Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ensimmäinen matsi

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
knuckleduster
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Ensimmäinen matsi

#1

Viesti knuckleduster »

Noniin!

Kirjoitin tänne muutama kuukausi sitten ja ihmettelin ensimmäisen matsin saloja. Tuli todella nihkeetä palautetta mutta olen silti edelleen sillä linjalla että ensimmäinen matsini on vuoden sisällä harjoitusten alkamisesta, eli tammikuuhun mennessä. Olen lopettanut röökaamisen, lihonnut 7 kiloa (nyt tasan 100) ja juuri vaihtanut lajia... Ei taida kuullostaa hyvältä... Kävin potkunyrkkeilyssä tammikuusta kesäkuuhun mutta se sai riittää.... Thainyrkkeily on se one and only jos meinaa otella... Parin viikon päästä alkaa thaitreenit ja olen päättänyt näyttää närhen munat epäilijöille! Tammikuuhun mennessä voitto kehässä!!!!
***born to lose - live to win***
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

Re: Ensimmäinen matsi

#2

Viesti Gyokuro »

knuckleduster kirjoitti: Noniin!

Kirjoitin tänne muutama kuukausi sitten ja ihmettelin ensimmäisen matsin saloja. Tuli todella nihkeetä palautetta mutta olen silti edelleen sillä linjalla että ensimmäinen matsini on vuoden sisällä harjoitusten alkamisesta, eli tammikuuhun mennessä. Olen lopettanut röökaamisen, lihonnut 7 kiloa (nyt tasan 100) ja juuri vaihtanut lajia... Ei taida kuullostaa hyvältä... Kävin potkunyrkkeilyssä tammikuusta kesäkuuhun mutta se sai riittää.... Thainyrkkeily on se one and only jos meinaa otella... Parin viikon päästä alkaa thaitreenit ja olen päättänyt näyttää närhen munat epäilijöille! Tammikuuhun mennessä voitto kehässä!!!!
Taitaa löytyä thainyrkkeilyliiton kotisivuilta sinulle vinkkejä asiaan.
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
Kuvake
Sylvesteri
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1535
Lauteille: Marraskuu 2005

#3

Viesti Sylvesteri »

Jos salikisoihin menet niin vuosi kunnon treeniä on ihan tarpeeksi, oli ainakin silloin kun minä niissä kävin.
Mietinnässä.
sic
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 121
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: helsinki

#4

Viesti sic »

Itse koitan päättää käviskö kokeilemas vaparimatsia d-säännöillä vuoden lopulla. En millään osaa päättää. Mites täällä on sakkia käynyt d-säännöillä ottelemassa? Oliko miten huikea taso? Kokemuksia?
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#5

Viesti kenttiensankari »

sic kirjoitti: Itse koitan päättää käviskö kokeilemas vaparimatsia d-säännöillä vuoden lopulla. En millään osaa päättää. Mites täällä on sakkia käynyt d-säännöillä ottelemassa? Oliko miten huikea taso? Kokemuksia?
Vastukseni oli selkeästi kokeneempi mutta otti iisisti. Eli ihan hyvä kokemus oli, vaikken pärjännytkään yhtään. Hyvällä tuurilla tosin saattaisit saada jonkun miuntasoisen sällin vastaasi, jolloin varmaan kamppailisit voitosta. En tosin tiedä treenitaustaasi joten menee arvailuksi. Mutta aloittelijoiden matsihan toi D-matsi on joten ei se nyt mitään kunnon "mättöä" ole. Pahimmat ekan matsin paineet vaan hoidetaan pois alta ja saadaan kokemusta. Ei sitä turhaan kannata jännittää, itse treenasin alle 4kk vaparia ennen ekaa matsiani, tuostakin 2kk käsitti peruskurssin, jolloin oli treenejä vain kahdesti viikossa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#6

Viesti Simpanssi »

kenttiensankari kirjoitti:
sic kirjoitti:Itse koitan päättää käviskö kokeilemas vaparimatsia d-säännöillä vuoden lopulla. En millään osaa päättää. Mites täällä on sakkia käynyt d-säännöillä ottelemassa? Oliko miten huikea taso? Kokemuksia?
Vastukseni oli selkeästi kokeneempi mutta otti iisisti. Eli ihan hyvä kokemus oli, vaikken pärjännytkään yhtään. Hyvällä tuurilla tosin saattaisit saada jonkun miuntasoisen sällin vastaasi, jolloin varmaan kamppailisit voitosta. En tosin tiedä treenitaustaasi joten menee arvailuksi. Mutta aloittelijoiden matsihan toi D-matsi on joten ei se nyt mitään kunnon "mättöä" ole. Pahimmat ekan matsin paineet vaan hoidetaan pois alta ja saadaan kokemusta. Ei sitä turhaan kannata jännittää, itse treenasin alle 4kk vaparia ennen ekaa matsiani, tuostakin 2kk käsitti peruskurssin, jolloin oli treenejä vain kahdesti viikossa.
Kenttikselle iso :thumbsup: hyvästä asenteesta! Tuolla asenteella tulee väistämättä menestystä ennemmin tai myöhemmin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Ensimmäinen matsi

#7

Viesti Andy »

Kuinka paljon myöhemmin? ;)
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Ensimmäinen matsi

#8

Viesti kenttiensankari »

Se on vielä näkemättä :D Näin jälkikäteen ajateltuna ei tullut ehkä tehtyä kaikkia asioita ihan fiksusti, mutta jäipähän käteen kasa kokemuksia jos ei muuta.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 34 kurkkijaa