Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Pipon käyttö itsepuolustukseen

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#1

Viesti Timpa »

Eihän se mikään puntari ole, mutta tyhjää parempi kuitenkin, kun antaa 30cm lisäjatketta kädelle. Ja hämärässä voisi toimia pelotteenakin, kun uhkaaja näkee että jotakin sillä on kädenjatkeena.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#2

Viesti Kari Aittomäki »

Tuo on nytte se kivisukka.
Erittäin kätsä astalo, on tullut käytettyä ja hyvin pelittää.
Lompakon olen kyllä pitänt etutaskussa niinku aina. Kolikkoja olen kuullut käytettävän, onki aika optimi täyte.
Olenpa ollu oikeudessaki siitä kun muksin sällin tarmottomaksi pipaan asennetulla kivikovalla venäläissaipualla.

Aikoinaan tuhkakupit oli myös hyviä, ja kaljatölkki.

Lyöt muuten lujaa. Optimia kropankäyttöä.
Mites pipat kestää, noin ylöjään.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#3

Viesti Timpa »

Aku Ankassa joskus Tupu Hupu Ja Lupu sanoivat että sudenpennuilla on aina saippuapala mukanaan. Mutta jonsei ole sudenpentu niin saippuaa povarissa voi olla vaikeaa perustella :) Matkalla yleiseen saunaan? :)
No kuten tuossa kerrottua, niin saippua on aika kovaa tavaraa, joten sikäli lompsa on pehmeämpi vaihtoehto, koska päällekarkaajaa on kuitenkin käsiteltävä aina silkkihansikkain.

Pipan luulisi kestävän, ellei se osu johonkin terävään tai kovaan kulmaan.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#4

Viesti Kari Aittomäki »

Eeikai saipuaa tarvitse perustella mitenkään? Käsittääkseni se ei ole laiton ensinkään.
Oikeudessakin selitin että mulla on aina saippua käsillä, oma pikku omituisuuteni. Ja että käytin sitä kun sillä ei vahingossa täräytä kalloon lommoa.
Vaikka..

Onnistuinpa jopa väräyttämään riikkisen itkua ääneeni..
- M-menetänkö mä nyt saippuani valtiolle? Ja pipon?

Ja silmäluomet sano läpsläps.
En ole ihan varma mutta kyllähän ne lautapäät näytti hiukan hihittävän.

En menettänyt, kun olin komiampi ku asianomistaja.
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#5

Viesti Timpa »

Mitään laitontahan saippuassa ei tietenkään ole; siisti mies on aina siisti. Lienen vähän turhan hysteerinen sen suhteen, mitä kaupungissa saa olla taskussa ja mitä ei. Johtuu varmaan kieroutuneesta luonteestani, että näen jokaisessa esineessä potentiaalisia aseen ominaisuuksia.

Mutta jos lompakon lisäksi on pikkukolikoilla täytetty kukkaro, niin siinä ei pitäisi olla mitään sanan sijaa, koska parkkirahaa on syytä olla mukana. Ja pipaahan käytetään nykyään kesälläkin. (nuoruudessani sitä karsastettiin talvellakin)

Minulla oli joskus laivalla mukana kolmikertaisesta nivelrullaketjusta tehty ranneke. Se painoi kuin synti ja työkaveri pudisteli päätään, että tuo takavarikoidaan kyllä välittömästi. Mutta se oli kyllä mukana vilpittömästi koruna.
Kyseessä oli siis tästä koneketjusta tehty ranneke (näkyy ajassa 3:12)
(täytyykin tehdä joskus siitä video)

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#6

Viesti Lasse Candé »

Tuosta rahapussista tuli mieleeni, että itselläni on treenilaukussa sellainen 80-luvun lopun lasten säästöpankkikukkaro, mikä on pyöreä, missä vetoketju ja mikä oli silloin kolikoille ihan hyvä. Nykyään pidän siinä jokaista kolikkosorttia, munalukkoa ja avaimia. Tämä, koska eri treenipaikoissa tarvitaan kaappeihin eri asioita.

En tosin monessakaan itsepuolustustilanteessa varmaankaan ehtisi kaivaa esiin ja laittaa pipon sisään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#7

Viesti Kari Aittomäki »

Olen kuullut isoilta tytöiltä että harva pussi kestää kolikoita.. Joka tieto sai tiettävästi kenttäponnistetta ekasta Deathwishista 1974, siis siitä missä Charles Bronson huomas että väkivallalla on nasta ratkoa ongelmia.



Eli sidostesukka ei kestä (viittaus yhtäwanhaan sukkamainokseen).
Täydellistä kolikkopussia etsitään yhä, kun ne jenkkien hauleillatäytetyt nahkapussit kuluu puhki alta ajan.

Mitä pipankaiveluun eli tilannehahmottamiseen tulee..
Olen yhä aika epätietoinen voiko sellasta tilannesilmää ja potentiaalista uhanmuodostumista oppia muillametodein kuin elämällä läpi tilanteita, hakeutumalla. Olen toki tutustunut kaikenlaisiin mindset-koodeihin, mutta näinköhän se kannettu vesi pysynee sielä kaivossa?
Olin vuosia sitämieltä että se awareness on ikäänkuin automaaginen treenaamisen sivutuote mutta olen saanut huomata että eipä ole.
Kartta ei ole maasto eikä sali ole katu.

Olen vahvasti sitämieltä että paras opettaja on Siperia.

Mulla on muuten sama tauti kaikkien, siis kaikkien tavaroitten kanssa.
Näen ensimmäisenä niitten asekäyttöfunktiot ja kuulemma käsittelen myös sillätavalla että herkkävaistoisimpia alkaa arveluttaa.
Hassu aivotatuointi.
Tai ei oikeastaan kovinkaan hassu...

Vyöstä, mä näin kerran jenkeistätuodun varustevyön joka oli kaksikerroksinen ja välissä ilmeisesti rauta- tai lyijyjauhetta. Urospää oli metallikovitettu mutta mustaksi maalattu, huomaamaton. Sälli läimäytti pari kertaa ja paino oli bisnespäässä, veteli tosiaan pelottavia fläätäisyjä.
Saatto olla itsetehty sekin.

Tuo video oli taas "pärskäytän kaffini näppikselle" siinäkohtaa kun housut oho tippu. :lol:
Siisti möltti mutta ikävä varuste jos pitää mennä kuperkeikkaa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#8

Viesti Mika »

Kari Aittomäki kirjoitti: Onnistuinpa jopa väräyttämään riikkisen itkua ääneeni..
- M-menetänkö mä nyt saippuani valtiolle? Ja pipon?
:nauruhammas:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Daddy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3354
Lauteille: Elokuu 2011
Paikkakunta: Mansesta päin

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#9

Viesti Daddy »

Varsin näppärän oloisen tilapäisvälineen saa näemmä niinkin arkisesta asiasta kuin piposta. Itse en lompakkoa sinne laittaisi, meinaan jos se touhuamisen tiimellyksessä häviää, niin edessä on varsin ikävä korttien kuoletus & uusimis -rumba. Sen sijaan se kolikkokukkaro voisi olla jees.
"Täydellinen on hyvän pahin vihollinen"
-Tuntematon
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#10

Viesti Aihki »

Liitetään tupsuksi 200g hiekka eli haulipussi. Voi sitä sopivasti naamioidakin. Saattaa olla hankala joissain tilanteissa, mutta ainakin kulkee mukana. :-8
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#11

Viesti AlexMachine »

En ole oikein vakuuttunut tästä innovaatiosta joka esitellään videolla.

The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#12

Viesti Ile »

Naisillahan (miksei myös miehillä...) olisi näin #metoo-hengessä (ruotsiksi #jagvillhaockså) kätevä sellainen vähän isomman kaliiberin jelly-jortikka jossa olisikin "nupin" sisällä luumun kokoinen lyijykuula.

Tossa olisi vieläpä mainiota hämäyspotentiaalia siinä mielessä, että ahdistelija ei välttämättä hahmota uhkaa kun neitokainen kaivaa silmää iskien käsilaukusta tällaisen taipuisan parrun.

Idiootimpi uhoaja saattaisi parhaassa tapauksessa jopa antaa naureskellen lyödä vaparin poskelle... :)
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#13

Viesti Kari Aittomäki »

Ei perkele.. :lol: :lol:
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1347
Lauteille: Maaliskuu 2012

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#14

Viesti Timpa »

Tuo Ilen idea toimisi varmaan pamppuna ilman sitä lisäpainoakin. Tai varsinkin jos siellä on sellaiset järeät patterit, niin jo painaa. Sillä kun joku emäntä räimii ahdistelijaa menemään, niin on siinä valvontakameran katsojilla totinen paikka.

Lippiksestä minullekin jäi hieman epävarma olo, että siinä missä pipasta saa kunnon kouraotteen, täytyy lipasta pitää vain sormilla kiinni.

Lukon pidolle kukkarossa on hyvä syy tuo pukukaapin lukitus. Mutta se on tietysti jo aika vaarallinen lyöntikapistus. Luu on rikki kun se osuu.

Joo, harmittomastakin esineestä saa epämiellyttävän näköisen oikealla otteella, kuten autonavainvideon alusta kaapattu kuva sivuleikkureista osoittaa:
sivuleikkurit.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 16086
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Pipon käyttö itsepuolustukseen

#15

Viesti Kari Aittomäki »

Ilen ehdotelmasta on ihan dokumentoituakin tavaraa olemassa:



Lempidokkareitani.

Lippis on minustakin vähä huithapeli, mutta ehkä vaikutelma tulee sen selittelijän habituksesta, tollanen ripuliranne saa ranteensa poikki pelkästään vatkatessaan. Jollei sitte ole pipettiotemiehiä.
Lippis liikkuu kyllä lakipistevetona vikkelään, parempi versio on se peakyblinders-sivalteluhattu.

Et muuten Timpa juuri tutki vehkeitä otevahvistimina?
Tai eihän niistä sillai videoita rakenneta..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 38 kurkkijaa