Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#1

Viesti Janne Oksanen »

Tunnettu tieteiskirjailija Neal Stephenson on niin tyytymätön miekkailupelien epärealistisuuteen, että on polkaissut käyntiin Kickstater-projektin, jonka tarkoituksena on tuottaa peli, jossa miekkailu perustuu todellisuuteen eikä fantasiaan. Matkaa tavoitteeseen näyttää olevan vielä aika paljon. Jääpi nähtäväksi kiinnostaako realistinen miekkailu pelaajia.

[youtube][/youtube]
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#2

Viesti Jussi Ekholm »

Saapa nähdä mitä tästä projektista tulee... :)

Muutamia minullekin tuttuja nimiä on kai projektin taustajoukoissa. Ja tähän on nyt hiljattain laitettu muutamilla foorumeilla linkkejä, mutta... kuten Janne edellä sanoi, onko tässä todella aineksia suosituksi videopeliksi? Tämä on kysymys mihin en todellakaan osaa vastata. Itse en näe tällä kauhean suurta kohdeyleisöä, mutta toki voin olla aivan väärässä, kun kerran olen tipahtanut videopeleissä kärryiltä jo kauan sitten.

No onhan ihan kiva nähdä tuleeko pelistä mitään ja onko se sitten minkälainen kun aletaan lähestyä jotain ensimmäisiä alpha-testauksia, kuinka helppo-vaikea peli tulee olemaan? Itseä vain epäilyttää onko tämä sellaista mitä massat haluaisivat, vai olisiko joku zombi-mättömoodi yms. kuitenkin enemmän pelaavan väestön mieleen?
Jussi Ekholm
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#3

Viesti Rojola »

Erittäin mielenkiintoinen projekti. Viime aikoina on kaikenlaisia peliprojekteja potkittu käyntiin Kickstarterin avulla, toivottavasti tämä myöskin lähtee käyntiin.

Ongelmana tällaisessa pelissä näen fyysisen käyttöliittymän ja virtuaalimaailman välisen eron, joka aiheuttaa epäsymmetrisyyttä pelaajan ja pelaajahahmon välille. Siinä missä pelaaja huitaisi juuri ohjauskapulallaan oikealta vasemmalle, pelaajahahmo löikin miekalla toisen miekkaa vasten itse pelissä, jolloin "oikean" ja "virtuaalisen" miekan asentojen synkronointi kärsii. Tämä ongelma pitää jollain tavalla ratkaista, enkä ole ihan varma miten tämä on aiemmin ratkaistu esim. Wii-peleissä, joita en itse pelaa.

Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#4

Viesti Jussi Häkkinen »

Rojola kirjoitti: Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Toki tuo systeemi - sopivasti virtaviivaistettuna ja edelleenkehitettynä - voi tuoda (kenties muiden kanssa) tulevaisuudessa kiintoisan meleemoottorin muihinkin peleihin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ei-niin-loistavan-pelin moottorilla tai satunnaisgimmickillä tehdään jatkossa huomattaviakin tuotteita.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#5

Viesti MikaR »

Realistinen miekkailupeli tehtiin jo vuonna 1997. Bushido Blade ei vaan menestynyt koska ihmiset haluaa mätkiä aivottomasti eivätkä lähestyä taktisesti taistelua. Katanasta Naginataan erilailla käyttäytyviä aseita. Omia suosikkejani ja harmi että sarjaa ei jatkettu, sillä ikä näkyy.
Vasara riivisi
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#6

Viesti MikaR »

Muokkausaika my ass!

Pakko hehkuttaa lisää! Yksi hyvä osuma tappaa, viilto jalkaan laittaa polvilleen. Sivuaskellus ja viilto toimii aina jos toinen ryntää tuulispäänä. Taktiikkaa taktiikkaa. Story mode myös edellyttää Bushido-koodiston noudattamista, peliä ei pääse läpi jos ei kunnioita vastustajaa :D Älä siis lyö selkään, tai ellei vastustaja ole taisteluasemissa. Kunnia ja realismi, mitä muuta peliltä voi toivoa!

...nyt mä tiedänkin mitä teen huomispäivän...
Vasara riivisi
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#7

Viesti Rojola »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
Rojola kirjoitti: Sopivan kahjoa ja kunnianhimoista. Ei tällaisesta pelistä välttämättä massojen hittiä tule, mutta se saattaa hyvinkin löytää oman niche-nurkkansa ja vannoutuneet faninsa.
Toki tuo systeemi - sopivasti virtaviivaistettuna ja edelleenkehitettynä - voi tuoda (kenties muiden kanssa) tulevaisuudessa kiintoisan meleemoottorin muihinkin peleihin. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ei-niin-loistavan-pelin moottorilla tai satunnaisgimmickillä tehdään jatkossa huomattaviakin tuotteita.
Kyllä, kyllä.

Tämä ollaan noteerattu meilläkin (ja Tekesillä), sillä syksyllä alkaa projekti jossa tutkaillaan juurikin tätä fyysisen ja digitaalisen konvergenssia... En ole itse siinä tosin mukana.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
JukkaS
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 121
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Keuruu
Etulaji: Historiallinen miekkailu

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#8

Viesti JukkaS »

[youtube][/youtube]

Tämäkin projekti on edennyt alpha-vaiheeseen.
Weird things happen when you swallow swords - Thom Sellectomy
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3844
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

CLANG - realistinen miekkailupeliprojekti

#9

Viesti Puni »

Iih, loistavata, näyttää vähän Wiille soveltuvalta härpäkkeeltä. Oon muutenkin miettiny, että oisko joku jumppapeli hyvä, tässä ois aineksia :)
Kamppailutaiteiden maaritelmä: Energian tuottaminen ja ohjaaminen kohti päämäärää, jossa vallitsee täydellinen harmonia ja väkivallattomuus.
Risto Hentunen

(Puni) Olet kamppailu-urheiliijan irvikuva ja kamppailuyhteisön häpeäpilkku mielipiteittesi kanssa.
-JM
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 6 kurkkijaa