Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

Keskustelua aseista, asetekniikoista ja aseilla harjoittelusta

Valvoja: Valvoja

Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#46

Viesti Aihki »

Paappa kirjoitti: Mitenkä näette kävelykepin kantamisen riskiherkillä alueilla, kiinnittääkö liikaa huomiota? Onko tarpeeksi tukeva keppi sellainen ase, että poliisi kiinnittää huomionsa sen kantajaan (tarpeeksi tukeva lienee sitten mielipidekysymys)?
Kun seuraavan kerran käväiset Unkarissa niin tuopa sieltä paikallinen fokos, se täyttää aika hyvin sekä keppi että tappelutarpeen.

Testattu etelä afrikkalainen sjambok voisi myös pitää hörhöt riittävällä etäisyydellä.

AIHKI
Kuvake
Fubarbarian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1332
Lauteille: Lokakuu 2007

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#47

Viesti Fubarbarian »

Jussi Huusko kirjoitti: Noppa (dice) - useita pilkkomisliikkeitä käyttäen terää kuin tuuletinta.
Dice = pilkkoa/paloitella (kuutioksi), ei noppa. Kuten keittiöveitsien mainoksissa, "slices and dices".
A suspicious mind is a healthy mind
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#48

Viesti MikkeM »

Tota viiltelyä miettinyt,että jos sellaiseen tilanteeseen joutuisi,että olisi veitsi mukana ja sitä käyttämässä,niin viillot olis sellaisia ns lieviä vaihtoehtoja,yksi ongelma on se,että vastusta tod.näk. liikkuu,jolloin ns pintaviillosta tuleekin syvä jos ei ehdi korjata etäisyyttä,jolloin vahinko on taas sitten eriluokkaa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#49

Viesti Mjölnir »

Fubarbarian kirjoitti:
Jussi Huusko kirjoitti: Noppa (dice) - useita pilkkomisliikkeitä käyttäen terää kuin tuuletinta.
Dice = pilkkoa/paloitella (kuutioksi), ei noppa. Kuten keittiöveitsien mainoksissa, "slices and dices".
Siksi varmaan intissä on perinneruokana "noppasoppa", eli kuutioitua säilykelihaa ja makaroonia.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#50

Viesti MikkeM »

^Ja jos sekaan saa havunneulasia ja muuta roskaa,anteeksi lisäkkeitä niin aina parempi..
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#51

Viesti Kuhmu »

Aihki kirjoitti:
Paappa kirjoitti: Mitenkä näette kävelykepin kantamisen riskiherkillä alueilla, kiinnittääkö liikaa huomiota? Onko tarpeeksi tukeva keppi sellainen ase, että poliisi kiinnittää huomionsa sen kantajaan (tarpeeksi tukeva lienee sitten mielipidekysymys)?
Kun seuraavan kerran käväiset Unkarissa niin tuopa sieltä paikallinen fokos, se täyttää aika hyvin sekä keppi että tappelutarpeen.

Testattu etelä afrikkalainen sjambok voisi myös pitää hörhöt riittävällä etäisyydellä.

AIHKI
Mulla oli joskus Irlannissa bo mukana, eikä siitä olleet kiinnostuneet muut kuin tullimiehet. Että mikäs toi on ja miks se on sulla? No kun minulla oli vanhanmallinen satulareppu ym. matkatavaraa, niin hyvin meni läpi lyhyt selvitys vaellussauvasta, minä se myöskin toimi.
Dublinilaisen taekwondo- koulun opettaja oli ainoa, joka kiinnostui ja vaihdettiinkin muutama sana hänen kanssaan.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16082
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#52

Viesti Kari Aittomäki »

Öhköh..
Sjambok ei oikeen mene kävelykepistä...

Mä olen miettinny eri käppivaihtoehtoja kun tuo jalka ei välillä hoida hommaansa..
Sotilasvanhus ois ilmeinen vaihtoehto mutta toisaalta kutittais irkkujen shilelagh..
Tai sitte jotku modernimmat jutut piilotettuine terineen.

Ja mikäs mua estää hankkimasta kaikkia variantteja.
Mutta ku yhä toivon saavani koipeni takasi.
Jolsei muunkautta niin luusahan.

edit.
Mullakin on useita tarinoita noista tappeluskeppien julkisesta kantamisista. Mutta toisella kertaa.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#53

Viesti Aihki »

Niille jotka eivät tiedä niin "fokos" on nimenomaan tappeluun ja itsepuolustukseen tehty kävelykeppi, tunnetaan ympäristössä myös muilla nimillä. On aika tehokas, mutta polizei saattaa tykätä huonoa kun moisen näkee.

Aihki
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#54

Viesti Kuhmu »

Aihki kirjoitti: Niille jotka eivät tiedä niin "fokos" on nimenomaan tappeluun ja itsepuolustukseen tehty kävelykeppi, tunnetaan ympäristössä myös muilla nimillä. On aika tehokas, mutta polizei saattaa tykätä huonoa kun moisen näkee.

Aihki
http://www.grozerarchery.com/acc/equip/equip.htm" onclick="window.open(this.href);return false; Tuossa miekkonen fokosin kanssa, lienee kirveestä kävelykepiksi taipunut. Tossa vielä fokosin kädensijapuoli http://www.jloose.com/siteimages/pheartr.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; Luulen, että poliisilla olisi sanottavaa.

1.20 cm jo olis hyvä, vaikka sillä piilotetulla terällä. Pelkkä keppikin kyllä ois vaihtoehto.
”You must enjoy this”.
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#55

Viesti Aihki »

Toin yhdenlaisen tommosen mukanani pari vuotta sitten, ei ehkä ihan jokapäivän kapine. On "suunniteltu" aikoinaan matkalaisten turvaksi rosvoja, villisikoja, susia ym. vastaan. Aikanaan ilmeisesti hyvin yleisesti käytetty.

Tuo fokos tarkoittaa myös pientä kirvestä.

Menisi hyvin kyllä puolustusaseestakin.

Aihki
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#56

Viesti Pyjamasankari »

Fubarbarian kirjoitti:
Jussi Huusko kirjoitti: Noppa (dice) - useita pilkkomisliikkeitä käyttäen terää kuin tuuletinta.
Dice = pilkkoa/paloitella (kuutioksi), ei noppa. Kuten keittiöveitsien mainoksissa, "slices and dices".
Joo, pohdin tuota ja muutamaa muuta suomennosta. Päädyin noppaan sen takia, että se erottaa selkeästi tuon mm hakkaamisesta/pilkkomisesta (chop/hack). Ovat vähän sinne päin suuntaa antavia noi mun suomennokset, itse käytän noita englannin ḱielisiä aina.

Mutta, kiitoksia hyvästä selvennöksestä.
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 24
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#57

Viesti Pyjamasankari »

Paappa kirjoitti: Mitenkä näette kävelykepin kantamisen riskiherkillä alueilla, kiinnittääkö liikaa huomiota? Onko tarpeeksi tukeva keppi sellainen ase, että poliisi kiinnittää huomionsa sen kantajaan (tarpeeksi tukeva lienee sitten mielipidekysymys)?
Jaahas, pelaa se rollaatori tai kavelytukikin nakojaan katta pidempana.

Finn fights off knife-wielding thugs in Phuket Town
http://www.phuketgazette.net/archives/a ... e9967.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#58

Viesti Kuhmu »

Jussi Huusko kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: Oletko itse käyttänyt terää ihmislihaan, siinä mielessä. Mikäli haluat vastata.
En ole käyttänyt.

Kaksi kertaa olen vetänyt esiin tilanteen ratkaisemiseksi. Toisella kertaa joukkiota vastaan, toisella kertaa tilasta poistuakseni estelyistä huolimatta. Kaakkois-aasiassa molemmat, en sen tarkemmin halua kertoa.
Oletan, että se alleviivasi asiaa. Kukapa haluaisi olla se, jolta ensiveri vuotaa. Jos valita saa.
”You must enjoy this”.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11223
Lauteille: Kesäkuu 2008

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#59

Viesti Jorge »

Kari Aittomäki kirjoitti: Öhköh..
Sjambok ei oikeen mene kävelykepistä...

Mä olen miettinny eri käppivaihtoehtoja kun tuo jalka ei välillä hoida hommaansa..
Sotilasvanhus ois ilmeinen vaihtoehto mutta toisaalta kutittais irkkujen shilelagh..
Tai sitte jotku modernimmat jutut piilotettuine terineen.

Ja mikäs mua estää hankkimasta kaikkia variantteja.
Mutta ku yhä toivon saavani koipeni takasi.
Jolsei muunkautta niin luusahan.

edit.
Mullakin on useita tarinoita noista tappeluskeppien julkisesta kantamisista. Mutta toisella kertaa.
Takavuosina Tampereella yksi vanha hörhö kinkkasi aina kapakoissa kävelykeppinsa kanssa. Ihan leppoisa kaveri noin yleensä, kun hänelle ei wittuillut ja sanotaanko että viitekehykseen verraten hyvinkin fiksu mies.

Innostui siinä joskus esittelemään meille "invalidin itsesuojeluvälinettä" ja täysimittainen terähän siellä kepissä oli.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Käsiase/patukka/veitsi/tyhjät kädet - vertailua ja vastakkainasettelua

#60

Viesti DeusVult »

Tämä lienee hyvä ketju tälle uutiselle... Ei ole teräaseiden kunnian päivät täysin vielä pelkkää historiaa. :)

On Friday afternoon 40 rebels brandishing 2ft swords and scimitars spearheaded a group of 1,000 men who clashed with army troops in Sabratha, a coastal town 40 miles west of Tripoli.

It made for a bizarre spectacle. While Colonel Gaddafi has the most modern of arms at his disposal, his civilians were relying on weaponry that hadn’t been used in anger since the days of Lawrence of Arabia.

‘Some said the swords belonged to their grandfathers in the First World War,’ said Egyptian waiter Mahmoud El Masri, who witnessed the fighting.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 5 kurkkijaa