Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Vastaa
PeterLS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 25
Lauteille: Elokuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#1

Viesti PeterLS »

Entiedä onko jo linkitetty, mutta täältä

http://www.dealextreme.com/c/knives-tools-813" onclick="window.open(this.href);return false;

Löytyy siistejä veittiä.

Kopioitahan nuo ovat, mutta laatu/hinta on tod. kohillaan.
Olen sieltä muutaman ostanut, ja hyviä on.

Hyvä myös että voi lukea asiakkaiden arvosteluja tuotteista tämä:

http://www.dealextreme.com/p/classy-man ... lster-9199" onclick="window.open(this.href);return false;

On mielestäni niin laadukas, ettei juuri oikeesta "Kerperistä" erota.

Myyvät myös erittäin tehokkaita LED-fikkareita sopuhintaan.

Esim tämä:
http://www.dealextreme.com/p/c30-flood- ... -aaa-18697" onclick="window.open(this.href);return false;

On h-vetin tehokas, zoomilla.

Ainoo heikko tuolla toimittajalla on pitkät toimitusajat, mutta rahtihan on ilmanen, kunhan jaksaa oottaa.
Paljon roinaakin noi myy, mutta nämä ainakin hyviä.

Entiiä onko offtopic/vanha, modet korjatkoon tarvittaes.
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#2

Viesti Jussi Ekholm »

Onpahan kyllä halpaa, itsellä on ollut muutamia noita jenkeissä olevia "pikkusälä"-miekka/veitsikauppoja tiedossa, mutta pari niistä ei toimita lainkaan USA:n ulkopuolelle, paitsi jenkkien omiin armeijatukikohtiin. Sillä minua hyvin paljon epäilyttää tuo "Free shipping", sillä luulisin sen olevan vain Yhdysvaltojen sisällä, voin toki olla väärässäkin. Kyllä tuolla sivuilla tuntuu lukevan, että mikäli EMS (lähetystapa) kohdemaahasi maksaa enemmän niin otamme sinuun yhteyttä. Tuleeko paketti sitten kummalla lähetystavalla Suomeen onkin sitten toinen asia.

Hinnat ovat kyllä jotain käsittämätöntä tasoa, ei tuohon oikein voi täällä firmat kilpailla millään... Jos ei postikuluja tule niin eihän noihin hintoihin sitten lätkäistä kun alv ja tullit päälle.

*EDIT* Kannattaisi lukea eikä olla tyhmä... Hong Kongissahan tuo firma on, ja kun Peter kerran olit tilannutkin tuolta niin taisi ilman mitään postikuluja tulla?
Jussi Ekholm
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#3

Viesti Kuusikko »

Tuttu kauppa, kaikki tilattu on tullut eikä laskutuksessa ole ollut ongelmia. Kamerasälää(akkuja, filsuja, paljemallinen loittorengas ja akkukahva pikku järkkäriin), kekluja, fikkareita, leluja ja vaikka mitä maan ja taivaan välillä tullut pariin vuoteen tilattua. Lukekaa ne asiakkaiden arvostelut. Tulli ei ole vaivannut, kun kaikki on niin halpaa eikä postimaksun puuttuessa tarvi kerätä mitään älyttömiä kertaostoksia.
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Jussi Ekholm
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 590
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Japanilaisten miekkojen tutkiminen
Sivulajit: Miekkojen keräily

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#4

Viesti Jussi Ekholm »

Juu nyt tuli tarkemmin kauppaa katsottua, niin pääasiassahan tuolla oli aivan muuta kuin teriä, minä kun jo elättelin vähän toiveita, että tuolla olisi vain teräaseita ja eräkamaa ollut...

Kuusikko, kun sanoit että tulli ei ole vaivannut, niin mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kyllähän minun käsityksen/kokemuksen kautta kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä, siinä tulee sitten alvit +tullimaksu. En ole itse tuollaista pientä tavaraa ostanut, mutta kai siinä samat säännöt pätee?
Jussi Ekholm
PeterLS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 25
Lauteille: Elokuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#5

Viesti PeterLS »

Jussi.

Ilman rahtia minnevaan, tullejakaan eiolla kyselty.

Taitaa 40e olla joku raja tullille?

Olen yli sen tilannu, ja ei oo tullista mittää kuullu.

Ei alveja jne. PayPal tai luottokortti toimii.

Toimitus voi tulla useammassa erässä, jos ei kaikkea varastossa.

Paketissa on mukana pakkauslista mistä näkee mitä puuttuu, sama näkyy myös netissä.

Kannattaa kokeilla. Olen sieltä paljon tilannut.

Kakaroille (jos niitä on) laserpointteri led-fikkarilla alle 2e..
Toimii. Itse käytän kissan kiusaamiseen ja pressiksien yhteydessä.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#6

Viesti PDC »

Serkku suositteli samaa paikkaa. Ihan saatanan halvat hinnat!
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#7

Viesti Kuusikko »

Jussi Ekholm kirjoitti: Kuusikko, kun sanoit että tulli ei ole vaivannut, niin mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Kyllähän minun käsityksen/kokemuksen kautta kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva tavara on tulliselvitettävä, siinä tulee sitten alvit +tullimaksu. En ole itse tuollaista pientä tavaraa ostanut, mutta kai siinä samat säännöt pätee?
Kaipa ne pätee juu. Kolme kertaa olen joutunut soittamaan jossakin tuontiasiassa Tullin helppariin(ei liity Dealextremeen) ja joka kerta on tuntunut siltä, että puhelimeen vastaaja ei ole tiennyt asiasta edes allekirjoittaneen vertaa. Aikaisemmin oli se alle 150 €uron nettituonnin tullittomuus, jolloin alvikin jäi perimättä. Sitten oli tuo 40€uron raja. Nykyisin kun on tuo nettitullaus annetaan Tullin nettisivuilla ymmärtää, että kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva tavara tarvitsisi tullata. Dealextremen pikkupaketit vaan tulee kirjepostina sukkana läpi verokarhun haavin. En valita. Ja onhan niillä tuo UK-warehousekin jos ajatus tullittomuudesta on jostakin kumman syystä paheksuttava.
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#8

Viesti Huppu »

Eipä tuol nyt niin halvat hinnat kumminkaa ole? esim ps3 maksaa enemmän ku suomessa.
Oss!
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#9

Viesti Kuusikko »

Huppu kirjoitti: Eipä tuol nyt niin halvat hinnat kumminkaa ole? esim ps3 maksaa enemmän ku suomessa.
Nii ja 110 €uron akkukahva tuli 35 €uroon? Amazon.co.uksta sain IrnBruta 2 kahvaa kotiintuotuna 8 €urolla nostalgiajuomaksi eli 4€uroa kahva(24kpl). Ostetaan vaan niitä hyviä diilejä? Joskus löytyy, joskus ei.

Edit Nii ja ketjun otsikko oli?
Feo, Fuerte y Formal
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#10

Viesti YJT »

PeterLS kirjoitti: Myyvät myös erittäin tehokkaita LED-fikkareita sopuhintaan.

Esim tämä:
http://www.dealextreme.com/p/c30-flood- ... -aaa-18697" onclick="window.open(this.href);return false;
En nyt saa päähäni tuon vehkeen merkkiä (eikä sitä kerrota ko. nettisivullakaan), mutta jos kyseessä on se mitä luulen, niin kyseessä ei todellakaan ole hyvä väline. Hintansa arvoinen ehkä, mutta ei mikään erityisen hyvä diili. Pätee aika suureen osaan ainakin fikkareista, sen perusteella mitä olen kuullut ja kokenut. Noissa halvoissa on sekin ongelma, että yksilökohtaiset laatuerot ovat aika huimaavat. Joku yksilö voi toimia ihan hyvin monta kuukauttakin, mutta toinen kyykähtää suurinpiirtein paketista otettaessa.

Itse olen kai kerran tilannut tuolta, ja muistaakseni toimitusaika oli ihan OK, ja muutenkin kaikki toimi hyvin. Halusin halvan ja suhteellisen tehokkaan fikkarin jonka ei tarvitse olla ammattilaislaatua, ja sain täsmälleen sellaisen.

Mitä tulee tullittomuuteen, niin periaatteessa kaikki EU-alueen ulkopuolelta tuleva on tulliselvitettävä, mutta alle 10 euron tullimaksujahan ei tarvitse maksaa. Käytännössä kuitenkin reilusti alle 10% tilaamistani tavaroista on pysähtynyt tulliin, vaikka puhutaan ihan postipaketeista eikä kirjeistä.

Paljonko tavara siis saa maksaa että tullimaksu jää alle 10 euron, riippuu
- tuoteryhmän tullista (prosenttia lähetyksen arvosta)
- toimituskuluista
- tuoteryhmän ALV:stä
- mahdollisista rangaistustulleista (ei ole oikea termi, mutta en nyt muista sitä oikeaa)
Tulleja laskettaessa lasketaan yhteen tavaran arvo, toimituskulut ja ALV. Tähän lätkäistään päälle tullit, ja jos tämä hinta jää alle 10 euron, ei sitä peritä.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
PeterLS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 25
Lauteille: Elokuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#11

Viesti PeterLS »

Seppo Vesala ei nyt ole niin negatiivinen, vaan tilaa tuikku.

Oliko se 7-8euroo.

Koita, mun yksilö ainakin valaisee naapuritkin tarvittaess..

CREE on käyttämiensä LED-merkki, löytyy ihan Wikipediastakin.

Tuo mainostamani mahtuu kämmeneen, ja zuumi tekee siitä monikäyttösen.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#12

Viesti Jorge »

YJT kirjoitti: Paljonko tavara siis saa maksaa että tullimaksu jää alle 10 euron, riippuu
- tuoteryhmän tullista (prosenttia lähetyksen arvosta)
Ja arvo lasketaan CIF arvosta eli arvosta EU- rajalla
- toimituskuluista
- Ne sisältyvä tuohon CIF arvoon
- tuoteryhmän ALV:stä
- Käytännössä siis lähes aina 23 %, ellei tilaa elintarvikkeita, lääkkeitä tai kirjoja

http://www.vm.fi/vm/fi/10_verotus/04_ar ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

- mahdollisista rangaistustulleista (ei ole oikea termi, mutta en nyt muista sitä oikeaa)
- Polkumyyntitulli

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/tuon ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulleja laskettaessa lasketaan yhteen tavaran arvo, toimituskulut ja ALV.
- Ei aivan, vaan ALV:a laskettaessa lasketaan yhteen tavaran arvo, toimituskulut ja tulli

"Veron perusteeseen lisätään myös tavaran maahantuonnin takia tullauksen yhteydessä valtiolle ja EU:lle kannettavat verot, tullit, tuontimaksut ja muut maksut lukuun ottamatta arvonlisäveroa. Maahantuonnista kannettava arvonlisävero lasketaan tästä kokonaissummasta."

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/vero ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tähän lätkäistään päälle tullit, ja jos tämä hinta jää alle 10 euron, ei sitä peritä.
Tässä nykyinen käytäntö (tuo "Ostaisinko Internet- kaupasta" on muutenkin hyvin selkeä opus aiheesta):
Tullin ja arvonlisäveron sekä valmisteverojen kantamatta jättäminen

Tullittomuus ja verottomuus tavaran arvon perusteella
Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään 150 euroa. Tätä arvorajaa ei kuitenkaan sovelleta alkoholituotteisiin, tupakkaan, tupakkatuotteisiin, hajuvesiin eikä eau de toilette -tuotteisiin. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on 22 euroa. Tupakkatuotteisiin, alkoholiin, alkoholijuomiin ja hajuvesiin ei kuitenkaan sovelleta tätä
verottomuuden rajaa arvonlisäverotuksessa, kuten ei myöskään valmisteverotuksessa alkoholiin,
alkoholijuomiin ja tupakkatuotteisiin.

Pienin kannettava tullin ja veron määrä
Tullin, arvonlisäveron ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron verolajikohtaista alarajaa,
toisin sanoen tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa. Tullilaskun 10 euron alarajaa ei kuitenkaan sovelleta valmisteveron alaisiin tuotteisiin, vaan yksityishenkilöille lähetetyistä alkoholijuomista ja tupakkatuotteista kirjoitetaan aina tullilasku.
http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/jul ... ityish.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
PeterLS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 25
Lauteille: Elokuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#13

Viesti PeterLS »

Kiitokset dullisäännöksistä.

Täältäkun tilaa, ei tartte noita miettiä.

Sielläpäässä on tullihommat katsottu.

Mukavaahan se olis kuten kuten kunostin Saksasta prätkän, seuraavana vuonna tuli 150e palautus tullilta kun olin liikaa maksanut tuontitullia.

Ostakaa vaan vapaasti, mä oon omani jo hankkinu.
PeterLS
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 25
Lauteille: Elokuu 2010

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#14

Viesti PeterLS »

Nonniin jänkyttäjät.

Siellä näyttää valikoima hyvin päivittynyt.

Silmääni osui tämä..

http://www.dealextreme.com/p/mini-steel ... ngth-32575" onclick="window.open(this.href);return false;

Aito maksaa 300e..

Eriäivyyksiä voi sitten ihmetellä.

Mulla on tämän miniartyyri, ja on näppärä laite.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4144
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Siistejä/kohtuuhintaisia kekluja+fikkareita

#15

Viesti YJT »

Kiitos Jorgelle täsmennyksistä tulliasioista; omista tullauskokemuksista onkin ehtinyt jo vierähtää tovi joten eivät olleet asiat enää kirkkaina mielessä.
PeterLS kirjoitti: Seppo Vesala ei nyt ole niin negatiivinen, vaan tilaa tuikku.
Joo, olen tuolta yhden fikkarin tilannutkin. Tuo po. fikkari (muistaakseni joku Edi-T:n malli) minulla taitaa jopa ollakin kaapin pohjalla (tai se alkuperäinen; tuo lienee kopio). Oli sen verran laadukas, että en löytänyt sille käyttöä, ja toisaalta noita lamppuja löytyy jonkin verran entuudestaankin.

Dealextremen lamput soveltuvat kyllä sellaiseen peruskäyttöön ihan hyvin ja saattavat olla sellaiseen jopa tarpeettomankin hyviä, mutta minä olen kiinnostunut valaisimista lähinnä ammattilaiskäyttöön. Lampun pitää toimia silloin kun sitä tarvitaan, valokeilan pitää olla tasainen, pitää olla käyttölogiikaltaan ja ergonomialtaan hyvä, jne. Silloin kun etsitään joulukoristeita kellarista, vaatimustaso ei ole yhtä korkea.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 7 kurkkijaa