Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mighty sjambok

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Mighty sjambok

#91

Viesti mronkain »

Paappa kirjoitti: Tätä kun lukee rupeaa harmittamaan se, että kun olisi ollut mahdollista saada jonkinlainen nagaika eli kasakanpiiska rupesin rajoittuneeksi. Nimittäin siellä systema-seminaarilla näitä kuulemma oli tarjolla.
Täältä löytyy!

Minulla on tuollainen, ihan kelpo peli.

EDIT: jos kokeiluhalua riittää, myös täällä löytyy mielenkiintoista valikoimaa.

- Marko
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Mighty sjambok

#92

Viesti mronkain »

Kalle Koskinen kirjoitti: Nuo isommat kohteet vaikuttavat loogisilta, mutta kuinka solisluuhun kohdistuva isku toimii? Putoavasti? Noh, kai se siinäkin tuntuu jos tarpeeksi terävästi vetää. Mutta koska minun solisluita ei olla koskaan kohdeltu kaltoin, niin siksi en osaa äkkiseltään hahmottaa, että mitä sen suhteen voi tapahtua.
Ei se oikeastaan luuhun ole tarkoitettukaan, vaan siihen lihakseen luun päällä. Luita ei toki ole tarkoitus murtaa. Ilmaisin vähän epätarkasti, sori.
Kalle Koskinen kirjoitti: Sen vielä kysyisin, että onko yleensä parempi vetää tuollaisella piiskalla reilusti läpi, vai sellainen ruoskamainen snap?
Molemmat toimivat. Itse löisin pääasiassa läpilyöntejä. Sjambokilla näpäytystä lyödessä pitää juuri tehdä niin että pysäyttää kahvan tai hidastaa sen vauhtia ja antaa kärjen jatkaa matkaa. Sitten pitää osata hallita myös sen kärjen takaisinlyönti sen osuttua kohteeseen, ettei se osuu omaan lihaan.
Kalle Koskinen kirjoitti:
mronkain kirjoitti:Sain muuten tästä inspiraation kinuta yhdeltä Afrikassa tällä hetkellä majailevalta kaveriltani sjambokia tuliaisiksi, hän kun on juuri oikeilla mestoilla sellaisen löytämään
Jos vain saat samaan syssyyn tilattua pari kiloa aitoa puolikuivaa Biltongia tankoina, niin mielelläni maksaisin vähän vaivanpalkkaakin. Ei nimittäin enää kovin helposti saa tuota elämäni suurinta herkkua käsiini. Meinaa nimittäin sitä lihaa tulla jo oikeasti ikävä. Kudu, strutsi tai lehmä, kyllä minä sitä syön...
Mitäs elukkaa moinen on? Voisin kuvitella että elintarvikkeissa on joku rajoitus tuonnissa. Kaveri on muuten Swazimaassa.

- Marko
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Mighty sjambok

#93

Viesti Paha Kani »

mronkain kirjoitti: jos kokeiluhalua riittää, myös täällä löytyy mielenkiintoista valikoimaa.
- Marko
Jep jep. Tuon linkin takaa:
Kuva
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Mighty sjambok

#94

Viesti mronkain »

Ne kasakat, ne kasakat... Sota on julmaa ja ratsuväki raakaa. Kuten sanoin, jos kokeilunhalua riittää...

- Marko
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Mighty sjambok

#95

Viesti Paha Kani »

No kunhan noi lakatut varpaankynnet eivät ole maskirovkaa, niin ei se nyt ihan kamalalta vaikuta.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Mighty sjambok

#96

Viesti Sardaukar »

Jos ei muisti ihan petä, niin sjambokeilla aseistetuilla poliiseilla saatiin jossainpäin Afrikkaa rautatieaseman hulinaa "rauhoitettaessa" 90-luvulla aikaan melkoinen paniikki, jossa tallautui pirusti porukkaa kuoliaaksi. (En enää Googleta, vaimolta meni jo herne nenään, kun näytin vimosen sjambok-sivun... :oops: Mutta mitäs meni kysyyn et mikä on sjambok..)

Anyhow, muistan ainakin yhden uutispätkän 80-luvulta, jossa porukkaa huideltiin ko. vehkeellä aika surutta E-Afrikan poliisin toimesta, näytti sattuvan.
Laredo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 315
Lauteille: Heinäkuu 2006

Mighty sjambok

#97

Viesti Laredo »

Nonniin nyt on sjambokki kotona! Jotenki v-mäisen tuntunen toi kahva, mutta kai siihen tottuu.
Working is the biggest problem of the drinking class
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mighty sjambok

#98

Viesti Kari Aittomäki »

Olen muuten unohtanut kertoa että Baltiassa ja idässä poliiseilla on käytössä vähä samankaltaset roitelupelit.
Ja pakkotuolit, hähä.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mighty sjambok

#99

Viesti Kari Aittomäki »

Sjambok on vaan niin hyvä peli!



Tolle jätkälle vois tarjota kaljan tai parikymmentä.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Mighty sjambok

#100

Viesti Kuhmu »

Kari Aittomäki kirjoitti: Sjambok on vaan niin hyvä peli!

[114_www]http://www.smh.com.au/news/national/gat ... 09535.html[/114_www]

Tolle jätkälle vois tarjota kaljan tai parikymmentä.
joo, tarjoaisin ne puolet niistä.
”You must enjoy this”.
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Mighty sjambok

#101

Viesti Kuusikko »

Sjambokki oli tosiaan juuri oikea peli tuohon tilanteeseen. Keklulla tai mutkalla olisi vaan päässyt linnakkeeseen asukiksi. Nyt selviää pikkutuomiolla ja valtiolle menetetty peli ei paljon lompakkoa kirpaise.
Feo, Fuerte y Formal
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Mighty sjambok

#102

Viesti Ronin »

On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mighty sjambok

#103

Viesti Mjölnir »

Ronin kirjoitti: On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
Jäikö multa jotain huomaamatta? Mielestäni jutussa sanottiin, että poliisi tutkii käytettiinkö liikaa voimaa.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mighty sjambok

#104

Viesti bodyguard »

Ronin kirjoitti: On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
Voihan siita saada Suomessakin tuomion.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mighty sjambok

#105

Viesti Mjölnir »

bodyguard kirjoitti:
Ronin kirjoitti: On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
Voihan siita saada Suomessakin tuomion.
Totta, mutta vielä jää nähtäväksi, saako sillä Australiassa tuomion.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 9 kurkkijaa