Nyrkkeilyhanskan koko

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Ylipotkija: JanneM

Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 3 kertaa
Tykätty: 31 kertaa

Viesti MtJ » joulu 11, 2006, 21.09

Minun mielestä oli aikaisemmin kamalan epäreilua jos toisella on 14 unssin tai 16 unssin hanskat. Tuntui, että toiset sai hakata paljon lujempaa kuin minä ja itse kun huonoilla rahavaroilla tilasin 10 unssit, niin sitten vaadittiin keventämään joka kerran. Jossain vaiheessa se keventäminen rupeaa ärsyttämään ja sitten on vaan parempi ostaa pehmeämmät. En mielestäni ole kovin kovaiskuinen kaveri, vaan niin sitä meillä pienistäkin osumista itketään heti.

Jos saisin valita ensimmäiset harjoitushanskat, ottaisin ne 14 oz tai 16 oz, painoa on 78kg joten varmaan valitsisin 16oz ja saisin hakata lujempaa ilman valituksia.
“All over the place, from the popular culture to the propaganda system, there is constant pressure to make people feel that they are helpless, that the only role they can have is to ratify decisions and to consume.” - Noah Chomsky

Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Lauteille: Kesäkuu 2007
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti Eelo » marras 26, 2016, 17.07

Olen tässä shoppailemassa uusia säkkihanskoja ja haluaisin hankkia 10 tai 12 unssiset nyrkkeilyhanskat sillä käteni ovat liian suuret (ja heikot), jotta voisin käyttää perinteisiä säkkihanskoja. Käytän tällä hetkellä erittäin kulahtaneita 14 unssisia Lonsdalen sparrihanskoja säkin ja välineiden kanssa, mutta näissäkin sisämitat ovat auttamatta liian pienet. Osaisiko joku suositella valmistajaa, jonka hanskat ovat sisämitoiltaan suuret?

Eli todella isokätinen kaveri tarvitsee unssikooltaan pienet hanskat säkin lyömiseen. Mistä niitä sisämitoiltaan isoja hanskoja löytää?
Eelis Mikkola

Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Joulukuu 2010
Tykännyt: 0
Tykätty: 8 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti Aihki » marras 26, 2016, 19.32

Itse en oikein uskalla millään pehmustetulla hanskalla lyödä säkkiä, tuntuu siltä, että niiden kanssa aina ranne yrittää nyrjähtää johonkin suuntaan. Lyön säkkiä käytännössä pehmustamattomilla hanskoilla, joiden tarkoitus on vain suojata omaa nahkaa rikkoutumiselta. Lisäksi niiden kanssa on helppo tuntea osumakohta ja jos menee vähän pieleen niin säätää himpun.

Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Lauteille: Kesäkuu 2007
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti Eelo » marras 27, 2016, 09.25

Aihki kirjoitti:Itse en oikein uskalla millään pehmustetulla hanskalla lyödä säkkiä, tuntuu siltä, että niiden kanssa aina ranne yrittää nyrjähtää johonkin suuntaan. Lyön säkkiä käytännössä pehmustamattomilla hanskoilla, joiden tarkoitus on vain suojata omaa nahkaa rikkoutumiselta. Lisäksi niiden kanssa on helppo tuntea osumakohta ja jos menee vähän pieleen niin säätää himpun.
Mielenkiintoinen kokemus, pehmustetuissa hanskoissahan on yleensä tukea ranteille ja varsinkin jos pitää alla vielä teippauksia/siteitä niin mulla ei juuri koskaan ranteet mene isompien hanskojen kanssa. Voi olla, että lyöntitekniikka myös optimoituu eri välineille ja käsien fysiologiassa on varmasti eroja.

Mulla ei valitettavasti kädet kestä kovaa välineiden ja säkin lyömistä pehmustamattomilla hanskoilla (jotka on myös poikkeuksetta liian pienet) sillä lyön niin kovaa ja käteni ovat niin heikot.

Ja vielä muistutus: onko olemassa isoja hanskoja pienillä unssikoilla?
Eelis Mikkola

Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Lauteille: Toukokuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate
Tykätty: 9 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti kenttiensankari » joulu 9, 2016, 14.56

Sopisikohan sinulle thainyrkkeilyn nyrkkeilyhanskat? Ne on vähän leveämmät ainakin ulkoapäin katsottuna kuin ns. perinteiset nyrkkeilyhanskat. Pikaisella kokeilulla miun vanhan mallin Blue Cornerin 12 unssisissa on enemmän tilaakin sisällä kuin 16 unssin Cresteissä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä

Kuvake
AlexMachine
päähänpotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Etulaji: Nyrkkeily
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 15 kertaa
Tykätty: 43 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti AlexMachine » maalis 6, 2018, 18.12

Tarvisi neuvoja. Isokätiselle 16oz hanskat. Fairtex esim on tälle kaverille niin pieni ettei saa kättä kunnolla hanskaan. Sormet ottavat liian paljon vastaan hanskan kärjessä.
“There is a savage beast in every man, and when you hand that man a sword or spear and send him forth to war, the beast stirs.”

Kuvake
Mika
etupotkija
Lauteille: Joulukuu 2004
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 287 kertaa
Tykätty: 106 kertaa
Viesti:

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti Mika » maalis 7, 2018, 06.21

@antti_lk ja @Andy, mitä suosittelisitte? :boxing2:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 26 kertaa
Tykätty: 71 kertaa
Viesti:

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti Andy » maalis 7, 2018, 22.35

Vaikeahan tuota on luvata mitään, kun ei ole nähnyt kaverin kättä. Mutta Crest CBG-4 on ainakin suhteellisen iso sisältä. Itse käydän 14oz ja siinä jää tilaa yli, vaikka minulla on melko pitkät sormet. Kokeillahan se pitäisi. Pirkalla on jotain yhteistyötä Crestin kanssa, niin voisi löytyä sovitettavaksi Vaasasta.

http://crest.fi/ecommerce/fi/nyrkkeilyhanskat/1-nyrkkeilyhanskat.html
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Kuvake
AlexMachine
päähänpotkija
Lauteille: Elokuu 2006
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Tykännyt: 15 kertaa
Tykätty: 43 kertaa

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti AlexMachine » maalis 8, 2018, 06.55

Kiitti Andy. Testaan noita.
“There is a savage beast in every man, and when you hand that man a sword or spear and send him forth to war, the beast stirs.”

JNbokraa
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Lokakuu 2018
Tykätty: 0

Nyrkkeilyhanskan koko

Viesti JNbokraa » loka 6, 2018, 17.16

Nostetaas aihetta esille.

Pitäs hommata uudet sparrikintaat. Meidän seurassa isommat pojat (+90 kg) sparraa 16 unssin kintailla. Nykyiset Twinsit on mallia leipälapio ja nyt olisikin hakusessa pinta-alaltaan mahdollisimman pienet 16 unssin hanskat.

Kokemuksia? Suosituksia?

Crestin ja Fight2 hanskoja nyt katsellut, eli hintaluokka saisi olla < 100 euroa.

Ja lajina on siis ihan perinteinen nyrkkeily.

Noin. Nyt meni Potku-neitsyyskin.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 kurkkijaa