Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rash guard, shortsit, koko

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

javu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 211
Lauteille: Toukokuu 2005

Rash guard, shortsit, koko

#1

Viesti javu »

Menköön nyt tänne rodaan kun lukkopaini ja bjj kuitenkin ovat niin lähellä toisiaan...
Kymysys kuuluu, millaisia noiden rash guardien koot yleensä ovat. Olen katellut sekä brassikaupoista että suomalaisilta myyjiltä paitaa painiskeluun ja mietin että oliskohan se oikea koko M vai L. Löysähän paita ei saa olla. Strategiset mittani ovat 184/80+ eikä mahaa ole paljoa.
Kannattaisikohan ostaa pitkä- vai lyhythihainen malli?
Entäs housut, suosiiko porukka löysiä "board shortseja" vai sexyjä kireitä pöksyjä?
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#2

Viesti kenttiensankari »

Ite olen miettinyt ihan samaa, eli rash guardia olen hommailemassa jossain vaiheessa. Onko noiden koot samat kuin t-paidoilla, eli L-koko menisi minulle(180cm,87kg) vai pitäisikö hommata kokoa M?kun noiden on kait tarkoitus olla suht ihonmyötäisiä. Ajattelin kyllä hommata vasta sitten kun kroppa on suht timmi muutenkin, ei hirveemmin huvita ostaa paitaa joka korostaa vatsan kokoa :oops:
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#3

Viesti JanneM »

Paitojen malli on sellainen, että kun hommaat saman kokoisen rash guardin mitä normaalisti pidät T-paitaa (jos siis et ole tekno poika tai hipitihoppari), niin rash guardi on hieman kireä.

Hihojen pituus on mielipidejuttu. Jotkut tykkäävät lyhyistä jotkut pitkistä hihoista.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#4

Viesti Saga »

Minua kiinnostaisi vale tudo -shortsien koot, mikähän vastaisi parhaiten naisten kokoa 34, XS vai S? Kokotaulukoista en ymmärrä yhtään mitään, esimerkiksi Ataman sivuilta löytyy tällainen: http://www.atama-kimonos.com/products/s" onclick="window.open(this.href);return false; ... _short.htm
Tuon mukaan kokoni olisi lasten M, mutta sitten vilkaisin Rash Guardien kokotaulukkoa, jonka mukaan lasten M-koko sopii 27-36kg painoisille :shock: Painokilojen mukaan olisin ihan aikuisten S-kokoa, mutta housuissa tuumakoot 29-31 ovat kuitenkin ihan liian isoja minulle (olettaen, että noilla kahdella taulukolla on jotain yhteistä). Sovittamallahan tuo selviäisi, mutta en minä kehtaa kenenkään hikisiä Spandex-pöksyjä sovitettavaksi pyytää :D Eikä ihan jokaiselta taida S-kokoa löytyä.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#5

Viesti JanneM »

Sovittamalla ne tosiaan parhaiten selviää...
Netistä ostamalla kun saa aina vähän mitä sattuu (sanon näin vaikka itse nettikauppaa pyöritänkin)
Kannattaa kokeilla jonkun puhtaita spändexejä ja tehdä valinta sen mukaan. Muista myös, että eri valmistajien välillä saattaa olla joitain pieniä eroja leikkauksessa ja koossa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#6

Viesti Saga »

Vaikeaksi menee, kun harvalla kauppiaallakaan on tarjolla S-koon shortseja, XS:tä puhumattakaan. Onko missään shortseissa kiristysnauhoja vai pitäisikö niiden ihan kuminauhalla pysyä?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#7

Viesti JanneM »

Saga kirjoitti: Vaikeaksi menee, kun harvalla kauppiaallakaan on tarjolla S-koon shortseja, XS:tä puhumattakaan. Onko missään shortseissa kiristysnauhoja vai pitäisikö niiden ihan kuminauhalla pysyä?
Kyllä ainakin kaikissa niissä shortseissa mitä itse olen nähny on kiristysnauhat.

Jos ihan tommoset board shortsin malliset riittää, niin mä voin tuoda niitä vaikka Tampereelle koitettavaks seuraavalla kerralla kun sinne tulen, tai vaikka BJJ SM-kisoihin jos ot sinne tulossa. On noi VAle Tudo spändexit päässy loppumaan.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#8

Viesti Saga »

JanneM kirjoitti: Jos ihan tommoset board shortsin malliset riittää, niin mä voin tuoda niitä vaikka Tampereelle koitettavaks seuraavalla kerralla kun sinne tulen, tai vaikka BJJ SM-kisoihin jos ot sinne tulossa. On noi VAle Tudo spändexit päässy loppumaan.
Kiitos mutta ei kiitos, ei nuo board shortsit oikein nappaa.

Mitä tuumakokoa vastaa koko 30 tai 32?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#9

Viesti JanneM »

Saga kirjoitti:
JanneM kirjoitti:
Jos ihan tommoset board shortsin malliset riittää, niin mä voin tuoda niitä vaikka Tampereelle koitettavaks seuraavalla kerralla kun sinne tulen, tai vaikka BJJ SM-kisoihin jos ot sinne tulossa. On noi VAle Tudo spändexit päässy loppumaan.
Kiitos mutta ei kiitos, ei nuo board shortsit oikein nappaa.

Mitä tuumakokoa vastaa koko 30 tai 32?
Jos tarkoitat mun sivuilla olevia kokoja, niin olen antanut itselleni ymmärtää, että ne ovat tuumakokoja...
Tai jos ei ole, niin ne on miesten Jenkkikokoja... (pitääpä tarkistaa uudestaan kun rupes vaivaamaan...)
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#10

Viesti Saga »

Miesten jenkkikokoja tarkoitan, esim Tapoutin sivuilla S-koon sanotaan vastaavan kokoja 28-32.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

...ja näin hämmennystä lisätäkseni totean, että mitatulla tuumakoolla ja vaatteiden tuumakoolla ei ole juurikaan mitään tekemistä keskenään (mitattu koko on paljon suurempi kuin vaatteessa ilmoitettu koko)...

Vaateala on ihq juttu.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#12

Viesti Saga »

Jussi Häkkinen kirjoitti: ...ja näin hämmennystä lisätäkseni totean, että mitatulla tuumakoolla ja vaatteiden tuumakoolla ei ole juurikaan mitään tekemistä keskenään (mitattu koko on paljon suurempi kuin vaatteessa ilmoitettu koko)...
...Tai sitten toisin päin, jos takapuoli on hieman leveämpää sorttia :roll:

Jos puhutaan ihan perus farkuista, niin kokoni on 26"-27" hieman mallista riippuen. Jos S-kokoiset vt-shortsit siis vastaavat tuumakokoa 30, niin kyllä ne "hieman" liian isot ovat, vaikka kuinka olisi kiristysnyörit. Toisaalta moni on valittanut ettei edes M-koon shortsit meinaa mahtua jalkaan vaikka muut vaatteet oisivat S-kokoa. Vaikeeta on.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#13

Viesti Jussi Häkkinen »

Saga kirjoitti: ...Tai sitten toisin päin, jos takapuoli on hieman leveämpää sorttia
Ei näin. Tässä tulee leikkausero - tuumakoko on yksinkertaisesti vain vyötärömitta (toki joskus ilmoitetaan myös lahkeen sisämitta, joka on vastaavalla tavalla sangen hypoteettinen), eikä se ota kantaa leikkaukseen. Sopivan ostaminenhan on muistakin asioista kiinni kuin vyötärökoosta (esim. ahteriin sopivasta leikkauksesta).

Mutta jep, näyttää tuo meininkisi olevan sitä sarjaa, että sovittaminen on tarpeen.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Saga
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 17
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Tampere

#14

Viesti Saga »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Mutta jep, näyttää tuo meininkisi olevan sitä sarjaa, että sovittaminen on tarpeen.
Mistä päästää taas siihen, että niitä sovitettavia shortseja ei tähän hätään mistä vaan löydy. Saksanmaalta saisi halvalla Tapoutin shortseja, mutta olisi mukava ensin kuulla että minkä kokoisille ne sopivat. Vapaaottelushortseista tuskin löytyy varta vasten naisille tehtyjä leikkauksia, joten eiköhän niissä suunnilleen sama tuumakoko päde kuin miesten farkuissakin :?
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20207
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

#15

Viesti JanneM »

Saga kirjoitti: Vapaaottelushortseista tuskin löytyy varta vasten naisille tehtyjä leikkauksia, joten eiköhän niissä suunnilleen sama tuumakoko päde kuin miesten farkuissakin :?
En sano muuhun aiheeseen mitään ennen kuin olen saanut hieman varmistusta valmistajalta..
Mutta esim Atamalla on naisten mallisto, niin jiujitsu puvuissa kuin faitti räteissäkin.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 27 kurkkijaa