Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Chess Boxing

Kamppailu-urheilulajit eli BJJ, MMA, nyrkkeily, paini, potkunyrkkeily, thainyrkkeily jne.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
myfnis
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 153
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Chess Boxing

#1

Viesti myfnis »

Joku on kyllä keksinyt todella mielikuvituksellisen lajin
http://me.in-berlin.de:8080/iepe/wcbo/c" onclick="window.open(this.href);return false; ... ex_en.html
http://www.chessbase.com/newsdetail.asp?newsid=1348" onclick="window.open(this.href);return false;

Laji kyllä kuulostaa tosi mielenkiintoiselta. Itse pelasin viime vuoden todella aktiivisesti mtv3 epeli peli palvelussa shakkia. Kesätöitä ei ollut ja kaverit töissä ja näin tuli pelattua kesällä reilu 700 matsia shakkia. Nyrkkeily ei ihan hirveästi kiehdo mutta tämä yhdistelmä olisi kiva kokeilla.

Kaverini kertoi lajista ja oli hiukan innostunut asiasta itsekkin, enkä ihmettele. Samaisen kaverin kanssa tulee otettua viikottain shakki matseja ja onhan hän alle 28 kg suomen mestari nyrkkeilyssä. Mestaruudesta on kyllä siis n.10 vuotta aikaa, fiksuna lopettu huipulla.

Mutta koska tämä laji rantautuu suomeen?
Innolla odotellessa.

P.S.
Tästähän tulisi todella kovanluokan ohjelma numero potku tapaamiseen. Vielä kun yhdistetään tämä tasoitusta antava momentti shakki peliin että joutuu juomaan toisen nappulan syödessään sen (ymmärsikö kukaan?).

Edit: Toinen linkki
Viimeksi muokannut myfnis, marras 8, 2005, 00.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Rystyset on aika p*ska ase kun sydän vastarintaan ryhtyy."
-Chyde
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Re: Chess Boxing

#2

Viesti tabitha »

myfnis kirjoitti: alle 28 kg suomen mestari nyrkkeilyssä.
Siis mitä?

Aikamoinen ruipelo, vai olisko ollut junnusarjaa? Vai typo?
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
myfnis
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 153
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#3

Viesti myfnis »

Junnu sarjaa.

Kaveri on kyllä tosi pieni. Kaikki jotka näkevät hänet ensimmäistä kertaa ja jos eivät ole kuullut mitään juttua rupeevat kyselemään "Miksi pyörin 15 vuotiaitten kanssa?" Kaverilla on ikää hiukan reilu 19v. Painaa varmaan tätä nykyä 50 kg.

Nuorena pieni koko oli luultavasti suuri etulyönti asema kun mieli oli kuitenkin kehittynyt muutaman vuoden kauvemmin kuin vastustajan. Milestäni tällä on aika suuri merkitys jos vastakkain ovat 9v-11v.
"Rystyset on aika p*ska ase kun sydän vastarintaan ryhtyy."
-Chyde
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#4

Viesti sivarinlötkö »

Ei tommosta sarjaa voi olla olemassakaan kuin alle 28-kiloiset :D :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19105
Lauteille: Helmikuu 2005

#5

Viesti Jussi Häkkinen »

Laji on tuttu. Todnäk. yhtenä vaikuttimena on ollut Enki Bilalin sarjakuva-albumi, jossa lajia käytetään eräänä juonielementtinä (toki lyhyenä sellaisena). Bilalin albumi on ainakin vaikuttanut leviämiseen (on eräänlainen kulttihemmo muutamassa maassa).

Mielestäni kiintoisa idea, eikä täysin läpimätä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
kamppaaja
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 960
Lauteille: Helmikuu 2005

#6

Viesti kamppaaja »

Shakkinyrkkeily, hmm...

"V!TTU ET SYÖ MUN TORNIA!!" *PAM* *MUKS* *PUM* "Aih!"

Eikun eihän niitä oltukaan yhdistetty samaan matsiin niinkuin yhdessä vanhassa MADissa. :(

Itse harrastan sekä shakkia että kamppailua, ja mietinkin sellaista vitsiä että olen kehittänyt niiden pohjalta äärimmäisen tehokkaan taistelulajin jossa yhdistyvät molempien lajien parhaat tekniikat...

Olisihan tuota chess boxingia ihan hauska kokeilla.
Kuvake
myfnis
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 153
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#7

Viesti myfnis »

Mietin että onhan ennenkin erillaisia lajeja yhdistetty. Lajit ovat nytten arkipäiväsiä mutta on ne joskus herättänyt ihmetystä. Hiihtoammunta tulee nyt ensimmäisenä mieleeni. Hevos poolo on ihan oma lukunsa kun se ei oikeastaan ole kahden lajin yhdistelmä mutta vähintäänkin erikoinen.

Mitenhän toi shakki erä niin kuin menee. 4minuuttia on kesto mutta onko toisella pelaajalla 2 ja toisella 2 min siirto aikaa. Mitenkä sitten kun toisen siiro aika on loppu josta shakissa tulee häviö (melkein aina). Toiselle siirto aikaa on pakollakin jäätävä jonkin verran. Tuleeko tästä jotakin hyvitystä. Kaveri joka on panostanut nyrkkeilyyn voi tahalteen pitää pitkät siirtovuorot että shakki peli ei liiku paljoa. Tähän on varmasti jokin fiksu ratkaisu.

Koskahan shakkikerho ja nyrkkeily seura lyövät voimansa yhteen ja alkavat muokkaamaan uutta shakkinyrkkeilyn mestaria. Voisin ilmottautua sitten mahdolliseksi valmennettavaksi.
"Rystyset on aika p*ska ase kun sydän vastarintaan ryhtyy."
-Chyde
Tim0
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 26
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Vantaa
Etulaji: Nettininjailu
Takalajit: Krav Maga, Defendo

#8

Viesti Tim0 »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkinyrkkeily" onclick="window.open(this.href);return false;
makes
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7
Lauteille: Helmikuu 2009
Paikkakunta: nla

Chess Boxing

#9

Viesti makes »

Katselin myfnis tuota wu tangin logoasi ja mietin, että sähän olet kuullut siitä jo aikasemmin, koska niillä on kyseisestä lajista tehty biisikin.
Agoster
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5
Lauteille: Tammikuu 2009

Shakki

#10

Viesti Agoster »

http://fi.wikipedia.org/wiki/Shakkinyrkkeily" onclick="window.open(this.href);return false;


Ylipotkija: Siirretty Shakki-ketjusta.
Kuvake
normaalilapsi
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 492
Lauteille: Toukokuu 2008

Chess Boxing

#11

Viesti normaalilapsi »

Enkö minä tähän olekkaana muka kirjoittanut? shakkinyrkkeilyssä on järkeä yhtä paljon kuin esim.ampumahiihdossa, eli ei niin mitään järkeä.
Venäläinen ruletti pistoolilla
Hit55
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 139
Lauteille: Huhtikuu 2006

#12

Viesti Hit55 »

sivarinlötkö kirjoitti: Ei tommosta sarjaa voi olla olemassakaan kuin alle 28-kiloiset :D :D
Yx mun kaveri sanoi kerran:
Olen nyrkkeillyt KAIKISSA painoluokissa mitä on olemassa.
Otteli ekat matsinsa tosiaan -28 kg sarjassa ja voitti raskassa tai superissa sit SM kultaa (en muista kummassa), mutta otteli siis myös superraskaassa...
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#13

Viesti Simpanssi »

Hit55 kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti: Ei tommosta sarjaa voi olla olemassakaan kuin alle 28-kiloiset :D :D
Yx mun kaveri sanoi kerran:
Olen nyrkkeillyt KAIKISSA painoluokissa mitä on olemassa.
Otteli ekat matsinsa tosiaan -28 kg sarjassa ja voitti raskassa tai superissa sit SM kultaa (en muista kummassa), mutta otteli siis myös superraskaassa...
Minä olen muuten muistaakseeni otellut -30kg:n sarjassa ekoissa judokisoissa. Ja sitten nousinkin jo miehekkääseen alle 35kg:n sarjaan.. :) Ikää oli peräti 9vee..
Samtheman
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 24
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Chess Boxing

#14

Viesti Samtheman »

Näin itse dokumentin tuosta lajista ja se kyllä tuntui oudolta, mutta kun alkoi miettiä niin sehän on ihan pätevää.
No Pain, No Gain
Vesão
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 253
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Chess Boxing

#15

Viesti Vesão »

normaalilapsi kirjoitti: Enkö minä tähän olekkaana muka kirjoittanut? shakkinyrkkeilyssä on järkeä yhtä paljon kuin esim.ampumahiihdossa, eli ei niin mitään järkeä.
Eikös ampumahiihto nyt ole ihan suoraan sotilaslaji? Eli hiihdetään metsässä ja ammutaan. Ehkä jostain Marokosta katsottuna tuo näyttää älyttömältä lajilta, mutta kyllähän suomalaisen korpisoturin pitäisi tuon pointti tajuta.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa