Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Judon aloittaminen "vanhemmalla" iällä

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#106

Viesti JanneM »

Vlad Tepes kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
judo kirjoitti:Minä en muita tiedä kuin Janne M ja minä. Muita en huomannut katsoa.
Myös D.F. ja Yodhi pääsivät mitaleille, mutta sen D.F. vissiin jo tiesikin. ;)
Muita potkulaisia ei tainnut kisaamassa ollakkaan... Paitsi kuulin sivukorvalla matsiin mennessäni, että joku lukee kyllä potkua. :D Kirjaudu vaan. ;)
Missä oli muuten Vlad? Eikös sun pitänyt olla Kuupiilaisia kannustamassa?
Olin kyllä. Tarkoitukseni oli tulla moikkaamaan sinua matsiesi jälkeen, mutta sitten lähti yllättäen kyyti enkä nähnyt sinua lähellä, joten jäi siksi moikkaamatta. Minä olin siinä missä meikäläisiä pesi.
Oisit vaikka huutanut jotain. Tai kampannu ohi kulkiessas, tai jotain... :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#107

Viesti Vlad Tepes »

JanneM kirjoitti: Oisit vaikka huutanut jotain. Tai kampannu ohi kulkiessas, tai jotain... :D
Minä käyn aina silloin tällöin Jyväskylässä, joten pitää yrittää paikata asiaa seuraavan kerran, kun käyn siellä. Jos joskus käyt Kuopiossa, niin tule vaikka meille treeneihin vieraaksi.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#108

Viesti JanneM »

Vlad Tepes kirjoitti:
JanneM kirjoitti: Oisit vaikka huutanut jotain. Tai kampannu ohi kulkiessas, tai jotain... :D
Minä käyn aina silloin tällöin Jyväskylässä, joten pitää yrittää paikata asiaa seuraavan kerran, kun käyn siellä. Jos joskus käyt Kuopiossa, niin tule vaikka meille treeneihin vieraaksi.
Mä oon pyrkinyt kyllä aina treenaamaan paikallisessa seruassa jos jossain vierailen. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#109

Viesti Pete H »

D.F. kirjoitti:
judo kirjoitti:Jaa jaa, missä sarjassa? Olisihan tuo ollut mukava muitakin kuin vain JanneM nähdä.
D.F. naisissa alle 57 kiloa ja Yodhi alle 63-kiloisissa. Ei niitä meidän matseja olisi kannattanut katsoakaan. ;)
Höpö höpö, kaikkia matseja kannattaa katsoa. Aina niistä jotain saa irti. Lisäksi olisi ollut hauska nähdä teidät.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#110

Viesti Pete H »

Taas eilen oli hyvä esimerkki ihmisistä, jotka ovat aloittaneet judon vanhemmalla iällä. Hämeenlinnassa oli kaikesta huolimatta hyvä henki porukan kesken. Oli katkeran suloista katsoa muiden kisaamista, kun itse on tällainen vammakasa, ettei kykene tatamille. Päivä oli ehdottomasti liian pitkä :evil: Haukkasivat liian ison palan yhdelle päivälle.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

#111

Viesti Yodhi »

judo kirjoitti: Taas eilen oli hyvä esimerkki ihmisistä, jotka ovat aloittaneet judon vanhemmalla iällä. Hämeenlinnassa oli kaikesta huolimatta hyvä henki porukan kesken. Oli katkeran suloista katsoa muiden kisaamista, kun itse on tällainen vammakasa, ettei kykene tatamille. Päivä oli ehdottomasti liian pitkä :evil: Haukkasivat liian ison palan yhdelle päivälle.
Jos jaksat, pistähän vielä vähän enemmän kisaraporttia. :) Olisin itsekin halunnut päästä paikan päälle katsomaan, kun meidän seuran kaksi nuorta ottelivat, mutta enpä päässyt. Venyikö päivä pahastikin? Mikä oli mielestäsi yleinen taso? Oliko aikuisten sarjoissa paljon aloittelijoita? Miten käytännön järjestelyt vaikuttivat toimivan? Jne...
やさしい幻
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#112

Viesti Pete H »

Yli 500 osanottajaa ja kaksi kisaa päivän aikana, samurai cup ja Hämeenlinna shiai, aivan liikaa yhdelle päivälle 3lla tatamilla hoidettavaksi. Ottelulistojen kanssa oli alussa hieman harmia, ennenkuin Tintti Raekorpi oikaisi asian, sen jälkeen oli lähes ok. Listat muuttuivat välillä tunnin aikana, vastustajat vaihtuivat. Tuolla nyt ei ole väliä, kaikkihan on voitettava, mutta miksi tällainen vaihto tapahtui, en tiedä!? Enemmänkin seniilejä kilpailijoita olisi voinut olla, mutta silti ne muutamatkin muuttavat kisafiilistä rennonpaan suuntaan. Meiltä loppui kaverin kanssa kisat n klo 22.00 ja raskas sarja vasta aloitteli... Useat suunnittelivat lähtöä kesken kaiken. En tiedä lähtivätkö vai eivät, mutta muutamat menivät yöksi muualle kuin kotiinsa. Siinähän ei mitään pahaa ole, tuleepahan sukuloitua samalla :D . Mutta kisat venyivät myös junnuilta, ja murinaa kuului. En tiedä miksi kisat eivät olleet 2 päiväisiä, tai kokonaan muulle vkl sijoitettu esim aikuisten kisat. Hiukka liikaa venyi, sillä onhan tuolla määrällä selvää, että aloitusajat myöhästyvät reilusti.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Raine
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 27
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#113

Viesti Raine »

Kuinka turvallisia ne judon kuristus-tekniikat ovat? Judo kiinnostaa kovasti, tuo vaan mietityttää.
Kuvake
D.F.
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 230
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Tampere

#114

Viesti D.F. »

Raine kirjoitti: Kuinka turvallisia ne judon kuristus-tekniikat ovat? Judo kiinnostaa kovasti, tuo vaan mietityttää.
En usko, että ne missään ohjatuissa treeneissä on vaarallisia, mutta kisoissahan saattaa sitten taju lähteä, jos ei osaa varoa. ;)
"My attitude is that if you push me towards something that you think is a weakness, then I will turn that perceived weakness into a strength."
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#115

Viesti Pete H »

Jos et ajoissa taputa tilanteesta ulos, lähtee taju sekunneissa...
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#116

Viesti Minazki »

Ihte olen harrastellut hanmoodota pian 3 vuoden ajan ja pitäisi kehitellä mattopainijan ominaisuuksia ja täällä ähtärissä kun ei voi harrastaa kuin aikidoa,karatea,judoa ja hmd:tä niin valinnanvara ei huumaa.
Tämä ei oikeastaan liity aiheen nimeen, sillä olen 16 vuotias, mutta miten on kannattaanko ?
Täällä on tuo Judo myös aika pirun kallista eli sillä varauksella.
HanMooDo 3.kup
syksy 2005- kevät 2009
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#117

Viesti Pete H »

Niin, jostakin on tingittävä väkisinkin. Joko halusta oppia, tai sitten muusta, että voi oppia.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Sitav Abdullah
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2389
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#118

Viesti Sitav Abdullah »

Minazki kirjoitti: Ihte olen harrastellut hanmoodota pian 3 vuoden ajan ja pitäisi kehitellä mattopainijan ominaisuuksia ja täällä ähtärissä kun ei voi harrastaa kuin aikidoa,karatea,judoa ja hmd:tä niin valinnanvara ei huumaa.
Tämä ei oikeastaan liity aiheen nimeen, sillä olen 16 vuotias, mutta miten on kannattaanko ?
Täällä on tuo Judo myös aika pirun kallista eli sillä varauksella.
Osta dvd paketti nimeltä Ground Game siinä on matto työskentelyn perusteet ja aika paljon lukkoja ja irtautumisia.
Se on laadultaan tosi hyvä ja ne on suomalaisia siis esiintyjät ja tuon paketin tekijät.
Neljällä dvd:llä olis hintaa 120e ja dvd:t kestää yhteensä 5h07min
Tässä paikan sivut
Traileri
Baby voit vetää mut guardiin milloin vaan :D

Antaa kukkien kukkia, ei niitä kaikkia tarvitse talloa.

Sitav "the hopa-man" Abdullah
kkkk
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 948
Lauteille: Toukokuu 2006

#119

Viesti kkkk »

Kun nyt judo-ketjussa ollaan ja DVD:eistä puhe niin suosittelen Pekingiin valmistautuvan Nina Koivumäen
junnu-judo DVD:tä. Se kyllä sopii vähän vanhemmillekin junnuille. Sisältää perustekniikkaa ja jonkun verran kisatekniikkaakin. Lisäksi sen ostamalla tukee Ninan tietä kohti Pekingiä. Monella tapaa siis hyvä ostos :)

Traileri:
http://ninakoivumaki.fi/video/NinaKoivumaki.mov" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Totte
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4384
Lauteille: Toukokuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

#120

Viesti Totte »

Nostetaan ketju ennen kun tulee 10 vuotta taukoa täyteen. Eli onko kellään tietoa minkä seuran judo-toimintaa on Maunulan väestönsuojassa ja millä painotuksella siellä on harjoitukset? Pikainen googletus ei löytänyt mitään hyviä osumia.
"Jos minulla olisi kaikki valta, etenisin tältä pohjalta, mutta harmi kyllä, minulla ei ole lainkaan valtaa."
- Osmo Soininvaara
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 29 kurkkijaa