Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Valvoja: Valvoja
- Janne Oksanen
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 1576
- Lauteille: Tammikuu 2009
- Paikkakunta: Praha
- Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Tunnettu tieteiskirjailija Neal Stephenson on niin tyytymätön miekkailupelien epärealistisuuteen, että on polkaissut käyntiin Kickstater-projektin, jonka tarkoituksena on tuottaa peli, jossa miekkailu perustuu todellisuuteen eikä fantasiaan. Matkaa tavoitteeseen näyttää olevan vielä aika paljon. Jääpi nähtäväksi kiinnostaako realistinen miekkailu pelaajia.
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
- Jussi Ekholm
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 590
- Lauteille: Maaliskuu 2008
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
- Sivulajit: Miekkojen keräily
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Saapa nähdä mitä tästä projektista tulee...
Muutamia minullekin tuttuja nimiä on kai projektin taustajoukoissa. Ja tähän on nyt hiljattain laitettu muutamilla foorumeilla linkkejä, mutta... kuten Janne edellä sanoi, onko tässä todella aineksia suosituksi videopeliksi? Tämä on kysymys mihin en todellakaan osaa vastata. Itse en näe tällä kauhean suurta kohdeyleisöä, mutta toki voin olla aivan väärässä, kun kerran olen tipahtanut videopeleissä kärryiltä jo kauan sitten.
No onhan ihan kiva nähdä tuleeko pelistä mitään ja onko se sitten minkälainen kun aletaan lähestyä jotain ensimmäisiä alpha-testauksia, kuinka helppo-vaikea peli tulee olemaan? Itseä vain epäilyttää onko tämä sellaista mitä massat haluaisivat, vai olisiko joku zombi-mättömoodi yms. kuitenkin enemmän pelaavan väestön mieleen?
Muutamia minullekin tuttuja nimiä on kai projektin taustajoukoissa. Ja tähän on nyt hiljattain laitettu muutamilla foorumeilla linkkejä, mutta... kuten Janne edellä sanoi, onko tässä todella aineksia suosituksi videopeliksi? Tämä on kysymys mihin en todellakaan osaa vastata. Itse en näe tällä kauhean suurta kohdeyleisöä, mutta toki voin olla aivan väärässä, kun kerran olen tipahtanut videopeleissä kärryiltä jo kauan sitten.
No onhan ihan kiva nähdä tuleeko pelistä mitään ja onko se sitten minkälainen kun aletaan lähestyä jotain ensimmäisiä alpha-testauksia, kuinka helppo-vaikea peli tulee olemaan? Itseä vain epäilyttää onko tämä sellaista mitä massat haluaisivat, vai olisiko joku zombi-mättömoodi yms. kuitenkin enemmän pelaavan väestön mieleen?
Jussi Ekholm
- Rojola
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 2758
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Mullet City
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Erittäin mielenkiintoinen projekti. Viime aikoina on kaikenlaisia peliprojekteja potkittu käyntiin Kickstarterin avulla, toivottavasti tämä myöskin lähtee käyntiin.
Ongelmana tällaisessa pelissä näen fyysisen käyttöliittymän ja virtuaalimaailman välisen eron, joka aiheuttaa epäsymmetrisyyttä pelaajan ja pelaajahahmon välille. Siinä missä pelaaja huitaisi juuri ohjauskapulallaan oikealta vasemmalle, pelaajahahmo löikin miekalla toisen miekkaa vasten itse pelissä, jolloin "oikean" ja "virtuaalisen" miekan asentojen synkronointi kärsii. Tämä ongelma pitää jollain tavalla ratkaista, enkä ole ihan varma miten tämä on aiemmin ratkaistu esim. Wii-peleissä, joita en itse pelaa.
Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Ongelmana tällaisessa pelissä näen fyysisen käyttöliittymän ja virtuaalimaailman välisen eron, joka aiheuttaa epäsymmetrisyyttä pelaajan ja pelaajahahmon välille. Siinä missä pelaaja huitaisi juuri ohjauskapulallaan oikealta vasemmalle, pelaajahahmo löikin miekalla toisen miekkaa vasten itse pelissä, jolloin "oikean" ja "virtuaalisen" miekan asentojen synkronointi kärsii. Tämä ongelma pitää jollain tavalla ratkaista, enkä ole ihan varma miten tämä on aiemmin ratkaistu esim. Wii-peleissä, joita en itse pelaa.
Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Janne Paavilainen
Master of illusion is a student of reality.
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Master of illusion is a student of reality.
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
- Jussi Häkkinen
- päähänpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 19092
- Lauteille: Helmikuu 2005
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Toki tuo systeemi - sopivasti virtaviivaistettuna ja edelleenkehitettynä - voi tuoda (kenties muiden kanssa) tulevaisuudessa kiintoisan meleemoottorin muihinkin peleihin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ei-niin-loistavan-pelin moottorilla tai satunnaisgimmickillä tehdään jatkossa huomattaviakin tuotteita.Rojola kirjoitti: Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Jussi Häkkinen
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
- MikaR
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 980
- Lauteille: Toukokuu 2008
- Paikkakunta: Pohjanmaa
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Realistinen miekkailupeli tehtiin jo vuonna 1997. Bushido Blade ei vaan menestynyt koska ihmiset haluaa mätkiä aivottomasti eivätkä lähestyä taktisesti taistelua. Katanasta Naginataan erilailla käyttäytyviä aseita. Omia suosikkejani ja harmi että sarjaa ei jatkettu, sillä ikä näkyy.
Vasara riivisi
- MikaR
- munillepotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 980
- Lauteille: Toukokuu 2008
- Paikkakunta: Pohjanmaa
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Muokkausaika my ass!
Pakko hehkuttaa lisää! Yksi hyvä osuma tappaa, viilto jalkaan laittaa polvilleen. Sivuaskellus ja viilto toimii aina jos toinen ryntää tuulispäänä. Taktiikkaa taktiikkaa. Story mode myös edellyttää Bushido-koodiston noudattamista, peliä ei pääse läpi jos ei kunnioita vastustajaa Älä siis lyö selkään, tai ellei vastustaja ole taisteluasemissa. Kunnia ja realismi, mitä muuta peliltä voi toivoa!
...nyt mä tiedänkin mitä teen huomispäivän...
Pakko hehkuttaa lisää! Yksi hyvä osuma tappaa, viilto jalkaan laittaa polvilleen. Sivuaskellus ja viilto toimii aina jos toinen ryntää tuulispäänä. Taktiikkaa taktiikkaa. Story mode myös edellyttää Bushido-koodiston noudattamista, peliä ei pääse läpi jos ei kunnioita vastustajaa Älä siis lyö selkään, tai ellei vastustaja ole taisteluasemissa. Kunnia ja realismi, mitä muuta peliltä voi toivoa!
...nyt mä tiedänkin mitä teen huomispäivän...
Vasara riivisi
- Rojola
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 2
- Viestit: 2758
- Lauteille: Syyskuu 2005
- Paikkakunta: Mullet City
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Kyllä, kyllä.Jussi Häkkinen kirjoitti:Toki tuo systeemi - sopivasti virtaviivaistettuna ja edelleenkehitettynä - voi tuoda (kenties muiden kanssa) tulevaisuudessa kiintoisan meleemoottorin muihinkin peleihin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ei-niin-loistavan-pelin moottorilla tai satunnaisgimmickillä tehdään jatkossa huomattaviakin tuotteita.Rojola kirjoitti: Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Tämä ollaan noteerattu meilläkin (ja Tekesillä), sillä syksyllä alkaa projekti jossa tutkaillaan juurikin tätä fyysisen ja digitaalisen konvergenssia... En ole itse siinä tosin mukana.
Janne Paavilainen
Master of illusion is a student of reality.
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Master of illusion is a student of reality.
Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
- JukkaS
- polveenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 121
- Lauteille: Kesäkuu 2006
- Paikkakunta: Keuruu
- Etulaji: Historiallinen miekkailu
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
[youtube][/youtube]
Tämäkin projekti on edennyt alpha-vaiheeseen.
Tämäkin projekti on edennyt alpha-vaiheeseen.
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
- Puni
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 3844
- Lauteille: Kesäkuu 2010
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taekwondo Ilshin
- Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu) - Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu - Yhteystiedot:
CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti
Iih, loistavata, näyttää vähän Wiille soveltuvalta härpäkkeeltä. Oon muutenkin miettiny, että oisko joku jumppapeli hyvä, tässä ois aineksia
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Risto Hentunen
(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 8 kurkkijaa