltei tollanen, joku saatanan kulli pölli sen.
Valhallassa tapaan hänet ja suolistan. Tai linkoilen persauksensa kelpaamattomaksi.

Lingoissa on tosiaan Voimmaa, jo assyyrialaiset (lujasti ennen ajanlaskun alkua) ymmärsi käyttää linkoja:

Kuva

Jolsen ihan väärin muista niin noissa kivikuvissa linkomiehet marssi jousimiesten takana.
Oletan syyksi jousten tarkempaa tarkkuutta, linkojen kivet lie olleet peruspehmitystä.

On tietääkseni löydetty Caesar/Pompeius-mylläkän aikaisia linkokiviä joissa on iskulauseita!
Hyvin hauskoja, eli ei se jengi niin erilaista ollut silloinkaan.

Assyyrit näyttäis pyöräyttäneen pystysuunnassa.
Meniskö se möltti sillälailla pitemmälle?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 26 kurkkijaa