Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ostako vai eikö osta? =D

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sonic
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Heinäkuu 2012

Ostako vai eikö osta? =D

#1

Viesti Sonic »

Nonniin, elikkäs olisi kysyttävänä sellanen juttu, että mitä mieltä olette tästä aseesta?
http://www.teraasekeskus.com/tuotteet.a ... t=&ID=2792" onclick="window.open(this.href);return false;

Olisiko tämä hinta/laatusuhteeltaan hyvä? Itse tuumin, että hyviä puolia ainakin löytyy, mutta jos ammattilaisia löytyy foorumeilta niin voisivat antaa oman mielipiteensä.

Kiitos! (;

-Sonic
Kuvake
Sisu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 759
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Sydney
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Ostako vai eikö osta? =D

#2

Viesti Sisu »

En merkkia tunne sen paremmin joten siihen en osaa sanoa mitaan, mutta yleisneuvona sanoisin etta jos olet aloittamassa leikkausharjoittelun kantsii harkita miekkaa jossa ei ole veriuraa. Ne ei nimittain ole niin herkkia taipumaan jos sattuu etta leikkauskulma ei ole kohdallaan ja homma menee keturalleen.
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys


Treenipäiväkirja
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Ostako vai eikö osta? =D

#3

Viesti Jussi Ekholm »

Ehdotan rahojen säästämistä. :)

Böker valmistaa ihan ok veitsiä, mutta heidän miekat kannattaa jättää rauhaan. Böker taisi olla yhteyksissä johonkin Longquanin miekkapajaan tuossa 2007 ja ajatteli tunkeutua markkinoille. En ole varma mikä paja tuottaa Bökerille miekat, mutta se on alemman keskitason paja (arvelin vuosia sitten Ryansword etc. pajaa, mutta ei se taida kyllä olla sama). Nuo alemman keskitason pajatkin ovat vain viime vuosina parantaneet laatua, mutta Bökerin tuotteet eivät ole parantuneet. Varmaankin miekkojen menestys on ollut sen verran huonoa, kun tarjontaa halvoista miekoista on yllinkyllin.

Kyseinen miekka on läpikarkaistu, mikä alkaa olla harvinaisuus kiinalaisissa pajoissa (varsinkin kun tämä on olevinaan Bökerin parempaa linjaa), aina kun mennään muodin mukana ja nyt erilaiset tekotavat ovat muotia. Läpikarkaisussa ei tietenkään ole mitään vikaa, mutta kun vertaa tämän miekan teränlaatua muihin suunnilleen saman hintaluokan läpikarkaistuihin huomaa eron niin selvästi ja se ei todellakaan ole tämän eduksi. Esim. kissakin toteutus on aina yksi tarkastettava kohta minkä näkee jo kuvista.

Sitten muut osat, tsuba sekä fuchi että kashira ovat kultamaalattua pehmeää metalliseosta. Näitä tehdään Kiinassa muoteissa erittäin halvalla, laatu on huonoa, ja nuo 2 lisä tsubaa eivät tuo oikeastaan lainkaan lisäarvoa. Rauskunnahkapaneelit/tsukan muoto on huonosti yhdistetty, noissa lisäkuvissa näkyy nuo paneelien rajat niin selvästi makin alla. Itse tsukamaki on alempaa keskitasoa, siinä olisi paljonkin parantamisen varaa, ja huono tsukan muoto ei ole eduksi tässä.

Rehellisesti sanottuna tuon Bökerin hintalapun kuuluisi olla siinä 100€ korvissa, eikä lähellä 200€. Sillä näkemäni perusteella esim Musashin 50$ miekat tuntuvat olevan parempaa laatua...

Tässä muutamia suosituksia hyvistä ja edullisista leikkuumiekoista:
Dynasty Forge Musha-sarja: Tämä sarja olisi minun ykkösvalintani edullisissa leikkuumiekoissa.
Ronin Katana Dojo Pro-sarja: Tämä olisi sitten läheinen kakkonen, en ole itse omistanut näitä, mutta oli lähellä etten ostanut kakkoslaatuista, postikulut ja vaurion laatu löivät jarrut, mutta omistaja Chris oli huomaavainen ja tarkasti miekan vauriot ennen kauppojen lukkoon lyöntiä jotten pettyisi. Firmasta jäi erittäin hyvä maku vaikkei kauppoja tullut.
Paul Chenin Practical ja Raptor-sarjat: Nämä sitten kolmosvaihtoehtona, itse olen enemmän jopa Practical-sarjan kuin Raptoreiden kannalla, mutta ehkä minulle sattui hieman huonohko Raptor-yksilö, Practical-sarja on tullut vuosien varrella todettua hyväksi.
Jussi Ekholm
Kuvake
Sisu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 759
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Sydney
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Ostako vai eikö osta? =D

#4

Viesti Sisu »

:bow:

Mulla on Paul Chenin Practical leikkuukaytossa - karsea tsuka, tsukamaki ja tsuka ito, mutta tera on ensiluokkainen ja se iaiton kanssa paaasiassa harjoittelevalle sopii.

Sonic, kayttotarkoitus ei alkuperaisesta viestista selvinnyt, mutta vilpittoman kohteliaana vinkkina suosittelen etta et tuon kullankeltaisen Bokerin kanssa ainakaan mihinkaan traditio-dojolle tai -dojangille lahde. :smt003
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys


Treenipäiväkirja
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 1

Ostako vai eikö osta? =D

#5

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jussi puhuu asiaa. Sisu myös, tällähetkellä mulla on kans Paul Chenin Practical katana leikkuukäytössä. Jos jonku perusleikkuuseen käypän katanan haluaa vaan omistaa, eikä tarkotus oo oikeasti treenata miekkailua sillä, niin suosittelen Practical katanaa.
Kuvake
Sisu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 759
Lauteille: Huhtikuu 2009
Paikkakunta: Sydney
Etulaji: Nakamura Ryu Battodo
Takalajit: Kake

Ostako vai eikö osta? =D

#6

Viesti Sisu »

Ylipotkijat hoi! Nyt alkaa olla aikasta hyvaa keskustelua mutta ohi alkuperaisen aiheen - voisiko joku jakaa DV:n alkuperaisesta viestista nama tyylijutut uuteen ketjuun?

Ylipotkija: jaettu
puen valkeaan / käyn polvilleni / hengitän valoa / hengitän tulta
CMX: Marian ilmestys


Treenipäiväkirja
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa