Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyrkkeilyhanskan koko

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#46

Viesti fatman »

kenttiensankari kirjoitti: Itse painan 85 kiloa, ja hakkaan normaalisti 12 unssisilla, eikä ole kukaan vielä valittanut. Toisaalta, lyön kuin tytöt joten se varmaan selittää jotain :oops:
Sama vika. :p
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#47

Viesti Mjölnir »

Aijaa.. Mä painan yleensä alle 85 ja käytän 16 unssisia. Ja porukka on valittanu, että vois lyödä hiljempaa :lol:


Osa totta, osa huumoria...
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#48

Viesti fatman »

Mjölnir kirjoitti: Aijaa.. Mä painan yleensä alle 85 ja käytän 16 unssisia. Ja porukka on valittanu, että vois lyödä hiljempaa :lol:
Joo, mut sä osaat lyödä. Me kenttiksen kans silleen vaan heilutellaan käsiä. :)
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#49

Viesti kenttiensankari »

fatman kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Aijaa.. Mä painan yleensä alle 85 ja käytän 16 unssisia. Ja porukka on valittanu, että vois lyödä hiljempaa :lol:
Joo, mut sä osaat lyödä. Me kenttiksen kans silleen vaan heilutellaan käsiä. :)
Oon oikeastaan jo siirtynyt seuraavalle tasolle, eli mie huidon käsilläni :lol:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#50

Viesti fatman »

kenttiensankari kirjoitti:
fatman kirjoitti:
Mjölnir kirjoitti:Aijaa.. Mä painan yleensä alle 85 ja käytän 16 unssisia. Ja porukka on valittanu, että vois lyödä hiljempaa :lol:
Joo, mut sä osaat lyödä. Me kenttiksen kans silleen vaan heilutellaan käsiä. :)
Oon oikeastaan jo siirtynyt seuraavalle tasolle, eli mie huidon käsilläni :lol:
Eli otan sinultakin turpaan nyrkkeilysparrissa. :lol:
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
JaakkoJ
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 36
Lauteille: Syyskuu 2006

#51

Viesti JaakkoJ »

Verr kirjoitti:
MarkkuT kirjoitti:Niinjoo jäi mainitsematta, että kyse olisi sparrihanskoista. Olisikohan 14 oz mulle sopiva kun olen n. 72 kg?

Jostain olin lukevinani, että Everlastit olisi jotenkin kovempia kuin muut.
Eikös 14oz ole pienikokoisten hanska?
Eikös 72-kiloinen ole pienikokoinen?

Meille annettiin nyrkkeilytreeneissä ohjenuoraksi, että pienemmille kavereille 12-unssiset, isommille 14-unssiset ja mulle 16-unssiset (opettaja sanoi tosiaan näin, viimeisin kohta tosin oli puhtaasti v*ttuilua :D ).
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#52

Viesti MarkkuT »

JaakkoJ kirjoitti: Eikös 72-kiloinen ole pienikokoinen?
Väännä vaan veistä haavassa. :lol:

Joo-o. Kyllä mä taidan siihen 14 unssiin päätyä.
Ain't no one.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#53

Viesti Polvi »

Kyllä niillä 16-unssisillakin saa kaverin lyötyä levyksi jos niikseen tulee. Alkuvaiheessa siinä sparrissa on kuitenkin hyvä vähän hillitä sitä voimankäyttöä, niin oppiminen on tehokkaampaa. Kun kokemusta alkaa kertyä, niin sitä voimaakin voi sitten lisätä.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#54

Viesti L.K. »

Polvi kirjoitti: Kyllä niillä 16-unssisillakin saa kaverin lyötyä levyksi jos niikseen tulee. Alkuvaiheessa siinä sparrissa on kuitenkin hyvä vähän hillitä sitä voimankäyttöä, niin oppiminen on tehokkaampaa. Kun kokemusta alkaa kertyä, niin sitä voimaakin voi sitten lisätä.
Juuri näin.Kyllä niillä 12oz hanskoillakin voi mätkiä jo ihan napakasti ilman tyrmäyksiäkin,mutta kyllähän se tosiaan on kaiken a ja o,että pitää järjen mukana kontaktin kovuudessa ja muutenkin.Sparri on sparria,ei ottelua.Jos haluaa sparrata tosissaan ja kovaa,silloin varmasti kandeekin vetää kunnon syndit päälle.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#55

Viesti Samppa »

Kannattaa kysyä sieltä treeneistä vaikkapa valmentajalta tai katsoa minkä kokosia hanskoja muilla on. Mukavampi sparrata, kun on saman kokoset hanskat molemmilla.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

#56

Viesti L.K. »

Samppa kirjoitti: Kannattaa kysyä sieltä treeneistä vaikkapa valmentajalta tai katsoa minkä kokosia hanskoja muilla on. Mukavampi sparrata, kun on saman kokoset hanskat molemmilla.
Mutta reilu pelihän on p*rs*estä... :D ;)
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

#57

Viesti MarkkuT »

Samppa kirjoitti: Kannattaa kysyä sieltä treeneistä vaikkapa valmentajalta tai katsoa minkä kokosia hanskoja muilla on. Mukavampi sparrata, kun on saman kokoset hanskat molemmilla.
Niin mun lajihan on ashihara karate eikä siellä juuri kellään ole nyrkkeilyhanskoja, kun valtaosa ajasta vedetään joko paljaalla (:lol: tää vitsi ei mun mielestä vanhene koskaan) tai ohuilla vapari tms. hanskoilla. Välillä kuitenkin otetaan nyrkkeilyhanskoillakin niin olisi kiva omistaa omat, ettei tarvitsisi salin loppuunhakatuilla rieskoilla ottaa. Ajatuksena on jo jonkin aikaa ollut lähteä jonkin muun lajin (mahdollisesti kb tms.) peruskurssia kokeilemaan joten olisi hyvä jos hanskat olisivat semmoista yleiskokoa, ettei silloin tarvitsisi sitten uusia ostaa.

Itse asiassa kyllä meidän senseilläkin voisi näkemystä asiaan olla mutten viiti häiritä lomaansa. Eipä noilla kyllä mikään kiirekään ole...
Ain't no one.
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#58

Viesti kenttiensankari »

Mainitaan nyt täällä että sain uudet hanskat noiden hajonneiden tilalle veloituksetta. Eli edellisen sivun valitukseni on nyt aiheeton. Hyvin toimii asiakaspalvelu blue cornerilla, harvoin sitä saa uusia hanskoja pelkästään nettifoorumilla valittamalla :) . Kiitoksia pertsalle :bow:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#59

Viesti Verr »

53 kg, 12 unssiset? Tuli ostettua jo mutta mietityttää että pitäisikö sittenkin 14 unssisiin vaihtaa, vaikuttavat aikasta kovilta. Merkki twins.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Samppa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2239
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

#60

Viesti Samppa »

Verr kirjoitti: 53 kg, 12 unssiset? Tuli ostettua jo mutta mietityttää että pitäisikö sittenkin 14 unssisiin vaihtaa, vaikuttavat aikasta kovilta. Merkki twins.
Minä vaihtasin kyllä mutta paha mennä toisen puolesta sanomaan. Miellyttävämmät varmasti treenikaverille.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Fubarbarian ja 34 kurkkijaa