Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Keittiöveitset

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Timpa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1349
Lauteille: Maaliskuu 2012

Keittiöveitset

#1

Viesti Timpa »

Siis keittiöveitsi. Laatueron huomaa kun vertaa muihin keittiöstä löytyviin veitsiin. Ohutta ja terävää on materiaali, ja hyvin on käytössä kestänyt.
Patakakkosen hengessä :smt003

Ei hää oo mikään "helevetin idiootti". Hää on Elvis.
Sliipparit/Viemäri TV
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Victorinox veitsi

#2

Viesti Mjölnir »

Mulla on ollut jo vuosia, suosittelen. Muut hyvät veitset mulla ovat MAC ja Sagaform Edge
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Victorinox veitsi

#3

Viesti MikaM »

Tämä on itsellä ostoslistalla. Näin työmaakeittiön kokin pilkkomassa ja pyysin veitsen näytille. Juurikin tuollainen, kuulemma hyvä tasapaino ja ei märkänäkään liukas. Terät ovat oman kokemuksen mukaan hyviä, näin taas lankomiehen "lihaveitsi", jota hän pitää eri laatikossa kun muita, jottei muut käytä.... Olen saanut lainata.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Victorinox veitsi

#4

Viesti MikkeM »

Victorinox on hyvä perusveitsi, keittiöiden ka-bar.

Voi leikata luita,kasviksia,avata vaikka peltipurkkeja jne.

Siitä hieman parempi on Wusthof keittiöveitset,hieman kalliimpia ja pykälän parempia.

Itselläni toki myös Victorinox ja muutama jaappaialainen keittiöveitsi mm Mac,Global jne.

Kannattaa välillä katsoa esim huuto.netistä tai tori.fi, siellä myyvät koulunsa lopettaneet veitsisettejään ja voi saada asialliset veitset halvalla.
Itse löysin n 120€ Globalin 50€urolla.

Verkkokauppa myi kanssa tarjouksella Globalin nakiria ovh 99€ ja tarjouksessa taisi olla 39€.
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Victorinox veitsi

#5

Viesti MikkeM »

Nyt torissa myytävänä Sukulan suojateista tutun tv "julkkiksen" veitsisetti, eli Sukulan piffaamat veitset Sukulan logoilla, ei muuta kuin kaupoille,olet pian julkkis itsekkin ;)
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11244
Lauteille: Kesäkuu 2008

Victorinox veitsi

#6

Viesti Jorge »

Victorinox on IMHO kotikäyttöön ihanteellinen, koska se on myös erittäin helppo terottaa ja viimeistellä puikolla.

Eli teräs on hiukan pehmeämpää, kuin esim. japseissa, joita edustavat vaikkapa juuri nuo MAC ja Global.

Päivittäisessä ammattikäytössä Victorinox tietenkin sitten kuluu nopeammin, kuin nuo kovemmat mallit, mutta kotikäyttön volyymeilla siinä on kyllä veistä melkeinpä loppuiäksi ja erittäin miellyttäväkäyttöistä sellaista. Ja onhan Victorinox ammattikeittiöissäkin yleinen näky.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Victorinox veitsi

#7

Viesti MikaM »

Mulla on timanttiviila, ei puikkoa (tai en käytä). Sekin muuten Victorinox. Mutta hyvät pointit.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Victorinox veitsi

#8

Viesti MikkeM »

Victorinox on ihan hyvä perusveitsi, aika paljon niitä on myös ammattikeittiöissä, halvan hinnan ja kestävyyden ansiosta, nyt on tullut halvempi Arcos merkkinen veitsi tilalle moniin keittiöihin, henk.koht. en pidä kyseisestä veitsestä, tylsä,paksuhko kahva ja huonosti teroittuva.

Hiomakivi kannattaa hommata myös kotikeittiöön.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5297
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Victorinox-veitsi

#9

Viesti MikaM »

-hehe, kiviä on monta. Suosikkina isoisän entinen, mutta alkaa jo olla aika käyrä/ lommolla. Ostin itselle sellasen, jossa muovinen kahva, kivampi esim kirves ja viikate terottaa. Keittiön ulkopuoliset terät, itse asiassa menee kivellä.

[valvoja]Otsikko muutettu ja ketjun alkuosa siirretty Kahvilaan. Ketjusta jaettu lajialueelle paremmin sinne sopiva aines.[/valvoja]
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Kyynikko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3467
Lauteille: Marraskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Takalajit: MMA, shootfighting, eurooppalainen jujutsu, Latosa escrima, Pekiti tirsia kali, judo, voimankäyttö.

Keittiöveitset

#10

Viesti Kyynikko »

Tässä kun aiemmin mainittiin Victorinoxin nopea kuluminen, niin kandee tsekata Bearded Butchers- videosarja YouTubesta. Siinä perheyrityksen pojat pistävät kaikkea palasiksi peuroista lehmiin. Ainoa veitsimerkki mitä käyttävät on Victorinox ja sen myös usein mainitsevat. Muutamassa kuukaudessa kuulemma alkaa teroittaminen jo näkymään niin paljon että veitsen käyttökohde aihtuu.. Käytössä on aina myös ihan minimaalisella puikkoterällä olevia loppuunhiottujakin.
"Ei pidä syyttää peiliä jos nenä on vino." - Nikolai Gogol

Mukamas viisas. Mukamas keppimiäs.
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Keittiöveitset

#11

Viesti Paappa »

Itse olen käyttänyt viime aikoina Opinelin 20 cm terällä varustettua keittiöveistä. Se oli ostaessa vähän tylsä, mutta teroitin sen niin että karvat alkoivat irrota käsivarresta. Hyvin perinteinen, mutta olen tykännyt. Pidän jäykistä teristä, hamaran paksuus 3 mm tai jopa enemmän.

Nyt on postissa tulossa pienempi Martinez&Gauchon, hyvin perinteinen eurooppalainen veitsi. Ostin sen siksi, että matkoilla ja retkillä olen huomannut että yleensä esim. mökeissä tai huoneistoissa varusteina olevat keittiöveitset ovat aina aivan tylsiä. Tässä on hamara 4 mm eli pitäisi kestää vaikka väärinkäyttöä. Tulee siis matkoille mukaan. Teen siihen nahasta yksinkertaisen tupen.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Keittiöveitset

#12

Viesti AlexMachine »

Hommasin whetstonen eli hiomakiven. 400/1000 grit mikä pitäisi olla aika ok ensin karkeaan hienotaan tosi tylsälle veitselle ja sitten hyvä hienohko lopputeroitukseen. Vajaa vuosi sitten ostamani Victorinoxin veitset kaipaavat vähän terää. Syynä pskat leikkuulaudat joita hyvinä markkinoidaan, eli Acros puukuituiset leikkuulaudat. Ovat hygienisiä joo, mutta niin kovaa materilaalia vielä vuoden aktiivisen käytönkin jälkeen että veitsi on tylsä 1-2 käyttökerran jälkeen (Tylsä= ei leikkaa koko terän mitalla tomaatin kuorta siististi).
Väittivät että nämä leikkuulaudat pehmenevät vähän käytössä, no en enää pidätä henkeäni ja ostan perinteiset puiset tilalle. Normaalisti nuo Victorinoxit pitävät hyvän terän noin viikon normikäytössä. Puikko on käytössä normaaliin terän huoltoon, mutta ei huvita joka kerta vetää terää uudelleen käytön jälkeen.
The beatings will continue until morale improves.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 131 kurkkijaa