Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Savate

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#16

Viesti MarkkuT »

JaakkoJ kirjoitti: ajattelin että savate vetää edellä mainittuja vähemmän wannabe-koviajätkiä.
Osuiko veikkauksesi oikeaan? Vaikka hankalahan sun on tietty sanoa, jos olet treenannut vain sitä savatea.
Ain't no one.
JaakkoJ
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 36
Lauteille: Syyskuu 2006

#17

Viesti JaakkoJ »

MarkkuT kirjoitti:
JaakkoJ kirjoitti:ajattelin että savate vetää edellä mainittuja vähemmän wannabe-koviajätkiä.
Osuiko veikkauksesi oikeaan? Vaikka hankalahan sun on tietty sanoa, jos olet treenannut vain sitä savatea.
Treenasin mä nyrkkeilyä ennen savatea, mutta KB/MT -treeneistä mulla ei ole kokemusta. Onhan tuolla savateporukassa sellaisia (yli-)innokkaita nuoria kavereita mukana, mutta ei katutappelijoita tai sellaiseksi haluavilta vaikuttavia ole.

EDIT: En toki väitä, että KB/MT -seuroissa pyörisi katutappelutaitoja hakevaa jengiä, mutta niillä on mun mielestä savatea enemmän tuo KJ-imago, mikä ei mua välttämättä niin kiinnostanut.
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#18

Viesti pulkkanaru »

Itse asiassa mä valitsin savaten thaikun ja kickboxingin sijasta juuri tämän takia, ajattelin että savate vetää edellä mainittuja vähemmän wannabe-koviajätkiä.

Mitenköhän tämä "kova jätkä"-asenne nyt sitten määräytyy? Eipä ole alkeiskurssin jälkeen tullut vastaan yhtään asennevammaista machoilijaa sparrissa mulla ainakaan, koska laji itsessään vaatii melkoista nöyryyttä ja kykyä tunnustaa kehitettävät heikkoudet. Sparrissa ja muutenkin harjoituksissa totta kai vedetään kovaa, koska Thai/kikkari nyt sattuu olemaan laji jossa kilpailu on suhteellisen "kovaa". Ja kohta tietenkin joku vetää keskusteluun kaljut päät ja Twinssin paidat...... :roll:


Moderaattori: Lainaukset oikaistu.
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
JaakkoJ
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 36
Lauteille: Syyskuu 2006

#19

Viesti JaakkoJ »

pulkkanaru kirjoitti: Mitenköhän tämä "kova jätkä"-asenne nyt sitten määräytyy? Eipä ole alkeiskurssin jälkeen tullut vastaan yhtään asennevammaista machoilijaa sparrissa mulla ainakaan, koska laji itsessään vaatii melkoista nöyryyttä ja kykyä tunnustaa kehitettävät heikkoudet. Sparrissa ja muutenkin harjoituksissa totta kai vedetään kovaa, koska Thai/kikkari nyt sattuu olemaan laji jossa kilpailu on suhteellisen "kovaa". Ja kohta tietenkin joku vetää keskusteluun kaljut päät ja Twinssin paidat...... :roll:
No voi pipari. Mä mainitsin jo, että en ole ikinä käynyt KB/MT -treeneissä, ja että kyse on mun mielikuvista. En tiedä miten oisin sen voinut muotoilla ettei tulisi herneneniä ja silmänpyörityshymiöitä.
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#20

Viesti pulkkanaru »

JaakkoJ kirjoitti:
pulkkanaru kirjoitti:Mitenköhän tämä "kova jätkä"-asenne nyt sitten määräytyy? Eipä ole alkeiskurssin jälkeen tullut vastaan yhtään asennevammaista machoilijaa sparrissa mulla ainakaan, koska laji itsessään vaatii melkoista nöyryyttä ja kykyä tunnustaa kehitettävät heikkoudet. Sparrissa ja muutenkin harjoituksissa totta kai vedetään kovaa, koska Thai/kikkari nyt sattuu olemaan laji jossa kilpailu on suhteellisen "kovaa". Ja kohta tietenkin joku vetää keskusteluun kaljut päät ja Twinssin paidat...... :roll:
No voi pipari. Mä mainitsin jo, että en ole ikinä käynyt KB/MT -treeneissä, ja että kyse on mun mielikuvista. En tiedä miten oisin sen voinut muotoilla ettei tulisi herneneniä ja silmänpyörityshymiöitä.
No sitä sattuu. Muodostin juuri kommenttisi perusteella mielikuvan savatessa käyvästä porukasta vaikka en ole käynyt ensimmäisissäkään harkoissa.
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
JaakkoJ
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 36
Lauteille: Syyskuu 2006

#21

Viesti JaakkoJ »

pulkkanaru kirjoitti: No sitä sattuu. Muodostin juuri kommenttisi perusteella mielikuvan savatessa käyvästä porukasta vaikka en ole käynyt ensimmäisissäkään harkoissa.
Ahaa. Kerrotko millaisen mielikuvan sait?
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#22

Viesti pulkkanaru »

JaakkoJ kirjoitti:
pulkkanaru kirjoitti:No sitä sattuu. Muodostin juuri kommenttisi perusteella mielikuvan savatessa käyvästä porukasta vaikka en ole käynyt ensimmäisissäkään harkoissa.
Ahaa. Kerrotko millaisen mielikuvan sait?
Ihan hyvän.
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#23

Viesti Andy »

Minusta olisi aiheellista kysyä, mitä järkeä on alkaa treenata Suomessa savatea. Siis jos meinaa treenata tosissaan. Nähdäkseni se ei anna mitään sellaista, mitä ei saisi myös potku- tai thainyrkkeilystä,mutta sen sijaan sillä on huomattavia puutteita. Pahimpana tietysti kansallisen kisatoiminnan täydellinen puuttuminen. Potku- ja thainyrkkeilyssä voi yleensä kisailla jopa omassa kotikaupungissa tai ainakin jossain lähiseudulla, mutta savatessa pitää matkustaa Ranskaan, että saa matsin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#24

Viesti Paappa »

Andy kirjoitti: Minusta olisi aiheellista kysyä, mitä järkeä on alkaa treenata Suomessa savatea.
Jos sattuu tykkäämään juuri Savatesta. Kuka nyt mistäkin pitää. Monimuotoisuus on rikkaus.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

#25

Viesti johannes »

No siinä saa tehä vitsin paljon sivupotkuja ja varsinki sitä legendaarista chassée,jota Bruceki teki...
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#26

Viesti MtJ »

Ainakaan thaikkusaleilla ei pyöri wannabe-kovia jätkiä kuin marginaalisen ajan :badgrin:

Ne wannabet eivät tykkää thaikkutreenistä, kuin poikkeustapauksessa. Varmaan osaksi senkin vuoksi, että thaikkusaleilla vetäjät ja porukka on usemmiten ystävällistä ja mukavaa. Lisäksi kovan jätkän imagolle tekee kamalan pahaa kun saa osumia päähänsä. "Enhän mä olekaan kova". Sen vuoksi treenit jäävät, jotta mielikuvat omasta kaikkivoipaisuudesta eivät murskaannu :lol:

Savate olisi ihan mielenkiintoinen juttu. Menisin kokeilemaan jos savatea meilläpäin löytyisi. Että millä tavalla siinä jutut tehdään.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
JaakkoJ
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 36
Lauteille: Syyskuu 2006

#27

Viesti JaakkoJ »

Andy kirjoitti: Minusta olisi aiheellista kysyä, mitä järkeä on alkaa treenata Suomessa savatea. Siis jos meinaa treenata tosissaan. Nähdäkseni se ei anna mitään sellaista, mitä ei saisi myös potku- tai thainyrkkeilystä,mutta sen sijaan sillä on huomattavia puutteita. Pahimpana tietysti kansallisen kisatoiminnan täydellinen puuttuminen. Potku- ja thainyrkkeilyssä voi yleensä kisailla jopa omassa kotikaupungissa tai ainakin jossain lähiseudulla, mutta savatessa pitää matkustaa Ranskaan, että saa matsin.
Mua itseäni ei tuo kansallisen kisatoiminnan puute häiritse, mä kun olen yli kolmekymppinen aloittelija. Jos joskus tarviin dunkkuun, saan varmasti ihan riittävästi salikisoissakin. Muiden motiiveista en osaa sanoa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#28

Viesti Mika »

Andy kirjoitti: Minusta olisi aiheellista kysyä, mitä järkeä on alkaa treenata Suomessa savatea. Siis jos meinaa treenata tosissaan.
Tuolla ajattelutavalla Suomessa ei olisi kuin paini ja nyrkkeily.

Jonkun on aina tehtävä se pioneerityö. Se ei muuten ole ihan kevyt urakka. Jostakin potkis ja thaikkukin alkoivat. Jos kysäisee näitä lajeja Suomeen tuoneilta kavereilta alkutaipaleesta ja sen ongelmista, voi juttua riittää.

Minua ainakin kiinnostaa Savate. Onhan täällä keskusteltu näidenkin kolmen lajin pisteytyiseroista, joten pelkästään se on riittävä syy aloittaa vain jokin tietty näistä kolmesta, sillä ne kaksi muuta eivät tarjoa aivan samanlaista harjoittelua ja kilpailemista. Niin, ja neljäntenä on tietysti Sanshou, erilainen sekin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
zambo
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Vantaa

savate

#29

Viesti zambo »

Vuoden verran kokemusta lajista; Esteettisesti viehättävä ja silti tehokas, noi ominaisuudet kun ei aina kulje käsi kädessä . Niin ja treenashan sitä professori Tuhatkaunokin..
Kuvake
Eemeli
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 258
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Vancouver

Re: savate

#30

Viesti Eemeli »

zambo kirjoitti: Niin ja treenashan sitä professori Tuhatkaunokin..
Tämä on jo sinällään riittävä syy lajin aloittamiseen ! Muistaakseni hän jossain välissä esittelikin taitojaan :p
MMA
"The only way to get smarter is by playing a smarter opponent" - Fundamentals of Chess 1883
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa