Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Mighty sjambok

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Mighty sjambok

#106

Viesti Geezer »

Mjölnir kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Ronin kirjoitti: On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
Voihan siita saada Suomessakin tuomion.
Totta, mutta vielä jää nähtäväksi, saako sillä Australiassa tuomion.
Itse jos saisin päättää, niin ehdottaisin herralle mitalia ripeästä ja esimerkillisestä toiminnasta.
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Mighty sjambok

#107

Viesti Ronin »

bodyguard kirjoitti:
Ronin kirjoitti: On siellä Australiassa hienoa kun kodin puolustaminen 6/30 häirikköä vastaan "ei-kuolettavalla" aseella voimankäyttöä suhteuttaen (ensin jäi altavastaajaksi ilman kättä pidempää, sitten vasta hoiti hommat sjambokilla) voi tuoda tuomion. :roll:
Voihan siita saada Suomessakin tuomion.
Tuota en epäile lainkaan eikä Suomessa tuon asian kohdalla tilanne liene hirveästi parempi kuin Ausseissa taikka vaikka Briteissä.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Mighty sjambok

#108

Viesti Kuusikko »

Tuohan on vuoden vanha juttu. Pikaselaamisella en löytänyt miten syytteiden kanssa meni.
Minun oikeudentajuni sanoisi, että käskystä huolimatta kotiin väkivaltaisesti tunkeutujan pitäisi saada pysäyttää millä keinolla tahansa. Ja varmaan moni muukin on asiasta samaa mieltä, mutta laki tietysti velvoittaa livistämään paikalta ja jättämään tilanne virkamieskunnan hoitoon.

Mahtaiskohan eduskuntaan päästä, jos ottaisi vaaliteemaksi tämän yhden ainoan demokratian vastaisen asian korjaamisen? :lol:
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mighty sjambok

#109

Viesti Kari Aittomäki »

Mutta eikös juttelun aiheena pitäs olla se, että sjambok on juurikin se vehjes jolla tollasenkin tilanteen kykee hoitaan?

Ei milläänmuulla pysty. Ei tolla lailla.
Sjambok on.. vaan niin mighty.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mighty sjambok

#110

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Mutta eikös juttelun aiheena pitäs olla se, että sjambok on juurikin se vehjes jolla tollasenkin tilanteen kykee hoitaan?

Ei milläänmuulla pysty. Ei tolla lailla.
Sjambok on.. vaan niin mighty.
Pitäisi joskus päästä kokeilemaan... Onko se oikeasti niin hyvä käyttää, vai onko se psykologista. Esim teleskooppipatukka ei ole kummoinen lyömäaseena, mutta oikeaan asenteeseen, kovaan käskytykseen ja patukan teatraaliseen avaukseen liittyvä psykologinen vaikutus on 't3h juttu'
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mighty sjambok

#111

Viesti Kari Aittomäki »

Pikku verrokki.
Mä kävin kerran viiden jätkän kimppuun aspilla.
En tuhlannu aikaa aukilyönneillä elvistelyihin, olin jo havainnut että se tarkottaa vaan lisää puhetta. Eli pikkusäikähdystä, vailla varsinaista vaikutusta. Kalkkitabletti karusellissa.
Tempasin isoimman tampion tukasta tonttiin samalla kun löin kakkosmiestä reiteen, josta tuuppasin hänet askelmaegerilla niinikään tonttiin. Eli astuin kasaan, erinomaisen alistava teko.
Häkkinen tietää tämän.
Pyärähdin siten että saatoin pitää silmällä niitä kolmea muuta, jotka katutappelun kuolemattoman säännön mukaan jäätyivät.
Kun siis se suojaava eturivi yhtäkkiä katos, kun saaliista tuleekin saalistaja ja se käy päin. Eikä ketään välissä.
Ne jäätyy aina. Silkka aggre on väkevä ase.

Aloin antaan sille alfalle pitkää hyvää, aspi ei taaskaan pysyny kasassa kolmea lyöntiä enempää.
Iso ja kömpelö jätkä oli kyllä vankina kivussaan, kuten juttuun kuuluu reagoi aktiivisesti vain ensihavaintoonsa eli tukkajuttuun, roikku kaksinkäsin tukassaan, hehhe..
Mullaoli siis polvi niskassaan, jätkä oli mahallaan ja hakkasin koko ajan persuksille ja reisiin ja lujaa. Ja mä kyllä lyön lujaa. Revin lisäksi päätään taakke, joka-ainoa lajimuistiinsa vähänkään nojaava reagoi kurkun paljastumiselle atavistisesti.
Eli retkuun meni, mulla oli viikko aikaa suunnata joka isku.
Pään voi muuten huoletta vetää aika uskomattoman taakse, piti oikeen ittekin ihmetellä..

Sitte tempasin jätkän pystyyn, käskytin koko lauman ulos, juosten.
Ne juoksi. Juoksutin uhriani perässään, tukkaote yhä kiinni. Iso jätkä, käsi alko puutuun kun piti pitää niin korkeelta.
Sain potkastua yhtäniistä vielä ristiselkään (raajakontrolli) siten että lojahti mukavasti ovenkarmiin ja lärvi aukes. haha. Siitässai.

Apinat kadulle ja asetuin oven eteen sillä mielellä että otetaanpa toinen erä ja nyt ei enää leikitäkään kilttiä portsarisetää, tästä eteenpäin ollaan jo 3/4-tosissaan. Vammoja jaossa kaikille haluaville.

Juttu loppu päänaukomiseen ja uhkauksiin, pyysin hakemaan ne aseet ja saapumaan näkökenttääni.
Olin tuollakin hetkella aseistettu. Olisin myös päästäny läpi hetkeäkään miettimättä, se oli sellanen ajanjakso.

Tarinan opetus oli se, että raato reagoi hyvin annettuihin aspi-iskuihin.
Passivoitu kellumaan kivuntunteessaan ja reagointi oli epäorientoitunutta.
Mutta tosiaan vaan passivoitu.
Uhkaili siinä missä muutkin ehti kun sai sen pakettinsa kasaan.
Mahto muuten jätkällä olla saanu olo dagenefter, kyllämä sellaset 30-50 vetoo sinne poskille annoin.

Kun taas sjambok...
Oon nyt antanu 4-5 kertaa. Yks ei oikeen osunu.
Joka kerta jätkä heittää voltin poispäin kivusta, totaalisen epäorientoituneena. Tää yks juoksi varmaan satametriä ennenku käänty edes kattoon.

Ilmeisesti se impaktin pehmeys/liikenopeus räjähtää hermoissa, nimenomaan ihon hermoissa aivan eritavalla kuin kiinteän mailan tylpempi osuma?
Tää pitäs testata introspektiivisesti.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mighty sjambok

#112

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tää pitäs testata introspektiivisesti.
nimenomaan
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Mighty sjambok

#113

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ilmeisesti se impaktin pehmeys/liikenopeus räjähtää hermoissa, nimenomaan ihon hermoissa aivan eritavalla kuin kiinteän mailan tylpempi osuma?
Täähän nyt on aika itsestään selvää, varmaan jokainen on pikkupoikana leikkiessä ottanu osumaa ties mistä piiskankorvikkeista, ja tietää miten sellanen ihan rento räppäsykin kirvelee niin pirusti.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Mighty sjambok

#114

Viesti Kari Aittomäki »

Otetaanko mjölle projekti?
Sjambok versus Tazer. Vaikutuksen kautta kateltuna.

Suostun maalimieheksi, kyllä vain.
Defendo-näkökulmalla. Eli en ota rentoon koneeseen tällejä, en ole sillalailla pervo. Mutta vettuntuneena, annatulla-oloissani...
Jo vain.

Teiltä löytyy varmaan muitaki hulluja verrokkiryhmäksi.
Voitas virkata kimpassa artikkeli, luulisin että ihan kv mielenkiintokin heräis.

Tahtosin tosin olla jonkinlaisessa kondiksessa eli syvemälle syksyyn menis, koipi on nyt parempi kuin aikoihin.
Jos pääseen treenaan edes 4xvko niin voitais hiukan tuonnempana vaikka.
Va tycker hän?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Mighty sjambok

#115

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Otetaanko mjölle projekti?
Sjambok versus Tazer. Vaikutuksen kautta kateltuna.

Suostun maalimieheksi, kyllä vain.
Defendo-näkökulmalla. Eli en ota rentoon koneeseen tällejä, en ole sillalailla pervo. Mutta vettuntuneena, annatulla-oloissani...
Jo vain.

Teiltä löytyy varmaan muitaki hulluja verrokkiryhmäksi.
Voitas virkata kimpassa artikkeli, luulisin että ihan kv mielenkiintokin heräis.

Tahtosin tosin olla jonkinlaisessa kondiksessa eli syvemälle syksyyn menis, koipi on nyt parempi kuin aikoihin.
Jos pääseen treenaan edes 4xvko niin voitais hiukan tuonnempana vaikka.
Va tycker hän?

Hullua on helppo houkutella :D
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Mighty sjambok

#116

Viesti Geezer »

Hei.ne lääkkeet on tarkoitus ottaa aamuisin.Ei niitä turhaan määrätä.
Sjambokilla selkään ja Tazerilla nojoo,johonkin.
Helevetin hullut. :D
Kaikilla on riemunsa.
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
tmm
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1667
Lauteille: Tammikuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Mighty sjambok

#117

Viesti tmm »

Tämän haluan nähdä. Livenä tahi videolta.
Sulava kuin voi kuumalla pannulla.
Miklu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2126
Lauteille: Tammikuu 2005

Mighty sjambok

#118

Viesti Miklu »

Teemapuisto Tosimiehille: Tazeria ja sjambokia :D
Bruce Lee elää!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Mighty sjambok

#119

Viesti bodyguard »

Taser- altistus on vaan vaikea hankkia laillisin keinoin :(

Yritin kovasti silloin kun ne Suomeen rantautu mutta kuulemma ainoa keino on mennä riehumaan jonnekki ja toivoa että poliisi taltuttaa Taserilla. Jännä juttu sekin että miten se on sellanen maailmanlopun kapistus Suomessa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Mighty sjambok

#120

Viesti Sardaukar »

Täälläpäin kun ollaan maailmanmenosta n. 20-30v. jäljessä, niin porukka ainakin jokunen vuosi sitten suosi vanhoja kunnon kasaan meneviä metallisia "autonanteeneita". Vähän teippiä ympärille kunnon otteen saamiseksi ja a vot. Suomessa voisi olla ongelmana moisten anteeneiden löytäminen, mutta taitaa niitä esim. radio-ohjattavissa vempeleissä vielä olla.

Taitaa tosin moisen käyttämisestä tulla rapsut, mutta vanha viisaushan on että "rather being judged by 12 than carried by six".
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa