Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Nyrkkeilyhanskan koko

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#61

Viesti MtJ »

Minun mielestä oli aikaisemmin kamalan epäreilua jos toisella on 14 unssin tai 16 unssin hanskat. Tuntui, että toiset sai hakata paljon lujempaa kuin minä ja itse kun huonoilla rahavaroilla tilasin 10 unssit, niin sitten vaadittiin keventämään joka kerran. Jossain vaiheessa se keventäminen rupeaa ärsyttämään ja sitten on vaan parempi ostaa pehmeämmät. En mielestäni ole kovin kovaiskuinen kaveri, vaan niin sitä meillä pienistäkin osumista itketään heti.

Jos saisin valita ensimmäiset harjoitushanskat, ottaisin ne 14 oz tai 16 oz, painoa on 78kg joten varmaan valitsisin 16oz ja saisin hakata lujempaa ilman valituksia.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyrkkeilyhanskan koko

#62

Viesti Eelo »

Olen tässä shoppailemassa uusia säkkihanskoja ja haluaisin hankkia 10 tai 12 unssiset nyrkkeilyhanskat sillä käteni ovat liian suuret (ja heikot), jotta voisin käyttää perinteisiä säkkihanskoja. Käytän tällä hetkellä erittäin kulahtaneita 14 unssisia Lonsdalen sparrihanskoja säkin ja välineiden kanssa, mutta näissäkin sisämitat ovat auttamatta liian pienet. Osaisiko joku suositella valmistajaa, jonka hanskat ovat sisämitoiltaan suuret?

Eli todella isokätinen kaveri tarvitsee unssikooltaan pienet hanskat säkin lyömiseen. Mistä niitä sisämitoiltaan isoja hanskoja löytää?
Eelis Mikkola
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Nyrkkeilyhanskan koko

#63

Viesti Aihki »

Itse en oikein uskalla millään pehmustetulla hanskalla lyödä säkkiä, tuntuu siltä, että niiden kanssa aina ranne yrittää nyrjähtää johonkin suuntaan. Lyön säkkiä käytännössä pehmustamattomilla hanskoilla, joiden tarkoitus on vain suojata omaa nahkaa rikkoutumiselta. Lisäksi niiden kanssa on helppo tuntea osumakohta ja jos menee vähän pieleen niin säätää himpun.
Kuvake
Eelo
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1692
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Nyrkkeilyhanskan koko

#64

Viesti Eelo »

Aihki kirjoitti:Itse en oikein uskalla millään pehmustetulla hanskalla lyödä säkkiä, tuntuu siltä, että niiden kanssa aina ranne yrittää nyrjähtää johonkin suuntaan. Lyön säkkiä käytännössä pehmustamattomilla hanskoilla, joiden tarkoitus on vain suojata omaa nahkaa rikkoutumiselta. Lisäksi niiden kanssa on helppo tuntea osumakohta ja jos menee vähän pieleen niin säätää himpun.
Mielenkiintoinen kokemus, pehmustetuissa hanskoissahan on yleensä tukea ranteille ja varsinkin jos pitää alla vielä teippauksia/siteitä niin mulla ei juuri koskaan ranteet mene isompien hanskojen kanssa. Voi olla, että lyöntitekniikka myös optimoituu eri välineille ja käsien fysiologiassa on varmasti eroja.

Mulla ei valitettavasti kädet kestä kovaa välineiden ja säkin lyömistä pehmustamattomilla hanskoilla (jotka on myös poikkeuksetta liian pienet) sillä lyön niin kovaa ja käteni ovat niin heikot.

Ja vielä muistutus: onko olemassa isoja hanskoja pienillä unssikoilla?
Eelis Mikkola
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Nyrkkeilyhanskan koko

#65

Viesti kenttiensankari »

Sopisikohan sinulle thainyrkkeilyn nyrkkeilyhanskat? Ne on vähän leveämmät ainakin ulkoapäin katsottuna kuin ns. perinteiset nyrkkeilyhanskat. Pikaisella kokeilulla miun vanhan mallin Blue Cornerin 12 unssisissa on enemmän tilaakin sisällä kuin 16 unssin Cresteissä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Nyrkkeilyhanskan koko

#66

Viesti AlexMachine »

Tarvisi neuvoja. Isokätiselle 16oz hanskat. Fairtex esim on tälle kaverille niin pieni ettei saa kättä kunnolla hanskaan. Sormet ottavat liian paljon vastaan hanskan kärjessä.
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Nyrkkeilyhanskan koko

#67

Viesti Mika »

[mention]antti_lk[/mention] ja [mention]Andy[/mention], mitä suosittelisitte? :boxing2:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Nyrkkeilyhanskan koko

#68

Viesti Andy »

Vaikeahan tuota on luvata mitään, kun ei ole nähnyt kaverin kättä. Mutta Crest CBG-4 on ainakin suhteellisen iso sisältä. Itse käydän 14oz ja siinä jää tilaa yli, vaikka minulla on melko pitkät sormet. Kokeillahan se pitäisi. Pirkalla on jotain yhteistyötä Crestin kanssa, niin voisi löytyä sovitettavaksi Vaasasta.

http://crest.fi/ecommerce/fi/nyrkkeilyh ... nskat.html
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Nyrkkeilyhanskan koko

#69

Viesti AlexMachine »

Kiitti Andy. Testaan noita.
The beatings will continue until morale improves.
JNbokraa
potkutyyny
potkutyyny
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1
Lauteille: Lokakuu 2018
Etulaji: Nyrkkeily

Nyrkkeilyhanskan koko

#70

Viesti JNbokraa »

Nostetaas aihetta esille.

Pitäs hommata uudet sparrikintaat. Meidän seurassa isommat pojat (+90 kg) sparraa 16 unssin kintailla. Nykyiset Twinsit on mallia leipälapio ja nyt olisikin hakusessa pinta-alaltaan mahdollisimman pienet 16 unssin hanskat.

Kokemuksia? Suosituksia?

Crestin ja Fight2 hanskoja nyt katsellut, eli hintaluokka saisi olla < 100 euroa.

Ja lajina on siis ihan perinteinen nyrkkeily.

Noin. Nyt meni Potku-neitsyyskin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Nyrkkeilyhanskan koko

#71

Viesti Andy »

Noihin spekseihin kannattaa hankkia muotoon valettu sparrihanska, kuten juuri tuo Crest tai Fight2. Muitakin vastaavia on, esimerkiksi Top Tenin Fight voisi olla katsastamisen arvoinen.

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Suojat kamppailussa - Käyttää vaiko ei

#72

Viesti Andy »

Kirjoittelin Facebookiin näkemyksiäni optimaalisesta harjoitushanskan koosta.

Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 36 kurkkijaa