Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sparraus, Muay Thai vs ?

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

#61

Viesti JarkkoP »

Uskon että Kari tarkoittaa juuri tuollaista "teräsmies-lyöntiä". Joskin sen tehtävä on enemmänkin peittää tai tehdä tilaa seuraavalle potkulle, kuin satuttaa. Tai näin sen ainakin itse ymmärsin.

Samanlaisen tempunhan voi tehdä vaikkapa alapotkun blokista.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#62

Viesti Polvi »

JarkkoP kirjoitti: Uskon että Kari tarkoittaa juuri tuollaista "teräsmies-lyöntiä". Joskin sen tehtävä on enemmänkin peittää tai tehdä tilaa seuraavalle potkulle, kuin satuttaa. Tai näin sen ainakin itse ymmärsin.

Samanlaisen tempunhan voi tehdä vaikkapa alapotkun blokista.
Jep. Tuo teräsmieslyönti on thaikustakin tuttu ja juuri tuon alapotkun jälkeen. Ideana siis roimia pari kunnon alapotkua takajalalla ja kun kaveri pääsee "kuvioon" mukaan, tekee vaan lääpäisevän alapotkun ja perään tuon lyönnin.

Ei välttämättä mikään kuningastekniikka, mutta kyllä tuo ihan kiva kikka on. Onnistuessaan tosiaan avaa aika hyvin paikkoja jatkoille.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

#63

Viesti Lehe »

Hähä... eikös tuo juuri oli kuninkastekniikka. Tai oikeastaan nippu kuninkanstekniikoita :?:
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
JarkkoP
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 250
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Mikkeli

#64

Viesti JarkkoP »

Kyllähän kuningastekniikoita ovat etukäden suora, takakäden suora ja takajalan kiertopotku.
Kyllä muutkin toimii, mutta noilla pääsee jo aika pitkälle jos ne hyvin osaa.

Muuan nyrkkeilyvalmentaja sanoi, että jos osaa lyödä hyvin vasen-oikea, niin sillä voittaa Suomen mestaruuden.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#65

Viesti tonik »

Ei tossa Karin kertomassa kombossa ole mitään ihmeellistä, toimii. Tarvii vaan vähän kombinaatiota. Sen takia nää on hyviä ettei vastus osaa odottaa niitä, kuten jotain yleisempää. Niitä on muutenki hyvä harjotella, tulee semmonen oisko rytmi oikea sana, kuitenkin kehittyy ja vetää sit paremmin helpompiakin.
Se on ikävä sparrata semmosen kanssa josta ei tiedä mitä tulee seuraavaksi.
Royersin jutut on toimivia, ei ole mitään 70luvun fularijuttuja.
Niin tää "supermanpunch" on sit eriasia.
:D tuntuis että Antti ja Kari ei meinaa mahtuu samaan paikkaan, toki väittelyjä on kiva lukea jatkakaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#66

Viesti joksanen »

Rojola kirjoitti: ...vai onko kyseessä jotain tämän kaltaista: " onclick="window.open(this.href);return false; ... re=related
Kari Aittomäki kirjoitti: Etujalan lyhyt räpsähdys, yhtä kerkeä kuin lyönti.
Nelivitoskulmalla eli suoraan keskilinjaan, winchunilla on sama potku olemassa, olen nähny.
Jos puhutaan alkutilanteesta ja lopputilanteesta, mä kutsun tuota ihan vaan etupotkuksi. En tiedä ninjapoikien suorituksen välivaiheiden nyansseja, kun nuokin kaverit jo potkaisivat sen kahdella eri tavalla. Liikkeen kulkurata noin pääsääntöisesti näyttäisi olevan vähän eri, mutta polven asema samantyylinen. Wingissä polven asema on merkityksellinen. Etäisyyttä ei synny kovin paljoa ja mulle itselleni potku on hyvin lähellä askelta. Puheenaolleessa kombossahan potku palautettiin takaisin, joka on siis eri asia.

Mut aiheeseen. Pitääpä järjestää taas uusi sparraussessio thaikaverin kanssa. Edellisestä on jo vähänpaljon aikaa.
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#67

Viesti tonik »

Vedin tos ilmaan tän kombon(mikäli sen ymmärsin oikein :D ). Hyvä on. Pitää muistaa kun noita vetää niin ei jää siihen yhteen lyöntiin tai potkuun, ikäänkun sulavasti.
Turha erikseen tota harjotella, se on vaan yks monista mikä hyvä mennä ku itestään. Toki kaikille ei sovi kaikki, jos ei niin ei. Ei pidä treenata minkä huomaa että ei toimi itsellä
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

#68

Viesti Gyokuro »

tonik kirjoitti: Ei pidä treenata minkä huomaa että ei toimi itsellä
Jaa. Olen hiukan eri mieltä tästä.
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#69

Viesti Ronin »

Gyokuro kirjoitti:
tonik kirjoitti:Ei pidä treenata minkä huomaa että ei toimi itsellä
Jaa. Olen hiukan eri mieltä tästä.
Voisitko täsmentää? Sillä itse olen ainakin huomannut, että jotkut tekniikat istuvat omaan repertuaariin luontevammin kuin toiset. Joku saa porukkaa kaatumaan matalalla kiertarilla vaikka miten kun toisella ei sama potku tunnu luontevalta, mutta pääpusku tulee kuin itsestään. Eli väittäisin, että jokaisella on joitakin tekniikoita, jotka istuvat itselle kuin nenä käteen, ja joitain, jotka taas eivät runsaankaan treenin jälkeen tunnu yhtä luontevilta.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

#70

Viesti Gyokuro »

Ronin kirjoitti:
Gyokuro kirjoitti:
tonik kirjoitti:Ei pidä treenata minkä huomaa että ei toimi itsellä
Jaa. Olen hiukan eri mieltä tästä.
Voisitko täsmentää? Sillä itse olen ainakin huomannut, että jotkut tekniikat istuvat omaan repertuaariin luontevammin kuin toiset. Joku saa porukkaa kaatumaan matalalla kiertarilla vaikka miten kun toisella ei sama potku tunnu luontevalta, mutta pääpusku tulee kuin itsestään. Eli väittäisin, että jokaisella on joitakin tekniikoita, jotka istuvat itselle kuin nenä käteen, ja joitain, jotka taas eivät runsaankaan treenin jälkeen tunnu yhtä luontevilta.
Joo, olen toki itsekkin sitä mieltä, että omien vahvuuksien ympärille homma pitää rakentaa, mutta pitäähän niitä huonojakin osa-alueita treenata, varsinkaan jos vähänkään meinaa pärjätä. Huonokin pitäisi saadaa vähintäänkin tasolle kohtalainen.

... enkä nyt tarkoita tässä sitä, että lähdettäisiin sotimaan ruumiinrakenteesta johtuvia mahdottomuuksia vastaan.
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#71

Viesti Mika »

Ronin ehkä katseli asiaa itsepuolustuslajien kannalta? Ketjun otsikko liittyy kamppailu-urheiluun, joten luulen että puhutte vähän eri asioista, vaikka Ronin sitten viittaisikin Muay Thaihin, jota on harrastanut, mutta hän on saattanut katsoa sitäkin ip-osaamistaan silmälläpitäen. Voin olla väärässä...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#72

Viesti Ronin »

Mika, niinpäs teinkin, old habits jne... :)

Pääpusku siis huono vertaus. Tosiaan, Gyokuro, puhumme varmaan samasta asiasta ja mahdollisesti olemme samaa mieltäkin: mielestäni kaikki kamppailun osa-alueet (potkuetäisyys, lyöntietäisyys, trapping/pystypaini ja varsinainen paini maassa jne) tulisi hallita, mutta yksittäiset tekniikat eivät ole mielestäni niin tärkeitä, eli jos yksi tekniikka ei tunnu luontevalta treenin avullakaan niin on turha taistella tuulimyllyjä vastaan ja käyttää sitä vaikkei saakaan sitä kunnolla toimimaan. Tuota vain ajoin takaa.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#73

Viesti kenttiensankari »

Lucio Linhares sanoi viime semmalla että hän opettaa/opettelee tekniikoita jotka eivät välttämättä sovi hänen kehotyypin omaaville henkilöille, mutta osalle sopii. Sitten kun vetää seminaareja niin on kaikille jotain annettavaa. Tietysti tämä syy on riviharrastajalle aika vähäpätöinen, mutta joskus sitä saattaa joutua vetämään treenejä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#74

Viesti Mika »

kenttiensankari kirjoitti: Lucio Linhares sanoi viime semmalla että hän opettaa/opettelee tekniikoita jotka eivät välttämättä sovi hänen kehotyypin omaaville henkilöille, mutta osalle sopii. Sitten kun vetää seminaareja niin on kaikille jotain annettavaa. Tietysti tämä syy on riviharrastajalle aika vähäpätöinen, mutta joskus sitä saattaa joutua vetämään treenejä.
Opettajan kannalta tuo on oikeastaan ainoa vaihtoehto, jos nyt sitten ei jostakin syystä halua tai pysty erikoistumaan niiden omien erikoisuuksiensa opettamiseen. Pitäisin tällaisia opettajia/valmentajia "erikoismiehinä", luulenpa että suurin osa opettaa mahdollisimman laaja-alaisesti.

Jos joku "joutuu vetämään" harjoituksia, eipä sillä yhdellä tai kahdella kerralla ole niin väliksi, vaikkei kaikkia osa-alueita hallitsisikaan. Jos tästä "joutumisesta" alkaa tulla tapa, sittenhän vastuu asiasta siirtyy kokonaan muille tahoille ja henkilö pitää kouluttaa tehtäväänsä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 16105
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

#75

Viesti Kari Aittomäki »

Hartsell oli tässä suhteessa aivan ässä, se saatto kertoa että hän ei tätä niin hallitse mutta koetappas sinä.
Ja sitte se asettui tyynesti itse ukeksi ja opasti neuvomalla läpi tekniikan, jos sujui niin palkitsi päästämällä näyttämään muillekin.

Itte olen pyrkinyt noudattaan samaa metodia, on hankala mutta antoisa.
Hankala myös siten että miten esität jollekulle pitkänhuiskealle hänelle sopivaa lyönti/potkurytmitystä kun omat välitykset ja siten tekotapa on totaalisen erilaiset?
Motivoinnin kautta sen tajuamisen saa liikkeelle, mutta yleensä etenkin kokemattomat tahtovat matkia vetäjän tekotapaa.
tonik kirjoitti: tuntuis että Antti ja Kari ei meinaa mahtuu samaan paikkaan, toki väittelyjä on kiva lukea jatkakaa
Minähän tulen toimeen vaikka verotarkastajan kanssa.
Mutta fundamentalistien kanssa on aina hankalaa, se Totuuden Kilpi on niin läpäisemätöntä sorttia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 59 kurkkijaa