Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Aseiden käytöstä

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#76

Viesti Andy »

Minä vedän reisikotelosta ehkä johonkin kahteen ja puoleen sekuntiin. Hyvät ampujat vetävät puoleentoista tai alle. En usko, että Janne pystyy vetämään (merkistä tähdättyyn laukaukseen) housunkauluksesta paidan alta alle kolmen sekunnin. Hyvä jos alle neljän.

Minä pystyn lyömään kolmessa sekunnissa n. 15 kertaa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#77

Viesti joksanen »

Cruisen Tomppa vetää Collateralissa lonkkakotelosta aika kepeän oloisesti. Mut se tiettykään ei ollut oikea tilanne vaan elokuva.

Andy McNab taisi puolestaan tuomita selkäpuolen kotelot ja tunkea pistoolin housunkauluksesta, kunhan vain muistaa laittaa sen vinottain ettei vahingon tullen mene perhesuunnittelu uusiksi.

Jos muuten McNabin kirjoista tykkää, kannattaa hankkia pari Chris Ryania. Ne on jotenkin mukavampia kun sama päähahmo ei kikkaile opuksesta toiseen.

/jarno
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#78

Viesti JanneM »

Noita mun kommentteja aseen vedosta housunkauluksesta ei sitten kannata ottaa ihan tosissaan...
Mä oon nähnyt aivan liikaa gansta elokuvia.
Sen lisäks mulla on vielä kuherruskuukausi pahimmillaan meneillään aseen kanssa...

Tiedän kyllä, että lähietäisyydellä olevan puukkomiehen talötuttamiseen pikaveto housunkauluksesta+lataus+tähdättylaukaus ei ole mikään salamasuoritus...

Tilanne voisi olla (jos siis aseen kantaminen olisi laillisa) vähän saman tapainen kun esim kaasun kanssa. Ei siitä kaasustakaan sillon enään ole hyötyä kun se hörhö hyökkää kimppuun ja sulla ons e puteli vielä vyöllä.
Se pitää olla jo valmiina esillä. Seis! Seis tai suutun!
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
VKA
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 832
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#79

Viesti VKA »

Mainittakoon, että aika iso osa ameriikan maan asekouluttajista/voimankäytön kouluttajista on siirtynyt siitä "21 jalan" säännöstä 30 jalan sääntöön...

Pitää jopa aika hyvin paikkaansa kun on tuossa asiaa testailtu airsofteilla ja FX:illä.
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

#80

Viesti Ale »

VKA kirjoitti: Mainittakoon, että aika iso osa ameriikan maan asekouluttajista/voimankäytön kouluttajista on siirtynyt siitä "21 jalan" säännöstä 30 jalan sääntöön...

Pitää jopa aika hyvin paikkaansa kun on tuossa asiaa testailtu airsofteilla ja FX:illä.
Jep.
21 yhden jalan sääntö pitää paikkansa jos toisiaan kellotetaan aikaa ja vetäjä tietää että, kohta vedetään mutta...
Tosielämässä ei tiedet että, kohta pitää vetää (jos tietäisi niin ase olisi jo kädessä), ja siksi aikaa menee oikeasti enemmä kuin harjoituksessa.
Lisäksi nuo säännot koskevat optimi tilannette, eli päälläsi on virka-vaatetus, vyö ja kotelo, josta aina vedät aseesi. Siviili-aseenkannossa kun varustus vaihtelee.
Psykologiakin tähän liittyy siten että, itse olen omissa tilaanne harjoituksissa huomannut että, aseen saa nopeammi esille, jos hyökkääjä käy parin päälle, eikä minun. Jännä juttu.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#81

Viesti Ronin »

JanneM kirjoitti: pikaveto housunkauluksesta+lataus+tähdättylaukaus
Mitä toi lataus tuolla tekee?

Anyway, veitsi on toinen josta on iso apu mättötilanteissa. Silloin pystyy olemaan se offensiivinen osapuoli vaikka itse olisi maassa ja toinen pystyssä. Harjoittelua sen veitsenkin käyttö ja veto vaatii, mutta yllättävän tehokashan tuo on. Tosin itse kokisin kamalan hankalaksi kaikki muut vetosysteemit paitsi kiinteäteräisen tai wave-modatun taittoveitsen.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#82

Viesti JanneM »

Ronin kirjoitti:
JanneM kirjoitti: pikaveto housunkauluksesta+lataus+tähdättylaukaus
Mitä toi lataus tuolla tekee?
Ootko Ronin armeijaa käynyt? Tai ampunut koskaan oikealla aseella???

Mä haluan nähdä sen kun sä ammut tehokkaasti lataamattomalla aseella...
Ja ei kai kukaan säilytä ladattua asetta housunkauluksessa? Munathan siinä menee.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Ale
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1210
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Lahti
Etulaji: Shorin-ryu Seibukan karate-do
Sivulajit: Okinawalainen kobudo
Takalajit: JKA-Shotokan
Sin moo hapkido
Shorin-ryu (Okuhara-ha)

#83

Viesti Ale »

Ilman kunnon koteloa ei kenenkään kyllä kannata pitää kuulaa pesässä. Jos taas on kunnon kotelo niin miksi *****:ssa kantaa asetta housunkauluksessa.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#84

Viesti L.K. »

Ale kirjoitti: Ilman kunnon koteloa ei kenenkään kyllä kannata pitää kuulaa pesässä. Jos taas on kunnon kotelo niin miksi *****:ssa kantaa asetta housunkauluksessa.
Amen :smt038
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#85

Viesti Ronin »

JanneM kirjoitti: Ootko Ronin armeijaa käynyt? Tai ampunut koskaan oikealla aseella???

Mä haluan nähdä sen kun sä ammut tehokkaasti lataamattomalla aseella...
Ja ei kai kukaan säilytä ladattua asetta housunkauluksessa? Munathan siinä menee.
Armeijaan ei hyväksytty ranteen takia, mutta olen ampunu oikeilla aseilla. Anyway, tarkoitin sitä, että kai siinä nyt on se kuti piipussa ja varmistin päällä (jos aseessa erillistä varmistinta on)? Meinaan ei kai kukaan rupea kesken taistelun sitä asetta lataamaan? :shock: Ja niin, en ikinä kantais asetta housunkauluksessa enkä taskussa. Kyllä se kotelo on mun mielestä aika tarpeellinen. Siis sellainen mikä peittää liipasimen.

Edit: olen itse nyt säästämässä siis pistoolia varten ja hommaa pidentää hieman se kun pitää varata rahat myös hyvään koteloon. Kydex vaikuttaa astetta kätevämmältä kuin nahkainen kotelo vaikka kai niitä hyviä nahkaisiakin on.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#86

Viesti Alioppilas »

Ronin kirjoitti: Armeijaan ei hyväksytty ranteen takia, mutta olen ampunu oikeilla aseilla.
Tämä on juuri tätä. Kirjoittelunsa perusteella Roninin ranne ei haittaa pätkääkään rankassa, säännöllisessä ja fyysisessä treenaamisessa ja luultavasti kunto on huomattavasti kovempi kuin useimmilla alokkailla. Lisäksi tactical attitude tuntuu vahvasti puoltavan sitä, että kyseessä olisi sotaleikeistä oikeastikin nauttiva henkilö. Sitten joku sanoo, että "et voi tulla, sulla on ranne".

Puolustusvoimiimme pääsevien karsimista on selkeästi parannettava. Toisaalta, eipä sinne ole liikaa niitä muita ampuvia sekopäitä päässyt, että siitä pisteet.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#87

Viesti Ronin »

Alioppilas kirjoitti: Tämä on juuri tätä. Kirjoittelunsa perusteella Roninin ranne ei haittaa pätkääkään rankassa, säännöllisessä ja fyysisessä treenaamisessa ja luultavasti kunto on huomattavasti kovempi kuin useimmilla alokkailla. Lisäksi tactical attitude tuntuu vahvasti puoltavan sitä, että kyseessä olisi sotaleikeistä oikeastikin nauttiva henkilö. Sitten joku sanoo, että "et voi tulla, sulla on ranne".
Haha, siis ranteessa oli monta vuotta usealla lääkärillä väärin diagnosoitu (väärä diagnoosi siis oli jännetupen tulehdus) luunsisäinen kysta. Se sitten piti leikata ja se aika pitkälti romutti pyrkimykset muusikon uralla (klassista ei pysty soittamaan ku max 30min putkeen ja akatemian sisäänpääsykokeisiin pyrkiessä on pakko soittaa parin kuukauden ajan 6-8h päivässä, että edes kehtais hakea sinne), koska ranne kipeytyy edelleen suht. helposti. Punnerruksia en edelleenkään pysty tekemään (paitsi rystysiltä). Samoin kirjoittaminen (koneella tai kynällä) pidempään kuin 30min aiheuttaa kovaa särkyä (ja yli 10kg taakkojen kantaminen pidempään). Eli oli siinä muustakin kyse kuin siitä, että mulla on ranne. Se kun ei edes taida olla kovin harvinaista; monilla tuntuu olevan kaksikin. :lol:
No joo, kyllähän sitä välillä ajattelee, että olis se ollu kiva käydä läpi, mutta toisaalta mitä kavereilta olen kuullu ni niiden mukaan sain 6kk lisää elämää. Tiedä häntä. :?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#88

Viesti Alioppilas »

Ronin kirjoitti: No joo, kyllähän sitä välillä ajattelee, että olis se ollu kiva käydä läpi, mutta toisaalta mitä kavereilta olen kuullu ni niiden mukaan sain 6kk lisää elämää. Tiedä häntä. :?
Noin sitä voisin itsekin jälkiviisaana todeta, mutta sillä varauksella, että jotkut oikeasti tykkäävät siitä.

Mitä tulee itse asiaan, niin sen verran firmassa oppi tuliaseiden voimaa (ja satunnaisia toimintahäiriöitä) pelkäämään, että en todellakaan kulkisi ladattu/viritetty ase housunkauluksessa tai kotelossa vain varmistus suojana. Se olisi mielestäni erittäin huonoa itsepuolustusta.
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 25
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#89

Viesti Ronin »

Alioppilas kirjoitti: Mitä tulee itse asiaan, niin sen verran firmassa oppi tuliaseiden voimaa (ja satunnaisia toimintahäiriöitä) pelkäämään, että en todellakaan kulkisi ladattu/viritetty ase housunkauluksessa tai kotelossa vain varmistus suojana. Se olisi mielestäni erittäin huonoa itsepuolustusta.
Minkälaisia toimintahäiriöitä teillä sitten esiintyi mikä aiheutti "epäluottamusta" koteloissa oleviin aseisiin joissa on pati piipussa ja varmistin päällä?
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#90

Viesti Alioppilas »

Ronin kirjoitti: Minkälaisia toimintahäiriöitä teillä sitten esiintyi mikä aiheutti "epäluottamusta" koteloissa oleviin aseisiin joissa on pati piipussa ja varmistin päällä?
Toimintahäiriöitä esiintyi lähinnä KVKK:ssa, joka on huomattavasti kookkaampi vempele eikä mahdu koteloon. Sen sijaan varmistuksen kanssa ongelmia aiheuttivat lähinnä inhimillinen huolimattomuus ja joskus toki ihan tekniikan pettäminenkin turhan löysän vaihtimen tapauksessa. Kuvaavaa on, että siellä ihan oikeasti joka harjoituksen joka vaiheen jälkeen tarkastetaan ase sekä omasta, että kouluttajien toimesta, ja silti 6 kuukauden aikana yksi kaveri (eikä edes mikään keittiön tylsin veitsi) onnistui ampumaan vahingonlaukauksen paukkupatruunalla ja sai omat ja vierustovereiden korvat soimaan (palkkioksi annetun koko yön kipinävuoron lisäksi). Onneksi ei pahemmin käynyt.

Tarkoitan siis sitä, että inhimillisiä ja teknisiä virheitä voi aina ilmaantua, ja jos kanniskelee asetta itsepuolustustarkoituksessa, on kuitenkin Suomen olosuhteissa luultavampaa että sillä teloo itsensä ym. syistä ennemmin kun tulee telotuksi rikollisten toimesta. Mikäli siis ei kuljeta sitä turvallisesti. Kannattaa muistaa oma ohje "mitä tahansa voi tapahtua", eikä riskeerata tarpeettomasti.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa