Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

BJJ ja vyökäytännöt

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#136

Viesti kenttiensankari »

JuusoH kirjoitti: Tuntuuko se niin ylimaallisen mahdottomalta ajatukselta harjoitella ne pari ip-tekniikkaa oikein?
Tuntuu, en treenaa IP-lajia, enkä haluakkaan treenata.
Ja treenata se sweeppikin oikein eikä vaan sinnepäin. Onko se kisakoneiden etuoikeus tehdä myös perustekniikat päin helvettiä vain siksi että se triangeli kulkee kisamatoilla keskimääräistä paremmin?
Eli ilman vyökoetta en voi oppia sweeppaamaan oikein, se selittääkin paljon :D Kisalaji kun on kyseessä niin mielestäni on ihan sama, vaikka voittaisi kaikki pakkokimuralla guardista. En vastustaisi ajatusta vyökokeesta näin paljoa jos BJJ:ssä ei olisi kisoissa vyösarjoja, nyt voi käydä niin että pätevä kaveri jää alempivöiseksi, ja se on väärin. On todella hyvä taito, jos saa vastustajan pelaamaan omaa peliään.

Sitten kun on ikää, tai ei ole halua kilpailla, niin vyökokeet on sopiva juttu. Ts. sopii pappa- ja mummojumppaajille.
Heiltäkö ei kuulu vaatia että myös perustekniikka on kohdallaan? Mielestäni hieman omituinen suhtautuminen asiaan. Itse mieluummin teen (perus)asiatkin oikein jolloin ne on sitten helppo näyttää myös siellä mahdollisessa vyökokeessa.
Olen kokenut että esim. meidän seuran parhaimmisto osaa tehdä perustekniikat selvästi minua paremmin, he eivät ole tarvinneet vyökokeita sitä varten. Perinteisesti vyö myönnetään BJJ:ssä silloin kun taidot sitä edellyttävät.

EDIT. Niin ja kyllä minun mielestäni nuo perustekniikat pitää olla hallussa.
Olen samaa mieltä.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
JuusoH
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 293
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#137

Viesti JuusoH »

S_L kirjoitti:
JuusoH kirjoitti: Itse en näe vyökoetta minään pahana asiana (nyt kun tuota asiaa olen päässyt hetken sulattelemaan). Tuossa purppuran vyön kokeessa ei kuitenkaan vaadita mitään ninja-tekniikoita vaan aivan perustavaraa. Se perustavara sitten vain pitää olla teknisesti oikein suoritettua. Se 100 tekniikka voi vaikuttaa mahdottomalta määrältä mutta ei se sitä oikeasti ole.
Mitenkä teillä määritellään mikä on oikea ja mikä väärä suoritus. Eli esimerkiksi guardin avaus seisten (perustekniikka joten oletan sen olevan vyötekniikkalistalla) Pitääkö ottaa ennen nousua kiinni vastustajan rinnuksista ja hihasta vaiko housuista. Jos rinnuksista ja hihasta kumpi jalka nousee ensin vaiko noustetaanko hypyllä jalat yhtä aikaa? Vaiko onko se ihan sama kunhan homma toimii?


JuusoH kirjoitti: Se ero tässä on entiseen tyyliin että se sinivöinen kisakone joka vetää kaikki triangeliin mutta mitään muuta ei juuri sitten hallitse ei sitä vyötään tule saamaan ennen kuin perusteet on hyvin hallussa. Ja kun perusteet on hallussa niin niitä voi sitten melko hyvällä omallatunnolla opettaa eteenpäinkin.
Niin tässähän on perinteisesti oltu vähän kahta mieltä. Onko parempi opetella yksi asia erinomaisesti vai sata asiaa joten kuten (ts. ainakin huonommin kuin erinomaisesti). Minulle ainakin sopii laaja-alainen harjoittelu, mutta tiedän ihmisiä, jotka hiovat jotain osa-aluetta jossa ovatkin sitten todella hyviä (ja lisäksi pärjäävät erinomaisesti siinä pääasiassa eli painimisessa)
Esimerkiksi sinisen vyön kokeessa pitää osata postura. Mikä postura se sitten on on tekijän valittavissa. Kunhan sen tekee oikein. Kokeen jälkeen se mustavöinen kaveri kyllä kertoo jos siinä valitussa posturassa oli jotain tehty väärin.

Sehän tässä onkin kun ei noihin kokeisiin vaadita niitä ninjatemppuja. Onko se mielestäsi oikein että kuusi vuotta aktiivisesti treenannut kaveri (joka mahdollisesti joutuu joskus vetämään treenejä) osaa vain ja ainoastaan ne pari juttua jotka sopivat vain juuri hänelle? Se että osaa jonkun perustavan tehdä tekniikka ei missään nimessä estä sitten tweakkaamasta sitä itselleen sopivaksi. Tämähän nyt on tietysti vain minun mielipiteeni mutta jos tässä lajissa sen ruskean tai mustan vyön tahtoo niin ei riitä että osaa pari tekniikkaa todella hyvin. Meinaatko että esim. Judossa pitäisi niitä vöitä myöntää sille kisakoneelle joka kisoissa osaa sen yhden heiton ihan perskuleen hyvin? Kyllä sekin joutuu ne vyöhön vaadittavat tekniikat opettelemaan. Pääsee vaan nopeammin kokeisiin kun on menestynyt hyvin. Olisiko se parempi että kyseinen kaveri jättäisi ne tekniikat opettelematta ja keskittyisi koko loppu elämänsä vain niihin pariin perustemppuunsa? Se että osaa isomman läjän tekniikoita (ja jopa oikein) ei tarkoita etteikö voisi omata niitä paria omaa tekniikkaa jotka sitten osaa tehdä ihan helvetin hyvin.

Mielestäni tässä lajissa ei ole vääriä tekniikoita. Pitää vain tietää seuraumukset jos tekee jotain erikoisella tavalla. Joka tekniikasta on kuitenkin olemassa ne jutut jotka siitä tekniikasta tekee tehokkaan. Jos niitä ei osaa esittää tai siihen tekniikkaan sisällyttää niin silloinhan se tekniikka on periaatteessa väärin tehty.

Mutta kuten herra Fabio itse sanoi niin hänen salillaan kaikki pidempään treenanneet (oli sitten kyseessä Marcelon kaltainen kisatykki tai sitten se perus jamppa joka huvikseen treenailee pari kertaa viikossa) oppivat ensin ja osaavat sitten nuo perushommat ja sen päälle alkavat sitten sitä omaa peliään kehittää. Se oma peli voi pitää sisällää vain hyppyjujeja tai voltti-triangeleita mutta perushommat on siitä huolimatta hallussa.

Mutta joo... tårta på tårta tässä. Olen tuon oman kantani yrittänyt nyt tuoda esille ja onhan se tietty pikkuisen inhottavaa että tästä eteenpäin meillä joutuu vyön eteen oikesti esittämään tekniikkaa kun ennen sen on saanut (jos on saanut) vaan möyrimällä tatamilla. Tämähän tietysti koskee myös minua... Nyt pitää oikeasti tehdä sen ruskean eteen koe. Voevoe. Sitten se tehdään. Ei tuo ainakaan minun elämääni kaada. Mielestäni tuo että oikeasti joutuu oppimaan perustekniikan oikein ja miettimään sitä omaa painiaan ei ainakaan laske salin perustasoa. Onneksi Suomi on vapaa maa ja täällä ei ole pakko tehdä muuta kuin maksaa veroja ja kuolla. Terveillä jaloilla pääsee naapuriin treenaamaan jos vakaumus ottaa vastaan tai tuo kokeen pelko ahdistaa herkkää sielua liikaa :) Tietysti toivon kovasti että mieltä ei ainakaan liikaa noita herkkäsieluja löydy.
Alliance Helsinki
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#138

Viesti sivarinlötkö »

Hienoa että haukutaan herkkäsieluksi, jos ei pidä vyökokeen ideasta (kun perinteisesti lajissa ei niitä ole ollut) kun niin rahalta haisee koko homma.


Juuso montakos vuotta veikkaat että mennään ilman vyökorotuksia?

Jos ne vyökokeiden vaatimukset eivät ole mitään erityisen ihmeellisiä, niin miksi alun perin ei ole tyyppejä opetettu oikein?
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#139

Viesti Jarppa »

sivarinlötkö kirjoitti: Juuso montakos vuotta veikkaat että mennään ilman vyökorotuksia?

Jos ne vyökokeiden vaatimukset eivät ole mitään erityisen ihmeellisiä, niin miksi alun perin ei ole tyyppejä opetettu oikein?
Mä (vaikken Juuso olekaan) luulen että viimeistään ens vuonna tulee lisää vöitä, ehkä jo tänäkin vuonna. Sinisen vyön koe ei ilmeisesti ole lähellekään samaa luokkaa kuin purppuran, jossa vaaditaan koko perustekniikan hyvä osaaminen. Ruskeaan sitten vaaditaan vetäjä-kokemusta, jota kyllä meidän pitkään purppuralla olleilla on aika runsaasti.

Ne vaatimukset ei sinänsä ole mitään ihmeellisiä, mutta tekniikat pitää tehdä tarkasti, mikä nyt on pääsyy miksi mm. mulla ei mennyt koe läpi. Olisi tuo koe siinä mielessä haastava kenelle tahansa nykyisellekin purppuravyölle. Mulla oli useita pikkuvirheitä, jotka kyllä loppupeleissä vaikuttaa toimivuuteen paljonkin, kun vastassa on hyvä sinivyö tai purppuravyö, puhumattakaan ylemmistä vöistä.

Minäkään en hirveästi pidä vyökokeista, mutta koitan vaan mukautua hommaan. Tässä vaiheessa en ainakaan lähde muualta katsomaan vyötä, koska mulle vyö ei ole itseisarvo, enkä koe mielekkääksi mennä sieltä missä aita on mahdollisesti matalampi.

Ikävä kyllä ip- tekniikoista ainakin mulle tulee väkisinkin päälle liimattu fiilis, varsinkin jos porukka tulee treenaamaan niitä vain vyökoetta varten, kun sellaisesta kuolleesta treenistä ole minun nähdäkseni mitään konkreettista hyötyä. Ymmärrän kyllä, jos BJJ:ssä halutaan pitää eri osa-alueet mukana, mutta silloin minusta olisi järkevämpää katsoa miten hyvin henkilö osaa painia iskusateessa, eikä tehdä vyökokeessa ennalta määrättyä tekniikkaa heppuun joka ei oikeasti tappele vastaan. Ennemmin tekisin kokeessa niin, että kaverille hanskat käteen ja sitten katsotaan löytyykö sitä kykyä selvitä tilanteesta. Saattaisi vaan vähentää vyökokeeseen halukkaiden määrää...
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#140

Viesti steelduck »

No joo, näillä mennään nyt. Näin rivi-alliance harrastajana, olisi kyllä mukava jos nuo vaatimukset julkaistaisiin jossain webissä ja DVD:kin olisi ihan hyvä juttu, jos noita noin tarkasti syynätään. Nykyisellä "tiedottamisella" kentällä on aivan tolkuton huhumylly käynnissä. "Joo ja sitten ruskealla vyöllä pitää osata laulaa Helion sukupuu takaperin Brasilian kansallislaulun tahdissa samalla tekee IP-tekniikkaa kahdeksaa hyökääjää vastaan".

IP-tekniikoista sen verran, että nuo ovat käsittääkseni kuitenkin vain esimerkiksi pakeneminen niskalenkistä tai pakeneminen RNC:stä seistessä, joita muutenkin on treenattu BJJ-treeneissä. En ole ainakaan kuullut, että siellä tulisi jotain puolustautumisia veistä vastaan... eihän tule .... eihän??. Jos ei vain puhuta, että tämä on sitten IP-tekniikka, niin ehkä kisakoneet eivät huomaa.. ;)

Gurgelin sivuilla oli jotain Self Defense Kuvia:
http://gallery.mac.com/fabiogurgel#1001 ... &view=grid" onclick="window.open(this.href);return false;

Henkilökohtaisesti, jättäisin nuo IP-jutut Krav Magaajille yms. Kun en pidä suoraa käsilukkoa kovin järkevänä IP-tekniikkana, kun siellä on kuitenkin niitä huumeruiskuja ja lasinsirpaleita ja sillä vastustajalla on kaveri joka tulee potkimaan sinua.
S_L
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 659
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#141

Viesti S_L »

JuusoH kirjoitti: Esimerkiksi sinisen vyön kokeessa pitää osata postura. Mikä postura se sitten on on tekijän valittavissa. Kunhan sen tekee oikein. Kokeen jälkeen se mustavöinen kaveri kyllä kertoo jos siinä valitussa posturassa oli jotain tehty väärin.
Ok. Kuulostaa ihan fiksulta. Olen vaan huomannut, että joissakin tekniikoissa ovat gurutkin erimielisiä siitä mikä se loppuviimein ”oikea” suoritustapa on.

Ihan varmistukseksi onko siis esim. guardin ohituksessa seisten ihan sama minkä monista variaatioista tekee, kunhan homma toimii ja pystyy perustelemaan tekemisensä?
JuusoH kirjoitti: Sehän tässä onkin kun ei noihin kokeisiin vaadita niitä ninjatemppuja. Onko se mielestäsi oikein että kuusi vuotta aktiivisesti treenannut kaveri (joka mahdollisesti joutuu joskus vetämään treenejä) osaa vain ja ainoastaan ne pari juttua jotka sopivat vain juuri hänelle?
No eipä tietenkään. En kyllä ole koskaan ikinä tavannut tuollaista henkilöä. YLeensähän joitain juttuja jätetään opettelematta koska koetaan ettei saada niitä toimimaan sparratessa. Eli esim. persjalkaiset eivät yleensä tykkää treenata triangelia ja kankeat möhköt eivät treenaa rubber guardia. Siinä en näe sinänsä mitään pahaa, että pelataan omilla vahvuuksilla ja pidetään peli simppelinä.
JuusoH kirjoitti: Se että osaa jonkun perustavan tehdä tekniikka ei missään nimessä estä sitten tweakkaamasta sitä itselleen sopivaksi. Tämähän nyt on tietysti vain minun mielipiteeni mutta jos tässä lajissa sen ruskean tai mustan vyön tahtoo niin ei riitä että osaa pari tekniikkaa todella hyvin. Meinaatko että esim. Judossa pitäisi niitä vöitä myöntää sille kisakoneelle joka kisoissa osaa sen yhden heiton ihan perskuleen hyvin? Kyllä sekin joutuu ne vyöhön vaadittavat tekniikat opettelemaan. Pääsee vaan nopeammin kokeisiin kun on menestynyt hyvin. Olisiko se parempi että kyseinen kaveri jättäisi ne tekniikat opettelematta ja keskittyisi koko loppu elämänsä vain niihin pariin perustemppuunsa? Se että osaa isomman läjän tekniikoita (ja jopa oikein) ei tarkoita etteikö voisi omata niitä paria omaa tekniikkaa jotka sitten osaa tehdä ihan helvetin hyvin.
Mun mielestä tuo vastakkainasettelu on hiukan keinotekoinen. Eikös kysymys ole vain siitä annetaanko näytöt yhtenä päivänä vai jokapäiväivaisessä treenissä? Ihan eri asia on sitten minun mielestäni se, että treenataanko tarpeeksi perustekniikoita vai ei. Oikeasti siihen en näe vyökokeen olevan mikään patenttiratkaisu vaan lähtisin ennemmin katsomaan treenejä pedagogiselta kannalta.
PeLuB
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3
Lauteille: Syyskuu 2008

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#142

Viesti PeLuB »

En ole aiemmin tänne kirjoitellut, mutta ajattelin kantaa korteni kekoon hämmennyksen lisäämiseksi. Olen vielä BJJ-urani alussa,

ENKÄ OTA MITÄÄN VASTUUTA SEURAAVAN LISTAN TODENPERÄISYYDESTÄ,

mutta tässä on minun käsitykseni SINISEN VYÖN vaatimuksista. Täydentääkä ja tarkentakaa pois, jos siltä tuntuu! Pahoittelen mahdollisia vääriä nimiä tekniikoille.

Perusteet
ukemi taakse
ukemi eteen
lantioperääntyminen ("katkarapu")
tekninen ylösnousu

Itsepuolustus
puolustautuminen takaa otettua niskalenkkiä vastaan
puolustautuminen "kioskikoukkua" vastaan
puolustautuminen sivulta otettua niskalenkkiä vastaan

Poistumiset alta
sillan kautta postuminen
kyynärpääpoistuminen
poistuminen, kun vastustaja selässä
sivusidonnasta takaisin guardiin
sivusidonnasta kääntyminen polville

Sweepit
2 suljetusta guardista
2 avoimesta guardista, vastustaja seisaallaan
1 avoimesta guardista, vastustaja polvella

Hyökkäykset guardista
4 lopetusta

Ohitus
posture
3 guardin ohitusta eri tilanteista
half guardin hallinta ja ohitus

Hyökkäykset sivusidonnasta
2 käsilukkoa
2 kuristusta

Mount
3 hyökkäystä

Back mount
2 hyökkäystä

Heitot
2 lonkkaheittoa
2 jalkaheittoa
Jarppa
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 5549
Lauteille: Heinäkuu 2005

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#143

Viesti Jarppa »

S_L kirjoitti: Ok. Kuulostaa ihan fiksulta. Olen vaan huomannut, että joissakin tekniikoissa ovat gurutkin erimielisiä siitä mikä se loppuviimein ”oikea” suoritustapa on.

Ihan varmistukseksi onko siis esim. guardin ohituksessa seisten ihan sama minkä monista variaatioista tekee, kunhan homma toimii ja pystyy perustelemaan tekemisensä?
JuusoH kirjoitti:Sehän tässä onkin kun ei noihin kokeisiin vaadita niitä ninjatemppuja. Onko se mielestäsi oikein että kuusi vuotta aktiivisesti treenannut kaveri (joka mahdollisesti joutuu joskus vetämään treenejä) osaa vain ja ainoastaan ne pari juttua jotka sopivat vain juuri hänelle?
No eipä tietenkään. En kyllä ole koskaan ikinä tavannut tuollaista henkilöä. YLeensähän joitain juttuja jätetään opettelematta koska koetaan ettei saada niitä toimimaan sparratessa. Eli esim. persjalkaiset eivät yleensä tykkää treenata triangelia ja kankeat möhköt eivät treenaa rubber guardia. Siinä en näe sinänsä mitään pahaa, että pelataan omilla vahvuuksilla ja pidetään peli simppelinä.
Luulen että vain vyökokeen pitäjä voi vastata tuohon ensimmäiseen kysymykseesi varmasti, mutta olettaisin että variaatiolla ei ole merkitystä, jos se on pitäjän mielestä järkevä. Mä luulen että esim. Alexilla on sen verran vankka tietotaito, että jos jokin on miehen mielestä pielessä, niin se on pielessä. Ainakaan niiden asioiden kohdalla mitä mulle sanottiin, Alex näytti miten niitä saa parannettua huomattavasti, joten en kehtaa olla eri mieltä. (ja eilen tuli niitä parannuksia jo testattua mm. käymällä usean henkilön mountissa, eli ei oo valittamista :smt003 )

Tekniikoita itsessään ei ole määrätty, mutta esim. joissakin pakenemisissa pitää näyttää pakeneminen eri liikesuuntiin, ja lopetuksia pitää purppuraan näyttää aika paljon, joten tietyissä asioissa vaihtoehtoja ei välttämättä hirveästi ole. Mutta siis triangeli itsessään ei ole pakollinen tekniikka. Ohituksissa ja sweepeissä saa osittain valita ne guardit mitä ohittaa/sweeppaa, ja tekniikat on myös omavalintaisia. Esim. purppurassa piti näyttää ohitus 5 eri guardista.

Sinisen koe ei oo minusta hirveän vaativa (40 pongoa maksimi, 28 vaatimuksena, vrt purppuran 100 maksimi, 70 vaatimuksena), ja kaapelille tuli eilen 2 uutta sinivyötä (Porvookin taisi saada yhden), eli pitkään ei uusia vöitä tarvinnut odottaa. En oo sinisen listaa nähnyt, mutta tuossa oleva vaikuttaa suht. oikealta. Kokeessahan on paikalla paitsi kokelas, myös valmentaja, eli molemmat saa hyvää tietoa siitä, mitä kannattaa kehittää kys. henkilön kohdalla. Tietysti samat asiat voi tehdä ihan treenissäkin, mutta tuleeko ne silloin tehtyä jokaisen kohdalla?

Voisi tämän kai toisinkin hoitaa (ja oon jo ilmaissutkin että mitä mäkin haluaisin tehtävän toisin), mutta on tuossa kokeessa puolensakin. En usko että koe tulee vaikuttamaan negatiivisesti pitkällä tähtäimellä ainakaan meidän seuran vyöarvoihin, vaan ehkä jopa päinvastoin. Kunhan päästään alkukankeudesta ohi...
Kuvake
Presenter
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1565
Lauteille: Tammikuu 2007
Sivulajit: BJJ, itsepuolustus, voimankäyttö, lähitaistelu

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#144

Viesti Presenter »

PeLuB kirjoitti: En ole aiemmin tänne kirjoitellut, mutta ajattelin kantaa korteni kekoon hämmennyksen lisäämiseksi. Olen vielä BJJ-urani alussa,

ENKÄ OTA MITÄÄN VASTUUTA SEURAAVAN LISTAN TODENPERÄISYYDESTÄ,

mutta tässä on minun käsitykseni SINISEN VYÖN vaatimuksista.
Kenen vaatimuksista? Mikä on lähteesi tälle?
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#145

Viesti Benu »

No ei vaadi paljoa tuo sininen jos tuo pitää paikkansa! Siis jos valmistautuu noihin tekniikoihin vielä kunnolla... :?

edit. Jos jokasesta tossa listassa olevasta tekniikasta saa pisteen, niitä pistetä tulee 40 niinkun Jarppa sano.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 89
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#146

Viesti JanneM »

Benu kirjoitti: No ei vaadi paljoa tuo sininen jos tuo pitää paikkansa! Siis jos valmistautuu noihin tekniikoihin vielä kunnolla... :?

edit. Jos jokasesta tossa listassa olevasta tekniikasta saa pisteen, niitä pistetä tulee 40 niinkun Jarppa sano.
Ei sininen vyö ole vaatinut ennenkään ihan hirveitä vaikka ei olisui vyökokeita olutkaan... Sininen vyö kun on BJJn keltainen. ;)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#147

Viesti Benu »

Hehehehehe, nojoo! Mut on kasvatettu vähä kierosti BJJ parissa... Eli menttaliteetilla; "SM-kulta ja mitalleja pikkukisoista, niin voidaan harkita asiaa!" :oops: Olen itse nyt vasta viime aikoina ruvennut ajattelemaan toisin, eli että sen takia että mä odotin sitä mun sinistä lähemmäs 3 vuotta, ei tarkota sitä että muiden tarvii tehdä sama.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 89
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#148

Viesti JanneM »

Tästä vähän vyökoekäytäntöä maailmalta...

Roy Harris International
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Lelu
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 366
Lauteille: Heinäkuu 2008

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#149

Viesti Lelu »

JanneM kirjoitti: Tästä vähän vyökoekäytäntöä maailmalta...

Roy Harris International
Sininen

"The total cost of the blue belt examination is $150, pass or fail. This price includes a single private lesson that can be taken within two years of taking the exam.

If by chance you fail your examination, you can set up another time to retake the examination. However, you will still have to pay for the first examination. The second examination will cost just $25, plus the cost of your required private training."

purppura

"The cost of the examination is $100."
Geezer
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 651
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bjj ja vyökoekäytännöt

#150

Viesti Geezer »

Suht ufoiluksi menee toi Harrisin touhu,jos vaatimukset oikeasti on tollaset.Sinisen vyön vaatimuksia "olet rehellinen perheellesi ja lähimmäisillesi" ,WTF. Herra Harris on sitten ilmeisesti itse jeesuksesta seuraava moraaliltaan,mutta melkoisen teennäiseltä ja päälle liimatulta tuntuu, jos treenajia aletaan johonkin henkisen muottiin lyömään.
Kyllä meikäläinen ainakin haistattais pitkät, jos ruvettais eettisiä vaikuttimia kyselemään aikuisilta ihmisiltä.Miten se liittyy ylipääätänsä tekniseen osaamiseen, jota kokeella ilmeisesti pohjimmiltaan mitataan.
Ihme jeesustelua,prkl...
Huumoria yllä,yrittämistä ei lopeteta ja eiku lisää tårta på tårta housuun!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 63 kurkkijaa