Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kaasusumuttimista vielä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

T-T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3596
Lauteille: Helmikuu 2011

Kaasusumuttimista vielä

#61

Viesti T-T »

Kari Aittomäki kirjoitti: Aika hämmentävää.
Joko maailma on melkoisesti muuttunut ja ihmiset kiltimpiä tai sitte aivan aidosti uskotaan virkamiespuolen syöttämään viralliseen väkivalta-tulkintaan.. tai sitte näitä ei lue kukaan.
Niin siis....lukaseppa huumorilla vaikka se Polamkin pääsykoemateriaali läpi.
Tähän yhdistettynä se, että tunneilla ei ole käsittääkseni enään läsnäolopakkoa.

Tästä sitten valmistuu sinunkin juttusi tutkija, ja jotku peruspahoinpitelyjutut vedetään pääosin jopa koomisesti vasemmalla kädellä syyttäjälle joka tarpeen mukaan sitten meuhkaa tältä pohjalta oikeudessa ja sitten päätetään nopeasti voittaja. Tämän päätöksen yleisesti kansalaiset näkevät sitten oikeutena.

Mutta hyvä asiahan tää on periaatteessa tällä hetkellä, että näin nähdään.

Ja samahan se on yksityisellä kuin viranomaispuolella että tietyistä asioista kiinnostuneet haluavat sitten ottaa sitä lisäoppia muualta. Viranomaispuolella on vain sellainen hauska jarru kuin "näinonainatehty-byrokratia" :)

Asiaan,

Kaasuja ei ole kauheasti liikenteessä. Välillä niitä löytyy, mutta onneks käyttäjät uskovat sen kaikkivoipaisuuteen.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kaasusumuttimista vielä

#62

Viesti Kari Aittomäki »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Niin joo Kari se oli Honkkarin nujakka Jäkessä! Reilu meininki! No ei siinä, seuraavalla viikolla tuli pojille odotettu faxi jenkeistä että "tervetuloa kerhoon"
Korven Karit ja kaikki. Nostalgista! Honkkarissa oli aina kivaa. Jonon ohi pääsi kun oli rebel lippu nahkarotsissa. Jalassakin oli k-kengästä ostetut blue river bootsit.

Ei mulla tilastoja ole, mutta vähemmän niitä kaasuja on näkynyt kun vaikka kymmenen vuotta sitten- selkeesti.
Juu, vähenemään päinhän ne kaasut kai on ollu koko 2000-l:n. Liekö Siperia opettanut.
Kunkahan paljon aidosti treenataan kaasu-hyökkäyksen vastaanottamista? Ja syyllistyykös sitä a-aserikokseen jos ottaa dödön pois ja suorittaa vastapölytyksen?
En kyllä jääny pähkäilemään vaan katosin vamonos tieheni. Tilanteen niin salliessa. Parempi katsoa katua.

Ja juu, Jpään Honkkarissahan se oli. Ne oli jännitteisiä aikoja kun pari kerhoa kilpaili tosiaan niistä tunnuksista.
Olin itse niihinaikoihin stadissa samanmerkin liiterissä Kuunon ja muitten ruudinkeksijöitten kanssa. Oli siitä hyvä mesta että ittelläki oli hauskaa miltei joka ilta.
Poliisitkin katteli juttuja vielä katutasolta.

Korven Kariin olin just tutustunut kun onnensa loppui, se kävi Kaapelilla vielä jutustelemassa paripäivää ennen badluck-kortin nousemista. Hyvä jätkä.
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Kaasusumuttimista vielä

#63

Viesti Kyynikko »

Tuosta kaasuhyökkäyksen vastaanottamisesta..

No joissain mestoissa jenkeissä poliisit ja sotilaat ottaa oc:tä naamaan minkä jälkeen heitä käskytetään tekemään erilaisia suoritteita (lyömään iskutyynyä, vetämään virka-ase ja käskyttämään kohdetta jne jne...)

Itseäni opetettiin Securitaksen harjoitteissa peittämään käsivarrella kasvot ja peräytymään kyyryssä huutaen työparille varoitus kaasusta.

eiköhän se siinä ole..totuttaminen aineeseen ja suojautuminen suihkeelta, väistö ja sopivat vastatoimenpiteet..
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Re: Kaasusumuttimista vielä

#64

Viesti Daddy »

Itse kun otin altistuksen kurssilla niin luomirefleksi oli todella voimakas. Kertakaikkiaan ei vaan pystynyt pitämään silmiä auki. Muuten oli kyllä toimintakykyä, tokihan naamaa polttikirvelsivitutti, mutta ei lähelläkään niin paljoa että olisi sen takia tippunut.

Mutta silmiä ei vaan kertakaikkiaan pystynyt pitämään auki. Ei millään. Noinkohan tuohon auttaisi aineeseen totuttautuminen?
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Kaasusumuttimista vielä

#65

Viesti Kyynikko »

Joo no nyt tuli väärinkäsitys, ehkä "tutustuttaminen" aineeseen olisi oikeampi termi. Tietää (tai ainakin näkee vierestä...) miltä se tuntuu eikä poltteen alkaessa ala hyperventiloida ja kuvitella että kohta seuraa jotainihankamalaa :D

Eihän siihen sotkuun kukaan totu. Käsittääkseni silmät menee aina kiinni kunnon altistuksessa vaikka mikä olisi.

Muut reaktiot on sitten asia erikseen..
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 4145
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Re: Kaasusumuttimista vielä

#66

Viesti YJT »

Kyynikko kirjoitti: Eihän siihen sotkuun kukaan totu. Käsittääkseni silmät menee aina kiinni kunnon altistuksessa vaikka mikä olisi.
Tämän ketjun viestissä 48 kuvailin tilanteen, jossa sain kunnollisen altistuksen kunnollisella tavaralla, eikä siitä aiheutunut mitään oireita, lukuunottamatta ilmassa olevan kaasupilven tuottamaa fyysistä näköestettä. Aikaisemmin olen saanut oireita pienemmästä altistuksesta samalla tavaralla.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kaasusumuttimista vielä

#67

Viesti Kari Aittomäki »

Altistamisista.. Munmielestä niissä mennään metsän suuntaan siinä että asenne on kuin hammaslääkärin tuolissa.
- Auts. Auts. Kohta muhun sattuu iiiiiiks!

Niinku tuossa YJT:n esimerkissä, tosipaikassa ne reaktiot voi olla hyvinkin eri vahvuuksilla.
Se pitäis ottaa huomioon myös jaeltaessa.. En näe varottamisella eli uhkaamisella oikeen mitään funktiota, oikeestaan missään.
Vaikka olen käskyttänytkin melkoisella raivokkuudellakin.
Jos käyttäisin kaasua, käyttäisin kuten heittoveistä tai koiraa. Hyökkäys ja perään ja mukilointitoimenpiteitä.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kaasusumuttimista vielä

#68

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Niinku tuossa YJT:n esimerkissä, tosipaikassa ne reaktiot voi olla hyvinkin eri vahvuuksilla.
Se pitäis ottaa huomioon myös jaeltaessa..
Tämä on täysin totta. Ja itse olen huomannut, että mitä useammin sille aineelle on altistunut itse, niin se sietokynnys kasvaa. Tietysti suoraa osumaa vastaan on vaikea tehdä mitään, mutta vaikka silmät menevät väkisin kiinni, niin tappelutahto pysyy paremmin, jos on kokenut aiemmin aineen kohteeksi joutumisen ja tietää, ettei siitä henki lähde.
En näe varottamisella eli uhkaamisella oikeen mitään funktiota, oikeestaan missään.
Tuolla virallisella puolella mennäänkin sillä tavalla, että sumuttimen käytöstä ei koskaan varoteta.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa