Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ-kysymys & vastaus

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
tinkezione
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 381
Lauteille: Syyskuu 2009
Paikkakunta: Malmö

BJJ-kysymys & vastaus

#1051

Viesti tinkezione »

JanneM kirjoitti: Kunnes se on parantunut...
Kysymys oli varmaan huonosti aseteltu... Kunnes oireita ei enää silmämääräisesti näy niin suoraan heti seuraavana päivänä ähräämään? Tämä on varmaan myöskin yksilöllistä, mutta kauanko tuo kestää yleensä parantua lääkevoiteiden keralla? Muistan, että tasan kerran on varpaanvälissä sieni käynyt, mutta se taisi mennä about viikossa pois. Nyt se oli eksynyt parin vuoden tauon jälkeen jostakin syystä päkiän seuralaiseksi.
Eat healthy, exercise regularly, die anyway.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1052

Viesti JanneM »

Näihin kysymyksiin mä en sit enään osaa sanoa mitään...
JOku lääkärihän varmaan tietää millon ei tartuntariskiä tai infektiovaaraa enään ole.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Riposte
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 481
Lauteille: Helmikuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1053

Viesti Riposte »

tinkezione kirjoitti: Kunnes oireita ei enää silmämääräisesti näy niin suoraan heti seuraavana päivänä ähräämään? Tämä on varmaan myöskin yksilöllistä, mutta kauanko tuo kestää yleensä parantua lääkevoiteiden keralla? Muistan, että tasan kerran on varpaanvälissä sieni käynyt, mutta se taisi mennä about viikossa pois. Nyt se oli eksynyt parin vuoden tauon jälkeen jostakin syystä päkiän seuralaiseksi.
Yh, ilmeisesti sama juttu iskenyt. :smt078: Onko kellään kokemusta esim. Vibram tms. varvastossuista jotka toimisivat treenijalkineina haittaamatta painimista?
Kuvake
ataraxia
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7
Lauteille: Syyskuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1054

Viesti ataraxia »

Moro. Tulen kyselemään tähän ketjuun typeriä.

Haluaisin aloittaa jonkin kamppailulajin, jossa pääsee myös kisaamaan kohtalaisen pian. BJJ:ssä on ainakin lyhyen haun perusteella omat sarjat aloittelijoille. Kuinka pian lajin aloittamisen jälkeen on mahdollista (ja järkevää) lähteä kokeilemaan kisailua? Kamppailu-urheilutaustaa on tasan nolla, eikä oikein luontaisia lahjojakaan siihen suuntaan ole. Onko ensimmäisen puolen vuoden sisään mahdollista lähteä johonkin pikkukisaan kokeilemaan? Kuinka kauan porukat ylipäänsä viettävät keskimäärin aikaa valkoisella (kisaavat), eli kuinka "kokenutta" porukkaa siellä ylipäänsä voi vastaan tulla?
ira furor brevis est
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 190
Viestit: 20212
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

BJJ-kysymys & vastaus

#1055

Viesti JanneM »

Kisaamaan voi ja kannattaa lähteä heti kun on mahdollista. Mulla on oppilaita jotka on lähtenyt ihan muutaman viikon treenikokemuksella ottaan pataan ekoissa kisoissa. Näiden ketkä kisoihin on lähtenyt ja niissä käynyt tekninen kehitys on ollut kyllä paljon nopeampaa, kun niiden ketkä on jäänyt odottamaan sitä, että ovat tarpeeks hyvässä kunnossa, tai tarpeeks hyviä, tai jotain muuta tekosyytä...
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
kartsa_bjj
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 170
Lauteille: Huhtikuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1056

Viesti kartsa_bjj »

ataraxia kirjoitti: Moro. Tulen kyselemään tähän ketjuun typeriä.

Haluaisin aloittaa jonkin kamppailulajin, jossa pääsee myös kisaamaan kohtalaisen pian. BJJ:ssä on ainakin lyhyen haun perusteella omat sarjat aloittelijoille. Kuinka pian lajin aloittamisen jälkeen on mahdollista (ja järkevää) lähteä kokeilemaan kisailua? Kamppailu-urheilutaustaa on tasan nolla, eikä oikein luontaisia lahjojakaan siihen suuntaan ole. Onko ensimmäisen puolen vuoden sisään mahdollista lähteä johonkin pikkukisaan kokeilemaan? Kuinka kauan porukat ylipäänsä viettävät keskimäärin aikaa valkoisella (kisaavat), eli kuinka "kokenutta" porukkaa siellä ylipäänsä voi vastaan tulla?
Peruskurssin jälkeen viimeistään voit hyvin lähteä kisaamaan. Tosin ilman grappling -taustaa voit varautua siihen, että debyytistä tulee erittäin lyhyt ;) Suomalaisissa "arvokisoissa" (SM, FO) valkovöisten sarjojen voittajia ovat yleensä vähintään 2-3 vuotta lajia treenanneet.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1057

Viesti J-A »

JanneM kirjoitti: Kisaamaan voi ja kannattaa lähteä heti kun on mahdollista. Mulla on oppilaita jotka on lähtenyt ihan muutaman viikon treenikokemuksella ottaan pataan ekoissa kisoissa. Näiden ketkä kisoihin on lähtenyt ja niissä käynyt tekninen kehitys on ollut kyllä paljon nopeampaa, kun niiden ketkä on jäänyt odottamaan sitä, että ovat tarpeeks hyvässä kunnossa, tai tarpeeks hyviä, tai jotain muuta tekosyytä...
Komppaan Jannea! (mun vinkumisia löytyy tuolta toisesta ketjusta, missä tilittelen omaa huonoa kuntoa ;))
Mä treenasin 6kk, ennen kun olin ekoissa kisoissa! :)
Pataan tuli kaikissa kolmessa matsissa...
Nyt oli FO:ssa (11kk takana) ja pataan tuli kummassakin matsissa, tosin eteenpäin olin mennyt ja pisteitä sain tehtyä ennen kun tuli oman hölmöilyn takia noutaja.

Mä suosittelen lähtemään heti, kun siltä tuntuu!
Jokainen kuitenkin tuntee (toivottavasti) oman kuntonsa ja tasonsa sen verta hyvin, että tietää milloin kannattaa mennä! Mulla oli niin pirun huono kunto, kun alotin, että mä taputin jo, kun jätkä tuli sidestä päälle röhnöttämään... :D
Heti kun kunto kesti, niin matolle tuli lähtö!
Kisaamisen lopetan vasta, kunnes valkotakkiset hakee taas dementiakotiin takaisin tai toimitsiat ei uskalla päästää vanhaa raihnasta äijää matolle! :D

Mä saan siitä ainakin aivan sikahyvät sävärit! :)
Plussana on se, että kun nyt kun olen taas tappion kokenut, tiedän mihin pitää panostaa tässä välissä! Edellisissä kisoissa en päässyt alta pois, sitä sitten pyrin vetämään joka treeneissä.
Nyt pääsin kummassakin matsissa pois alta! :)

Tämä aukkojen löytyminen ja niiden paikkaaminen on varmaan se, mikä nopeuttaa näitä kisaajia kehittymisessä, kuten Janne tossa mainitsikin!
Kuvake
MikaR
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 980
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Pohjanmaa

BJJ-kysymys & vastaus

#1058

Viesti MikaR »

Ekoissa kisoissa tulee kuitenkin pataan, niin kannattaa hoitaa se alta mahdollisimman äkkiä, että pääsee jatkossa voittamaankin. :D
Vasara riivisi
Kuvake
ataraxia
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7
Lauteille: Syyskuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1059

Viesti ataraxia »

kartsa_bjj kirjoitti: Peruskurssin jälkeen viimeistään voit hyvin lähteä kisaamaan. Tosin ilman grappling -taustaa voit varautua siihen, että debyytistä tulee erittäin lyhyt ;) Suomalaisissa "arvokisoissa" (SM, FO) valkovöisten sarjojen voittajia ovat yleensä vähintään 2-3 vuotta lajia treenanneet.
Tarkoitatko, että 2-3 vuotta treenaanneet ovat vielä valkovöitä, ja käyvät kisoissa pyyhkimässä muilla lattiaa?
J-A kirjoitti: Komppaan Jannea! (mun vinkumisia löytyy tuolta toisesta ketjusta, missä tilittelen omaa huonoa kuntoa ;))
Mä treenasin 6kk, ennen kun olin ekoissa kisoissa! :)
Pataan tuli kaikissa kolmessa matsissa...
Nyt oli FO:ssa (11kk takana) ja pataan tuli kummassakin matsissa, tosin eteenpäin olin mennyt ja pisteitä sain tehtyä ennen kun tuli oman hölmöilyn takia noutaja.
Minkäslaiset kaverit niitä valkovöitten matseja sitten voittavat? Jotenkin ajattelin, että reilu vuoden treenanneet ja jo kisanneet olisivat jo nousseet siniseen. No, kaipa se täytyy kaikkien oppirahoja maksella lajissa kuin lajissa.
ira furor brevis est
Kuvake
Huppu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 493
Lauteille: Lokakuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1060

Viesti Huppu »

Siellä valkovöisis pyörii kaikentasoista tallaajaa, mutta kukaan ei ole ylivertainen. Toinen voi reenata 3vuotta 2* vko ja on aika keskinkertainen, toinen reenaa vuoden 4* vko ja on pelottavan kova. Hauskaahaq sinne mennää pitämää, jote ei kannata liia vakavasti ottaa. Häviöstä kaivetaa sit se motivaatio lisätä treenimäärää ;)
Oss!
SeppoN
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 38
Lauteille: Helmikuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1061

Viesti SeppoN »

Jepa, heti vaan kisaamaan. Mitä väliä jos (kun) ei pärjää kisoissa.muutakuin että eteenpäin pyrähdetään aina parinkuukauden edestä per kisa.Itse aloitin kisaamisen noin puolentoista kuukauden treenin jälkeen...turpaantuli. Ja siitä se ajatus sitten lähti, kaikki kisat mihin kerkeän lähtemään niin osallistun, on tullut osallistuttua joukkue-sm, sm-kisat, naamalukot, FO ja liuta pienempiä salikkisoja. Turpaan on tullut lähes joka kisoissa ekassa matsissa mutta hauskaa on ollut. Niin ja kun joku kysyi ja ihmetteli kun ei ole aikaisempaa kamppailulaji kokemusta niin ei se mitään . Nyt on takana vuosi treeniä ja sitä ennen lähes kymmenen vuotta mitään tekemättömyyttä plus pari askia kessua per päivä. Ja jos joku väittää ettei valkovöissä pärjää ilman vuosien kokemusta puhuu pashaa, vaikka en ite olekkaan pärjänny niin kylläpä niitä esimerkkejä löytyy joka salilta kun vähän kyselee.

Eikun rohkeutta peliin ja ilmottautumaan heti ekoihin kisoihin mihin pääsee.

Varoituksen sana...kisaamiseen saattaa jäädä koukkuun.
J-A
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 159
Lauteille: Joulukuu 2010

BJJ-kysymys & vastaus

#1062

Viesti J-A »

ataraxia kirjoitti: Tarkoitatko, että 2-3 vuotta treenaanneet ovat vielä valkovöitä, ja käyvät kisoissa pyyhkimässä muilla lattiaa?
Taitaa yleisempi olla 1-2 vuotta? Tiedä häntä!
Toi vöitten saaminen on aina vähän siitä kiinni, kuinka noita vöitä myöntäviä siellä salilla juoksee ja kuinka itse jaksaa treenata... Sit kun missaat jonkun seminaarin, niin saattaa taas mennä puoli vuotta...
ataraxia kirjoitti: Minkäslaiset kaverit niitä valkovöitten matseja sitten voittavat? Jotenkin ajattelin, että reilu vuoden treenanneet ja jo kisanneet olisivat jo nousseet siniseen. No, kaipa se täytyy kaikkien oppirahoja maksella lajissa kuin lajissa.
Tavallisia kuolevaisiahan siellä kaikki! :)
Mäkin oon tälläinen huonohkokuntoinen, ylipainoinen, 34 vuotias mies! Yhtään matsia en ole voittanut, mutta kyllä se sieltä tulee, kunhan saan pikkasen kokemusta! :)
Hieman tuuria, kohtalainen kunto ja perustekniikat kuntoon, niin eiköhän se voittoisan ottelun resepti ole siinä!

Niin kun tuolla sanottiin, tähän jää koukkuun! Mäkin tärisin lauantainan hävityn matsin jälkeen hymy korvissa aika pitkän pätkän! Tais mennä pari oman porukan matsia ohi siinä omassa huumassa! :)

Ja jos noi isot kisat, kuten FO ja SM kisat hirvittävät, niin pieniin salikisoihin sit ekaks kokemusta hakemaan! Tarjontaa on mun mielestä oikein loistavasti...
Liiton foorumilla on sellainen kisaketju.
Tossa kisailussa on sitten ne omat hommat, mitkä oli mulla vielä ihan hakusessa, kuten lämpöjen otto!
Ekan matsin lämmöt otin ehkä hieman liian aikaisin ja toiseen matsiin juoksi kesken lämpöjen, kun valkovöisten avoimessa oli aika monta luovutusvoittoa...
Kuvake
ataraxia
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7
Lauteille: Syyskuu 2011

BJJ-kysymys & vastaus

#1063

Viesti ataraxia »

Kiitoksia pikaisista vastauksista. Pitää lähteä vuodenvaihteen jälkeen katselemaan bjj-tarjontaa, kun on asettunut uuteen asuinympäristöön.
ira furor brevis est
Kuvake
porky
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 29
Viestit: 3610
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

BJJ-kysymys & vastaus

#1064

Viesti porky »

Riposte kirjoitti:
tinkezione kirjoitti: Kunnes oireita ei enää silmämääräisesti näy niin suoraan heti seuraavana päivänä ähräämään? Tämä on varmaan myöskin yksilöllistä, mutta kauanko tuo kestää yleensä parantua lääkevoiteiden keralla? Muistan, että tasan kerran on varpaanvälissä sieni käynyt, mutta se taisi mennä about viikossa pois. Nyt se oli eksynyt parin vuoden tauon jälkeen jostakin syystä päkiän seuralaiseksi.
Yh, ilmeisesti sama juttu iskenyt. :smt078: Onko kellään kokemusta esim. Vibram tms. varvastossuista jotka toimisivat treenijalkineina haittaamatta painimista?
Mulla on muutama pari liukueste varvassukkia. Käytän niitä silloin kun jalat on hiertyneet auki tai sitten sellaisissa paikoissa treenatessa, missä ei saa olla avojaloin.

Toimii. Pitää hyvin, pysyy hyvin jaloissa ja tuntuma on lähes sama kuin paljaalla jalalla.

Kuva

Saa tilattuaTäältä
Saija Tarvainen
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 49
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

BJJ-kysymys & vastaus

#1065

Viesti Presenter »

Mitenköhän tuollaiset sukat blokkaa noita kaikenmaailman jalkaruttoja? Suosittelisin ehkä painitossuja vähintään.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 63 kurkkijaa