Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Moniko on nähnyt aseen liikkuessaan "yössä"?

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Pauli
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2135
Lauteille: Maaliskuu 2005

#31

Viesti Pauli »

Viimeisin isompi työkalu, jota nähnyt liikenteessä oli, kun metrossa joku tuli kirves kädessä kysymään "ei sulla olis tarjota spaddua"?
Tuli tarjottua..
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16103
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#32

Viesti Kari Aittomäki »

Hih, itte olisin mitä varmimmin hymyillyt kauneinta hymyäni ja kertonut tupakoinnin olevan varsin pöhkö tapa.

Niinkuin kerrankun..
tai antaap olla.
Onneksi voi pöhtiä tehtyjä tyhmyyksiä eikä tekemättömiä.
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#33

Viesti fatman »

YJT kirjoitti:
fatman kirjoitti:
YJT kirjoitti: Varmaan eksoottisin vastaaan tullut on viikate.
Joskus 10-15 vuotta sitten Padasjoella juhannuksena taidettiin tehdä oikein surmatyökin tuolla maataloustyökalulla.
No ei se Padasjoella juhannuksena varmaan olekaan eksoottinen. Helsingissä Kaivokadulla sen sijaan vähän enemmän.
Kaveri oli varmaankin matkalla vuokrapalstalta kotiin. :roll:
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#34

Viesti AnarkiaVaari »

Ei yössä, mutta päivällä rautatieaseman lähellä joku sekavan oloinen kaveri pyysi tupakasta jämät kaveriltani. En aluksi pitänyt tilannetta outona, mutta sitten huomasin että sen kaverin taskussa pilkotti revolveri.

ihanaa.
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#35

Viesti L.K. »

AnarkiaVaari kirjoitti: Ei yössä, mutta päivällä rautatieaseman lähellä joku sekavan oloinen kaveri pyysi tupakasta jämät kaveriltani. En aluksi pitänyt tilannetta outona, mutta sitten huomasin että sen kaverin taskussa pilkotti revolveri.

ihanaa.
No antoiko jämät? ;) :D
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16103
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#36

Viesti Kari Aittomäki »

Maga, jos esitän väitteen että harva on se vauhdikas kapakka jossa narikasta ei löydy tykkiä heittäytymisetäisyydeltä niin olenko mielestäsi väärässä?
Omasta kapakasta ei kannata mitään kertoa vaan ihan hypoteettisella tasolla pähkäillä.

Löytyykö tuttavapiiristäsi ovimiehiä jotka ovat aseen kohdanneet ja riisuneet ja missä olosuhteissa?
Oletteko jutelleet aseuhasta ja hyökkäyksen vastaanotosta, nimenomaan asiakasturvallisuuden kannalta?
ja onko se muu henkilökunta ohjeistettu asian suhteen miten?
Vaikka ne kalkkunat ovat aina tietävinään kaiken niiiin hyvin koska ovat pyllistäneet sekä rosvoille että poliiseille.

Sanomattakin selvää että kuka vaan saa vastata mitä tahansa. Olisi suotavaa, josku oikein säikähtää miten vähän treenanneetkin ovat sisäiseen malliinsa sallineet.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#37

Viesti L.K. »

Et varmaan ole yhtään väärässä,kyllähän niitä tykkejä yössä liikkuu saletisti.Toki vähän riippuu paikasta,mutta jos ei ole mukana,niin varmasti autossa raflan edessä ainakin.

Ei ole suoranaisesti noista aseuhkajutuista sinällään ollut puhetta,meillä pyritään yleisestikin pitämään ne tiedetyt aseenkantajat ulkona raflasta,pienellä paikkakunnalla kun vaikuttaa.
Varmaan voisi asioille ajatuksia suoda enemmän,se on totta kyllä.

Yhdelle työkaverille kävi eräs herrasmies tykkiä esittelemässä,mutta kun ei saanutkaan sitä pelkovaikutetta mitä ehkä odotti,niin kalppi matkoihinsa.
Kyllähän sitä toki varovasti pelaa niiden kanssa,kenen tietää kantavan jotain kättä pidempää.

Tästä jatkona taas itse kysyisin sitä,että miten olet Kari kun olet pokepiireissä iät ja ajat pyörinyt,niin kuinka paljon edelleen ovella tehdään duunia ilman liivejä?Itse olen nimittäin hyvin harvoihin törmännyt ketkä käyttävät ja mielestäni se on aika outoa.Eihän se liivi mikään oikotie onneen ole,mutta halpa "henkivakuutus" ehkä jossain tilanteessa..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 16103
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#38

Viesti Kari Aittomäki »

Niin, tarkoitin tietenkin sitä narikkatykkiä eli portsarin omaa hihaässää.
Kun vankilasta pääsee joskus pois vaan haudasta ei..
Tosin, luotiaseeseen turvautuvaa vastaan tappelu ei ole ylivoimaista supersankarihommaa, hyvin virhealtista kyllä.
Ja pirun jännä paikka.

Näistä muuallaperäämistäni kunnioutusmaneereista on aivan oikeaa hyötyä, kykenee lukemaan vastustajaa, katsomaan vihollisen kiikarin läpi.
Kerran ja aika hiljattain vain Tiesin että jätkä tulee kohta Dramaattisesti ovesta tykki ojossa. Eli käytösmallinsa, empatiakin on ase.
Kun en ollutkaan siellä missä kurja odotti minut näkevänsä, sain etulyönnin.

Liivit mulla on ollut vain henkilösuojauksessa päällä, ovella ei koskaan.
Joku machojuttu.
Jotenkin se asenne on joku umpityhmä antaa-tulla-saatana.

Monet ei käytä, varmaankin sen takia että Suomi on yhä lintukoto, vaikka paikoin ne linnut on kyllä lokkeja ja variksia, joitten seassa rottiakin vilistää.
Mutta kevyttä peliä silti.
Myöskin elämme Kuluttajakuninkaitten eli tärkeilevien valittajien yhteisössä, liivistä saa kuulla ja se näyttää provolta.

Sitäpaitti, mulle on näytetty hemmetti kirvestä jonkinkerran useammin kuin asetta. Ja se peli ei liiviin silleen jumiudu.
Kuvake
AnarkiaVaari
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 311
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#39

Viesti AnarkiaVaari »

K.Maga kirjoitti:
AnarkiaVaari kirjoitti:Ei yössä, mutta päivällä rautatieaseman lähellä joku sekavan oloinen kaveri pyysi tupakasta jämät kaveriltani. En aluksi pitänyt tilannetta outona, mutta sitten huomasin että sen kaverin taskussa pilkotti revolveri.

ihanaa.
No antoiko jämät? ;) :D
Joo kun se sen huomasi, niin taisi antaa aika reilutkin jämät :)
(Slurps!) Vaikea puhua, kun on nokka täynnä jätskiä!
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#40

Viesti L.K. »

Just Kari,ai tarkotit semmosta narikkatykkiä.Just just... :)

Joo,itsekin saa aina silloin tällöin merkiteseviä katseita yms. kun liivejä käyttää.Tosin itse olen jo niin pitkään käyttänyt liivejä,ettei sitä jaksa "stressata" jos joku siitä kommentoi.
Ja nykyliivithän pysyy aika hyvin jo jemmassa ohuenkin paidan alla.
Eikä suurin osa asiakkaista varmaan edes tuubaltaan tajuais,vaikka ne liivit olis vedetty paidan päälle rouheesti. :D
Sillai jotkut huomaa,kun taputtelevat olkapäille tai tökkivät maahan.
Kerran yks kaveri ihan tosissaan totesi "äijällä on aika tiukka pakki". :lol:

Joo,kylhän se varmaan todennäkösempää Suomen oloissa on,että keklusta tai jostain muusta teräaseesta tulee ennen kuin luodista.
Mutta kylhän se liivi ehkä vähän pysäyttää sitä kirvestäkin,ehkä jossain tilanteessa sen kriittisen sentin tms. ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#41

Viesti JanneM »

Mä käytän liivejä sillon tällöin...
Miksi en käytä niitä aina tai miksi en ole ania käyttämätä...? jaa-a, enpä tiedä.
Omat liivini ovat kohtuulliset ohkaset joten en saa kivasti paidan alle piiloon. Tosin ne olalle taputtelijat ja halailevat pikkutytöt kyllä ne liivit huomaavat.
EN suinkaan pidä liivejä sen vuoksi, että pelkäisin jonkun ampuvan minua. Mä veikkaan, että jos vastassa on ampuma-ase, niin en mä mitään sankaria yritä leikkiä oli liivejä tai ei. Mun liiveissä on toisaalta hemmetin hyvä viilto ja pistosuojaus, niin se ovat osamattomia puukkomiehiä ja piikkinarkkareita vastaan vallan hyvät suojausvälineet.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#42

Viesti L.K. »

Jep,itselläkin suurin syy juuri nuo keklut yms.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#43

Viesti JanneM »

K.Maga kirjoitti: Jep,itselläkin suurin syy juuri nuo keklut yms.
Tosin oon havainnut että paras mahdollinen puolustautumisväline on hyvä supliikki. Ei se liivikään suojaa jos on taitava veitsimies edesä, mutta hyvä supliikki voi pelastaa sillonkin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

#44

Viesti mronkain »

Arizonassa käväistessäni aikoinaan huvitti, ihmetytti ja kauhistutti muutamat paikalliset kummallisuudet. Esim. käsiasetta saa kantaa mukana, kunhan se on siististi esillä. Koskee myös veitsiä. kaupoissa ja kapakoissa ovensuussa kyltit: "Please check your guns at the door." Eli suomeksi: tykit narikkaan, kiitos. Paikallinen kaverini nukkui pumppuhaulikko sängyn vieressä kun edellisessä paikassa känniset chicanot (vai intiaanejako ne oli?) olivat tulleet kutsumatta ikkunan läpi sisään. Paikallisen lain mukaan kotiin (koskee myös tonttia!) luvatta tunkeutujaa kohti saa ampua, koska voi olettaa että tällä on ase. Ja tämän siis Phoenixissa (tai no, Tempessä, Phoenixin osa kuitenkin), ei missään ihan tuppukylässä. Ja tämä oli vuonna 1992. Ei ihmetyttäisi nykyään enää niin paljoa. Vaikka siellä aseita näkikin paljon, tietynlaista molemminpuolista rispectiä synnyttävä tekijähän ne ovat. Tietää että jos uhon jatkeeksi kiskoo esiin kättä pidempää, vastapuolelta löytyy myös.

- Marko
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#45

Viesti L.K. »

JanneM kirjoitti:
K.Maga kirjoitti:Jep,itselläkin suurin syy juuri nuo keklut yms.
Tosin oon havainnut että paras mahdollinen puolustautumisväline on hyvä supliikki. Ei se liivikään suojaa jos on taitava veitsimies edesä, mutta hyvä supliikki voi pelastaa sillonkin.
Totta kai.Liivit on apuvälinen siinä kuin kaasu tms. Ei niihin voi sokeasti luottaa ja tottahan se on,että suuvärkki on se useimmiten pelaava voimankäyttöväline. ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 18 kurkkijaa